forum Grupy użytkowników Świat książek
Czytelnicze podsumowanie 2016 roku
odpowiedzi [199]
67 książek w wyzwaniu to całkiem niezły wynik :) na tej liczbie niestety raczej się zakończy ponieważ obecnie wciągam się dopiero w kolejną książkę Futu.re
mam nadzieję, że w przyszłym roku uda mi się przeczytać więcej :)
Książki, które najbardziej przypadły mi do gustu:
To, co zostało
Chirurg...
Naprawdę? Saga o "Wiedźminie" Ci się nie podobała? :(
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNiestety nie :/ prawdę mówiąc miałam duży problem żeby ją skończyć. Owszem niektóry pomysły Autora były świetne (nawiązania do baśni i legend powszechnie znanych), postacie Wampira i Ciri. Ale to niestety nie wystarczyło :/
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postA ja tam się z tobą zgadzam - nie lubię wiedźmina, mimo że moje najbliższe koleżanki się nim bardzo zachwycały. Zgadzam się też co do książek które ci się podobały, no może oprócz Chirurga i Futu.re, bo ich nie czytałam
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postUżytkownik wypowiedzi usunął konto
W tym roku zupełnie się nie popisałam, ale mimo małej liczby przeczytanych książek, większość była naprawdę dobra i chętnie będę do nich wracać. :) Do końca roku jedną na pewno jeszcze skończę, ale teraz to już mało istotne. ;)
Moje top 5:
Miecz Lata
Biała księżniczka
Sekretne życie...
Sekretne życie pszczół to wspaniała książka. Podobała mi się nawet bardziej niż Czarne skrzydła tej samej autorki. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNie miałam jeszcze okazji czytać tej drugiej. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPolecam! Sue Monk Kidd świetnie zbadała temat (bohaterki książki są oparte na postaciach rzeczywistych) i w połączeniu z odrobiną fikcji udało jej się stworzyć naprawdę wciągającą i inspirującą powieść.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Nie potrafię powiedzieć dokładnie ile książek udało mi się przeczytać w tym roku, ponieważ tak naprawdę dopiero od lipca zacząłem troszeczkę bardziej się tutaj udzielać. Wcześniej czytałem coś od czasu do czasu, nie odnotowując nigdzie swoich postępów. Myślę, że nie pomylę się za bardzo jeśli powiem, że 30 książek. Uważam to za swój mały sukces, powrót syna marnotrawnego.
...
"Ubika" i "Blade runnera..." też w tym roku przeczytałam - tego drugiego skończyłam dzisiaj. ;) Zgadzam się - obie są genialne! Twórczość Dicka uważam za jedno z największych odkryć w tym roku. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJestem na początku mojej przygody z "Pan Lodowego Ogrodu", którą to dostałam zupełnie nieoczekiwanie od przyjaciółki pod choinkę i mam nadzieję, że będzie to również i dla mnie seria niezwykła :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Ytr0001 - zwłaszcza Ubik :) Nie da się opisać prostymi słowami jak cały ten świat, pełen elementów retro, a jednak o wiele bardziej rozwinięty technologicznie, oczarował mnie i zapadł w pamięć ;) Taka książkowa Incepcja, choć to też nie do końca dobre porównanie
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Villiana - mam nadzieję, że Ci się spodoba :) Masz trochę większe książkowe doświadczenie, ale liczę, że również znajdziesz w niej to co mnie urzekło i oczarowało. Vuko Drakkainen to genialna postać a akcji też jest sporo ;)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Orodin - mnie także czytając tę książkę przyszła na myśl Incepcja. ;) Zgadzam się, wyobraźnia Dicka jest niesamowita, wszystkie rozwiązania fabularne są genialnie, a do tego wszystkie jego przemyślenia widoczne w powieści... Majstersztyk. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCoraz częściej zastanawiam się właśnie nad "Panem Lodowego Ogrodu" i chyba mnie przekonałeś, muszę przeczytać :D
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Virginia - w takim razie wpisz sobie w grafik na 2017 :D Wiadomo, gusta są różne, ale ta powieść ocieka tak niesamowitym klimatem, że na pewno warto poznać książkę, która uważam, że śmiało może rywalizować z światowymi perełkami ;)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJa jeszcze nie skończyłam pierwszej części, a tuż po Nowym Roku przybędą do mnie trzy następne ;) Sprawdzę, czy będę pod zachwytem tego cyklu w 2017 :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Villiana: ależ Ci zazdroszczę, że dopiero zaczynasz przygodę z PLO! :D Ja mam już wszystkie tomy za sobą i mi mało. ;D Wszystkie cztery były dla mnie tak niesamowite, dokładnie ten typ fantastyki, który lubię, od pierwszej strony wiedziałam, że "to jest to". ;)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
No to widzę, że jednak lista czytanych pozycji mi się przesunie. Grzędowicz stoi u mnie na półce dobre pół roku. Pora w końcu się za niego zabrać. xD
A z Achają miałam dokładnie to samo... Niskiego lotu fantastyka a w "Pomniku..." zdecydowanie autor przegiął ;/ (tamtych części nawet nie tknę)
Myślałam, że zdołam jeszcze dokończyć dwie książki, ale raczej nic z tego, zatem moje podsumowanie już dzisiaj.
46 książek na koncie, mniej nawet niż w kiepskim 2014, ale biorąc pod uwagę, że w tym roku skończyłam studia i zaczęłam pracę, to w sumie nie tak źle, zwłaszcza że jest wśród nich kilka cegieł :)
Miałam też więcej czytać po angielsku, ale ostatecznie skończyło...
ojej, a tak się cieszyłam na "Człowieka o 24 twarzach".. Mam nadzieje, że mi jednak podejdzie!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W sumie to wolałabym przeczytać dokumentację medyczną Billego Milligana niż tę książkę :D
Pierwsza część była ciekawa i myślałam, że dalej też tak będzie, bo jego przypadek był rzeczywiście nietypowy i niejednoznaczny, ale niestety potem tylko się wynudziłam... Liczyłam na więcej medycyny w stylu J. Thorwalda a mniej lania wody.
Ale ocenę ma wysoką, więc większości się...
Kciuk w górę za "Dracha", moja książka roku ... 2014 :) A "Silva rerum", "Niebko" i ... "Tabakierka ..." w planach na ten rok.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W tym roku udało mi się przeczytać 87 książek. Aktualnie czytam jeszcze dwie książki i mam nadzieję, że uda mi się je przeczytać do końca roku. Ostatnio doskwierał mi brak weny czytelniczej, ale czuję, że wszystko wraca do normy.
W tym roku wyróżnić muszę takie perełki jak:
Szóstka Wron Aplikacja
Uwielbiam większość książek, które wyróżniłaś w tym roku! Z wyjątkiem Aplikacji, bo jeszcze nie czytałam i z Susan Ee też nie miałam jeszcze styczności. Sarah J. Maas również wciąż przede mną :)
Zgadzamy się również co do rozczarowań, jakie przyniosły za sobą Endgame i Czerwień :)
Na całe szczęście też nie miałam styczności z żadnym z Twoich gniotów :D
@Orodin - ja polecam, tyle że to literatura uważana za młodzieżową, a nie wiem jakie jest Twoje podejście do tego typu książek.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Villiana właśnie widzę, że w niektórych typach się zgadzamy :) Osobiście polecam "Angelfall", ciekawa wizja post apokaliptycznego świata, a i oczywiście serię "Szklany tron" również. "Aplikacja" też jest interesującą wizją przyszłości, najbardziej prawdopodobną ;)
"Endgame" to była tragedia, a "Czerwieni" nawet nie skończyłam, jak dla mnie topornie napisana.
A co do...
Nie mam nic przeciwko, pod warunkiem, że przesadne umiejętności i doświadczenie życiowe u nastoletniego bohatera/bohaterki są racjonalnie wyjaśnione.
Tak czy siak chodzi o dobrą zabawę, wiec będę miał na oku tą książkę.
Tak wiele osób zachwyca się książką Szóstka Wron, że sama ją kupiłam właśnie za pośrednictwem Lubimy Czytać. Mam nadzieję, że będę również zadowolona- jedno jest pewne już sam wygląd tej książki jest piękny:)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Jejku, jejku! "Angelfall"!
To mój "must have" w 2017. :D Planuję przeczytać już od dawien dawna ale zawsze mam coś innego pod ręką.
@Tulipce - ja również kupiłam tę książkę dzięki lc. Wygląd książki jest naprawdę piękny, już samo to zachęca do przeczytania, a i zawartość jest świetna :)
@Justyna - Sięgnij, warto :)
@Virginia - widzę, że tak samo jak ja doceniłaś "Na ostrzu noża" Nessa :) żałuje, że nie wydano jeszcze kontynuacji w Polsce, pomimo planowanej daty już prawie 2 lata temu..
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@3welinka - Mam nadzieję, że już niedługo dane nam będzie poznać dalsze losy Todda Hewitta. Dla mnie to jedna z ciekawszych historii dla młodzieży.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postdla młodzieży, ale nie głupia i nie dziecinna! a to, mam wrażenie, rzadkość aktualnie :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZgadzam się. Patrick Ness ma to coś w stylu pisania co przyciąga. Kiedyś pytałam Papierowego Księżyca czy wydadzą drugą część, bo przecież tyle już się czeka, odpisali, że tak, ale kiedy... Tego już powiedzieć nie umieli :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMiejmy nadzieje, ze się doczekamy i się nie rozmyślą :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Ten rok mogę zaliczyć do udanych. Poprzedni rok zakończyłem z liczbą - jeśli dobrze pamiętam - 53 książek. Rok się jeszcze nie skończył, ale aktualna liczba to 83.
Najlepsze książki:
Tomek Beksiński. Portret prawdziwy
Na szczytach rozpaczy
Księga niepokoju...
Zgadzam się - też się zawiodłam na "Vernonie Subutexie" w tym roku, taki medialny szum był i pozytywne oceny tutaj, że liczyłam na coś porywającego... A tu nic. Swoją drogą, czytałeś sporo książek, które ja mam w planach czytelniczych na przyszły rok, ale liczę, że mnie się spodobają - bo aż 3 pozycje są w Twoich zawodach. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Liderka 2016- Paryski architekt
Te, które mnie w tym roku zachwyciły Ogród spieczonej ziemi, Żniwo gniewu, Igrając z ogniem, Dom nad jeziorem.
...
U mnie coś słabo w tym roku. Zdecydowanie zwolniłem tempo. Zaledwie marne 35 tytułów! :D Ale to przez to, że w tym roku znalazłem pracę! Robotę! :) Dla porównania w poprzednim roku przeczytałem ponad 150 pozycji... no ale to było jeszcze na słodkim bezrobociu :P I tego wam życzę :D Żebyście pracowali jeszcze więcej niż pracujecie, bo to wymusza na człowieku rozważniejszy...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
W 2016 miałam dużo czasu na czytanie. Przeczytałam 170 tytułów z czego najlepsze to:
Mechaniczny anioł Jak cię wykraść, Phoenix? Róża i cis Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta