rozwińzwiń

Zjedz tę żabę! 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania

Okładka książki Zjedz tę żabę! 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania Brian Tracy
Okładka książki Zjedz tę żabę! 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania
Brian Tracy Wydawnictwo: MT Biznes poradniki
132 str. 2 godz. 12 min.
Kategoria:
poradniki
Tytuł oryginału:
EAT THAT FROG! 21 Great Ways to Stop Procrastinating and Get More Done in Less Time
Wydawnictwo:
MT Biznes
Data wydania:
2017-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2010-01-01
Data 1. wydania:
2007-01-01
Liczba stron:
132
Czas czytania
2 godz. 12 min.
Język:
polski
ISBN:
9788380872516
Średnia ocen

6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Jedna rzecz. Zaskakujący mechanizm niezwykłych osiągnięć Gary Keller, Jay Papasan
Ocena 7,2
Jedna rzecz. Z... Gary Keller, Jay Pa...
Okładka książki Psychologia szefa. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone. Jerzy Gut, Wojciech Haman
Ocena 7,2
Psychologia sz... Jerzy Gut, Wojciech...
Okładka książki Zasady Canfielda. Rusz się stąd, gdzie jesteś i idź tam, gdzie chcesz być! Jack Canfield, Janet Switzer
Ocena 7,8
Zasady Canfiel... Jack Canfield, Jane...

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
1630 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
27
26

Na półkach:

Autor przedstawia 21 metod, które zwiększą naszą efektywność pracy i ułatwią zarządzanie czasem.
1. Nakrycie stołu- każdy z nas powinien mieć jasność, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Zapisujmy cele, co sprawia, że możemy zrealizować większą liczbę zadań. Aby tego dokonać, warto pochylić się nad poniższymi 7 krokami:
1) Konkretna decyzja, co chcemy osiągnąć
2) Zapisanie jej na papierze
3) Ustalenie terminu realizacji
4) Wypisz niezbędne narzędzia do osiągnięcia celu
5) Podział na poszczególna zadania według priorytetów i kolejności
6) Natychmiastowe działanie
7) Regularność działania
2. Planowanie dnia z wyprzedzeniem- zasada 10/90 głosi, że pierwsze 10% czasu, które poświęcamy na planowanie może oszczędzić 90% na wykonanie czegoś. Poświęcając zatem 10 minut możemy zaoszczędzić 2 godziny.
Autor zaleca, aby wieczorami spisywać to, co mamy do wykonania następnego dnia. Korzystajmy z różnych list, np. miesięcznych, tygodniowych, dziennych, a następnie odhaczajmy elementy, które zostaną wykonane, co dodatkowo nas zmotywuje.
3. Reguła 80/20- głosi, że 20 procent wykonywanych zadań składa się na 80% wartości tego, co chcemy zrobić. Oznacza to, że niekiedy jedno zadanie z listy jest bardziej wartościowe, niż wszystkie pozostałe. Nie zaleca się zatem zajmować na początku sprawami drobnymi.
4. Rozważanie konsekwencji- spójrzmy w przyszłość za 10 lat i odpowiedzmy sobie, czy podejmowana dzisiaj decyzja będzie wiązała się z długoterminowymi profitami. Zadajmy sobie pytania, które działania mają największą wartość, jak najcenniej wykorzystać czas i jaka czynność przyniesie największą różnice i przybliży nas do końcowego celu.
5. Stosowanie odkładania czegoś na później- nie na wszystko mamy czas, dlatego też świadomie należy decydować, co odłożymy na później, ze względu na niską wartość. Zamiast zwlekać z wykonaniem dużych obowiązków, przekładajmy te mniej istotne i skupmy się na tych najważniejszych.
6. Metoda ABCDE- polega na ustalaniu codziennych priorytetów. Wypiszmy wszystko, a następnie uszeregujmy według powyższych liter.
A- zadania mające najpoważniejsze konsekwencje, tylko my możemy je wykonać
B- należy je wykonać, ale nie wiążą się z wielkimi konsekwencjami
C- są przyjemne, nie pociągają za sobą żadnych konsekwencji
D- mogą zostać przekazane innym
E- należy je całkowicie wyeliminować.
7. Koncentracja na kluczowych obszarach wyników- ustalmy z przełożonymi, jakie są kluczowe obszary wyników i które obowiązki są najważniejsze. Oceńmy własne kompetencje i pracujmy nad tymi obszarami, które wymagają rozwoju. Możemy je zdiagnozować zadając sobie pytanie „która umiejętność będzie miała największy wpływ na naszą karierę?”.
8. Prawo trzech zadań- praca w firmie często wiąże się z trzema kluczowymi zadaniami i to one stanowią największą wartość dla firmy. Skoncentrujmy się na nich i osiągajmy w nich najlepsze wyniki. Pamiętajmy o tym, że głównym celem zarządzania czasem jest to, aby uwolnić sobie więcej czasu na to, co faktycznie jest najważniejsze.
9. Przygotowanie przed rozpoczęciem pracy- posprzątajmy biuro, zgromadźmy niezbędne informacje potrzebne do rozpoczęcia działań i przygotujmy sobie wygodne stanowisko.
10. Metoda krok po kroku- pamiętajmy o tym, by w jednym momencie wykonywać jedno zadanie, a potem przechodzić do następnego.
11. Poprawianie najważniejszych umiejętności- często przyczyną zwlekania jest brak kwalifikacji, wiedzy i wiary w siebie. Z tegoż powodu warto stale podnosić swoje umiejętności w obszarach, które są naszym zdaniem kluczowe. W tym celu zaleca się czytanie literatury dotyczącej naszej dziedziny, uczestniczenie w kursach i seminariach, jak również słuchanie nagrań podczas jazdy samochodem lub komunikacją miejską.
12. Wykorzystywanie szczególnych talentów- każdy ma jakiś talent, powinniśmy dowiedzieć się, jaki jest on w naszym przypadku i doskonalić go. Zastanówmy się, co lubimy robić, a także co powoduje, że otrzymujemy najwięcej pochwał i rozwijajmy się w tym obszarze.
13. Identyfikacja kluczowych ograniczeń- występowanie czynników ograniczających jest czymś zupełnie naturalnym. Pamiętajmy jednak, że 20% z nich ma charakter zewnętrzny, a aż 80% wewnętrzny, co jest związane z naszymi przekonaniami, nawykami, umiejętnościami, dyscypliną. Zadajmy sobie pytanie, co nas powstrzymuje przed realizacją zadania i wyeliminujmy to.
14. Stosowanie presji na sobie- jedynie 2% ludzi może uznać się za liderów, którzy nie czekają, aż zadania zostaną wykonane przez kogoś innego i sami podejmują się ich realizacji. Warto wyznaczać sobie sztuczne terminy, aby zwiększyć własną efektywność.
15. Maksymalizacja mocy osobistych- Tracy odradza pracy, gdy jesteśmy zmęczeni, bowiem zwiększa to prawdopodobieństwo popełnienia błędu. Będąc dobrze wypoczętym możemy robić coś bardziej efektywnie i mieć odpowiedni poziom energii. Warto zadbać o odpoczynek- położyć się wcześniej spać, mieć przynajmniej 1 dzień wolny w tygodniu, korzystać z urlopów, zadbać o zdrowie fizyczne poprzez ćwiczenia i zdrowe odżywianie. Niemniej istotne jest analizowanie swojego poziomu energii, a mianowicie kiedy jest on najwyższy i właśnie w tym czasie zajmować się zadaniami, które mają dla nas największe znaczenie.
16. Motywacja do działania- emocje zależą od tego, jak je analizujemy w naszej wewnętrznej konwersacji. Innymi słowy, odczucia determinowane są w taki sposób, jak je sami interpretujemy. W związku z tym powinniśmy skupić się na kontroli swojego wewnętrznego dialogu- powtarzajmy sobie, że wykonamy to zadanie, unikajmy narzekania i nie dzielmy się problemami z innymi osobami. Ważną funkcję pełni również optymizm. Optymiści to ludzie, którzy ciągle myślą o zamierzeniach, szukają pozytywów, uczą się na błędach i starają się rozwiązać każdy problem, wierząc że jest możliwe.
17. Zwodnicza technologia- technologia to świetne narzędzia służące do efektywnej komunikacji. Niekiedy jednak wcześniej wspomniana komunikacja nie jest tak ważna, jak nam się wydaje, w konsekwencji na większość maili możemy odpowiedzieć z opóźnieniem. Jeśli komuś naprawdę na czymś zależy, skontaktuje się ponownie. Starajmy się regularnie odłączać od technologii, co pozwala zwiększyć skupienie.
18. Dzielenie zadań na mniejsze części- część zadań wydaje się zbyt dużych, dlatego są odkładane na później. Łatwiej jest nam zacząć od małych zadań- ich ukończenie daje poczucie satysfakcji i dodaje energii. Istnieją dwie metody, aby dokonywać podziału zadań:
Metoda plasterków salami- dzielenie dużych, złożonych zadań na mniejsze, a następnie zajmować się poszczególnymi częściami jedna po drugiej
Metoda sera szwajcarskiego- wyznaczanie odcinków czasu, kiedy będziemy zajmować się danym zadaniem.
19. Tworzenie bloków czasowych- autor zaleca korzystanie z terminarza i wcześniejsze zaplanowanie dnia. Twórzmy dłuższe bloki czasowe, bowiem wtedy łatwiej realizować dane zadanie i wniknąć głęboko w czynności.
20. Rozwijanie poczucia pilności- w celu utrzymania ponadprzeciętnej produktywności warto rezerwować regularnie czas na myślenie, ustalanie priorytetów i planowanie. Podczas najważniejszych zadań warto poszukać głębokiej strefy, która sprawia, że wpadamy w rytm wykonywania czynności i jesteśmy bardziej efektywni.
21. Wykonywanie każdego zadania za jednym zamachem- jedno zadanie powinno być tak długo kontynuowane, aż nie zostanie skończone. Przerywanie go i powracanie do niego wydłuża cały proces nawet o 500%.

Autor przedstawia 21 metod, które zwiększą naszą efektywność pracy i ułatwią zarządzanie czasem.
1. Nakrycie stołu- każdy z nas powinien mieć jasność, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Zapisujmy cele, co sprawia, że możemy zrealizować większą liczbę zadań. Aby tego dokonać, warto pochylić się nad poniższymi 7 krokami:
1) Konkretna decyzja, co chcemy osiągnąć
2) Zapisanie jej...

więcej Pokaż mimo to

avatar
235
92

Na półkach: , ,

Świetna!!

Świetna!!

Pokaż mimo to

avatar
97
8

Na półkach:

Wiele w tej książce bardzo przydatnych treści, ale sporo także powtarzających się. Na pewno warto uwzględnić ją w swojej drodze samorozwoju, ale nie wydaje się, żeby była ona odpowiednia dla każdego.

Wiele w tej książce bardzo przydatnych treści, ale sporo także powtarzających się. Na pewno warto uwzględnić ją w swojej drodze samorozwoju, ale nie wydaje się, żeby była ona odpowiednia dla każdego.

Pokaż mimo to

avatar
753
554

Na półkach: ,

Bardzo fajna, krótka i treściwa książka o motywacji, o tym, co zrobić szybciej, jak się do tego zabrać. Na pewno będę do niej wracać.

Bardzo fajna, krótka i treściwa książka o motywacji, o tym, co zrobić szybciej, jak się do tego zabrać. Na pewno będę do niej wracać.

Pokaż mimo to

avatar
14
13

Na półkach:

Książka Briana Tracy'ego mimo że jest bardzo krótka zawiera ważne informacje na temat produktywności i wykonywaniu więcej w mniejszym czassie , Ustalaniu priorytetów . autor także oferuje sposoby resetu i odpoczynku od pracy, polepszania relacji rodzinnych i swoich umiejętności w dziedzinach ,którymi się zajmujemy. Gorąco polecam!

Książka Briana Tracy'ego mimo że jest bardzo krótka zawiera ważne informacje na temat produktywności i wykonywaniu więcej w mniejszym czassie , Ustalaniu priorytetów . autor także oferuje sposoby resetu i odpoczynku od pracy, polepszania relacji rodzinnych i swoich umiejętności w dziedzinach ,którymi się zajmujemy. Gorąco polecam!

Pokaż mimo to

avatar
79
36

Na półkach:

Książka zawiera szereg przydatnych metod i narzędzi do lepszego zarządzania swoim czasem i energią, tak by nie odkładać rzeczy "na później". Myślę, że wiele można z niej wynieść. Nie ze wszystkim jednak się zgadzam, choć to już może subiektywne odczucia. Powinieneś wcześniej przychodzić do pracy i później z niej wychodzić, wykorzystuj na rozwój osobisty i pracę każdą chwilę - nawet czekając na autobus - dla mnie to za dużo. To kult pracy ponad siły. W życiu trzeba znaleźć równowagę, czas na odpoczynek jest szalenie ważny. A w czasach, gdy presja maksymalnego wykorzystywania czasu jest tak wysoka, głośno mówi się o tym, że czasami bycie w stanie "nudy" i totalnego nicnierobienia jest wręcz zbawienne dla naszego zdrowia psychicznego.

Książka zawiera szereg przydatnych metod i narzędzi do lepszego zarządzania swoim czasem i energią, tak by nie odkładać rzeczy "na później". Myślę, że wiele można z niej wynieść. Nie ze wszystkim jednak się zgadzam, choć to już może subiektywne odczucia. Powinieneś wcześniej przychodzić do pracy i później z niej wychodzić, wykorzystuj na rozwój osobisty i pracę każdą chwilę...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1
1

Na półkach:

"Zjedz tę żabę!" to dobra książka dla osób, które chcą pokonać prokrastynację, zwiększyć produktywność i zacząć działać w kierunku swoich celów. Książka zawiera proste, ale skuteczne strategie, które mogą pomóc w codziennym życiu.

"Zjedz tę żabę!" to dobra książka dla osób, które chcą pokonać prokrastynację, zwiększyć produktywność i zacząć działać w kierunku swoich celów. Książka zawiera proste, ale skuteczne strategie, które mogą pomóc w codziennym życiu.

Pokaż mimo to

avatar
97
10

Na półkach:

Eat that frog🐸;)

Eat that frog🐸;)

Pokaż mimo to

avatar
10
4

Na półkach:

bardzo pomogła mi zarządzaniu zadaniami

bardzo pomogła mi zarządzaniu zadaniami

Pokaż mimo to

avatar
143
142

Na półkach:

Myślę, że autor przekazuje sporo dobrych rzeczy żeby usprawnić nasze działanie. Nie przemawia do mnie metoda zajeżdżania się jeszcze bardziej żeby zwiększyć produktywność.
Już dawno sięgnąłem swojego limitu jeśli o możliwości zrobienia wielu rzeczy w określonym czasie. Jestem zwolennikiem teorii, że musimy zwiększać naszą kreatywność i stawiać na efektywność w jak najkrótszym czasie, żeby zwiększyć na przykład dochody. Być może Brian Tracy jest częścią pewnego rodzaju trendu do przeginania i łamania balansu życiowego. Zauważyłem to też u innych autorów piszących w podobnym okresie stąd wniosek :)
W każdym razie i tak polecam, dla każdego kto chce wziąć się w garść i coś poprawić w swoim życiu.

Myślę, że autor przekazuje sporo dobrych rzeczy żeby usprawnić nasze działanie. Nie przemawia do mnie metoda zajeżdżania się jeszcze bardziej żeby zwiększyć produktywność.
Już dawno sięgnąłem swojego limitu jeśli o możliwości zrobienia wielu rzeczy w określonym czasie. Jestem zwolennikiem teorii, że musimy zwiększać naszą kreatywność i stawiać na efektywność w jak...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    2 156
  • Chcę przeczytać
    1 856
  • Posiadam
    418
  • Teraz czytam
    145
  • Rozwój osobisty
    42
  • Ulubione
    33
  • Poradniki
    29
  • Chcę w prezencie
    25
  • Audiobook
    23
  • Rozwój
    23

Cytaty

Więcej
Brian Tracy Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania Zobacz więcej
Brian Tracy Zjedz tę żabę! 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania Zobacz więcej
Brian Tracy Zjedz tę żabę! 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także