forum Grupy użytkowników Świat książek
Czytelnicze podsumowanie 2022 roku
odpowiedzi [87]
W 2022 przeczytałem 127 książek, które opatrzyłem opiniami oraz 56 bez opinii (z reguły porzucałem ich lekturę dosyć szybko: były słabe). W sumie niezły rok.
Wśród 127 książek opatrzonych opiniami było:
88 ebooków
45 audiobooków
3 papierowych
Najbardziej popularna tematyka:
35 kryminałów/thrillerów/sensacyjnych
25 z literatury pięknej
14 reportaży/literatury faktu
13...
Utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że koniecznie chcę przeczytać SPATiF. Upajający pozór wolności , Duch króla Leopolda. Opowieść o chciwości, terrorze i bohaterstwie w kolonialnej Afryce , a może także...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejZ literatury pięknej wymieniłem To, co możliwe z tym, że to jest kontynuacja Mam na imię Lucy .
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postO! Dziękuję - jakoś mi umknęło. Szkoda, że nie znam nic Elizabeth Strout (ale rzecz do nadrobienia).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postRadzę Ci zacząć od Olive Kitteridge - znakomita!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W roku 2022 przeczytałam 60 książek. Najlepsze powieści w kolejności od tej, która podobała mi się najbardziej do tej, do której miałam najwięcej zastrzeżeń to:
Grona gniewu
Elena wie. Twoja
Kamień i cierpienie
Sny o pociągach
Cieszę się, że wysoko w Twoim rankingu są powieści, które już czytałam i cenię (Atlas chmur , Tyll , Porządek dnia ) i te, które chciałabym przeczytać (podskoczyły na mojej liście :-) - Elena wie. Twoja , Sny o pociągach
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Miło mi, że podskoczyły :) Bardzo ciekawa jestem Twojej opinii o nich.
Nadając taki tytuł swojej książce Saunders zainspirował się Czechowem. Wydaję mi się, że każdemu, kto lubi rozbieranie literatury na części Kąpiel w stawie podczas deszczu powinna się spodobać.
Pierwszą pozycję znami również podziwiam. Druga sobie notuję, a trzecia pamiętam z jakiegoś Cz_w_w ...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Elena wie. Twoja to dwie nowele w jednym tomie. "Elena wie" jest wybitnym utworem, "Twoja" tylko dobrym, moim zdaniem.
Też pamiętam, że rozmawialiśmy o tej powieści. :) Ona jest niedokończona i obejmuje tylko dzieciństwo i młodość Michała Anioła. Na pewno jest to ciekawy i bardzo mroczny obraz renesansowych Włoch. Wydaje się,...
W minionym roku przeczytałam 73 książki. To więcej niż myślałam, sporo więcej niż w 2021 roku. Dla mnie ta liczba jednak nie ma szczególnego znaczenia, nie ścigam się z innymi, ani sama ze sobą. Po prostu w 2022 roku przeczytałam więcej krótkich pozycji (100-200 stron), było ich 22. Przeciętnie jednak czytam jedną książkę tygodniowo, chociaż w czasie urlopu – więcej.
...
Jakie piękne podsumowanie ! Szczerze zainteresował mnie Twój opis , czytelniczego roku i jestem ciekawa, czy prowadziłaś notatki w jakimś dzienniku? Czy udało się Tobie wszystko podsumować, dzięki temu portalowi?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Izabela - miło, że przeczytałaś moje podsumowanie - sama byłam bardzo ciekawa jak wyjdzie! Notatki robiłam w dużym zeszycie (tabelka, ale nie w excelu) i przygotowanie podsumowania zajęło mi trochę czasu. Oczywiście niezbędna była wiedza zgromadzona na portalu LC.
Interesuje mnie sam proces czytania, przechodzenie z jednej książki w drugą, wybieranie i porównywanie z...
Widzę, że w pierwszej połowie omawianych książek francuskich przeważają te "autobiograficzne", co ciekawe - ich autorzy wydają się częściej nagradzani ... W paru przypadkach mamy bliskie oceny, chociaż niekoniecznie zbliżone spostrzeżenia, o ile pamiętam, co tylko dobrze świadczy o tych książkach.
Jeszcze à propos roku wydania - chodzi o pierwsze polskie wydanie danej...
@Aguirre - w tym zestawieniu podałam datę wydania czytanego przeze mnie. Powinnam pewnie podać również datę pierwszego polskiego wydania, to byłoby ciekawe.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZdecydowanie najlepszą pozycją ubiegłego już roku była Nieznośna lekkość bytu Kundery. Moja trzecia dziesiątka na tym portalu i książka, o której długo nie zapomnę, choćby z faktu, że jeszcze nie raz po nią sięgnę. Właściwie wystarczyłoby, gdybym przeczytała tę jedną tylko książkę w całym roku, a czułabym się czytelniczo...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejBardzo ciekawe podsumowanie. Nieznośną lekkość bytu będę musiała sobie jednak przypomnieć, bo czytałam ją dawno i zatarła się w pamięci. Piękne wydania Lema bardzo kuszą, ale wątpliwe, czy po nie sięgnę. Cieszę się, że odkrywałaś Camusa - jego proza (moim zdaniem) nadal budzi skrajne emocje, mimo że sama jest ich w zasadzie...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejCiekawy rozstrzał lektur i podsumowanie wrażeń. Widzę, że będę musiał powrócić do Hermanna Hesse .
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@awita Tak, te wydania są faktycznie piękne i jak na razie jego książki są drugimi, które kupuję w wydaniach papierowych ze względów estetyczno-kolekcjonerskich.
,,Sprawa Meursaulta’’ wydaje się opierać na ciekawym pomyśle i na pewno się nim zainteresuje.
Nie, jest to ,,Golem’’ Gustava Meyrinka, Austriaka urodzonego jakieś 100 lat wcześniej. Nie wiem, czy ma jakiś...
@Almara, dzięki za wyczerpującą odpowiedź :-). Golem Meyrinka jest mi znany - słuchałam audiobooka i jednocześnie czytałam w jesienno-zimowe dni. Ale teraz intensywnie myślę o Golemie/bookLink] Macieja Płazy, bo chcę sobie przywołać klimat żydowskiego sztetla gdzieś na Podolu (i nawiązania do Schulza pewnie też się znajdą).
Zachęciłaś mnie...
Ah, no dobrze, więc tę przygodę ma już Pani za sobą. Może więc ,,Golemem'' Macieja Płazy i ja się zainteresuję, bo widzę, że wiele wskazuje tutaj na nietuzinkową opowieść.
Cieszę się, że udało mi się zachęcić, bo czas z Hermannem Hesse na pewno nie będzie straconym. : )
W tym roku przeczytałam 5 książek, wszystkie po angielsku. Bardzo mało, ale jakoś zajmowały mnie inne rzeczy, w tym czytanie, choć nie książek. Plus jest taki, że żadną z lektur się nie rozczarowałam jakoś specjalnie.
Całe miasto o tym mówi
Dziewczyny
Ostatnie życzenie
W 2022 r. przeczytałam 60 książek (w tym komiksy).
Najlepsze książki to:
J. Jagiełło "Nie wiesz o mnie wszystkiego"
L. Tołstoj "Spowiedź"
M. Lunde "Strażniczka Słońca"
E. Baum "Terapia zajęciowa"
K. Mirek "Niespodzianki losu"
P. Pawlukiewicz "Życie. Instrukcja obsługi"
K. Hagerup, L. Aisato "O dziewczynce, która chciała ocalić książki"
R. Kaur "Mleko i miód"
V. Woolf...
Ukończyłam wyzwanie, ale dołączyłam prawie pod koniec roku, więc już wtedy wiedziałam, że nie osiągnę liczby 12 książek czyli jednej na miesiąc. Przeczytałam ich od listopada do końca grudnia aż 9 czyli łącznie 10 z 7 planowanych. Dzisiaj podjęłam się przeczytania 12 książek na ten rok, będę mierzyć wyżej, ale chciałabym od stycznia mobilizować się do przeczytania co...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
W 2022 przeczytałam 52 książki, czyli tyle ile zakładałam, choć to mniej niż w latach ubiegłych.
Do ulubionych trafiło 8 z 9 przeczytanych przeze mnie w tym roku tomów sagi o Poldarkach oraz
Rok 1984 Nędznicy i Akuszerki
Największe rozczarowania to:
Gujcio
Dwie pierwsze pozycję bardzo lubię i cenię (pierwszą mam zamiar przeczytać ponownie z nowym przekładzie). Trzecia to dla mnie niewiadoma. No i namówiłaś mnie bym uzupełnił przerwany przed pandemią cykl o Poldarkach (nota bene kiedyś był serial, ale nie pamiętam do którego momentu doszła adaptacja - przestałem oglądać po rozpoczęciu lektury). Ale może za 2-3 miesiące będzie...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejWtrącę tylko, że jestem wielką orędowniczką cyklu o Poldarkach ( ukończyłam go w 2021, ale to tak świetna seria, że wciąż mam ją w pamięci), więc również gorącą zachęcam, do powrócenia do tych książek, bo to tak przyjemna lektura, że wspaniale zajmuje czas :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Aguirre do "Roku 1984" zrobiłam drugie podejście i nie żałuję, doceniłam po latach. Chyba w tym przypadku sprawdziło się powiedzenie, że do niektórych książek trzeba dojrzeć, albo mieć podobne doświadczenia, żyć w podobnych czasach.
Poldarka chciałam czytać symultanicznie z oglądaniem serialu, ale dotarłam tylko do drugiego odcinka, bo mnie nie ciekawił, a do tego miałam...
Jak i w podsumowaniu roku 2021, tak i w tym postanowiłem podkreślić to, co było w nim wyjątkowe. I jest to. Fantastyka, czyli ilość książek przeczytanych w tym gatunku (21).Ex aequo z literaturą piękną, która zwykle w całorocznych zestawieniach od lat okupuje pierwsze miejsce. Przyczyniło sie do tego postanowienie, że w końcu zabiorę się za czytanie cykli i serii, które mam...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejBardzo ciekawe, że wszystkie książki, które wymieniłeś jako przeczytane w ramach wyzwań albo znam i lubię (Jedyna historia , Chłopiec z latawcem , Ukochane równanie profesora ), albo mam w planach... Już któryś rok z rzędu...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Trudno powiedzieć. Zmuszony do wyboru wskazałbym na książkę Yoko Ogawy. Po przeczytaniu kupiłem pozostałe dwie jej autorstwa z wydawnictwa Tajfuny. Mam nieodparte wrażenie, że nie sa to jedyne pozycje, które będę miał od tego wydawcy.
Niestety nie mogę napisać, że znam wszystkie książki które ty wymieniłaś w swoim podsumowaniu, ale... Od lat fascynuje mnie twórczość...
Na allegro Charlotte jest za ok. 8 zł. Bardzo jestem ciekawa Twoich wrażeń. Też bardzo lubię książki wydawnictwa Tajfuny i mam nadzieję wkrótce do nich wrócić.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postChoć 2022 rok był dla mnie bardzo trudny, bolesny i stresujący, nie wygląda na to, jakby odbiło się na moim czytaniu. W tym roku zainteresowałam się szczególnie starszymi i zapomnianymi dziełami. Sama nie wiem czemu tak mam, ale odpychają mnie te sezonowe hity, po które co 3 osoba sięga i omawia na platformach społecznościach. Jeśli coś z tej listy mnie naprawdę...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejPiękne jest Twoje podsumowanie i niezwykłe ciekawe kategorie, którymi opisałaś swoje książki - tak zresztą odmienne od tych, które czytam.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post