Teatr Hrabiego Erosa
- Kategoria:
- kryminał, sensacja, thriller
- Tytuł oryginału:
- El retablo del conde Eros
- Wydawnictwo:
- Muza
- Data wydania:
- 2011-01-12
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-01-12
- Liczba stron:
- 248
- Czas czytania
- 4 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-7495-932-2
- Tłumacz:
- Marta Szafrańska-Brandt
Aktor Julían Dalmau przybywa ze Stanów na Kubę odegrać rolę swego życia – własną śmierć. W otoczeniu szemranej bohemy hawańskiego półświatka przygotowuje się do spektaklu mało znanego dramaturga Howarda Owena o trudnej relacji ojciec-syn w obliczu homoseksualizmu. Świat, w który wkracza bohater, to fascynujący, a zarazem mroczny klimat hawańskich zaułków i dzielnic pachnących grzechem, to miasto pełne spelun, gdzie w oparach dymu z cygar i przy brzęku szklanek z rumem toczą się dyskusje o życiu, sztuce i teatrze. Podczas długo oczekiwanej premiery rola Juliana Dalmau wymyka się kartom scenariusza…
Hawana lat pięćdziesiątych z Hemingwayem w tle kabarety, domy uciech, podrzędne bary z wyjątkowymi klientami.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 27
- 12
- 10
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Edward Stachura napisał kiedyś, że życie to nie teatr. Jak nazwać jednak stan, gdy życie prywatne aktorów przeplata się ze scenariuszami wystawianych przez nich sztuk? Gdzie przebiega granica pomiędzy tym co rzeczywiste, a tym co jest jedynie wytworem umysłu scenarzysty? Czy te dwa światy mogą się przenikać, uzupełniać?
Eliseo Alberto oprowadza nas po hawańskich alejkach pełnych nędznych sklepów, spelun, oraz tanich prostytutek. Czuć przenikający smród kubańskich cygar, oraz zatęchłych odpadków pozostawionych przez biedotę zamieszkującą niespokojną okolicę. Gdy już wzrok i węch skutecznie upoją się tymi wątpliwymi atrakcjami, trafimy w końcu do teatru. Teatru Hrabiego Erosa.
Główny bohater sztuki, która ma się wkrótce odbyć na deskach Finnisterre, z zapałem przygotowuje się do roli. Ma odegrać własną śmierć, a przy tym oczarować swoim talentem publiczność. W szczególności jej damską część. Pogoń za autentycznością, oraz pełnym sukcesem sprawia, że zatraca się w tej pogoni całkowicie. Sztuka staje się życiem, a życie sztuką. Trudne relacje rodzinne, oraz splot tragikomicznych wydarzeń sprawiają, że przepis na sukces staje się coraz badziej nieaktualny. I to zarówno prywatny, jak i zawodowy. To tylko jeden z barwnych bohaterów, a jest ich znacznie więcej. Mógłbym każdemu z nich poświęcić parę słów, acz niekoniecznie jest sens. Najlepiej poznać ich osobiście, próbując odkleić rolę od ich prawdziwego oblicza.
Autor nie ucieka od wątków trudnych. Poruszone są tematy ciężkie, kontrowersyjne, lub najzwyczajniej niesmaczne. Moralność jest kwestią umowną. Wyciera się gdzieś pomiędzy zniszczonymi tynkami starych budynków. Całość daje nam mieszankę raczej gorzką. Wielbiciele gorzkiej nuty w powieści powinni być zadowoleni. Dla całej reszty, świat przedstawiony w "Teatrze hrabiego Erosa" może okazać się ciężkostrawny. Tyleż prawdziwy, co egzotyczny, ale czy rzeczywisty?
Edward Stachura napisał kiedyś, że życie to nie teatr. Jak nazwać jednak stan, gdy życie prywatne aktorów przeplata się ze scenariuszami wystawianych przez nich sztuk? Gdzie przebiega granica pomiędzy tym co rzeczywiste, a tym co jest jedynie wytworem umysłu scenarzysty? Czy te dwa światy mogą się przenikać, uzupełniać?
więcej Pokaż mimo toEliseo Alberto oprowadza nas po hawańskich alejkach...