Bestsellery Empiku rozdane

LubimyCzytać
14.02.2019

Gala rozdania Bestsellerów Empiku już za nami, a to oznacza, że najwyższy czas przedstawić wam zwycięzców. Jakie książki uzyskały tytuł najlepiej sprzedających się powieści 2018 roku?

Jak co roku księgarnia Empik wręczyła statetki dla najlepiej sprzedających się książek, albumów muzycznych i produkcji filmowych. Wśród nominowanych w aż pięciu kategoriach książkowych znaleźli się między innymi: Katarzyna Bonda, Remigiusz Mróz, Vincent V. Severski i Katarzyna Nosowska. Który tytuł sprzedał się w największej liczbie w minionym roku?

W kategorii literatura polska statuetkę odebrała Katarzyna Nosowska za książkę A ja żem jej powiedziała... (wyd. Wielka Litera). Autorka została również nominowana w Plebiscycie Książka Roku 208. Książka okazała się również Bestsellerem wśród Bestsellerów Empiku – najlepiej sprzedający się tytuł  spośród wszystkich ksiązek, płyt i filmów.

Wśród nominowanych znaleźli się również:  

Czerwony Pająk – Katarzyna Bonda (wyd. Muza) #PatronatLC.

Nieodnaleziona – Remigiusz Mróz (wyd. Filia) #PatronatLC.

Zamęt – Vincent V. Severski (wyd. Czarna Owca) #PatronatLC, nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.

365 dni – Blanka Lipińska (wyd. Edipresse Książki).


W kategorii literatura zagraniczna zatryumfował Tatuażysta z Auschwitz, którego autorką jest Heather Morris (wyd. Marginesy). Książka została także nominowana w kategorii literatura historyczna w Plebiscycie Książka Roku 2018.

Wśród nominowanych znaleźli się również:

W domu – Harlan Coben (wyd. Albatros), nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.

Kobieta w oknie – A.J. Finn (wyd. W.A.B.) #PatronatLC, nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.

Macbeth – Jo Nesbø (Wydawnictwo Dolnośląskie), nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.

Na skraju załamania – B.A. Paris (wyd. Albatros) #PatronatLC, nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.
 

W kategorii literatura faktu zwyciężył Kuba Wojewódzki, autor książki Kuba Wojewódzki. Nieautoryzowana biografia (wyd. Wielka Litera).

Wśród nominowanych znaleźli się również:

Będzie bolało – Adam Kay (wyd. Insignis), nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.

Dziewczyny z Dubaju – Piotr Krysiak (wyd. Deadline).

Krótkie odpowiedzi na wielkie pytania – Stephen Hawking (wyd. Zysk i S-ka).

Niebezpieczne związki Donalda Tuska – Wojciech SumlińskiTomasz Budzyński (wyd. Wojciech Sumliński Reporter).

W kategorii literatura dla młodzieży Małgorzata Musierowicz z dwudziestyn drugim tomem Jeżycjady – Ciotka Zgryzotka (wyd. Akapit Press) nie pozostawiła przeciwnikom żadnych szans. Na tę książkę możecie głosować w Plebiscycie Książka Roku 2018.

Wśród nominowanych znaleźli się również:

Apollo i boskie próby. Labirynt ognia – Rick Riordan (wyd. Galeria Książki), nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.

BTS. Koreańska fala – Adrian Besley (wyd. Burda Książki).

The Kissing Booth – Beth Reekles (wyd. Insignis).

Zwiadowcy. Księga 13. Klan Czerwonego Lisa – John Flanagan (wyd. Jaguar), nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.

W kategorii literatura dziecięca statuetkę zdobyła, po raz czwarty z rzędu,  Nela mała reporterka, autorka książki Nela na wyspie rajskich ptaków (wyd. Burda Książki). Ta pozycja została także nominowana w Plebiscycie Książka Roku 2018.

Wśród nominowanych znaleźli się również:

Dziennik cwaniaczka. Jak po lodzie – Jeff Kinney (wyd. Nasza Księgarnia), nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.

List od… 2. Święta przez cały rok – Katarzyna Ryrych (wyd. Wilga).

Magiczne drzewo. Czas robotów – Andrzej Maleszka (Społeczny Instytut Wydawniczy Znak), nominacja w Plebiscycie Książka Roku 2018.

Opowieści dla chłopców, którzy chcą być wyjątkowi – Ben Brooks (Grupa Wydawnicza K.E. Liber) #PatronatLC.

W pozostałych kategoriach statuetkę otrzymali: Andrea Bocelli, Paweł Pawlikowski za film „Zimna wojna”, animacja „Coco”, a także druga część musicalu z piosenkami zespołu Abba – „Mamma Mia! Here we go again”. Dwie statuetki dostał Dawid Podsiadło – pierwszą w kategorii muzyka polska, drugą za wydarzenie roku 2018. W tej drugiej kategorii nominowana była również Olga Tokarczuk.

Te nagrody zostały rozdane, a do kogo powędrują statuetki za najlepsze książki roku 2018? Do końca lutego możecie głosować w Plebiscycie Książka Roku 2018. Wesprzyjcie swoich faworytów głosami!

Reklama

komentarze [93]

Sortuj:
3143
59
21.02.2019 08:23

Proszę o poprawienie informacji w artykule: "Ciotka Zgryzotka" to nie dwunasty tom Jeżycjady, a dwudziesty drugi.


2923
4
21.02.2019 11:58

Dziękujemy za czujność! Poprawione


216
205
17.02.2019 00:02

I takie właśnie następstwa przynosi zdominowanie rynku książki przez empiki: Nosowska z jej produktem jako Książka Roku.
No cóż, oczywiście, chyba lepiej, że nasi rodacy czytają cokolwiek niż mieliby nic nie czytać. Można by powiedzieć, takie gusta mają nasi rodacy. Niemniej, wielkie sieci, z empikami na czele, kształtują też literackie upodobania czytelników. Mamy tutaj...

więcej

216
205
17.02.2019 00:02

I takie właśnie następstwa przynosi zdominowanie rynku książki przez empiki: Nosowska z jej produktem jako Książka Roku.
No cóż, oczywiście, chyba lepiej, że nasi rodacy czytają cokolwiek niż mieliby nic nie czytać. Można by powiedzieć, takie gusta mają nasi rodacy. Niemniej, wielkie sieci, z empikami na czele, kształtują też literackie upodobania czytelników. Mamy tutaj...

więcej

216
205
17.02.2019 00:02

I takie właśnie następstwa przynosi zdominowanie rynku książki przez empiki: Nosowska z jej produktem jako Książka Roku.
No cóż, oczywiście, chyba lepiej, że nasi rodacy czytają cokolwiek niż mieliby nic nie czytać. Można by powiedzieć, takie gusta mają nasi rodacy. Niemniej, wielkie sieci, z empikami na czele, kształtują też literackie upodobania czytelników. Mamy tutaj...

więcej

1674
344
15.02.2019 08:51

Niestety nominacje i wygrane są odzwierciedleniem gustu odwiedzających empiki... Samą galę obejrzałam po raz pierwszy, głównie z ciekawości co też pokaże Dawid Podsiadło, Brodka i Slash - i choć te trzy punkty programu były warte obejrzenia (choć Slash mógł coś więcej... dla tej biednej Polski, no ale on jakby taki już jest) to pozostały czas to było dziwnie żenujące...

więcej

996
31
15.02.2019 09:50

Również wstępuję zwiadowczo do Empiku od czasu do czasu, przy czym polecam dokarmianie mniejszych księgarni, u których ceny są podobne do empikowych. Jestem pełna podziwu do pasji, szaleństwa lub czegokolwiek, co kierowało osoby otwierające mini księgarnie w dobie internetu i molochów marketowych, z którymi w większości nie mogą konkurować cenowo. Podobnie antykwariaty. Nie...

więcej

0
1421
15.02.2019 09:56

W Wmpiku między półkami jest magia, Te wszystkie nowe książki na półkach... ale ceny okładkowe są kosmos. nie kupuję tam już książek od lat. Są księgarnie internetowe z wysyłką czy odbiorem osobistym za zero zł, a książka zamiast 39,99 kosztuje 23,50 (!). Dziękuję, dobranoc. :)


4151
3911
22.02.2019 16:29

Ja czytam,co czytam.Nie wstydzę się tego.Że,uwielbiam.Nawet fantasty dla młodzieży.
U nas w księgarniach,właśnie królują książki.Kinga,Bondy,czy Lingas-Łoniewskiej./


4151
3911
22.02.2019 19:48

Podobno niedługo nowa książka Blanki,pewnie przeczytam.


4151
3911
02.03.2019 20:05

Mam takie,straszne zdanie.Że,Polacy.W tym ja.Lubimy proste,łatwe książki.
W końcu czytając kryminał.Nie trzeba,aż tak bardzo się męczyć umysłowo.


161
150
15.02.2019 08:21

Widać gust Polaków straszne niewybredny cóż przykre to


0
1421
konto usunięte
15.02.2019 08:03

Użytkownik wypowiedzi usunął konto


3595
3
15.02.2019 09:46

I bądź z tego dumna:)
Ja natomiast nakładam sobie blokadę na kupowanie książek wydawnictwa Marginesy.Nawet jeśli będą po 5zł. A "Tatuażysta..." nadaje się na przerobienie na papier toaletowy.


0
1421
15.02.2019 09:51

Wiesz, że pomyślałam o tym samym - że już nic od nich nie kupię? Co można sądzić o wydawnictwie, które zamiast konstruktywnie odpowiedzieć na zarzuty, blokuje użytkownika?


0
1421
15.02.2019 09:55

Co Wy mówicie? Serio? Wydawnictwa tak robią? Ehh, a pomyśleć, że jeszcze niedawno książka była uznawana za wyższą formę kultury. A teraz nie dość, że przebrnij przez morze gniotów, żeby dostać coś dobrego to jeszcze - o zgrozo! Banują na fb...
O losie!


0
1421
15.02.2019 09:59

@Johnson - nie wiem, jak inne wydawnictwa, ale to tak zrobiło. Cóż, pozostaje mi potraktować je marginalnie. ;)


0
1421
16.02.2019 02:46

Ale szkoda, bo Marginesy mają naprawdę fajne książki, a ich kryminały w zasadzie zawsze są świetne. Jeśli chodzi o Tatuażystę, to po Waszej radzie sobie odpuściłam, ale na Goodrerads czytam, że to naprawdę hit światowy, więc warto, żeby polscy czytelnicy mieli szansę przeczytać tę książkę... Tak sobie myślę.


1648
55
16.02.2019 05:26

Nie wiedziałam! Dobrze, że mówisz, też ich zbanuję w moich wyborach książkowych.


1373
17
16.02.2019 05:28

@Renax
Książka może być hitem, ale sama hitowość nie oznacza jakości, a nawet jakaś jakość, w jakiejś kategorii, nie oznacza jakości innego rodzaju, w kategorii całkiem innej.
Większość przejrzanych przeze mnie entuzjastycznych opinii o "Tatuażyście..." skupia się na warstwie emocjonalnej, romantycznej nawet, większość chwali tę miłość, która tak kwitła w trudnych czasach,...

więcej

0
0
16.02.2019 05:28

3 lata recenzowałam dla nich książki i zawsze zachowywali się OK. A zdarzało mi się skrytykować, ba! pojechać po książce i zawsze okazywali klasę.


0
0
16.02.2019 05:34

@Monika: zgadzam się. Nie planuję jej czytać. Nawet myślę, że po tym artykule tej pani z Muzeum należałoby opatrzyć książkę przypisami, ale jednak może ktoś zechce znać ją. Chociażby, żeby skrytykować. Tydzien temu inna Monika zażarcie krytykowała wszystkich i całe LC że się wypowiadamy bez czytania książek,,,,
To są wszystko epizody i drobiazgi. Problemem podstawowym jest...

więcej

1373
17
16.02.2019 06:17

Ja nie wstałam, ja się jeszcze nie położyłam, jak zresztą zwykle wtedy, kiedy widać mnie tu w nocy.

Czy wypada tworzyć fikcję? A czemu nie, dlaczego jakiś temat miałby być przed tworzeniem fikcji chroniony?
Ale fikcja fikcji nierówna i pewnych jej rodzajów nie należy tworzyć i jestem zdania, że niezależnie od wybranego tematu i scenerii.
Nie chodzi o fikcję jako taką, ale...

więcej

0
0
16.02.2019 06:20

Ale już rano...
No właśnie, w przypadku tematyki obozowej coraz częściej czytelnicy piszą o niesmaku, o fikcji, o fałszowaniu.... I to nawet nie jest celowe, ale chodzi o to co kiedyś napisał Tadeusz borowski: 'Czy możliwe jest tworzenie poezji po Auschwitz'.


0
1421
16.02.2019 07:00

Monia, weź wydaj zbiór felietonów. Kupię. ;)


1648
55
16.02.2019 09:56

Ja też. Na pewno będą lepsze niż Nosowskiej.


2869
713
16.02.2019 18:52

Monia, ja chodzę późno spać, ale ty mnie pobijasz o głowę. Co do felietonów zgadzam się z przedmówcami, zawsze się Ciebie czyta świetnie, nawet jak się nie zgadzam.


1373
17
18.02.2019 15:59

Pomyślę, pomyślę, chociaż jeśli kiedyś coś wydam, to prędzej jakąś fantastykę niż felietony, ale już się cieszę, że mam czytelników :)

A co do późnego chodzenia spać, to po prostu taka praca, siedzę na dyżurze i jak niewiele się dzieje, to w przerwach w robocie mogę sobie po necie buszować, a zatem na spokojniejszych dyżurach weekendowych i nocnych bywa, że czasu mam w...

więcej

2869
713
18.02.2019 16:45

Monia miło nam Cię gościć.


0
0
19.02.2019 05:01

No to nam wylałaś na głowę wiadro pomyj.... Bo my tu naprawdę z miłości.... Tacy naiwniacy.


1373
17
19.02.2019 23:57

Zaraz tam pomyj. Może przesadnie zareagowałam, ale posądzano mnie już o uzależnienia internetowe, o brak ciekawszych zainteresowań, o rozmaite niedostatki i ułomności, których objawem jest dysponowanie nadmiarem wolnego czasu i spędzanie go w sieci, stąd prewencyjnie wyjaśniłam, że nie takie przyczyny takiej a nie innej skali mojej tu aktywności.
Jeśli zbyt gwałtownie, to...

więcej

0
0
20.02.2019 05:10

A gdzież tam o takie rzeczy. Może nie doczytałam,ale my się tylko zdziwiliśmy, że kładziesz się rano.
Ja na LC zaglądam codzienniei uważam, ze to lepsze uzależnienie niż od facebooka.


1373
17
20.02.2019 05:38

Z tym czy się rano kładę, czy nie, to różnie bywa, zależy na ile jestem po nocy zmęczona i czy muszę odespać natychmiast, czy do wieczora ze spaniem poczekam, 36+ godzin bez snu, bo całkiem często mi się to zdarza (tak, wiem, niezdrowo).

Lepsze uzależnienie niż od facebooka, z tym się w pełni zgodzę, ale z facebooka wcale nie korzystam, to i uzależnić się nie było kiedy :)
...

więcej

0
0
20.02.2019 05:55

Matki Polki nagminnie teraz korzystają z facebooka w smartfonie. po kilka razy dziennie.Tu na LC wiele osób korzysta codizennie. Ja też, więc nikogo nie dziwi, że wchodzimy codziennie. Więc w żadnym nawet nikomu do głowy nie przyszło, żeby pomyśleć w ten sposób. Mam nadzieję, że nasz lubisz...


1373
17
20.02.2019 06:03

No jak mogłabym nie?
Oczywiście mam na myśli tych Was, których lubię, nie po prostu ogół użytkowników, bo z tym to różnie bywa, ale tych, z którymi warto rozmawiać.
Czego nie lubię, to pewnych działań i niedziałań Kierownictwa, stąd głównie moja częściowa niechęć, ale może to i dobrze, bo jakby za dobrze było, to też mogłabym się być może uzależnić :)


851
200
20.02.2019 06:36

Co jak co, ale mistrzem siedzenia po nocach na LC to jestem jednak ja.
Szkoda tylko, że tak mało się tu wtedy dzieje.
Bieda...


2869
713
20.02.2019 11:22

Przyznaję się jestem uzależniona od LC, Ale jakieś uzależnienie trzeba mieć. Oprócz tego mam czas, chociaż mój mąż może miałby inne zdanie.
@Kubencjusz_Ziegler ja po nocach czytam.


1291
85
20.02.2019 11:39

@ Renax, jestem matką polką mie mam FB, ale mam lubimy czytać 😁


1852
286
20.02.2019 19:28

A ja po nocach śpię, bo w dzień pracuję. A od LC uzależniłam się błyskawicznie i jestem na nim codziennie. Facebooka i Instagrama nie mam i nie zamierzam zakładać.


851
200
20.02.2019 22:34

@jatymyoni
dobrze wiedzieć, że ktoś wtedy jest tu ze mną i cicho śledzi tą stronę.
ktoś nie śpi, aby spać mógł ktoś. to o nas! ;)


0
0
21.02.2019 06:08

Tutaj są tylko czytające Matki Polki. Wciąż wierzę, ze czytanie układa ludziom dobrze w głowach. Pozdrawiam wszystkie mamy.


851
200
21.02.2019 06:34

ja niestety nie jestem Polką, ani tym bardziej Matką... smutek... :(


2869
713
21.02.2019 13:50

@Kubencjusz_Ziegler Ale masz za to dużo innych zalet.


1852
286
21.02.2019 14:12

@Kubencjusz: Ty chyba kiedyś pisałeś, że siedzisz w Stanach? Z tego co wiem, tam jest dzień kiedy u nas noc, więc jaki z Ciebie nocny Marek?


2869
713
21.02.2019 14:14

Nie jesteś jedyna, jest Pan, który mieszka w Kanadzie.


1852
286
21.02.2019 14:24

To nie ja mieszkam w Stanach, tylko Kubencjusz, przynajmniej tak mi się zdaje, że kiedyś pisał. Więc pory doby mu się nie pokrywają z naszymi.


851
200
21.02.2019 16:20

@jatymyoni
dziękuję. aż mi się cieplutko w sercu zrobiło :)

@betsy
nie ma znaczenia, gdzie mieszkam, bo często loguje się o 2, 3 a czasem i 4 nad ranem czasu lokalnego.


1291
85
21.02.2019 16:42

@ Kubencjusz, ważne że jesteś z nami na LC. A gdzie mieszkasz nie ma żadnego znaczenia. 3maj się ciepło.


0
0
22.02.2019 04:25

Ciekawe czy tu jest ktoś z Azji, Singapur, Wietnam, Chiny itd.


2869
713
22.02.2019 10:18

Z Chin nie ma raczej szans, tam jest cenzura.


4151
3911
22.02.2019 16:27

Ja na Lubimy Czytać,wpadam jak po zboże.Szybko opisać książkę.Dać parę plusów.
Zajęcia w ŚDS wypełniają mi parę godzin.Dziś robiłem skarbonkę w kształcie zająca.


2869
713
22.02.2019 19:26

@ filozof Lubię zające.


0
0
23.02.2019 05:03

Nawet na portale książkowe?


851
200
23.02.2019 09:27

z tą cenzurą to skomplikowana sytuacja. trzeba by zapytać kogoś kto się naprawdę na tym zna.


2869
713
23.02.2019 13:00

Może zaproponować temat do dyskusji: "Cenzura w LC" i może wypowiedzą się moderatorzy kiedy i dlaczego usuwane są wypowiedzi. Bo usuwanie uczestników, już dwa razy zaobserwowałam.


851
200
23.02.2019 18:51

hmm... nie wiedziałem, że i u nas na LC taki autorytaryzm


0
1421
23.02.2019 19:06

To w końcu o jaką cenzurę Wam chodzi, gdzie? Bo usuwanie kont użytkowników naruszających regulamin to chyba co innego.


2869
713
24.02.2019 12:05

Ok, hejty powinny być usuwane.


0
1421
konto usunięte
15.02.2019 05:45

Użytkownik wypowiedzi usunął konto


14
10
15.02.2019 12:00

Wystarczy wygooglować. Tu macie link:
http://viva.pl/ludzie/newsy/bestsellery-empiku-2019-stylizacje-gwiazd-doda-honey-stankiewicz-32596-r3/


0
1421
16.02.2019 02:44

Dzięki. Sukienka a'la Księżniczka z Lodu Elza.


1648
55
16.02.2019 05:23

Tyle że w wersji porno :D


0
0
16.02.2019 05:25

W zimnym pałacu trzeba się jakoś ogrzać. Nie, z całą niesympatią to sukienka ładna, choć w moim stylu byłaby czerwona kreacja Bondy albo czarny kostium.


1648
55
16.02.2019 05:28

Materiał i kolor - bardzo. Ale przy takim dekolcie powinna być do ziemi. Albo przy takiej krótkiej spódnicy z zasłoniętym dekoltem... No ale zrozumiałe, że Blanka musi eksponować swoje "atuty".


0
0
16.02.2019 05:37

Napiszę inaczej. Suknia tej pani to część wizerunku zgodnego z książką. W sumie jest 'całościowy i spójny'.


900
94
15.02.2019 04:59

Dziwie sie, ze wogole ktos kupuje w Empiku przy ich wysokich cenach.


0
1421
16.02.2019 03:03

Kiedyś poszłam to Empiku, ale tam jakieś kubki były.... Kiedyś, jak studiowałam w Toruniu, to Empik to było coś. Piękne książki, dużo po angielsku, dużo płyt.


900
94
16.02.2019 07:57

Dokladnie.Teraz empik to Cepelia. Kubeczki, perfumy mydlo i powidło i cos tam jeszcze.


793
27
14.02.2019 23:15

W przyszłym roku, w kategorii literatura faktu proponuję nominować:
J.K. Rowling, Georga R.R. Martina i może z rodzimego podwórka Andrzeja Sapkowskiego.


zgłoś błąd