Opinie użytkownika
Okładka: 6/10
Treść: 6,5/10
Niezwykle brutalna książka, ale szczerze mówiąc miała coś w sobie i dobrze się czytało. Ciąg opowiadań składa się na jedną całość i dość spójną historię.
Akcja dzieje się w około średniowiecznych czasach, w których królestwo Lendii poddaje się najazdowi barbarzyńców (zaskakujące podobieństwo do historii najazdu Tatarów). Miejscami książkę...
Okładka: 7,25/10
Treść: 6,75/10
Chyba najlepsza z trzech części za sprawą głównych bohaterów. Tym razem na pierwszy plan wychodzi najstarszy z braci Devlin oraz łowczyni duchów – Rosie. Relacja pomiędzy tym dwojgiem jest najbardziej interesująca, bo też zdają się posiadać najbardziej wyraziste charaktery. Rosie jest temperamentna i wyszczekana, Devlin – inteligentny i z...
Okładka: 7,25/10
Treść: 5,75/10
Druga część sagi (nazwę to tak z pełną premedytacją) mnie mocno rozczarowała. W zasadzie to kalka części pierwszej, mamy tylko pozmieniane imiona głównych bohaterów (zamiast Luciana na pierwszy plan wychodzi środkowy z braci – Gabriel, natomiast rolę damską przejmuje pracująca w rezydencji Nikki).
Jak dla mnie nawet charaktery postaci...
Okładka: 7,25/10
Treść: 6,5/10
Nie jestem fanką romansów i zazwyczaj unikam tego gatunku literackiego, ale tym razem w ramach niejakiej odmiany skusiłam się by sięgnąć po tę książkę. I nie żałuję… aż tak bardzo ;) Dało się przeczytać.
Główna bohaterka, Julia, przybywa do rezydencji braci de Vincent zatrudniona w celu podjęcia opieki nad ich siostrą. Braci jest trzech i...
Okładka: 6/10
Treść: 7/10
Zbiór kilku opowiadań, których głównymi bohaterami są różnego rodzaju stwory. Autor w przewrotny sposób udowadnia jednak, że w konfrontacji z gatunkiem ludzkim to wcale nie one są najgorszymi potworami.
1) „Dobrzy sąsiedzi” – w roli głównej lodowica, która pomaga grupce koczowników w ochronie przed śniegusami.
2) „Klub Wyjątkowych Dżentelmenów”...
Okładka: 7,75/10
Treść: 7,5/10
Psi bohater znany z poprzedniej części książki powraca w nowych przygodach.
Jako Koleżka, dawny Bailey spędza starość na farmie z Hannah. Jego ukochany Ethan już nie żyje, jednak szybko okazuje się, że odnajduje nowy sens życia pod postacią małej Clarity June – wnuczki Hannah. Gdy odradza się w następnym wcieleniu jako Molly, już wie, że...
Okładka: 6/10
Treść: 6,25/10
Bardzo szybko się czyta, choć książka nie jest najlepiej napisana (czy też może przetłumaczona).
Głównym bohaterem jest Nailer, kilkunastoletni chłopak, który pracuje w „lekkiej” ekipie złomiarzy, pomagając w rozbieraniu wielkich kontenerowców na części i pozyskiwaniu z nich surowców w postaci miedzi czy innych cenniejszych metali. Świat...
Okładka: 7/10
Treść: 5,75/10
Tytułowy bajarz przedstawia historię tajemniczego zaginięcia dwójki kochanków.
Książka przegadana i nużąca, nie bardzo się w nią wciągnęłam.
Okładka: 6/10
Treść: 6,75/10
Zaskakująco dobrze się czytało, choć zupełnie się tego po tej książce nie spodziewałam. Miejsce akcji stanowi postapokaliptyczny świat, pełen zmutowanych zwierząt i innych niebezpiecznych anomalii, w którym konieczna staje się walka o przetrwanie.
Głównym bohaterem książki jest łowca, Stas Łogin, podróżujący wraz ze swym przyjacielem...
Okładka: 6/10
Treść: 4/10
Nie będę owijać w bawełnę – nie podobała mi się. Męcząca, nużąca i dłużąca się. Książka napisana jest w formie wiadomości (maili) wymienianych pomiędzy dwojgiem dawnych kochanków, którzy nie widzieli się od 30 lat. Stein, pragmatyczny realista i ateista, oraz Solrun – wrażliwa, uduchowiona chrześcijanka. Następuje wymiana poglądów, przy czym...
Okładka: 7/10
Treść: 7/10
Nie była to jakaś ambitna lektura, ale czytało się naprawdę nieźle, a pierwsze spotkanie z tym autorem oceniam bardzo pozytywnie.
Główny bohater, Erin Barinor – hulaka i rzezimieszek, w ostatniej chwili unika stryczka, uratowany przez rycerza zakonnego Setha. W zamian za ocalenie życia, godzi się na pomoc Kościołowi i wyprawę na dalekie...
Okładka: 7,25/10
Treść: 7/10
Podobała mi się.
Student Devin Jones, główny bohater, zatrudnia się w lunaparku w trakcie przerwy wakacyjnej. Jest świeżo po rozstaniu z dziewczyną i praca ta ma być odskocznią od przykrych doświadczeń. Niespodziewanie nowa praca przynosi mu wiele satysfakcji a także wiele nowych znajomości, w tym z Annie i Mikiem, jej ciężko chorym synem....
Okładka: 6,75/10
Treść: 6,75/10
Zbiór całkiem niezłych opowiadań z wątkami wojennymi. Jak to w każdej antologii, były lepsze i słabsze teksty, ale spokojnie dało się przebrnąć wszystkie bez większej traumy :) Dobrze się czytało.
Okładka: 7,75/10
Treść: 6,5/10
Autorka, która prowadzi farmę, opisuje przygody i ciekawostki dotyczące swoich podopiecznych. Okazuje się, że krowy zawierają przyjaźnie, podtrzymują więzi rodzinne, potrafią porozumiewać się zarówno ze sobą nawzajem jak i z ludźmi, mają swoje przyzwyczajenia i preferencje a także bardzo zróżnicowane charaktery.
Lekka i całkiem przyjemna...
Okładka: 6,5/10
Treść: 6,5/10
Ponoć najsłynniejsze dzieło Schmitta, a mnie daleko do zachwytu. Wręcz przeciwnie, jestem lekko rozczarowana.
Oczywiście pomysł na historię bardzo dobry. Dziesięcioletni, chory na białaczkę Oskar zdaje sobie sprawę z tego, że umiera. Terapia nie przyniosła oczekiwanych efektów, a zarówno lekarze jak i jego rodzice nie chcą wprost poruszać...
Okładka: 6/10
Treść: 5,75/10
Moim zdaniem dużo lepsza od pierwszej części – uważam, że właśnie od tego tomu powinna się ta seria zacząć. Od przedstawienia nowych postaci i ich przeszłości, wprowadzenia w nową historię. Czytało mi się dużo lepiej i ciekawiej, a poprzedni tom jak dla mnie mógłby w ogóle nie istnieć.
Mimo to, Kłamcy było w tej pozycji niewiele, a książka...
Okładka: 7/10
Treść: 6,25/10
2 krótkie opowiadania.
Pierwsze, tytułowe, chyba trochę ciekawsze. Przedstawia postać Christiny, która kupuje maskę Beethovena, jednak orientuje się, że patrząc na nią, nie słyszy już jego muzyki. Dochodzi do wniosku, że aby ponownie odkryć w sobie miłość do Beethovena, musi najpierw zmierzyć się z tragedią, o której usilnie starała się...
Okładka: 7,75/10
Treść: 7,75/10
Całkiem niezła książka i ciekawe przedstawienie losów dwójki skrajnie różnych bohaterów. Nie było tak cukierkowo jak w poprzednich czytanych przeze mnie książkach o tematyce obozowej, stąd wzrosła autentyczność całej historii. Na plus rozwinięcie psychologiczne bohaterów, opis ich dzieciństwa i wczesnej młodości, dzięki czemu wiadomo, co...
Okładka: 9,5/10
Treść: 8,5/10
Chyba jedna z najbardziej abstrakcyjnych, surrealistycznych i niesamowitych książek jakie czytałam. Każdą kolejną stronę przewracałam z uśmiechem i niedowierzającym kręceniem głowy, co rusz zaskakiwana kolejnymi wydarzeniami.
Richard jest zwyczajnym facetem wiodącym zwyczajne życie. Za chwilę ma się ożenić z Jessicą, co w sumie za bardzo mu...
Okładka: 6/10
Treść: 5,25/10
Rozczarowała mnie ta książka. Nie ma za wiele wspólnego ze świetną serią o Kłamcy. Nowi bohaterowie zdają się być jacyś nijacy, fabuła i te kryminalne zagadki też nie wciągają. Loki pojawia się gdzieś kompletnie w tle, ale szczerze – w niczym nie przypomina znanego mi bohatera, jest zupełnie jak nie on – nie ta charyzma, nie ten charakter....