Opinie użytkownika
Oceniam na 3,5, ale pod względem rozwoju pióra autora z tomu na tom i tego, że uwzględnił uwagi czytelniczek, zasługuje na podciągnięcie pod 4.
Jeśli macie kogoś wśród bliskich, kto lubi słowiańskie klimaty, bitki na miecz, może interesuje się Polską przed rządami Piastów i szuka lektury dla czystego relaksu, to trylogia „Wróżda” może być dobrą opcją na prezent.
Po...
Komedia kryminalna 🔪 czy romantyczna 💕?
Dzięki Milenie Wójtowicz już nie musicie wybierać. I ależ mi się to połączenie podobało! Opowieść o Celinie, którą pół Wrocławia chciało zeswatać z Janem, ale na drodze stanęła im jego nieżywa narzeczona jest tak uroczo absurdalna! I w moim odbiorze to jest taki wyższy poziom absurdu, który jednocześnie nie nadwyrężył moich gałek...
Właściwie mogłabym powtórzyć co do słowa zachwyty nad poprzednią książką autorki - „Sztuka prowokowania”, bo już tamten tytuł pokazał mi, kompletnej laiczce, jakie ciekawe rzeczy stoją za słynnymi dziełami.
Tymczasem skupmy się na fantazjowaniu. Kto jak kto, ale malarze_ki zdecydowanie w fantazję potrafią. W nowym zbiorze esejów Marta Motyl omawia między innymi niesamowity...
Druga powieść Michaela Sowy. Tym razem mamy trochę o poczuciu tożsamości Ślązaków, o tym, co działo się tuż po II wojnie światowej. Jest też wątek zacietrzewienia na krzywdzie i chęci zemsty.
„Czereśnie od świętej Anny” czyta się bardzo dobrze, powieść jest napisana płynnie, a ja przecież już po pierwszej książce Sowy wiedziałam, że na stylu autora się nie zawiodę....
Lubię sięgać po debiuty, przede wszystkim te polskie. Więc i ta pierwsza powieść Jakuba Nowaka mnie zaciekawiła. Tym bardziej, że pomysł na fabułę jest… dziki. Nie wiem, czemu przegapiłam ten tytuł w zapowiedziach wrześniowych, bo przegapić go to aż szkoda!
Autor wziął na tapet romans Henryka Sienkiewicza i Heleny Modrzejewskiej i ich emigrację wraz z mężem aktorki i...
Rok temu opowiadałam wam o „Apokryfie”, który przeniósł mnie do Starożytnego Rzymu II wieku i konfliktu między Rzymianami a Chrześcijanami i Żydami (to tak w skrócie). Była to totalnie odświeżająca dla mnie lektura, a przy okazji też intrygująca. W tym roku Wojciech Dutka robi mały przeskok i w „Apostacie” przenosi nas do Rzymu wieku IV.
Tym razem mamy jednego bohatera,...
Świat starożytny w powieści szkatułkowej
Już przy pierwszych stronach poczułam, że ta historia będzie miała klimat i właściwie nie zawiodłam się aż do końca. «Apokryf» okazał się być ciekawie poukładaną powieścią z kolejnymi bohaterami, którzy nawet jeśli pojawiają się tylko na początku, w jakiś sposób do samego końca mają udział w tym, jak potoczyły się dalsze losy...
Nie będę ukrywać, że patrząc na samą okładkę, raczej bym po ten tytuł nie sięgnęła. W ogóle w cyklu Niewolnicy Marcina Margielewskiego okładki do mnie nie przemawiają. Ale w końcu przysłowie nie oceniaj książki po okładce skądś się wzięło, prawda?
Wiecie, za co lubię blogowanie? Właśnie za możliwość recenzowania dla was książek, które szatą graficzną niekoniecznie by was...
Niewiele brakowało, aby ta powieść zupełnie mi umknęła. W opisie nie ma ani słowa o tym, co mnie ostatecznie do niej przyciągnęło, a sama okładka tym razem nie była dla mnie ważna. Już wyjaśniam, dlaczego.
«Światło głębin» to powieść młodzieżowa, a jak wiecie, po młodzieżówki sięgam coraz rzadziej. Okładka jest zachwycająca, ale… to kolejna okładka w tym stylu i już...
Na jakiej podstawie wybieracie książki do lektury? Czym się kierujecie? Czy zawsze czytacie opis fabuły na tylnej okładce, czy wolicie jednak, żeby książka was totalnie zaskoczyła?
U mnie z tymi opisami bywa różnie. Myślę, że mniej więcej w 80% przypadków czytam opis, zaś w 20 zdaję się na okładkę, czyjeś polecenie i zabieram się za lekturę w ciemno. Często jest też tak,...
Są takie książki, które zbierają mnóstwo świetnych opinii i bardzo bardzo chcesz je przeczytać, ale ciągle coś wbija się w kolejkę i w efekcie robisz to rok, dwa, trzy lata później. Ale jak już ci się uda, książka niejednokrotnie okazuje się być najlepszą lekturą roku.
Domyślacie się, do czego zmierzam? Tak właśnie miałam z Pasztetami. Widziałam zachwyty, kupiłam papierowy...
Kilka lat temu czytałam najgłośniejszą chyba książkę Chang: «Dzikie łabędzie. Trzy córki Chin». Biograficzną opowieść o Chinach za czasów babki, matki i samej pisarki. Gdzieś kiedyś widziałam, że ktoś przez pomyłkę nazwał tę książkę powieścią i wcale się temu nie dziwię, bo napisana jest tak, że ciężko się od niej oderwać, a sama opowieść wydaje się nierealna. Czy «Siostry...
więcej Pokaż mimo to
Nie planowałam pisać pełnej opinii na blogu, bo przez większość lektury towarzyszyło mi podobne uczucie i nie sądziłam, że będę miała wiele o tej książce do powiedzenia. A jednak ostatnie rozdziały nieco zmieniły moje myślenie.
Kiedy 3 lata temu wydawnictwo Albatros wypuściło «Kirke» (która rozpoczęła przepiękną wydawniczo serię butikową) i był na tę książkę ogromny czał,...
Jeśli obserwujecie mnie na Instagramie, wiecie, jak ważna jest dla mnie jedna z książek Sarah Crossan – «Tippi i ja». Polecam ją na okrągło kiedy tylko mogę i zawsze ogromnie się cieszę, kiedy widzę, że po nią sięgacie.
W zeszłym roku nadrobiłam kolejny tytuł pióra tej pisarki – «My dwie, my trzy, my cztery» – i do pełni szczęścia brakowało mi jedynie jej debiutu,...
Bardzo lubię młodzieżowe książki wydawane przez Wydawnictwo Literackie. Chyba tylko jedna dosyć słabo mi podeszła, więc generalnie ufam im w tej kategorii i chętnie po kolejne tytuły sięgam.
Możecie się zatem domyślić, że na «Zefirynę i księgę uroków» również się rzuciłam nie wiedząc nawet, że autorka jest współodpowiedzialna za scenariusz do jednego z dodatków do gry...
Hashtagi, współprace, influencerzy - tym w dużej mierze obecnie stoi Instagram. Kupujemy ebooki o tym, jak się wybić, jak stworzyć społeczność, czym przyciągnąć do siebie ludzi, ale ilu z nas wie, jak to wszystko się zaczęło?
Kto z was pamięta jeszczę tę aplikację jako miejsce dzielenia się zdjęciami z naszej codzienności? Pamiętacie czasy, kiedy nie była ona jeszcze...
Zawsze sobie powtarzam, że nie lubię czytać książek, w których akcja rozgrywa się w czasie I lub II wojny światowej, a potem i tak po nie sięgam, bo nie jestem w stanie oprzeć się opisowi kolejnego tytułu.
Nie inaczej było z «Wojną skowronków». Kiedy przeczytałam, o czym jest ta powieść dla młodszej młodzieży, poczułam pewien dysonans. Opis fabuły bardzo mnie zaciekawił,...
Kryminał? Fantastyka? Soft horror? Jednego Stuartowi Turtonowi nie można odmówić: pisze takie książki, że właściwie nie wiadomo, do jakiej kategorii je przypisać, bo tak bardzo się nimi wszystkimi bawi.
«Demon i mroczna toń» to druga powieść Turtona. Może pamiętacie głośny tytuł sprzed dwóch lat «Siedem śmierci Evelyn Hardcastle» (nie mylić z mężami i Evelyn Hugo)? Nowa...
Przed rozpoczęciem lektury drugiej książki Sindery, wróciłam do swojej opinii na temat debiutanckiej «Wróżdy», aby przypomnieć sobie, jakie miałam do niej zarzuty i na co przy lekturze «Żmija» powinnam najmocniej zwrócić uwagę.
Debiuty rządzą się swoimi prawami i jedni autorzy dopiero zaczynają przy nich szlifować swój warsztat, a inni od razu wysoko podnoszą sobie...
Pamiętacie głośnego «Marsjanina» sprzed kilku lat? Czy to książkę, czy to film z Mattem Damonem? Andy Weir powraca z kolejną kosmiczną powieścią, która mogłaby się wydarzyć naprawdę.
«Marsjanin» był fenomenalny, ale już do drugiej powieści - «Artemis» - miałam uwagi i raczej mnie nie porwała, zatem po «Projekcie Hail Mary» mogłam się spodziewać wszystkiego. Ale na pewno...