forum Oficjalne Aktualności
Czytamy w weekend
Za nami pierwszy tydzień Plebiscytu Książka Roku 2023 Lubimyczytać i pierwsze sto pięćdziesiąt tysięcy głosów! A w serwisie znajdziecie super konkurs, w którym do wygrania są nie tylko pakiety książek, ale także biżuteria od firmy YES i zaproszenia na uroczystą galę, która oficjalnie zakończy Plebiscyt! Nie zapomnijcie wziąć udziału! A co w naszym tradycyjnym weekendowym kąciku? Konrad zdecydował się na norweskiego noblistę, Zosia wybrała klasykę science fiction, a Paweł ten weekend spędzi ze swoją ulubioną postacią historyczną. A po jakie książki sięgną użytkownicy i użytkowniczki serwisu Lubimyczytać? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach!
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [438]
Zaczynam Tajemnica Black Rabbit Hall, w audio kontynuuję Gdzie śpiewają raki, a w e-booku SQN Charytatywnie: Wszyscy razem
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postGdzie śpiewają.....to sama przyjemność czytania 😍 😁 😄
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Kończę czytać biograficzną książkę Leonida Bieżyna Anton Czechow. Droga na wyspę katorżników.
Książka (o niedookreślonym raczej gatunku - biograficzny esej a jednocześnie coś w rodzaju książki podróżniczej, dokumentalnej) wiąże się z nieco wcześniej czytanymi przeze mnie biografiami Babla i...
@awita Jeśli podobała Ci się książka Czechowa o Sachalinie, to z pewnością spodoba Ci się również Wyspa Sachalin Eduarda Wierkina. Pozdrawiam! 😃
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postSachalin to generalnie bardzo ciekawy temat💟
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postOj ja nie polecam Wyspa Sachalin napaliłam się na tą książkę, gdyż sklasyfikowana jest jako sci-fi, ale nie dałam rady jej przeczytać do końca; doszłam może do połowy. Toporna, bez płynącej akcji, bez większego sensu, pełna żałości i pogrążania się w nicość, desperację, brud, obrzydliwość.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJak już wspominałem Czechow występuje w [bookLink]4898360|Akanie[bookLink], w znakomitym towarzystwie zresztą.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Topaz Mnie Wyspa Sachalin naprawdę się podobała. To na pewno nie jest science-fiction, tylko raczej postapokalitpyczna utopia. Początek lektury jest faktycznie bardzo trudny i mnie też książka z samego początku bardzo ciężko się czytała, ale ja wybrałem newralgiczny moment na jej czytanie. 24 lutego 2022 roku zmienił się świat i...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej@awita Polecam Dramat na polowaniu A.Czechowa. Jest również film na podstawie tej powieści https://www.filmweb.pl/film/Dramat na polowaniu-1978-101896/cast/actors.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Krzysztof Gromadzki - może spróbuję Wyspę Sachalin , ale z jakąś sporą dozą ostrożności się na nią zapatruję... Prawdopodobnie to nie moja bajka.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Krzysztof Gromadzki o tak przepraszam, masz racje to klimat postapo. Nie wiem czemu skojarzyłam z sci-fi?!? Cieszę się, iż tobie się podobała, ale mi niestety nie. Styl pisania mnie zupełnie nie przekonał do siebie i ta beznadzieja płynąca z każdego zdania i słowa książki mnie psychicznie rozstrajała. Jak uwielbiam postapo to ta książka kojarzyła mi się się z takim...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
@Itar
Już nie pierwszy raz popularyzujemy wspaniałą filmową wersję Dramatu Czechowa. 😍
A filmowy walc, jest moim ulubionym.
Nawet ten najbardziej eksploatowany walc Szostakowicza musi ustąpić mu pola. W mojej opinii. Oczywiście. 😅
https://youtu.be/OW2_kLqT2cw?si=V1Qs50d2odbBvjuG
@awito
Trzymam kciuki za Akana. Powieść o Bronisławie Piłsudskim 😊
Dwie pierwsze książki wydają się być niezmiernie ciekawe.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postKsiążka Renaty Lis o Buninie to absolutne arcydzieło! Niemal takie jak jego opowiadania. Biezyn o Czechowie równie dobry
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post"W lodach Prowansji" to znakomita książka ! Dziękuję za przypomnienie, muszę do niej wrócić :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postW ten weekend uda mi się dokończyć Biblioteki. Krucha historia ( 😍 ) i Fascynujący mózg ( 😍 ), potem nową parą popularnonaukową będzie Połącz kropki i Planeta wirusów. Czy wirusy sterują życiem na ziemi?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejnadal wałkuję Lalka ale na prawde mi sie podoba więc super💜💜💜
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCieszę się, bo moim zdaniem to na pewno nasza najlepsza powieść XIX-wieczna.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMoim zdaniem Lalka to nasza najlepsza powieść w ogóle...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZgadzam się z Wami Panowie. Musiałam dłuższą chwilę się zastanowić czy któraś nie podobała mi się bardziej, ale chyba nie... Chociaż z zupełnie już innej półki, a także czasu... To mam tak wielką słabość do Pana Dołęgi Mostowicza, że gdyby ktoś mnie zapytał (wiem, że nikt nie pytał😁) o naszego najlepszego pisarza to chyba bez namysłu bym o nim powiedziała.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@almos @Aguirre Zgadzam się z Wami- "Lalka" to arcydzieło, którego nie udało się do dziś przebić żadnemu polskiemu powieściopisarzowi. Zawsze mówię moim uczniom, że Nobel dla Sienkiewicza musiał być pomyłką, bo należał się zdecydowanie Prusowi. Powieść, która się nie zestarzała i mądrze mówi o ludzkim życiu.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postA niby kto miałby przebić "Lalkę"? Jeszcze długo pewnie nikt taki się nie narodzi - jeżeli w ogóle. Prowokacyjnie: chyba ze jakieś nowe rozbiory będziemy mieli, to wtedy może być na to większa szansa.......
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNadal nieśpiesznie czytam o królewnach, czyli Córki Wawelu. Opowieść o jagiellońskich królewnach, zaczęłam także (w ramach lutowego wyzwania LC) Wszystkie wskaźniki czerwone. Sztuczny stan. Muszę przyznać, że jestem bardzo...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejCo prawda nigdy nie byłem w Krakowie, ale jakoś mi się nie chce wierzyć, żeby to miasto było aż tak ponure. A nawet, jak sobie uświadomię, że jednak może być, to oczami wyobraźni fantazjuję sobie, że odbywam przejażdżkę Zaczarowaną Dorożką w towarzystwie Gałczyńskiego, pogryzając precle z makiem, a w tle słychać hejnał mariacki. Takie rzeczy tylko w Krakowie! 😃 I to na...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej@Krzysztof Gromadzki Krzysiu, miałam na myśli aurę za oknem :) W Krakowie oczywiście jest co robić i czym się zachwycać :) I każdy znajdzie coś dla siebie!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Krzysztof Gromadzki O Krakowie: https://www.youtube.com/watch?v=qKV3KATvl74
@Wiedenka - dzięki za rekomendacje drugiej pozycji.
@Aguirre O Krakowie też bardziej wolę poczytać. Np. Historia Krakowa dla każdego. Pozdrawiam! 😃
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Android z poczuciem humoru!? :-)
Czyli książki w tym gatunku/gatunkach (fantasy czy science-fiction ?) nie muszą być śmiertelnie poważne...
Wygląda zachęcająco.
@awita Science-fiction to kopalnia humoru, Lem, bracia Strugaccy, Marc-Uwe Kling i nie tylko.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@awita Na szczęście fantasy i sf to nie tylko smutni panowie w futrach jak u GRR Martina, jest całe morze historii o wszystkim! ;-)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Aguirre Proszę bardzo! Widzę, że dodałeś ją sobie na półkę "Chcę przeczytać" :) Ja jestem zachwycona i na pewno sięgnę po następne części. Jedyne, co mnie tu razi, to błędy gramatyczne, których nie wychwyciła korekta. Wypatrzyłam już kilka i zawsze czuję się wtedy niekomfortowo, bo odciągają moją uwagę od treści. Wiem, że niektórym to nie przeszkadza. Mnie tak.
@awita Może...
@Wiedenko - o androidach czytałam u Iana McEwana w Maszyny takie jak ja i bardzo mi się podobało (błyskotliwie napisana, bardzo lubię jego prozę). Klara i słońce Kazuo Ishiguro jeszcze przede mną. Ciekawe jak na tym tle wypadłoby Wszystkie wskaźniki czerwone. Sztuczny stan
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej@awita O, dziękuję Ci za podpowiedzenie tych dwóch tytułów, bo całkiem o nich zapomniałam, a nie wiem, czy nie będę drążyć tematu androidów :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCzytam te Wszystkie wskaźniki czerwone. Sztuczny stan i łapię się za głowę, widząc ile błędów gramatycznych i literówek zawiera ta książka!!!!!! Magdalena Górnicka i Bartosz Szpojda to z całą pewnością dwoje naczelnych korektorskich partaczy wydawnictwa MAG. Mam nadzieję, że nie dostaną już niczego...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
U mnie od przedwczoraj euforia i ekstaza (z odrobiną udręki*), bo dotarły wreszcie od dawna wyczekiwane kody biblioteczne na nielimitowany dostęp do Legimi, więc wrzuciłam tryb maniakalny, zarzuciłam wszelkie inne plany weekendowe, dodałam na półkę zestaw najnowszych bestsellerów i pławię się w obfitości :)
*Udręka stąd, że trzeba robić przerwy na spanie oraz inne życiowe...
Będę ciekaw opinii o czwartej i piątek pozycji.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postOj, wiruje ten książkowy świat! I nie pogubisz się w tej obfitości? :-)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Aguirre W sensie "Fjaka" i "Osiecka"? O Chorwacji przeczytałam już parę rozdziałów i zapowiada się naprawdę dobrze, aż trudno uwierzyć, że to debiut autorki. Natomiast o Osieckiej nierówne, bo książka składa się z rozmów z osobami, które mieniły się jej przyjaciółmi, więc bardzo zależy od człowieka. U niektórych zaawansowana mitomania, u niektórych dbanie o wizerunek...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejCzołem, społeczności! Za mną wspaniały, mocno filozoficzny purenonsensowny czarny humor Euklides był osłem Stefana Themersona oraz mocno oryginalne listy miłosne w Robi się coraz później. Powieść w formie listów mojego ulubionego Antonia Tabucchiego....
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejCzołem Panie Łulaszu, szczególnie interesujące wydaje mi się Euklides był osłem. Zupełnie nie znałam tej książki, a skoro mówi Pan, że wspaniałe, to notuje:)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTradycyjnie bardzo dobry zestaw. Humor Euklidesa jest specyficzny, ale celny i mi się bardzo podobał, jak i w ogóle książka. Tabucchi to klasa sama w sobie, a blurb ostatnie pozycji jest zachęcający (w końcu wydano ją w bardzo dobrej serii).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Przez Karawele wracają swego czasu nie przebrnęłam, chociaż opis zachwycający był.... To było wiele lat temu, pokonał mnie trudny język chyba.
Gdybym chciała zabrać się za czytanie Tabucchiego, to od czego polecalibyście zacząć?
Nic dodać, nic ująć. Przy tym @Łukasz Starzewski przeczytał więcej pozycji autora ode mnie (ja jeszcze tylko Zaginioną głowę Damascena Monteira . Więc jak już się zgadzamy (a co nie jest takie oczywiste, ale dotyczy także np. Spowiedzi ), co z całą pewnością coś w tym jest 😉....
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejAkurat Zaginiona głowa Damascena Monteira to jedyne, czego NIE czytałem....))))
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTabucchi to jeden z niewielu pisarzy, po którego książki można sięgać bez zastanowienia - nigdy nie zawodzi.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W weekend zaczęłam w papierze, zainspirowana Wami, Życie instrukcja obsługi. Po pierwszych kilku rozdziałach jestem oczarowana. W audio będę słuchać Zawód ojca, co też wybrałam w wyniku inspiracji :)
Dobrego weekendu :)
@Olu - to wspaniała wiadomość, że Życie instrukcja obsługi oczarowało Cię :-)
Zawód ojca - kolejna książka z odleżynami w mojej biblioteczce.
Właśnie zaczynam Człowiek, który śpi . Pozdrawiam
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Łukasz Starzewski Człowiek, który śpi dopiero przede mną, ale już wiem, że przeczytam na pewno. Do tej pory przeczytałam Rzeczy , parę lat temu, ale chyba nie doceniłam. Teraz patrzę na Pereca zupełnie inaczej. Pozdrowienia :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postUżytkownik wypowiedzi usunął konto
Zaczęłam dwie ksiązki Samotna noc i Doktor Jekyll i pan Hyde
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCiekawa jestem tej najnowszej Link. Kilka dni temu się o niej dowiedziałam i nie mogę się doczekać, żeby ją kupić i przeczytać.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post