Opinie użytkownika
Jeśli widziało się serial, to właściwie nie ma po co czytać książki. Być może gdybym zrobiła na odwrót, to podobałaby mi się bardziej.
Pokaż mimo to
W książce znajdują się następujące opowiadania:
1) G.K. Chesterton "Sklep z duchami"
2) Henry James "Upiorny czynsz"
3) Henry James "Ołtarz zmarłych"
4) John Buchan "Strażnik miru"
5) Jerome K. Jerome "Nawiedzony młyn"
6) Jerome K. Jerome "Szkielet"
7) John Berwick Harwood "Makabra"
8) Mary Elizabeth Braddon "W opactwie Chrighton"
9) Mary Elizabeth Braddon "Cień w...
Spis treści:
1) Lato w Pirenejach ("Autobiografia")
2) Krew na bruku ("Trzynaście zagadek")
3) Podwójny dowód ("Wczesne sprawy Poirota")
4) Śmierć na Nilu ("Parker Pyne na tropie")
5) Aleja Arlekina ("Tajemniczy pan Quin")
6) Sprawa włoskiego arystokraty ("Poirot prowadzi śledztwo")
7) Jane szuka pracy ("Tajemnica lorda Listerdale'a)
8) Zniknięcie pana Davenheima ("Poirot...
Chyba spodziewałam się trochę czegoś innego - horroru z elementami czarnej komedii - a dostałam bardziej obyczajówkę z psychologią, albo raczej parapsychologią, choć humor momentami też tu się pojawia. Forma i tematyka nastawiły mnie też na jakieś nawiązania do Draculi... Ale do meritum - książka przynajmniej z początku jest ciekawa, ma specyficzny klimat. Jest przystępnie...
więcej Pokaż mimo toMoże nie jest to mega ambitne dzieło, ale dobrze się czyta. Trochę się pośmiejemy, a potem razem z autorem poczujemy nostalgię. Na plus - zawiera dużo faktów z planu filmowego i ciekawostek o innych aktorach. Mi to pasowało, bo tego oczekiwałam, ale prawda jest taka, że dla kogoś kto nie zna/ nie lubi filmowych adaptacji HP czytanie tej książki jest trochę bezsensowne, bo...
więcej Pokaż mimo to
Zbiór zawiera następujące opowiadania:
1) Szczodrość syreny
2) Gwiezdny pył nad Idaho
3) Bob Dusiciel
4) Triumf nad grobem
5) Doppelgänger, poltergeist
Historyjka w stylu Katarzyna Michalak meets Eyes Wide Shut. No nie jest to nic wspaniałego, choć książka ma swoje momenty. Umiejscowienie wydarzeń, bohaterowie i zamysł historii (przynajmniej częściowo) - na plus, chociaż nadal bardzo stereotypowe. Również zakończenie mi się podobało - mam na myśli to, że właściwie historia kończy się źle, a bohaterka zostaje przeklęta w...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Całkiem fajny zbiór opowiadań, przede wszystkim dla młodzieży. Wiadomo, niektóre historie są lepiej poprowadzone ("Chłopiec i dzwonek", "Pięknym za nadobne") a niektóre raczej słabe ("Przewodnik dla nowo przemienionej..."), ale ogólnie jest to kawałek kreatywnej rozrywki. Na duży plus osadzenie opowiadań w tolerancyjnej przestrzeni.
Spis opowiadań wygląda następująco:
1)...
Delikatne rozczarowanie. To piąta przeczytana przeze mnie książka Du Maurier, i chyba najgorsza. Co prawda nadal dostajemy wybitny opis otoczenia, świetne budowanie napięcia (szczególnie na początku), ale główna intryga jest banalna, a plot twist źle podbudowany. Końcówka zawodzi - wplata w niezły dramat obyczajowy z elementami gothicu jakiś fantastyczno-lovecraftowski ton....
więcej Pokaż mimo toTrochę nostalgłam, bo w każde zdjęcie chętnie bym weszła, może nie na całe wczasy, ale chociaż na godzinkę. I prawie weszłam. Jako album jest to coś co każdy misio powinien mieć. Treści wolę te z instagrama autora - no, ale nie można mieć wszystkiego.
Pokaż mimo toBardzo nierówna książka. Najciekawsza chyba w momentach ciekawostek. Ale jej cel wydaje się zupełnie inny - geneza Łodzi jako miasta trochę nieudanego, biednego i z problemami. I rzeczywiście, niektóre spostrzeżenia autorów są trafne, szczególnie te odnośnie lat 90. Jednak mam wrażenie, że zbyt często szukają argumentów pasujących do już założonej tezy. Przez to czytelnik...
więcej Pokaż mimo toOd wielu lat cenię twórczość Gaimana i niektóre jego książki są jednymi z moich ulubionych. Niestety, te opowiadania o dla mnie to wielkie rozczarowanie. Zestawienie jest chaotyczne, bez pomysłu - tak jakby po prostu wydawca wrzucił do jednej książki najróżniejsze (a w większości po prostu słabe) utwory i liczył na dobrą sprzedaż - rzeczywiście, ja się nabrałam. Do tego...
więcej Pokaż mimo toWedług mnie książka jest zwyczajnie nierówna. Przez 1/3 historii za wiele akcji kręciło się wokół "miłosnych" wyborów bohaterki. Główny plot twist jest mocny, i potem wydarzenia na arenie trzymające w napięciu - szczególnie końcówka. Jednak w mojej opinii, część 1 była dużo lepsza.
Pokaż mimo toNo nieźle jak ktoś daje 4/10 bo nie ma opisów śledztwa XD poczytaj może Remigiusza Mroza, czy coś
Pokaż mimo toKolejny raz daję szansę polskiej fantastyce i niestety kolejny raz kończy się tak samo. W krótkich słowach, dla mnie ta książka jest po prostu nudna i brzydko napisana. Sam pomysł nie jest zły, ale treść wygląda jakby nie widziała korekty: błędy, nielogiczne zdania, niechlujne dialogi. Momentami miałam wrażenie, że czytam literacką wersję polskiego filmu z białym plakatem,...
więcej Pokaż mimo toJest to różnorodny wybór opowiadań i niestety z punktu widzenia zwykłego czytelnika nie jest to zaleta - opowiadania są dość nierówne, część jest dość nużąca i niezbyt ciekawa. Być może to kwestia dezaktualizacji takiego stylu, czy po prostu innych oczekiwań względem "niesamowitości". Pierwsze opowiadanie (a za razem najdłuższe) jest według mnie najlepszym w zbiorze. Po nim...
więcej Pokaż mimo to
Jest dobrze, chociaż momentami nierówno, ale po lekturze kolejnej już pozycji od Twardocha mam następujące uwagi:
1) praktycznie każdy jego utwór który czytałam przepełniony jest tą męską goryczą, jakąś wewnętrzną żółcią, i nawet jeśli jest to zabieg celowy i można go bronić jako "charakterystyczny styl", to już za którymś razem jest zwyczajnie powtarzalny i trochę nudny
2)...
Sięgnęłam po tę książkę, bo całkiem lubię ekranizacje wydarzeń z udziałem Warrenów. Niestety ta pozycja to taki trochę niewypał.
Historia sama w sobie wydaje się być ciekawa, ale sposób opisania
trochę się mija z celem - z jednej strony chce być dokumentem, a z drugiej jednak fikcją literacką. Nie oceniam wiarygodności tej historii. Mniemam, iż autorzy chcieli...
Książka zawiera następujące opowiadania:
1) Chaddeleyowie i Flemingowie
2) Algi
3) Sezon na indyka
4) Wypadek
5) Autobus do Bardon
6) Prue
7) Kolacja w Święto Pracy
8) Pani Cross i pani Kidd
9) Pechowe historie
10) Goście
11) Księżyce Jowisza
Świetna jako satyra i niestety trochę przeciętna jako powieść. Działa najlepiej, kiedy obnaża stereotypy i niedorzeczności powieści gotyckiej. Jednak tak jak Austen nawiązuje do "Tajemnic zamku Udolpho", tak jej historia przy tamtej jest dość nużąca (a warto zauważyć, że "Udolpho" jest książką kilka razy dłuższą). Kiedy forma bierze górę nad treścią, dostajemy trochę...
więcej Pokaż mimo to