forum Grupy użytkowników Świat książek
Czytelnicze podsumowanie 2018 roku
odpowiedzi [166]
W 2018 przeczytałam prawie 90 książek.
Najlepsze:
Miłość za wszelka cenę
Za zamkniętymi drzwiami
Chłopak, który bał się być sam
Córeczka
Kolekcjoner motyli
Ja w tym roku pobiłem swój rekord - udało mi się przeczytać 72 pozycje. Ale dumny jestem przede wszystkim z tego, że dokładnie połowa przeczytanych tekstów była autorstwa kobiet. W ubiegłym roku kilka interesujących tekstów przykuło moją uwagę do zagadnienia płci i literatury. Moje dotychczasowe wyobrażenie, że wydaje się po prostu to, co jest dobre, bez względu na płeć...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejZłotą pagodę koniecznie muszę przeczytać (kupiłam niedawno, bo dzięki Tobie dowiedziałam się o jej wznowieniu przez PIW). Mam również Świat w płomieniach , która to książka wzbudza duże kontrowersje wśród moich znajomych - od zachwytu do opinii o przeintelektualizowaniu. . Polegam na...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej"Przeintelektualizowana" - ha, ta opinia wspaniale uzupełnia się z treścią utworu. Główna bohaterka często słyszy tego typu zarzuty. A tak z ciekawości, można wiedzieć, jakiej płci była persona, która stwierdziła, że książką jest przeintelektualizowana? Bo w powieści na ogół są to mężczyźni, których protagonistka przerasta i przeraża - nie wiedzą za bardzo jak sobie z nią...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejUżytkownik wypowiedzi usunął konto
Ja słowa "przeintelektualizowane" za bardzo nie pojmuję. Kiedyś, ktoś mi doczepił taką etykietkę w trakcie rozmowy. Za bardzo nie wiedziałam jak to pojąć. Ja po prostu mówiłam to co myślę. Była to kobieta. Pomyślałam: "jeżeli czegoś nie rozumiesz, to się zapytaj". Dla mnie to była dziwna obrona poprzez atak. Takie stwierdzenie, że jeżeli ja tego nie wiem, to to jest już...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejCóż,ktoś kiedyś mi powiedział.To ty,w życiu pewnie nie masz zmartwień.Skoro,durnoty czytasz
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@filozof To samo podejście do tematu. Wszystko co dana osoba nie robi lub nie wie jest bezużyteczne. Dla mnie jest to forma dowartościowania się czyimś kosztem.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Ambrose, akurat tak o "Świecie w płomieniach" wyraził się mężczyzna, który stwierdził, że jest przeintelektualizowana i zmęczył się erudycyjnymi popisami autorki.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Renax, bardzo lubię literaturę japońską, ale nie jestem japonistą i nie znam aż tak dobrze historii literatury japońskiej. Dlatego nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pytanie.
@Awito, można zatem przyjąć, że choćby w niewielkim stopniu Hustvedt pisała o samej sobie ;) A jeśli miałbym porównać do czegoś Świat w płomieniach to...
Użytkownik wypowiedzi usunął konto
czyli podzielcie się swoimi doświadczeniami czytelniczymi z tego roku - ile książek przeczytaliście?
18
czy znalazły się u was jakieś perełki?
Elantris nie była zupełnie bez wad, ale pod pewnymi względami uważam ją za wartościową.
a może w drugą stronę; czytaliście jakieś całkowite nieporozumienia?
7 książek na 18 zaliczam do...
Och tak, Elantris jako debiut Sandersona to prawdziwa perełka. Antagonista w zasadzie był tutaj moją ulubioną postacią. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDla mnie też, obok Raodena :D pomimo że ten ostatni był niepoprawnym optymistą i nie raz przez to drażnił mnie, w końcu udało mi się go polubić. Jeden bardzo inteligentny, drugi optymista z niegaszącą się nadzieją *_*
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W poprzednim roku przeczytałam 13 książek, nie licząc tych ze studiów, gdzie czytałam potrzebne mi rozdziały.
Najlepsze książki to: Trędowata
Księżyc nad Arabią
Czereśnie zawsze muszą być dwie
Królowe przeklęte
Dla mnie Wyznaję też było zwykłym bełkotem. Nie rozumiem zachwytów, bo ani historia nie była jakaś bardzo ciekawa, ani forma mnie nie powaliła na kolana.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Najlepsze książki 2018 roku to:
Dallas '63 Filary Ziemi i Samotna gwiazda
Największe rozczarowanie poprzedniego roku to:
Godziny Przemytnik słów i Obsydian
Dallas '63 któregoś roku znalazła się na mojej liście jako KSIĄŻKA ROKU! naprawdę kawał świetnej literatury, a jeśli nie chcesz rozstawać się z tą historią, to polecam serial :) nie jest jakiś wybitny, ale naprawdę przyjemnie się ogląda!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMi się serial bardzo podobał a książki nie czytałam ;-) Wiec skoro tak piszesz to musiała być świetna :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Numer 1 w ubiegłym roku to Na południe od Brazos
Pozostałe książki które wyjątkowo mi się spodobały:
Szczelina Ameryka w ogniu Mainstream Ostatnie dni Jacka Sparksa
W tym roku ostatecznie utwierdziłam się w przekonaniu, że moim ulubionym gatunkiem literackim jest thriller psychologiczny- gdzie okrucieństwo skupione jest przede wszystkim na psychice ofiary (ale nie tylko oczywiście). Idealnym przykładem, który zresztą zapoczątkował moją "miłość" do tego typu książek jest czytane kilka lat temu Nie gaś światła
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
W 2018 roku przeczytałam 60 książek
Najwyżej ocenione to:
Olive Kitteridge Mężczyźni objaśniają mi świat Twój Simon Powiedz wilkom, że jestem w domu
Pozostałe, które mi...
NAJWAŻNIEJSZE LITERACKIE WYDARZENIE - BYŁAM NA SPOTKANIU Z MOIM ULUBIONYM AUTOREM Orhan Pamuk I ZDOBYŁAM AUTOGRAFY <3 <3 <3 COŚ CUDOWNEGO!
w tym roku przeczytałam 46 książek i 31 komiksów (w tym 25 w języku angielskim), jakoś nie miałam czasu i ochoty na czytanie, to jest mój...
Większość, jeśli nie każda książka przeczytana w 2018 roku z jakiegoś powodu warta byłaby odnotowania. W imię zwartości wypowiedzi wymienię tylko te naj
Melancholia. O tych, co nigdy nie odnajdą straty Dobrze się myśli literaturą Dziennik...