Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Nawyk samodyscypliny. Zaprogramuj wewnętrznego stróża

Tłumaczenie: Małgorzata Głogowska
Seria: Sensus
Wydawnictwo: Onepress
6,91 (155 ocen i 30 opinii) Zobacz oceny
10
8
9
17
8
29
7
44
6
31
5
16
4
5
3
2
2
3
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Now habit : a strategic program for overcoming procrastination and enjoying guilt-free play
data wydania
ISBN
9788324612895
liczba stron
224
słowa kluczowe
samokontrola
kategoria
biznes, finanse
język
polski

"Muszę", "Powinienem", "Nie mogę", "Nie mam czasu", "Później, a najlepiej jutro" -- te myśli zwykle nachodzą Cię kolejno, kiedy zastanawiasz się, czym powinieneś zająć się w danej chwili i jakie sprawy skończyć przed zachodem słońca. Odczuwasz bezsilność, patrząc na niekończącą się listę zadań, ciągle się denerwujesz i wzbraniasz przed działaniem, by na koniec poczuć, że jesteś zupełnie...

"Muszę", "Powinienem", "Nie mogę", "Nie mam czasu", "Później, a najlepiej jutro" -- te myśli zwykle nachodzą Cię kolejno, kiedy zastanawiasz się, czym powinieneś zająć się w danej chwili i jakie sprawy skończyć przed zachodem słońca. Odczuwasz bezsilność, patrząc na niekończącą się listę zadań, ciągle się denerwujesz i wzbraniasz przed działaniem, by na koniec poczuć, że jesteś zupełnie sparaliżowany i niezdolny do czynu.

Taka sytuacja może mieć kilka przyczyn: zbyt duże obciążenie obowiązkami, obawa przed szybko uciekającym czasem, niejasne sprecyzowanie celów, frustracja i niespełnienie, strach przed krytyką czy też niska samoocena. Odkładając działanie na później, skupiasz się na swoim lęku przed jego rozpoczęciem lub zakończeniem. Kulisz się, słysząc świst mijających Cię terminów, i nie myślisz już nawet o tym, by DZIAŁAĆ! Jednak to może się zmienić i na pewno tak właśnie się stanie, kiedy wypróbujesz ćwiczenia zawarte w tej książce.

 

źródło opisu: http://sensus.pl/ksiazki/nawyk-samodyscypliny-zapr...(?)

źródło okładki: http://sensus.pl/ksiazki/nawyk-samodyscypliny-zapr...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (647)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 893
Zuba | 2016-09-11
Przeczytana: 06 września 2016

Teoretycznie przeczytałam poradnik jak przezwyciężyć tendencję do odkładania nieprzyjemnych zadań na święty Nigdy. W praktyce miałam do czynienia z mistrzowskim przykładem wodolejstwa.
W skrócie opiszę zawartość:
- wstęp - o tym, że autor jest super a jego metoda "Nawyka samodyscypliny" (pisana kursywą i aż prosiło się, żeby miał oznaczenie 'trademark') jest świetna, a czytelnik zaraz to zobaczy.
- rozdział pierwszy - dlaczego odkładamy działanie? Osoby w miarę rozgarnięte znają odpowiedź, mogą przejść do kolejnego rozdziału.
- drugi - jak odkładamy działanie? No, naprawdę jak? Nie robiąc tego, co powinniśmy wtedy kiedy powinniśmy?
- trzeci - jak mówić do siebie? Pozytywnie i bez przymusu.
No, dobrze, dalej mi się nie chce.
Najbardziej interesowały mnie praktyczne porady, które albo były dramatycznie naiwne albo oderwane od rzeczywistości. Jeśli dużo czasu zajmuje ci odbieranie telefonów, włącz automatyczną sekretarkę albo zatrudnij żywą. Bingo!
Książka ta została napisana w...

książek: 154
Patton | 2014-05-20
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: maj 2014

Książka ta jest zupełnie odmienna od innych tego typu pozycji. A dlaczego? A dlatego, że nie nastawia czytelnika na uporanie się z wewnętrznym ja używając siły. To co ma zrobić to zmienić podejście do obowiązków nie tłukąc w swojej głowie tego typu wyrażeń: muszę, powinienem itd. Cała książka rzeczowo opisuje różne mechanizmy „niechcenia” oraz jak należy je przeskoczyć, obejść oraz jak w ogólnym rozrachunku zmienić podejście do czynności, które (w naszej ocenie) nas przerastają.

Widzę, że wyszła kolejna pozycja autora: Nawyk samodyscypliny w pracy. Optymalna efektywność, maksymalne skupienie i motywacja. Nie ma jej jeszcze w zbiorze Lubimyczytac.pl, ale myślę że również warto się nią zainteresować.

książek: 708
Mirko1981 | 2016-05-08
Przeczytana: 08 maja 2016

Poradnik dotyczący samodyscypliny i radzenia sobie przede wszystkim z odkładaniem działań. Autor przedstawia wiele przykładów, ale nie jest to nudna książka przedstawiająca przykłady rodem z Ameryki i skrajnych opowieści których nie da się zaadoptować do polskich realiów. Autor skupia się głównie na przyczynach a nie skutkach. Dlatego uważam , że jest to przydatna książka dla każdego kto CHCĘ działać, przemóc się, osiągnąć efekty a tym samym i przede wszystkim! szczęście i poczucie spełnienia.

książek: 965
Izoldka | 2016-08-04
Przeczytana: 04 sierpnia 2016

Mam troszkę mieszane uczucia względem tej książki. Autor spróbował w naukowy sposób (choć oparł się głównie na publikacjach książkowych) zdefiniować różne sposoby odkładania i w pewnym sensie mu się to udało. Bez problemu można zdefiniować, jakim typem "odkładacza" się jest. Problem pojawia się jednak z samym "Programem Nawyk Samodyscypliny", który nie został, jak dla mnie, wystarczająco przejrzyście zdefiniowany - zabrakło mi szczegółowego i konkretnego wyszczególnienia jego zasad na samym początku książki. Autor przez całą książkę przeplata te zasady różnymi dłużyznami, w tym "prawdziwymi historiami swoich klientów", które są praktycznie takie same w każdym przypadku i można byłoby sobie je darować. Książka byłaby lepsza, gdyby było więcej konkretów w bardziej zwięzłej formie.

książek: 202
Kamil | 2014-01-06
Przeczytana: 06 stycznia 2014

Pierwsza rzecz... tytuł jest totalnie źle przetłumaczony!
Książka odpowiada o źródłach prokrastynacji, a tytuł sugeruje dyscyplinę.

Poza tym książka wprowadziła we mnie bardzo pozytywne uczycie rewolucji.
Wyjaśniła mi dlaczego czasem się zachowuje tak a nie inaczej i więcej... przedstawia kilka ćwiczeń poprawy, radzenia sobie z taką postawą.

Bardzo dużo miejsca Autor poświęca poczuciu 'niskiej własnej wartości' oraz styku tej strony osobowości człowieka ze światem zawodowym.

Czy jest książką rewolucyjną? Dla mnie tak, może dlatego, że po raz pierwszy mam do czynienia z tego typu literaturą. Zdecydowanie zachęca do pogłębienia tematyki oraz lepszego poznania samego siebie.

Najlepsze jest to, że demaskuje zachowania jako nie wady charakteru, ale wyuczone mechanizmy obronne.

zdecydowanie polecam.

książek: 798
Paulina Kwiatkowska | 2012-12-15
Na półkach: Przeczytane

,, ,,Muszę" , ,,Powinienem" , ,,Nie mogę" , ,,Nie mam czasu" , ,,Później, a najlepiej jutro" - te myśli zwykle nachodzą Cię kolejno, kiedy zastanawiasz się, czym powinieneś zająć się w danej chwili i jakie sprawy skończyć przed zachodem słońca. Odczuwasz bezsilność, patrząc na niekończącą się listę zadań, ciągle się denerwujesz i wzbraniasz przed działaniem, by na koniec poczuć, że jesteś zupełnie sparaliżowany i niezdolny do czynu" Tekst z okładki


Dr Neil Fiore jako psycholog i pisarz pomógł tysiącom osób uzyskać większą produktywność i osiągnąć optymalny potencjał. Pracował też jako trener osób na stanowiskach kierowniczych w takich firmach, jak Bechtel, AT&T i Levi Strauss. Publikował specjalistyczne artykuły w wielu magazynach.

Zapewne każdemu z nas niejednokrotnie w życiu zdarzało się zaplanowanie rzeczy na później, bądź też bezproduktywne marnowanie czasu. Powodów takiego zachowania może być kilka. Jednym z nich jest obawa przed zwycięstwem, czy też niechęć do danego...

książek: 340
Piotr | 2014-06-11
Na półkach: Przeczytane, Poradniki
Przeczytana: 11 czerwca 2014

Niestety tłumacz chyba wymyślił tytuł zanim książkę przeczytał. Nijak się on ma (tytuł) do treści. Za to tłumaczenie tytułu zabrałem dwie gwiazdki.
Książka to rewelacyjny poradnik, który wbrew tytułowi uczy jak unikać samodyscypliny, która to powoduje stress, który to powoduje prokrastynację, czyli odkładanie. Inaczej mówiąc książka uczy jak rozpoznać prawdziwe powody odkładania, a potem zaprogramować się tak aby bezstresowo wykonać obowiązki. Opisana tutaj prokratynacja nie jest powodem, ale skutkiem.
Recenzja audiobooka na moim bloug:
http://audioksiazki.blogspot.com/2014/06/neil-fiore-the-now-habit.html

książek: 255
Duncan | 2014-04-12

Książka bardzo interesująca. Same ćwiczenia i sposoby średnio mnie interesowały, głównie chodziło mi o zrozumienie istoty odkładania działania. Moja ciekawość została zaspokojona, warto przeczytać tę książkę chociażby po to żeby odrobinę lepiej zrozumieć samego siebie.

książek: 164
Agata | 2014-02-09
Przeczytana: 09 lutego 2014

Wprawdzie wiele rzeczy na temat samodyscypliny w pracy oraz efektywnego zarządzania czasem już wiem, jednak ten podręcznik wspaniale wszystko podsumowuje i dodatkowo zawiera nową dla mnie wiedzę. Napisany ciekawie, świetne studia przypadków. Proste, mądre ćwiczenia. Przejrzyste rozdziały z ważnymi podsumowaniami. Z pewnością będę z niego korzystać na niejednym szkoleniu, a także w życiu codziennym. Kilka elementów wprowadziłam już dziś i przyznam, że efekt zadowalający. Polecam analizę własnych zachowań, gdy przed nami piętrzą się kolejne obowiązki. Świetna lekcja o nas samych. Książka, która pozwala wiele zrozumieć i daje narzędzia do zmian.

książek: 117
Arakus | 2014-04-21
Na półkach: Przeczytane

Tego powinno się uczyć w podstawówce i wałkować w LO.
Oczywistości, które albo się nieświadomie odkryło we własnym życiu albo jeszcze ich się nie zna i nie stosuje.
Obowiązkowa pozycja.

zobacz kolejne z 637 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd