Najnowsze artykuły
- ArtykułyHłasko, powrót Malcolma, produkcja dla miłośników „Bridgertonów” i nie tylkoAnna Sierant1
- ArtykułyAkcja recenzencka! Wygraj książkę „Cud w Dolinie Poskoków“ Ante TomiciaLubimyCzytać1
- Artykuły„Paradoks łosia”: Steve Carell i matematyczny chaos Anttiego TuomainenaSonia Miniewicz2
- ArtykułyBrak kolorowych autorów na liście. Prestiżowy festiwal w ogniu krytykiKonrad Wrzesiński13
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Marcin Podlewski
Źródło: https://fabrykaslow.com.pl/
25
6,6/10
Miał zostać operatorem obrabiarek skrawających. Zdał jednak na filozofię, by wreszcie wylądować na studiach dziennikarskich. Nadal czuje jednak sentyment do smarów, zgrzebnych drelichów i noży kątowych tnących stal na śrubki.
Debiutował sto lat temu na łamach magazynu LAMPA Pawła Dunina-Wąsowicza, by zapaść na kilka lat na twórczy stupor. Jak sam mówi, reset przeżył w trakcie pisania Happy END — swojej debiutanckiej powieści, mieszaniny horroru, fantastyki i postapo wydanej w 2013 roku. W tym samym roku opowiadaniem Edmund po drugiej stronie lustra (nominacja do Nagrody Zajdla 2013) wygrał konkurs na XXX-lecie Nowej Fantastyki. Nadal publikuje zarówno w tym, jak i w innych periodykach, a kolejne opowiadania ukazały się w wielu antologiach poświęconych tematyce fantastycznej.
Do space opery przymierzał się długo. Przygotowanie pełnego researchu książki zajęło mu sporo czasu: poczynając od realnie istniejących galaktycznych map, przez całą strukturę opisywanego świata, po zagadnienia astronautyki kończąc. Tak powstał Skokowiec — pierwsza część tetralogii Głębia o świecie, w którym opanowana niegdyś przez ludzi Droga Mleczna została zniszczona niemal w stu procentach przez serię potwornych wojen, a nadprzestrzenne skoki przez tytułową Głębię mogą prowadzić do zgubnego w skutkach szaleństwa. Skokowiec był nominowany do Książki Roku 2015 Nowej Fantastyki, a kolejne tytuły serii – Powrót, Napór i Bezkres otrzymały nominację do książki roku serwisu Lubimy Czytać.
Seria Głębia to zdecydowanie jedna z największych niespodzianek w rodzimej fantastyce w ostatnich latach. Autor, po ukończeniu cyklu GŁĘBI bestsellerowym tomem Bezkres, pisze obecnie nowy cykl fantasy o tytule Księga Zepsucia, którego pierwszy tom pojawił się na rynku w 2019 roku, a drugi planowany jest na rok 2020.
Autor mieszka z żoną, synkiem, psem Bzikiem i Prozakiem: kociakiem antydepresyjnym, którego rodzina przygarnęła po stracie Nerwosola.https://www.facebook.com/pages/Marcin-Podlewski-wklepuje/1451472668421805?fref=ts
Debiutował sto lat temu na łamach magazynu LAMPA Pawła Dunina-Wąsowicza, by zapaść na kilka lat na twórczy stupor. Jak sam mówi, reset przeżył w trakcie pisania Happy END — swojej debiutanckiej powieści, mieszaniny horroru, fantastyki i postapo wydanej w 2013 roku. W tym samym roku opowiadaniem Edmund po drugiej stronie lustra (nominacja do Nagrody Zajdla 2013) wygrał konkurs na XXX-lecie Nowej Fantastyki. Nadal publikuje zarówno w tym, jak i w innych periodykach, a kolejne opowiadania ukazały się w wielu antologiach poświęconych tematyce fantastycznej.
Do space opery przymierzał się długo. Przygotowanie pełnego researchu książki zajęło mu sporo czasu: poczynając od realnie istniejących galaktycznych map, przez całą strukturę opisywanego świata, po zagadnienia astronautyki kończąc. Tak powstał Skokowiec — pierwsza część tetralogii Głębia o świecie, w którym opanowana niegdyś przez ludzi Droga Mleczna została zniszczona niemal w stu procentach przez serię potwornych wojen, a nadprzestrzenne skoki przez tytułową Głębię mogą prowadzić do zgubnego w skutkach szaleństwa. Skokowiec był nominowany do Książki Roku 2015 Nowej Fantastyki, a kolejne tytuły serii – Powrót, Napór i Bezkres otrzymały nominację do książki roku serwisu Lubimy Czytać.
Seria Głębia to zdecydowanie jedna z największych niespodzianek w rodzimej fantastyce w ostatnich latach. Autor, po ukończeniu cyklu GŁĘBI bestsellerowym tomem Bezkres, pisze obecnie nowy cykl fantasy o tytule Księga Zepsucia, którego pierwszy tom pojawił się na rynku w 2019 roku, a drugi planowany jest na rok 2020.
Autor mieszka z żoną, synkiem, psem Bzikiem i Prozakiem: kociakiem antydepresyjnym, którego rodzina przygarnęła po stracie Nerwosola.https://www.facebook.com/pages/Marcin-Podlewski-wklepuje/1451472668421805?fref=ts
6,6/10średnia ocena książek autora
4 015 przeczytało książki autora
7 124 chce przeczytać książki autora
126fanów autora
Zostań fanem autoraSprawdź, czy Twoi znajomi też czytają książki autora - dołącz do nas
Książki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Księga Zepsucia. Tom 2
Marcin Podlewski
Cykl: Księga Zepsucia (tom 2)
6,8 z 68 ocen
159 czytelników 15 opinii
2023
Fenix Antologia 9/2020
Jan Maszczyszyn, Marcin Podlewski
Cykl: Fenix Antologia (tom 9)
0,0 z ocen
8 czytelników 0 opinii
2020
Księga Zepsucia. Tom 1
Marcin Podlewski
Cykl: Księga Zepsucia (tom 1)
6,7 z 251 ocen
700 czytelników 52 opinie
2019
Powiązane treści
Aktualności
1
Aktualności
LubimyCzytać
3
Czytelnicy dla Ukrainy. Dołącz do akcji!
Aktualności
LubimyCzytać
1
Copernicon 2021: bilety na fantastyczny weekend w Wirtualnym Toruniu są już dostępne!
Aktualności
LubimyCzytać
1
Copernicon 2021: Fantastyczny weekend w wirtualnym Toruniu!
Festiwal Gier i Fantastyki Copernicon już od 11 lat dostarcza rozrywki mieszkańcom Torunia oraz przyjezdnym pasjonatom popkultury i gier z całej Polski. Można na nim podyskutować...
Rozmowy
Jacek Jaciubek
7
Czy wiedźmy to feministki? – Aneta Jadowska opowiada o książce „Cud Miód Malina“
Koźlaczki to wiedźmy żyjące tuż obok nas. Te z pozoru zwyczajne kobiety władają jednak prawdawną magią o ogromnej mocy i nie zawahają się jej użyć, zwłaszcza wtedy, gdy komuś...
Aktualności
Michał Cetnarowski
8
List miłosny do kapitana Holdena
Pozwalam sobie zwracać się do Ciebie per ty, choć przecież nigdy mnie nie spotkałeś. A jednak znamy się już od kilku lat, nawet jeśli nasza znajomość z Twojej perspektywy pozostaje...
Publicystyka
Michał Cetnarowski
11
Quo vadis, hard SF?
To żadna kontrowersja, a zwykła obserwacja: „hard SF” przegrało w ostatnich latach wyścig na popularność z „soft SF”, i nie chodzi tu nawet o „nauki miękkie”, humanistyczne, które...
Popularne cytaty autora
Cytat dnia
Historia uczy nas jednego: że ludzkość nie wyciąga z niej wniosków i powtarza wciąż te same błędy.
14 osób to lubi
Witam serdecznie. Jeśli ktoś mnie jeszcze nie zna... nazywam się Myrton Grunwald i jestem alkoholikiem - (...) - Nie, chwileczkę... to inne ...
Witam serdecznie. Jeśli ktoś mnie jeszcze nie zna... nazywam się Myrton Grunwald i jestem alkoholikiem - (...) - Nie, chwileczkę... to inne spotkanie.
9 osób to lubiPiłeś kiedyś wódkę, Nat? To bardzo stara receptura, nie to, co te dzisiejsze gówna. Pochodzi z dawnej Terry. Napój starych bogów z zapomnian...
Piłeś kiedyś wódkę, Nat? To bardzo stara receptura, nie to, co te dzisiejsze gówna. Pochodzi z dawnej Terry. Napój starych bogów z zapomnianej planety. He, he.
3 osoby to lubią
Najnowsze opinie o książkach autora
Wiedźmy (Antologia opowiadań) Eugeniusz Dębski
6,2
22 opowiadania o kobietach, przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. O kobietach zwanych Wiedźmami, Wiedzącymi, Mądrymi, Naukowczyniami, Wynalazczyniami…. Często prześladowanymi za wiedzę, postępowanie, siłę i samodzielność. Tłamszone i poniżane przez patriarchalny świat.
Mnogie światy w kosmosie, przeszłość, teraźniejszość i przyszłość i wszędzie można spotkać wiedźmy, czarownice i jednego czarownica:)
Na wielki plus zasługuje przepiękna okładka.
1. Mikołaj Bandura "Pomiot" 7/10
Opowiadanie o inkwizytorze stojącym przed dylematem, czy przyjąć swe dziedzictwo. Każde oszustwo wychodzi na jaw i niesie za sobą konsekwencje.
2. Ewa Chachlica "Niewinni" 8/10
Bestie rządzą światem, bestie w ludzkiej skórze… Żyjący w zgodzie ze sobą i innymi mają w swej naturze empatię i miłosierdzie wobec otoczenia. I padają ofiarą bestii.
3. Eugeniusz Dębski "Ktoś sieje wiatr" 8/10
Ktoś zbiera burzę, gdy zasłuży.
4. Jakub Diowksz "Drugie życie" 9/10
Medycyna i technologia przyszłości przypomina magię. Najważniejsze pytanie, co czyni nas ludźmi, co świadczy o człowieczeństwie?
5. Adrianna Filimonowicz "Być darem, być przekleństwem" 6/10
Czy niepotrzebni, czytaj ułomni, są dla społeczeństwa błogosławionym darem, czy przekleństwem?
6. Jan Godwod "Martwy Las" 9/10
Świetna współczesna baśń osnuta na motywach rosyjsko-słowiańskich. Wiele mówiąca aktualizacja z 2023 r.
7. Katarzyna Klakla "Czerwony las" 8/10
Baśń inspirowana historią o Jasiu i Małgosi.
„Problemy wyprowadza się do lasu i przywiązuje do drzewa” na Sierocej Polanie… i niektórymi z nich zajmuje się Pani Czerwonego Lasu. Opowieść o człowieczeństwie i odpowiedzialności.
8. Irmina Klocek "Gdy odchodzi ostatnia czarownica" 8/10
W każdej z nas skrywa się wiedźma. Oryginalne opowiadanie o kobietach.
9. Magda Kozak „Przyjaciółko droga…” 10/10
Kto tak naprawdę jest wiedźmą? Skąd się biorą wiedźmy? Genialne opowiadanie. Na długo zapadnie mi w pamięć.
10. Urszula Maciuga "Kaidan" 7/10
Opowiadanie o Górskiej Wiedźmie, utrzymane w konwencji japońskiej.
„Oto kaidan. Historia niesamowita.”
11. Andrzej Miszczak "Magik Merchicco i Wiedźma" 7/10
Opowiadanie futurystyczne o pojedynku na magiczne sztuczki między słynnym prestidigitatorem Merchicco a wiedźmą Seleną.
12. Grzegorz Nowakowski "Nie zapomnij o oddychaniu" 7/10
Kto z istoty żeńskiej, dziewczynki, dziewczyny, kobiety, tworzy wiedźmę? Czy ona sama, broniąc się przed światem, zaczyna korzystać z mocy otaczających ją żywiołów...
13. Marcin Podlewski "Inżynier" 9/10
Moje pierwsze wrażenie to podobieństwo Inżyniera Mervin i Wiedźmina Geralta. Podobne losy, podobne doświadczenia, podobny kodeks moralny:) Tylko świat wykreowany w nieco bardziej futurystycznej formie.
14. Arkady Saulski "Zwiędły kwiat" 5/10
Najsłabsze, moim zdaniem, opowiadanie w zbiorze. Samuraj kontra wiedźma w japońskim entourage`u.
15. Patryk Sobala "Biali ludzie" 8/10
Opowiadanie o podróżach w czasie i przestrzeni, spowodowanych dziwną anomalią w czasoprzestrzeni. Poszukiwanie zaginionej, odnalezienie granic miłości i poświęcenia.
16. Dariusz Sprenglewski "Wszystko, co dla ciebie zrobię" 9/10
Miłość prowadzi nas do najróżniejszych wyborów, często bardzo dramatycznych.
17. Joanna Świba "Czerwień jej paznokci" 9/10
Od teraz zupełnie inaczej będę patrzeć na czerwone paznokcie. I bardziej uważnie będę przyglądać się kobietom je noszącym.
18. Wojciech Świdziniewski "Murarze" 10/10
Opowiadanie o wojnie starożytnych Magów Melchiora i Barabasza.
19. Paula Wanarska "Tylko wiatr wciąż woła" 9/10
Opowiadanie o Nocnych Wiedźmach, pilotkach i nawigatorkach bombowców na Kaukazie.
„To zawsze się tak kończy. Dokąd nie pójdziemy, na takie jak my ciągle czeka ogień. Kiedyś stosy, a teraz te przeklęte samoloty, które palą się jak pochodnie…”
20. Aneta Wyciszkiewicz „Czarownica” 10/10
Czabor ma zostać kolejną czarownicą, ale mężczyzna wiedźmą?! Czarownica w spodniach?! Tego do tej pory nie było! No i jak go nazwać!? Czarownic, czarownic Czabor, pierwszy na świecie. Tak zadecydowała Jaga, najstarsza czarownica.
Opowiadanie bardzo zabawne, szczególnie lot na Łysą Górę i pizganie laserami:)
No i jest Pan Hrabia, niezwyczajny kot opiekujący się sabatem.
21. Mateusz Wyszyński "Patsy" 9/10
Wojna międzygwiezdna, statki kosmiczne, obce rasy. Patrycja, Patsy zostaje wybrana do otrzymania kwantu technomagii, by zostać obdarzoną magią. „Tylko najlepsi, najbardziej niezawodni żołnierze, dostępują tego zaszczytu.” Patsy taką nie jest, ale została wybrana tajemniczą Wyrocznię. Dlaczego ona?
22. Karol Żołnierek "Rozbitkowie" 8/10
Zdobywcy kosmosu, mnogie światy i… Baba Jaga:) Oraz jej Dolina. I miejsce na ziemi.
Głębia. Bezkres Marcin Podlewski
7,6
Miałem bardzo duże poczucie że ogrom uniwersum sporo wykracza poza ramy tej książki. Stało się dokładnie tak jak myślałem i w ostatnich paru godzinach czytania, wydarzenia nabrały znacznie szybszego tempa. Na spokojnie można by było rozpisać ten tom na dwa osobne i powieść tylko by na tym zyskała. Mimo to najmocniej polecam.