Opinie użytkownika
Kontynuacja bestsellerowego "Fourth Wing" pod względem rozrywkowym spełnia oczekiwania. Nie brakuje tutaj akcji, plot twistów i rozwoju wątków. Ten tom podobał mi się trochę bardziej, ale mam też kilka uwag.
Relacja między głównymi bohaterami po finale 1 tomu jest skomplikowana. Jednak całe szczęście nie obiera skali wielkiego dramatyzmu, a Violet wykazuje się zaskakującą...
Połączenie powieści detektywistycznej z mroczną fantastyką i nutką dark academia. Tak właśnie debiutuje Jarosław Kukiełka i robi to naprawdę bardzo dobrze. Jest to zdecydowanie książka godna polecenia. Mam nadzieję, że długo nie będzie trzeba czekać na kontynuację.
Powieść ma mocny wstęp i jeszcze mocniejsze zakończenie, o którym nie da się szybko zapomnieć. Autor tchnął w...
Zaczęłam tę powieść od przeczytania posłowia, w którym autorka podkreśla, że postanowiła dać głos Kajkeji, ponieważ we wszelakich wersjach Ramajany nie można się wiele o niej dowiedzieć. "Ramajana nie jest opowieścią statyczną. Jak każdy mit, ewoluuje ona i zmienia się wraz z każdym opowiedzeniem. Nawet dziś istnieje jako epos sanskrycki i jako setki tłumaczeń (...). Każda...
więcej Pokaż mimo toPoczątek tej książki czytało się niezwykle opornie z kilku powodów. Styl był dość sztywny, a udawał kwiecisty. Niektóre zdania ciągnęły się w nieskończoność, a ilość wyszukanych przymiotników powalała na kolana. Po przeczytaniu całej powieści, uważam też, że cały wstęp został napisany byle odklepać i przejść do kwintesencji, czyli relacji między postaciami. Tak więc ta...
więcej Pokaż mimo to
Powieść przyciągnęła mnie motywem snu, który należy do grona moich ulubionych. Muszę przyznać, że koncepcja tworzenia, kupowania i płacenia emocjami za sny, bardzo przypadła mi do gustu. Jest to na tyle osobliwe, że aż żałuję, że książka nie była dłuższa. Wiele wątków ma potencjał do rozwoju i aż żal, że nie zostały bardziej rozbudowane.
Akcja rozgrywa się na przestrzeni...
"Strychnica" Marek Zychla
Poraz kolejny autor sięga po niszową tematykę, tworząc historię i bohaterów oryginalnych, wyrazistych i w pewien sposób nieprzewidywalnych. Co to oznacza, rozjaśni oczywiście zapoznanie się z książką.
Choć "Strychnica" ma punkty wspólne z poprzednią powieścią, pt. "Bezmiłość" to jednak jest zupełnie inna. Rozłożenie fabuły przypomina powolne...
"Szerń i Szerer. Zima przed burzą" Feliks W. Kres
11 tom serii, która jest topowa, jeśli chodzi o polską fantastykę, wydany już niestety pośmiertnie, wzbudził we mnie nostalgię i uczucie pustki. Na wielu płaszczyznach nawiązuje do samego początku, czyli do "Północnej Granicy". To tam zaczyna się epicka przygoda w świecie pełnym trosk, brutalności, silnych i jednocześnie...
Morska przygoda, pełna akcji, z charakternymi postaciami i humorem charakterystycznym dla autora doczekała się pięknego wznowienia. Spędziłam naprawdę bardzo przyjemny czas z tą książką i szczerze polecam ją każdemu, kto jest amatorem morskich wojaży, lubi się pośmiać i potrzebuje oderwać się na kilka godzin od rzeczywistości.
Historię wykłada czytelnikowi kapitan William...
Nie ukrywam, że znając poprzednie książki autorki, miałam pewne oczekiwania i niestety trochę się rozczarowałam.
Przez większość książki mało się dzieje. Nie ratuje tego świat przedstawiony, ponieważ miejsce akcji to głównie zamknięta przestrzeń, która owszem posiada ciekawe elementy, ale to za mało. Podążając za główną bohaterką bardzo powoli odkrywamy nowe informacje,...
Przy 4 tomie mówiłam, że nie będę mogła wytrzymać do ukazania się 5. Nadeszła premiera i cóż...mogę się tylko powtórzyć, zmieniając cyfrę na 6.
Czy można kochać tę serię jeszcze mocniej? Jak najbardziej! Ponieważ względem poprzednich odsłon, ta wprowadza nowość, która szczególnie fanom żony Kociołka przypadnie do gustu. Otóż, autor wprowadził narrację z perspektywy Sary....
"Let me love you" Zuzanna Wólczyńska
Po zakończeniu pierwszego tomu bardzo czekałam na dalsze losy Noah i Bee. Autorka ma bardzo przyjemny styl, więc nawet te momenty rozdzierające serce, czytało mi się po prostu dobrze. Lubię czasem sięgnąć po lżejszą historię, chociaż ta niosła za sobą również dużą dawkę emocji.
Zupełnie jak w prawdziwym życiu, tak i w przypadku...
"Księstwo Różanego Krzyża" Marcin Świątkowski
Drugi tom przygód Katarzyny i Dominika odarty z wojennej zawieruchy, wcale a wcale nie wypada gorzej niż pierwszy. Bohaterowie ponownie stają na swojej drodze, a własny wątek otrzymuje także najemnik Schenk. W co ten typ się wpakuje, to po prostu hit.
Postacie zyskują w oczach, szczególnie Katarzyna, która jest coraz...
"Oleandrowy miecz" Tasha Suri
Historia Priji i Malini zrobiła się naprawdę mroczna. Jestem pod wrażeniem klimatu tego tomu. Odebrałam go jeszcze poważniej niż poprzedni.
Akcja powieści toczy się w kilku miejscach i co najlepsze, w każdym była równie interesująca. Fabuła jest przemyślana, pełna tajemniczości. Wątki splatają się w odpowiednich miejscach. Postacie ciągle...
"Krwawy Wierch" Arkady Saulski
Najpierw pomyślałam, że ten tom jest jeszcze lepszy niż pierwszy, ale nie! On jest tak samo dobry, tylko inny. Nadal autor serwuje czytelnikowi to, co najlepsze w świecie Nipponu i dodaje kolejne elementy, które moim zdaniem sprawdziły się genialnie. Fantastyczna posypka się tutaj objawiła i absolutnie się tego nie spodziewałam. Uwielbiam być...
"Virion. Krew" Andrzej Ziemiański
Sięgając po tę książkę, wiedziałam tylko, że mogę się spodziewać dużego przeskoku czasowego. Ten zaś okazał się potężny w stosunku do zakończenia poprzedniej trylogii. Czy to źle? Moim zdaniem nie, ponieważ podejrzewam, że okres rodzicielstwa nie byłby obfity w mordobicie i polityczne zagrywki czy zacięcie filozoficzne, co definiuje...
"Letycja Patekatla. Poławiacze Pereł" J.M. Donderowicz
Debiut z kategorii tych oryginalnych i zaskakujących. Początkowo jawił się jako powieść dla młodszej młodzieży, jednak po zaznajomieniu się z całością uważam, że książka jest napisana raczej dla starszych, bardziej oczytanych i rozumiejących, że fikcja literacka to nie promowanie, np. różnych patologicznych zachowań w...
"Ostatnia pieśń oblubienicy kwiatów" Roshani Chokshi
Literatura piękna zawsze mnie zaskakuje, ponieważ czytam ją stosunkowo rzadko. Tak się składa, że zazwyczaj trafiam na perły i tak właśnie było w tym przypadku. Powód jest prosty. Autorka zachwyciła mnie w swojej trylogii "Pozłacane wilki" i wiedziałam, że choćby napisała instrukcję obsługi tostera, to muszę to...
"Wyprawa do Smoczej Góry" Erin Hunter
Trzecia odsłona przygód pand z Bambusowego Królestwa to była czysta akcja i ogromna przyjemność w pochłanianiu kolejnych stron.
Świat zwierząt jest brutalny i w tym tomie było to jeszcze wyraźniejsze niż w poprzednich. Akcja goniła akcję, sceny były naprawdę emocjonalne, niektóre wręcz przyprawiły mnie o smutek. Jednak decyzje...
"Nigdy, przenigdy" Emilia Jachimczyk
Z ciekawości sięgnęłam po debiut młodej autorki. Potrzebowałam lekkiej lektury, jako przerywnik między fantasy i udało się.
Na pewno odnajdą się tutaj osoby, które stoją u progu dorosłości, a także takie, które poszukują swojego ja. Bohaterowie tej historii powoli kroczą ku samodzielności, po drodze wpadają w pierwsze miłosne...
"Strażnik Miecza" Cassandra Clare
Autorka znana z uniwersum Nocnych Łowców wkracza na nową ścieżkę i pisze coś całkiem odmiennego. Nie mogłam się doczekać czytania tej powieści. Warto było czekać. Jest to solidne fantasy, które poznawałam z ogromną przyjemnością i zaangażowaniem.
Clare od zawsze kojarzy mi się ze świetną kreacją bohaterów, emocjonującą przygodą i...