forum Grupy użytkowników Świat książek
Czytelnicze podsumowanie 2021 roku
odpowiedzi [122]
W minionym roku przeczytałam 14 książek.
Największym niewypałem okazała się książka Nic o mnie nie wiesz i Ofiara losu. Kolejne tomy sagi o Fjällbace już bardziej mi podeszły.
Zaskoczenia:
Dolina umarłych
Egzekutor
Rok 2021 to 52 przeczytane książki:
Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli Zbrodnie miłości Złoczyńcy znad Nilu Rzeźnia numer pięć Kocia...
Przyszedł wreszcie czas na moje podsumowanie, i tak:
w roku 2021 przeczytałem 104 książek z opiniami i 48 bez opinii, dalej piszę tylko o książkach z opiniami, w rozbiciu na formaty:
76 ebooków,
28 audiobooków,
4 papierowych.
Jeśli chodzi o tematykę, to przeczytałem:
30 książek z literatury pięknej,
32 kryminałów/thrillerów/sensacyjnych,
42 z tzw. non-fiction, w tym
12...
Korzeniewski , Stasiuk , obie książki nt. naszej historii oraz Jak wytresować lorda. O elitarnych szkołach z internatem przeczytam na pewno, tylko nie wiem w jakiej kolejności.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Bardzo ciekawe podsumowanie.
Chciałabym wreszcie poznać prozę Elizabeth Strout, a książkę o lordach - koniecznie!
Mnie też się podoba Twoje zestawienie. 👌🏻 Dołączam do zainteresowanych trenowaniem lordów, jak i pisarstwem Strout. Moją uwagę przykuł również Korzeniewski swoimi wspomnieniami w „Było, minęło”. A że gęstą psychologicznie prozę także bardzo lubię, to sięgnę i po „Dorosłych”. 😊
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@awita, @wiola idle, dzięki za miłe słowa, Strout jest super!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postŚwietnie zestawienie! Ja dopowiem tylko, że zainteresowanym prozą Elizabeth Strout polecam Bracia Burgess . :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W tym roku przeczytałam 12 książek, 11 z nich po angielsku.
W 2021 r. największe wrażenie zrobiły na mnie dwie książki:
Nazywam się Stephen Florida
Bardzo, bardzo… specyficzna powieść. Miejscami zachwycająca, miejscami przerażająca. Wręcz zafascynowała mnie destrukcyjna natura pasji głównego bohatera i niejasna...
Rzeczywiście Przekleństwa niewinności mają szczególny, niepokojący klimat; świetna książka.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@mynameism
Podobają mi się Twoje plany na 2022 rok. 😊
@awita Teraz chciałabym nadrobić jeszcze film. Tęskno mi do tego niespokojnego, trochę mrocznego nastroju. Jednak w takiej lekturze człowiek się wręcz zatraca.
@wiola idle Bo ja prostym człowiekiem jestem. 😄
W minionym roku przeczytałam 58 książek. Nie potrzeba mi więcej - tyle przyswajam, tyle udźwignie moja (często bardzo zmęczona) głowa. Tym bardziej, że chcę mieć jeszcze chwilę na zastanowienie się nad książką, jej analizę, zrobienie notatek, czy około książkowego researchu. Nie chcę czytać więcej, chcę czytać książki dobre, trafiające do mnie we właściwym czasie. Na...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Jak zawsze inspirujące zestawienie :)
Jestem kotem , Euforia oraz Ludzie na drzewach dodane do planów czytelniczych na 2022 rok
Zaginiony - wchodzi, ale trzeba znaleźć po autorze.
Sporo ciekawych tropów, niektóre zbieżne z moimi planami.
Mamy też sporą zbieżność co do wydawnictw.
Cieszę się, że podobało ci się Silva Rerum bo tom drugi jest moim zdaniem nawet lepszy oraz Żart i Hrabal
@awito
Nie pozostaje mi nic innego jak poprzeć wypowiedź @Nimmo i potwierdzić, że u Ciebie jak zawsze inspirująco. 😊
Bardzo podoba mi się Twoja kategoria najładniejszej okładki oraz najgrubszej i najcieńszej książki. Zgapiam do swojego końcoworocznego zestawienia, które w przyszłości powstanie na uprzednio zgapionym zestawieniu @Aguirre. 😉
Na mnie również, tak jak i...
@Nimmo - cieszę się, że książki "antropologiczne" Cię zainteresowały :-). Jestem kotem - bardzo specyficznie japońska, mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Aguirre - dziękuję za odnalezienie Zaginionego , bo byłam nieźle wkurzona... (literka ý w nazwisku pisarza była tu bardzo ważna). Bardzo, bardzo jestem ciekawa, jak uda Ci się wyzwanie związane z Nie jest źle i Nie jest źle .
Tak, data wydania dotyczy...
@wiola idle - dziękuję za miłe słowa. Można jeszcze pobawić się w różne kategorie podsumowujące czytelniczy rok :-). Niewątpliwie przyda się tu Twoje poczucie humoru i fantazja! Myślę, że Pałac Myśliwskiego to raczej wizja końca pewnego świata, ale przecież "koniec jest zawsze początkiem", prawda? I tu przypomniała mi się książka, którą mam...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Jak co roku, jestem pełna podziwu dla tej konsekwentnej kategoryzacji lektur i bardzo podoba mi się koncepcja tropów. Dziękuję za przypomnienie o autorze Gerald Durrell . Muszę kiedyś sięgnąć po jeszcze jakąś z jego książek.
Czy poczyniłaś już jakieś plany na rok 2022? 😊
@mynameism - na pewno kończyć będę jeszcze w 2022 roku moją afrykańską przygodę. Nie zdawałam sobie sprawy z tego, jak ten kontynent jest zróżnicowany; w zasadzie nie ma jednej Afryki. Mam kilka książek - łączników (między Afryką a .....), prowadzących do innych przestrzeni, innych literatur - do Azji, na Bałkany, do Irlandii i Polski. Ale tropy nie muszą być przecież...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
dziękuję za podpowiedź. Koniec jest moim początkiem , przeczytam w ramach styczniowego wyzwania.
dziekuję za wspaniałe podsumowanie. na mojej półce czekają juz Miłość głupcaGorzki świat i Podwójne widzenie
przeczytane książki: 45
największe wrażenie: Trzynasta opowieść, Łowczyni, Cycero, Rytm Wojny. Część 2, Tysiąc wspaniałych słońc, Rebel Rising
największe rozczarowanie: Na wschód od Edenu , Egipcjanin Sinuhe, Star Wars. Eskadra Alfabet
odkrycie roku: Kate Quinn , Diane Setterfield
wybierane gatunki: te co zawsze (fantastyka, powieść historyczna, literatura piękna), jednak tym razem nie z przewagą fantastyki
plany na 2022r.: na początek Wielka Republika: Burza nadciąga , Starożytny Rzym. Od Romulusa do Justyniana , Spisek , Dyktator , Kod róży , Uczeń nekromanty - Fascynacja - bo te książki mam już zakupione; co będzie dalej, to się zobaczy
Moje podsumowanie:
przeczytane książki: 45
największe wrażenie: Trzynasta opowieść, Łowczyni, Cycero, Rytm Wojny. Część 2, Tysiąc wspaniałych słońc, ...
Również przeczytałam w tym roku Na wschód od Edenu i miałam mieszane uczucia. Uważam, że Steinbeck stworzył jednak kilka znacznie lepszych utworów.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postczym wyróżnił się mój czytelniczy rok 2021? mhm. z pewnością liczbą książęk przeczytanych w ramach comiesięcznych wyzwań. to 32 pozycje, w tym 7 w pażdzierniku (nobliści), 5 z liczbą w tytule (styczeń) i po 3 w marcu (tag), maju (opowiadania), czerwcu (ilustrowane), sierpniu (debiut). dzięki uczestnictwu w zadaniach siegnąłem po bardzo dobre książki. których nie...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejPamiętam znakomity film "Konformista" na podstawie książki Alberto Moravii. Skoro podobał Ci się Człowiek, który zrozumiał naturę. Nowy świat Alexandra von Humboldta , to może i ja w końcu podejmę się tego wyzwania? Twoje pozytywne odkrycia bardzo mnie cieszą - Medgidię, miasto u...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Mój 2021 z książkami
- Na półce "Przeczytane" przybyło 80 pozycji czyli sukces jakiego nie było od czasów gdy myśli zaczęły zaprzątać problemy typowe dla dorosłości :)
- Mimo iż (powiedzmy ;) ) robiłem co mogłem panowie "ograli" panie 60:20
- Jeśli chodzi o kraj pochodzenie autora to do samego końca USA i Polska szły łeb w łeb, skończyło się chyba sprawiedliwie 25:25...
Plany czytelnicze na 2021 zostały zrealizowane ... powiedzmy że w 66% ;)
Z cyklu "Straż Miejska" ze Świata Dysku na Niuch zabrakło czasu, książek Ken Kesey 'a udało przczytać mi się połowę. Połowa została także przeczytana wśród zaplanowanych 12 literackich zdobywców nagrody Nobla i ... albo trafiłem...
W 2021 przeczytałem 11 książek (spośród 40-tu wybranych) które czytelnicy LC ogłosili swoimi najlepszymi książkami 2020 i były to pozycje co najmniej dobre. Największe wrażenie wśród nich zrobiła Groza wokół K2
W tym roku też dokładnie przejrzę kto tam co wybrał do swoich "Naj 2021" ;)
Realizując comiesięczne "Wyzwanie LC" przeczytałem 25 książek, najwięcej w "kolorowym" kwietniu (9) i sierpniu z "debiutami literackimi" (4). Numerem 1 wśród tych 25 tytułów jest wyjątkowy komiks z czerwcowego wyzwania Dni, których nie znamy
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postW 2021 brałem udział w Klubie Książki i było to ... bardzo dalekie wyjście ze strefy konfortu ;) Dzięki Klubowi sięgałem po tytuły którymi zapewne nigdy bym się nie zainteresował (literatura popularnonaukowa, przyrodnicza czy lekarska), było różnie ale przynajmniej wiem że nie wszystko jest dla mnie ;) W roku Lema na Klubie przeczytałem pierwszy raz Solaris
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Plany na 2022 mam, że tak to ujmę, ambitne ;)
Takie ogólne to min. 78 nowych tytułów na półce "Przeczytane" na koniec roku
A takie bardziej szczegółowe to ... dokończyć plany z 2021 :), 24 tytuły z nie tak dawno stworzonej listy "102 książek które chcę przeczytać w tym życiu", 2022 ogłosiłem (sobie) rokiem Jack London a i Kurt...
I już kompletnie na sam koniec 3 tytuły przeczytane w 2021 z którymi "nie poczułem chemii, nie zaiskrzyło między nami" lub też "drogi nasze rozeszły się jak tylko mogły" ;)
Wichrowe wzgórza
Nie opuszczaj mnie
Tkanki miękkie
A ja, w tym roku, mam w planach odświeżyć sobie „Przeminęło z wiatrem”. 😊
Jeszcze nie teraz, zaraz, ale w ramach powrotów do przeszłości, co roku, wybieram sobie jakąś lekturę sprzed lat. W ostatnich latach sporo było u mnie odkurzania rosyjskiej literatury, czas zmienić kraj. 😉
Na wodach północy - świetna książka.
W planach mam Dżentelmena w Moskwie , Kota niebieskiego , Moją znikającą połowę oraz oczywiście Radka Raka. Czym wyróżnia się biografia Tuwima?
awita - Sądzę że obiektywizmem i rzetelnością. Pokazuje Tuwima jako normalnego człowieka, nie rozdmuchuje jego zalet i nie ukrywa jego przywar. Sporo tu anegdot, omówionych kilka najważniejszych wierszy a w tle obraz epoki. Naprawdę warto.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postawita - Czytałam Tuwim. Wylękniony bluźnierca (za delikatną namową Nimmo) i potwierdzam, że warto, a jeżeli chodzi o obraz epoki, to miałam wrażenie, że sama siedzę w kawiarni "Pod Picadorem".
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postAleż to piękna rekomendacja. 😊Godna Tuwima. Gdybym nie miała go już na półce, to na pewno po Twoich słowach sięgnęłabym po niego. 😊
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postW 2021r przeczytałam 60 książek. To nieco mniej, niż w roku poprzednim, ale że zaczęłam naukę języka francuskiego, co zabiera mi sporo czasu, czuję się usprawiedliwiona. Wśród tych książek 23 czytałam na czytniku, 22 w formie papierowej, a 15 wysłuchałam. 32 były napisane przez autorów zagranicznych, a 28 - polskich, 37 napisali mężczyżni, 21 kobiety, jedną małżeństwo,...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejW 2021 założyłam 65 książek, niestety nie wyszło, bo utknęłam na 59 😑, zatem na 2022 założyłam mniej, jak przekroczę limit, to będę usatysfakcjonowana, że nadrobiłam zaległy rok 😂. Moje ulubione 2021: 😉 Trzynasta opowieść The Radium Girls. Mroczna historia promiennych kobiet Ameryki
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej