-
ArtykułyOto najlepsze kryminały. Znamy finalistów Nagrody Wielkiego Kalibru 2024Konrad Wrzesiński1
-
ArtykułyLiteracki kanon i niezmienny stres na egzaminie dojrzałości – o czym warto pamiętać przed maturą?Marcin Waincetel25
-
ArtykułyTrendy kwietnia 2024: młodzieżowy film, fantastyczny serial, „Chłopki” i Remigiusz MrózEwa Cieślik3
-
ArtykułyKsiążka za ile chcesz? Czy to się może opłacić? Rozmowa z Jakubem ĆwiekiemLubimyCzytać2
Biblioteczka
2024-01-16
2023-09-26
Spis treści:
1) Lato w Pirenejach ("Autobiografia")
2) Krew na bruku ("Trzynaście zagadek")
3) Podwójny dowód ("Wczesne sprawy Poirota")
4) Śmierć na Nilu ("Parker Pyne na tropie")
5) Aleja Arlekina ("Tajemniczy pan Quin")
6) Sprawa włoskiego arystokraty ("Poirot prowadzi śledztwo")
7) Jane szuka pracy ("Tajemnica lorda Listerdale'a)
8) Zniknięcie pana Davenheima ("Poirot prowadzi śledztwo")
9) Szmaragd radży ("Tajemnica lorda Listerdale'a")
10) Wyrocznia delficka ("Parker Pyne na tropie")
11) Złowrogi interesant ("Śledztwo na cztery ręce")
12) Niewiarygodna kradzież ("Morderstwo w zaułku")
Spis treści:
1) Lato w Pirenejach ("Autobiografia")
2) Krew na bruku ("Trzynaście zagadek")
3) Podwójny dowód ("Wczesne sprawy Poirota")
4) Śmierć na Nilu ("Parker Pyne na tropie")
5) Aleja Arlekina ("Tajemniczy pan Quin")
6) Sprawa włoskiego arystokraty ("Poirot prowadzi śledztwo")
7) Jane szuka pracy ("Tajemnica lorda Listerdale'a)
8) Zniknięcie pana Davenheima ("Poirot...
2023-03-28
Zbiór zawiera następujące opowiadania:
1) Szczodrość syreny
2) Gwiezdny pył nad Idaho
3) Bob Dusiciel
4) Triumf nad grobem
5) Doppelgänger, poltergeist
Zbiór zawiera następujące opowiadania:
1) Szczodrość syreny
2) Gwiezdny pył nad Idaho
3) Bob Dusiciel
4) Triumf nad grobem
5) Doppelgänger, poltergeist
2022-11
2022-10-24
Całkiem fajny zbiór opowiadań, przede wszystkim dla młodzieży. Wiadomo, niektóre historie są lepiej poprowadzone ("Chłopiec i dzwonek", "Pięknym za nadobne") a niektóre raczej słabe ("Przewodnik dla nowo przemienionej..."), ale ogólnie jest to kawałek kreatywnej rozrywki. Na duży plus osadzenie opowiadań w tolerancyjnej przestrzeni.
Spis opowiadań wygląda następująco:
1) Tessa Grafton "Siedem nocy na śmierć"
2) Rebecca Roanhorse "Chłopcy z krwawej rzeki"
3) Julie Murphy "Ostatni rok to spory zgryz"
4) Heidi Heilig "Chłopiec i dzwonek"
5) Samira Ahmed "Przewodnik dla nowo przemienionej induskiej wampirzycy"
6) Kayla Whaley "Pięknym za nadobne"
7) Zoraida Córdova, Natalie C. Parker "Wampiry nigdy nie mówią Giń!"
8) Laura Ruby "Bestiariusz"
9) Mark Oshiro "Lustra, okna i selfie"
10) Dhonielle Clayton "Ród czarnych szafirów"
11) V.E. Schwab "Pierwsze zabójstwo"
Całkiem fajny zbiór opowiadań, przede wszystkim dla młodzieży. Wiadomo, niektóre historie są lepiej poprowadzone ("Chłopiec i dzwonek", "Pięknym za nadobne") a niektóre raczej słabe ("Przewodnik dla nowo przemienionej..."), ale ogólnie jest to kawałek kreatywnej rozrywki. Na duży plus osadzenie opowiadań w tolerancyjnej przestrzeni.
Spis opowiadań wygląda następująco:
1)...
2022-10-05
2022-06-21
2022-06-17
2022-04-22
Od wielu lat cenię twórczość Gaimana i niektóre jego książki są jednymi z moich ulubionych. Niestety, te opowiadania o dla mnie to wielkie rozczarowanie. Zestawienie jest chaotyczne, bez pomysłu - tak jakby po prostu wydawca wrzucił do jednej książki najróżniejsze (a w większości po prostu słabe) utwory i liczył na dobrą sprzedaż - rzeczywiście, ja się nabrałam. Do tego wstęp autora chyba ma rekompensować ten chaos, a jest trochę bezsensowny - opisuje okoliczności powstania niektórych opowiadań zanim je przeczytamy. Przy ponad 400 stronach naprawdę nie ma prawa się pamiętać tych ciekawostek - sensowniej byłoby umieścić je po konkretnym opowiadaniu. Samo tłumaczenie z angielskiego na polski jest dosyć kiepskie, co szczególnie widać przy wierszach (ale nie tylko). Mam wrażenie, że tłumaczka trochę mija się z przekazem autora, a i niektóre zwroty brzmią po prostu nienaturalnie.
Nie będę się zagłębiać w treść każdego z opowiadań, bo jest ich ponad trzydzieści. Według mnie godnych uwagi jest raptem kilka: "Rycerskość", "Trollowy most", "Fakty w sprawie zniknięcia panny Finch", "Szkło, śnieg i jabłka".
Od wielu lat cenię twórczość Gaimana i niektóre jego książki są jednymi z moich ulubionych. Niestety, te opowiadania o dla mnie to wielkie rozczarowanie. Zestawienie jest chaotyczne, bez pomysłu - tak jakby po prostu wydawca wrzucił do jednej książki najróżniejsze (a w większości po prostu słabe) utwory i liczył na dobrą sprzedaż - rzeczywiście, ja się nabrałam. Do tego...
więcej mniej Pokaż mimo to2021-10-24
Jest to różnorodny wybór opowiadań i niestety z punktu widzenia zwykłego czytelnika nie jest to zaleta - opowiadania są dość nierówne, część jest dość nużąca i niezbyt ciekawa. Być może to kwestia dezaktualizacji takiego stylu, czy po prostu innych oczekiwań względem "niesamowitości". Pierwsze opowiadanie (a za razem najdłuższe) jest według mnie najlepszym w zbiorze. Po nim oczekuje się czegoś równie dobrego, lub nawet lepszego, a to nie następuje.
Z drugiej strony, na pewno będzie to dobra lektura dla entuzjasty literatury francuskiej takiego okresu.
Opowiadania w zbiorze:
1) Jaques Cazotte - Diabeł zakochany
2) Charles Nodier - Trilby albo Chochlik z Argyle
3) Gerard de Nerval - Zaczarowana ręka
4) Prosper Merimee - Czyścowe dusze
5) Honore de Balzac - Melmoth pojednany
6) Theophile Gautier - Arria Marcella
7) Jules Barbey d'Aurevilly - Najpiękniejsza miłość Don Juana
8) Auguste de Villiers de I'Isle-Adam - Zapowiedź; Miłość do tego co naturalne
9) Guy de Maupassant - Zjawa; Horla
10) Anatole France - Pan Pigeonneau
11) Guillaume Apollinaire - Zniknięcie Honoriusza Subraca
Jest to różnorodny wybór opowiadań i niestety z punktu widzenia zwykłego czytelnika nie jest to zaleta - opowiadania są dość nierówne, część jest dość nużąca i niezbyt ciekawa. Być może to kwestia dezaktualizacji takiego stylu, czy po prostu innych oczekiwań względem "niesamowitości". Pierwsze opowiadanie (a za razem najdłuższe) jest według mnie najlepszym w zbiorze. Po nim...
więcej mniej Pokaż mimo to2021-09-20
Jest dobrze, chociaż momentami nierówno, ale po lekturze kolejnej już pozycji od Twardocha mam następujące uwagi:
1) praktycznie każdy jego utwór który czytałam przepełniony jest tą męską goryczą, jakąś wewnętrzną żółcią, i nawet jeśli jest to zabieg celowy i można go bronić jako "charakterystyczny styl", to już za którymś razem jest zwyczajnie powtarzalny i trochę nudny
2) Twardoch kompletnie nie umie pisać kobiecych postaci, jakby psychologia kobiet była dla niego ukryta za odległą szybą.
Jest dobrze, chociaż momentami nierówno, ale po lekturze kolejnej już pozycji od Twardocha mam następujące uwagi:
1) praktycznie każdy jego utwór który czytałam przepełniony jest tą męską goryczą, jakąś wewnętrzną żółcią, i nawet jeśli jest to zabieg celowy i można go bronić jako "charakterystyczny styl", to już za którymś razem jest zwyczajnie powtarzalny i trochę nudny
2)...
2021-08-23
Książka zawiera następujące opowiadania:
1) Chaddeleyowie i Flemingowie
2) Algi
3) Sezon na indyka
4) Wypadek
5) Autobus do Bardon
6) Prue
7) Kolacja w Święto Pracy
8) Pani Cross i pani Kidd
9) Pechowe historie
10) Goście
11) Księżyce Jowisza
Książka zawiera następujące opowiadania:
1) Chaddeleyowie i Flemingowie
2) Algi
3) Sezon na indyka
4) Wypadek
5) Autobus do Bardon
6) Prue
7) Kolacja w Święto Pracy
8) Pani Cross i pani Kidd
9) Pechowe historie
10) Goście
11) Księżyce Jowisza
2021-02-16
2020-09
Czuję się oszukana - opis, okładka i tytuł udanie oszukały mnie, że będzie to ciekawa historia. W zamian dostałam kilka opowiadań napisanych na kolanie. Autor może i miał kilka ciekawych pomysłów, ale zrealizował je tak, że nie są ani trochę angażujące. Pseudonauka - bo trudno to nazwać sci-fi, jest tak niedorzecznie przedstawiona, że momentami idzie popukać się w głowę. I nie chodzi o kreatywność pomysłów, a raczej brak logiki. To wszystko okraszone typowym już chyba dla polskich pisarzy fantasy mizoginizmem i hurapatriotyzmem.
Czuję się oszukana - opis, okładka i tytuł udanie oszukały mnie, że będzie to ciekawa historia. W zamian dostałam kilka opowiadań napisanych na kolanie. Autor może i miał kilka ciekawych pomysłów, ale zrealizował je tak, że nie są ani trochę angażujące. Pseudonauka - bo trudno to nazwać sci-fi, jest tak niedorzecznie przedstawiona, że momentami idzie popukać się w głowę. I...
więcej mniej Pokaż mimo to2020-08
W książce znajdują się następujące opowiadania:
1) G.K. Chesterton "Sklep z duchami"
2) Henry James "Upiorny czynsz"
3) Henry James "Ołtarz zmarłych"
4) John Buchan "Strażnik miru"
5) Jerome K. Jerome "Nawiedzony młyn"
6) Jerome K. Jerome "Szkielet"
7) John Berwick Harwood "Makabra"
8) Mary Elizabeth Braddon "W opactwie Chrighton"
9) Mary Elizabeth Braddon "Cień w kącie"
10) Mary Elizabeth Braddon "Twarz w lustrze"
11) Mary Elizabeth Braddon "John Granger"
12) Mrs Henry Wood "Okultystka starej daty"
13) Mrs Henry Wood "Zaduszki"
14) Mrs Henry Wood "Dziwne doświadczenie"
15) Mrs Henry Wood "Nocne czuwanie Davida Gartha"
16) Mrs Henry Wood "Rzeczywistość czy przywidzenie?"
17) W.W. Fenn "Nawiedzona skała"
18) Autor nieznany "Duch starego Hookera"
W książce znajdują się następujące opowiadania:
więcej Pokaż mimo to1) G.K. Chesterton "Sklep z duchami"
2) Henry James "Upiorny czynsz"
3) Henry James "Ołtarz zmarłych"
4) John Buchan "Strażnik miru"
5) Jerome K. Jerome "Nawiedzony młyn"
6) Jerome K. Jerome "Szkielet"
7) John Berwick Harwood "Makabra"
8) Mary Elizabeth Braddon "W opactwie Chrighton"
9) Mary Elizabeth Braddon "Cień w...