forum Grupy użytkowników Świat książek
Czytelnicze podsumowanie 2018 roku
odpowiedzi [166]
W 2018 przeczytałem 74 książki (3 czytałem drugi raz)
Odkrycia:
Twórczość Witold Gombrowicz
Za to, że jak nikt inny potrafi operować słowem i demaskować świat fałszu.
Dżuma
Za pomoc w ukształtowaniu moich poglądów na życie i pokazanie, że...
W minionym roku udało mi się przeczytać aż 61 książek-sama jestem w szoku ;-)
Odkryłam 2 wspaniałe autorki kryminałów
http://lubimyczytac.pl/autor/105750/hanna-gren
i
http://lubimyczytac.pl/autor/95374/katarzyna-puzynska
oraz autorkę książek historycznych-którą można porównać do Philippy Gregory
http://lubimyczytac.pl/autor/36891/renata-czarnecka
Nie wskaże najlepszej...
"Autorek"? To chyba musiało być spore rozczarowanie, skoro wydał Ci się tak mały... ;DDDDDD
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lubię takie podsumowania, bo jest to zawsze okazja, by raz jeszcze spojrzeć na półkę z danego roku i przypomnieć sobie, w czym się zaczytałam, a przez co brnęłam jak przez kopny śnieg.
W 2018 roku przeczytałam 170 książek, zarówno własnych jak i pożyczonych z biblioteki, z czego większość (ale nie przytłaczającą) stanowiły kryminały. Zdarzyły mi się w ubiegłym roku powroty...
Podsumowanie 2018 roku
Świetne książki:
Jutro przypłynie królowa , Córki smoka ,Co gryzie Gilberta Grape'a , Świadek , Tamta dziewczyna , Dwór...
Co gryzie Gilberta Grape'a to książka, która zadziwiła mnie tym, jak dobra się okazała - wiedziałam, że się na niej nie zawiodę, ale nie sądziłam, że będzie o tyle lepsza od świetnego filmu. Dobrze widzieć, że nie została zapomniana przez innych czytelników. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPrawda. Jako pierwszy obejrzałam film, i choć był bardzo dobry, to książka jest po prostu rewelacyjna! :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Na początku umieściłam Rebeka w świetnych książkach. Ale później jak głębiej się nad tym zastanowiłam, to jednak nie pasowała tam.
Była bardzo dobra (7/10) i ze świetnym zakończeniem, którego w ogóle się nie spodziewałam. Nie znałam tej autorki, nie widziałam też filmu, więc było małe zdziwienie :D. Ale od początku książki nawet do ponad...
W 2018 udało mi się przeczytać aż 106 książek, co jest moim rekordem, i to nie licząc mang ;) Do tego z tych 106, aż 16 przeczytałam po angielsku, więc jestem bardzo zadowolona.
Najlepsze książki jakie przeczytałam (10/10):
Dziwne losy Jane Eyre Kosiarze Marzyciel. Strange the Dreamer
W roku 2018 sporo czasu spędziłam z kryminałami Agathy Christie, z którymi nie miałam prawie do czynienia. Udało mi się (prawie) skompletować całą serię jej powieści krążąc po Wrocławskich sklepach z tanimi książkami ;)
Najlepsze w 2018:
Mądrzej, szybciej, lepiej. Sekret efektywności
Emancypantki
Rok 2018
Najlepsza książka
Samotnia
Okruchy dnia
Rozczarowanie
Powrót na wrzosowisko
Liczyłam na coś lepszego od Thomasa Hardy...
Zaskoczenie
Jak kamień w wodę(ach to zakończenie)
Milczący zamek (polubiłam książki Kate Morton)
Bez zmian
Nadal uwielbiam książki pani Hanny Kowalewskiej
Zawrocie i "Julita i huśtawki"-super
w 2018 roku przeczytałam 92 książki wszystkie papierowe.To o 8 książek mniej niż w roku 2017.
Najbardziej podobały mi się:
Dykteryjki przedśmiertne
Jeden z nas. Opowieść o Norwegii Dwie siostry
a z beletrystyki:
Noc w...
Jeden z nas. Opowieść o Norwegii rozwaliło mnie całkowicie, również znalazła się w mojej liście tych perełek 2018 roku
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Mój rok był dobry.
Nawiązałam współpracę z dwoma wydawnictwami, znalazłam czasu więcej niż w zeszłym roku na książki, brnę do przodu :)
Podsumowanie mojego roku 2018: https://wystukanerecenzje.blogspot.com/2019/01/szczesliwego-zaczytanego-roku-2019.html
W 2018 przeczytałam 34 książki, czyli 4 więcej niż planowałam, w tym 12 nowości.
Ulubione to:
Ogród z marzeń Wszystkie marzenia świata Malarka ptaków
Niewypały to:
Czarna księga kobiet