Opinie użytkownika
Cykl o Erice Foster to jedna z moich ulubionych serii które miałem okazję przeczytać w ostatnich latach. Zawsze wypowiadałem się o tym cyklu w samych superlatywach i wiązałem z nim duże nadzieję, stąd też mam naprawdę duży problem z tą częścią.
Poprzednie części miały pewien motyw przewodni, czasami autor wodził nas za nos do samego końca ukrywając rozwiązanie zagadki,...
"Upadające Imperium" przyszło do mnie trochę z zaskoczenia. Nigdy wcześniej nie słyszałem o Johnie Scalzim, ani o żadnej z jego prac, ale gdy ta książka została mi zaoferowana przez wydawnictwo do recenzji, uznałem że "hej, to jakieś sci-fi, ja osobiście lubię ten gatunek, co może pójść nie tak?". I wszystko poszło jak z płatka, a jedynym minusem całej sytuacji jest fakt że...
więcej Pokaż mimo to
"Podróż w Ciemność" to kolejna książka w której John Douglas przybliża nam tajniki spraw nad którymi pracował dla FBI.
I podobnie jak w przypadku pierwszej części "Mindhuntera", ta część książki która skupia się na samych morderstwach, nad wyjaśnieniem motywu sprawcy, na tym w jaki sposób behawioryści byli w stanie zawęzić krąg podejrzanych i bardzo trafnie wytypować...
Przy okazji pierwszego tomu narzekałem trochę na odwrócone proporcje pomiędzy kryminałem a historią obyczajową, więc bardzo cieszy mnie fakt że tym razem autorka postawiła tajemnicze morderstwa na pierwszym planie, a życie prywatne naszych bohaterów usunęło się trochę w cień.
Chwaliłem za to klimat małego miasteczka, który tym razem jest mało wyeksponowany, chociaż ma to...
Dallas 63 to kolejny kolos Kinga któremu przydałoby się lekkie odchudzanie.
W teorii jest to opowieść o nauczycielu który podejmuje się misji zmiany historii Stanów Zjednoczonych, w praktyce jest to historia mężczyźnie z teraźniejszości żyjącym w latach sześćdziesiątych. Nie sprawdzałem dokładnie, ale wydaje mi się że do wątku Kennedy'ego docieramy dopiero w 1/3, może 1/4...
Gdyby ta opinia była pisana jako zadanie domowe na lekcję języka polskiego, i jej motywem przewodnim miałoby być pytanie "co autor miał na myśli?", odpowiedziałbym że autor najprawdopodobniej nienawidzi Warszawy, albo ludzi z Warszawy, albo ludzie w ogóle.
Jest to historia dilera narkotykowego, który poświęca swój cały czas na pracę. Jak można się domyślić nie jest to ni...
Przy okazji poprzedniej książki Pana Tysona która ukazała się na polskim rynku, trochę narzekałem na zbyt skomplikowane zagadnienia, na bardzo duże przywiązanie do niekoniecznie fascynujących detali i trochę za mało wesołego gawędziarstwa z którego generalnie słynie autor. Chyba wielu czytelników miał podobne odczucia, bo tym razem wydawnictwo Insignis sięgnęło po jedną ze...
więcej Pokaż mimo to
Mówi się że na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. W świecie Ekspansji pewne jest tylko to że nigdy nie przyjdzie nam poznać bliżej załogi Rosa.
Narzekam na to od pierwszego tomu, więc uznałem że czemu by od tego nie rozpocząć. Standardowo mamy już do czynienia z kilkoma punktami widzenia, z których najważniejszym jest oczywiście Holden, który notabene wyrósł z...
"Pewnego pogodnego, jesiennego dnia małe amerykańskie miasteczko Chester's Mill zostaje nagle i niewytłumaczalnie odcięte od świata." Warto byłoby też wspomnieć o tym że potencjalny czytelnik również może zostać odcięty od świata bo historia mieszkańców Chester's Mill naprawdę potrafi wciągnąć.
Oczywiście, kiedy mamy do czynienia z kolosem takiego pokroju który liczy...
To trochę zabawne że książka w której skupiamy się na tym jak dużo zmian przechodzi tytułowy bohater, sama przechodzi ich jeszcze więcej.
Wszystko zaczyna się naprawdę intrygująco. Mamy do czynienia z okropną zbrodnią popełnioną w małym miasteczku, z pozoru błaha zagadka szybko jednak nabiera rumieńców i rozdział po rozdziale Stephen King wciąga nas co raz mocniej w...
Powszechna opinia głosi że Stephen King jest mistrzem horroru, a książki takie jak "Cmętarz..." są tego najlepszym dowodem.
Wątkiem przewodnim książki jest nowy rozdział w życiu rodziny Creedów którzy przeprowadzają się do małego miasteczka Ludlow. I nie trzeba być wybitnym detektywem by już na samym początku zrozumieć że katastrofa jest nieunikniona. Sam autor również...
Saga o Fjallbace to prawdopodobnie jeden z najgłośniejszych cykli kryminalnych ostatnich lat, z którym z jakiegoś powodu nigdy nie było mi po drodze. Postanowiłem więc, że skoro seria dobiła już do dziesiątego tomu to trzeba by w końcu podjąć to wyzwanie.
Na wstępie warto pochwalić bohaterów, pomimo tego że książka nie jest zbyt długa, a autorka przedstawia nam naprawdę...
Są książki których nie sposób ocenić i o których ciężko coś napisać. To właśnie jedna z nich.
Są to historie dziewięciu kobiet które przeżyły rzeź na Wołyniu, ich wspomnienia są pełne bólu, przemocy i cierpienia. Przez wiele z nich przebija się światełko nadziei, w kilku można nawet mówić o czymś co może klasyfikować się jako happy-end biorąc pod uwagę wszystkie...
Podchodziłem do tej lektury dosyć ostrożnie. Zawsze tak mam z książkami które są dosyć mocno promowane na kolejny wielki hit przez wszystkich krytyków. Głównie z tego powodu sięgnąłem po nią dopiero prawie rok po premierze, ale może to i dobrze.
Po odjęciu całej machiny promocyjnej i wyzerowaniu oczekiwań zza zasłony wyłania się całkiem niezła lektura przy której...
Nie ma cykli idealnych i zawsze jest to tylko kwestią czasu kiedy natkniemy się na słabszą odsłonę w danej serii. I wydaje mi się że o ile "Wrota..." wciąż są naprawdę fajną książką, to wypadają trochę blado przy swoich poprzedniczkach.
Chyba największym wyzwaniem było dla mnie wciągnięcie się w historię od samego początku, autor ponownie stawia na kilka głównych postaci...
Nie będę ukrywał że była to dosyć ciężka przeprawa.
Byłem naprawdę podekscytowany po pierwszym tomie, Ilion wziął mnie trochę z zaskoczenia i nie puścił do samego końca. Zakończenie tamtej części zwiastowało multum akcji i emocji w tym tomie. Tymczasem już na samym początku autor wywraca wszystko do góry nogami informacją o przeskoku w czasie i wszystko to na co tak...
Jeśli lubicie grecką mitologię, sci-fi oraz literaturę postapo i jesteście ciekawie co by wyszło z połączenia tych gatunków powinniście sięgnąć po Ilion.
Muszę przyznać że początkowe rozdziały tej książki nie pozwoliły mi na szybkie wciągnięcie się w prezentowaną historię. Autor nie przejmuje się takimi drobiazgami jak wprowadzanie czytelnika w swoją lekturę, tylko bez...
Robert Bryndza nie spuszcza z tonu. "Ostatni oddech" to kolejna solidna pozycja pióra tego autora która sprawnie łączy tradycyjny kryminał z wątkami sensacyjnymi.
Tym razem mamy do czynienia z większą ilością szeroko pojętej "sensacji". Dostrzegam tutaj pewien wzór, bo przy okazji 1 i 3 tomu autor szedł w stronę prostego kryminału z zagadką którą czytelnik rozwiązuje wraz...
Gdy czytałem tę książkę po raz pierwszy, nie byłem nią specjalnie zachwycony, ale z drugiej strony nie czułem większego rozczarowania lekturą. Niestety, tym razem rozczarowałem się dosyć mocno, co jest szczególnie przykre biorąc pod uwagę fakt że pierwsze kilka rozdziałów naprawdę zachęca do czytania.
W poprzednim tomie "Metra" mieliśmy do czynienia z mało wyrazistym...
Metro 2033 to książka która zapoczątkowała jedną z największych(jeśli nie największą) serii fantasy z cyklu post-apo. Momentami naprawdę ciężko uwierzyć że tak prosty pomysł zainspirował tylu autorów z całego świata do dorzucenia swoich trzech gorszy.
Pomimo tego że pomysł jest prosty, to ciężko nie zauważyć ile pracy włożył w niego Głuchowski. Każdy rozdział, każda...