Opinie użytkownika
Marcel Moss, po raz kolejny udowodnił, że potrafi stanąć na wysokości zadania. Nie boi się poruszać ważnych tematów, w tym wszechobecnego hejtu, a często też tematów tabu. Co dla osób zbyt wrażliwych może okazać się nie do przebrnięcia.
I tu właśnie nasuwa się stwierdzenie, że albo tego autora się kocha, albo nienawidzi. Ja oczywiście jestem w tej pierwszej grupie.
"Nie...
Tej książki chyba obawiałam się najbardziej. Forma bajki niespecjalnie mnie przekonała, jednak fakt, że historia dzieje się w Leningradzie zaważył i zdecydowałam się sięgnąć po "Zimowy ogród".
Dość skomplikowana relacja między siostrami Meredith, Niną a oziębłą matką, od której nie zaznały nigdy matczynej miłości towarzyszą nam przez całą powieść.
Cała historia zimowego...
Mariam jest harami (nieślubne dziecko) . Nie przysługuje jej prawo mieszkania z ojcem w luksusowej willi, tak jak jego dzieciom z trzech małżeństw. Mieszka ze swoją matką w małej chacie i tylko raz w tygodniu odwiedza ją ojciec. Czwartek to najszczęśliwszy dzień w tygodniu, gdyż chociaż te kilka godzin może spędzić z ukochanym tatusiem.
Gdy Marian chce poznać swoje...
O książkach Pani Joanny słyszałam wiele dobrych opinii, ale zawsze odkładałam przeczytanie ich na później. Tym razem stwierdziłam, że nadszedł ten moment i zdecydowałam się na serię "Zanim nadejdzie jutro".
Opis książki "Podróż do krainy umarłych" trochę mnie zaskoczył. Nie wiem dlaczego, ale początkowo nie wywarł na mnie wrażenia. Nie powiedziałam wow, muszę tę książkę...
Hatti to archeolożka z powołania. Kieruje nią ambicją i marzy o karierze naukowej. Jej celem jest przygotowanie dobrej pracy doktorskiej, osiągnięcie opinii solidnego archeologa.
Według niej, na stanowisku archeologicznym w Setter odnaleziono pozostałości domu kupca wraz z prawdopodobnie jego szczątkami. Odkrycie to pochłonęło ją bez reszty, a tajemnica związana z tym...
12 tom Chyłki, to moment, w którym dochodzi do przełomu, a pewne rzeczy zakończą się bezpowrotnie. Ale to dobrze, w końcu powieje świeżością, a na Chyłkę i Zordona będą czekać nowe wyzwania.
Chociaż ten zabieg spowodował delikatne ukłucie w moim sercu, tak stwierdziłam, że autor właśnie otworzył sobie furtkę. Jest to moment, w którym Pan Mróz ma spore pole do popisu, aby...
Kolejne spotkanie z serią szetlandzką obfitowało w wiele emocji. I to mi się właśnie podoba w stylu Ann Cleeves.
Tym razem autorka w dość dobitny sposób przedstawia nam wyspy w połowie lata, gdy białe noce są normą, a dzień nie ma końca. Stanowią one fenomenalne, mroczne tło dla całej historii.
Bella wraz z Fran Hunter organizują wspólny wernisaż. W trakcie jego trwania...
Strasznie mierna ta książka. O ile do strony 300 szło mi całkiem nieźle, tak ostatnie 113 to tragedia. Nie mam w zwyczaju porzucać książek, ale dość nudząca treść i ogromna ilość opisów przyrody spowodowała, że ostatnie strony dosłownie przewertowałam.
Nie porwała mnie historia Kyi, nie wzruszyła, nie urzekła, nie zauroczyła.
Myślę, że jest to książka idealna dla osób...
Folwark komendanta to książka, która przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Po przeczytaniu "Psy prewencji" myślałam, że wiem czego mogę się spodziewać. Jednak NIE! Autor totalnie mnie zaskoczył! Bardzo, ale to bardzo pozytywnie. Genialny pomysł na fabułę, z którą jeszcze nie miałam przyjemności obcować.
Tym razem poznajemy Wojtusia. Małego chłopca, syna policjanta....
Każdą kolejną "policyjną" książkę chwytam bez zastanowienia i po każdej mam ochotę na więcej.
Nie ma tu miejsca na fantazje, jest prawdziwie, życiowo i realnie, dlatego tak sobie je cenie.
Jednak "Psy prewencji" zdecydowanie różnią się od pozycji, przeczytanych przeze mnie dotychczas. Autor bez owijania w bawełnę, dosadnie wytyka paradoks i mechanizm funkcjonowania...
"Nocna droga" dość sporo czasu przeleżała na moim regale. Chyba dlatego, że "Słowik" autorki nie wywarł na mnie aż takiego wrażenia, jak na pozostałych czytelnikach... I wiecie co? Teraz bardzo żałuję tego czasu, ponieważ książka okazała się być niesamowita.
Żeby usiąść do recenzji potrzebowałam kilku dni, aby ochłonąć. Dawno żadna książka nie wywarła na mnie takiego...
Myślałam, że po przeczytaniu "Pokaż mi" wiem, czego mogę spodziewać się po autorze, jednak "Nie wiesz wszystkiego", to książka która wprowadziła mnie w totalne osłupienie.
Tym razem Marcel Moss przenosi nas w przeszłość. Lata szkolne, problemy nastolatków, to coś co przypomina nam czasy licealne. Gdy nie interesowało nas nic, poza nauką, relacjami między rówieśnikami,...
Swoją przygodę z Ann Cleeves rozpoczęłam od "Grząska ziemia", jednak przypadła mi ona tak do gustu, że postanowiłam nadrobić zaległości.
Pierwszy tom z serii "Czerń kruka" to historia dwóch nastolatek. Tak zupełnie różnych od siebie i od całego, szkolnego otoczenia...
Catherine, inteligentna, oczytana, obyta w świecie. Do tego imprezowiczka, której zabrakło...
Grząska ziemia, to książka po którą sięgnęłam pod wpływem impulsu. Zazwyczaj informacja o tym, że jest to któraś część z serii, zniechęca mnie i raczej staram się po nie nie sięgać, bez znajomości poprzednich.
Mroczna, tajemnicza okładka, działająca na wyobraźnię oraz opis wydawcy sprawiły, że przełamałam się. I szczerze?
Już zakupiłam poprzednie części, a z Ann Cleeves nie...
Kolejny przykład na to, że książka okrzyknięta najlepszym kryminałem okazuje się być bardzo średnia. Ogromny podziw dla osoby tworzącej opis. Po jego przeczytaniu można stwierdzić, że faktycznie mamy doczynienia z petardą roku.
"Pod kluczem" napisana jest w formie listu, w którym Rowan próbuję w desperacki sposób przekonać prawnika, Pana Wrexhama o swojej niewinności. Już...
Osiedle RZNiW to książka po której zbieram zęby z podłogi. Książka jest klasycznym przykładem tego, że Remigiusz Mróz jeszcze nie raz zaskoczy swoich fanów.
Rok 2000 to czas mojej młodości. Lata, które tak bardzo utknęły w mojej pamięci, które z tak ogromną przyjemnością wspominam.
Czy przypominacie sobie jak hip hop wtedy zdominował listy przebojów? Nie było stacji...
Książki Lucindy Riley są charakterystyczne. Ich pewien schemat i subtelność nie może być porównywana z nikim innym. Sięgając po książkę mamy pewność, że całkowicie oderwiemy się od rzeczywistości. I dokładnie tak samo było w przypadku "Dom Orchidei".
Julia Forester (główna bohaterka) popada w żałobę, gdyż jej mąż i syn zginęli tragicznie w wypadku samochodowym. Kobiecie...
"Pies" to książka która zdecydowanie różni się od tych, które dotychczas przeczytałam. Dlatego jeżeli spodziewacie się, że jest napisana czystym, pięknym językiem, to raczej o niej zapomnijcie. Słowa na K na Ch na P to w niej norma, ale norma, która nadaje smaczku i charakteru.
Pan Jakub Gończyk perfekcyjnie opisuje pracę w swojej "firmie" a każdy opisany przez niego...
Pani Monika Ziółkowska jest piękna, młoda , a przede wszystkim nieprawdopodobnie zdolna.
"Rozliczenie" to pierwsza książka, którą sponsor umożliwił Jej wydać i z całego serducha wierzę, że to dopiero początek świetnie zapowiadającej się kariery pisarskiej.
Historię Piotra poznajemy w chwili, gdy trafia do szpitala z ranami ciętymi brzucha i pleców. Niestety został on...
"Jedna krew" to książka z którą mam największy problem. Być może zbyt wiele oczekiwałam...
Niestety nie wzburzyła ona mojej krwi, nie przestraszyła ani na chwile, za to momentami dobrze rozbawiła.
Głównym bohaterem powieści jest Wieńczysław Pskit, a jego traumatyczne przeżycia związane ze stratą kuzynki (lub też siostry, jak zwykł nazywać ją Wieńczysław) Niki towarzyszą mu...