Opinie użytkownika
Powieści o zaburzeniach psychicznych, o problemach nastolatków, o trudach wstępowania w dorosłość jest dużo. Skusić by się można nawet na stwierdzenie, że jest ich za dużo. Natomiast DOBRYCH książek o ciężkim dorastaniu jest na rynku literackim wciąż nie dość. "Lola" wkracza w tematykę trudną, wymagającą, ale jednocześnie niezmiernie intrygującą. Problematyka utworu...
więcej Pokaż mimo to
http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/08/gwiazdka-z-nieba-i-jeszcze-wiecej-sarah.html
Wakacje, jest miło, przyjemnie, ale Emaline pracuje w lokalnym biznesie wynajmu domków letniskowych. Od dziecka mieszka w malutkiej miejscowości, praktycznie wszystkich swoich sąsiadów zna z imienia, nazwiska i drzewa genealogicznego try pokolenia wstecz, także ciężko ukryć swoje grzeszki,...
http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/06/premierowo-spotlight-zdrada.html
Rozłamy Kościoła były są i będą, a jeden z największych kryzysów to całkiem niedawne lata 60. Z pewnością przejdzie do historii, nie tylko ze względu na ogromne kontrowersje jakie wciąż budzi - molestowanie chłopców przez księży. Przejdzie do historii dzięki zbawiennym jak zwykle mediom, które nie...
http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/05/zapomnij-patrzac-na-sonce-katarzyna-mlek.html
Mam kaca w stadium zaawansowanym. Po takiej książce brak słów słów brak nie wiem co powiedzieć nie wiem? Fe no me nal na.
"Zapomnij patrząc na słońce" to książka BARDZO psychologiczna. Wyobraź sobie, że:
masz sny, a w tych snach kruka
kruk jest imaginacją a sny są koszmarami
koszmary są...
http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/05/windows-on-world-frederic-beigbeder.html
Beigbeder (czyt: BEGBEDE) ... [5 minut później] kurczę, nie wiem nawet jak zacząć.
No tak, w skrócie opisałabym tą książkę właśnie w ten sposób: BEIGBEDER BEIGBEDER BEIGBEDER. Bardzo specyficzny człowiek i jeśli ktoś zna np. Bukowskiego to mniej więcej wie, czego może się spodziewać. Może...
http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/05/sekret-julii-tahereh-mafi-bez-spoilerow.html
Bardzo mi smutno, bo "Dotyk Julii" był taki sztos, poważnie, ja i mój zmysł estetyki książkowej prawie umarliśmy, bo było tak cudownie... A teraz tak właściwie to nadal cudownie, ale nawet nie w połowie tak jak w części pierwszej.
Obowiązkowy w YA trójkąt miłosny wszystko kurna zepsuł, tak...
http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/04/hotel-bankrut-magdalena-zelazowska.html
Magdalena Żelazowska pisze o prawdziwych ludziach - takich, którzy bez żadnego uzasadnienia czy jakiejkolwiek zapowiedzi znaleźli się przed irytującym stanem, a mam na myśli bankructwo. Zjawisko dość egalitarne, aczkolwiek skrzętnie omijane przez społeczeństwo, trochę jak wirus, bo się czai...
http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/04/18-alicja-w-krainie-czarow-lewis-carroll.html
Prawdopodobnie żyjecie jeszcze w błogiej nieświadomości prawdziwego znaczenia tej książki. "Alicja w Krainie Czarów" powoduje poważny mindfuck i wzbudza (wzbudzała i wzbudzać będzie) mocne kontrowersje co do niewinnych zamiarów Carrolla.
Autor ostro deprawuje swoich czytelników, chociaż,...
http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/04/grimm-city-wilk-jakub-cwiek.html - z bloga :)
Powieść oparta na księdze bajek, czytanych na dobranoc, do poduszki. Na tych historiach, przy których każdy z nas w dzieciństwie odpływał w fantastyczny, niesamowity własny świat. Na tych historiach oprószonych delikatnym pudrem tajemnicy i spryskanych uroczą mgiełką sielanki. Na nich i na...
http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/04/donikad-konrad-czerski.html
Szkatułkowa powieść egzystencjalna z bohaterem o wyraźnych cechach werterycznych. Zapowiada się poważnie.
Na wstępie pragnę Was uspokoić. Więc uspokajam Was: spokojnie, to nie Werter, nawet nie Wokulski, chociaż Bruno faktycznie ma z nim wiele wspólnego - egocentryczny i wyalienowany, zdecydowanie...
zapraszam na bloga > http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/04/mamnadzieje-ze-ta-historia-zmieni-wasze.html
Mam nadzieję, że ta historia zmieni Wasze życie.
To mógłby być koniec recenzji, bo właściwie nie mam nic więcej do napisania, ale żeby nie było.
Mamy Craiga. Ale cóż to za pomysł w ogóle, żeby robić wielkie halo wokół piętnastoletniego gościa, który ani nie ma...
zapraszam na bloga > http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/04/pochowajcie-mnie-pod-podoga-pawe-sanajew.html
Widzę „powieść psychologiczna” i biorę. Proste. A rosyjska powieść psychologiczna? Niee no dobra, krótka, muszę ją gdzieś wcisnąć… 2 duże lektury na przyszły tydzień? Nieważne. To rosyjska powieść psychologiczna! Ktoś nie słyszał? Rosyjska powieść...
zapraszam na bloga > http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/04/dotyk-julii-tahereh-mafi.html
Nigdy sobie tego nie wybaczę – dlaczego tak długo zwlekałam z przeczytaniem tej książki?! Opierałam się, broniłam rękami i nogami, szłam w zaparte, jak małe dziecko, a skąd mogłam wiedzieć, że czeka mnie coś na wzór takiego małego nieba naszkicowanego między stronami? No skąd?...
Zapraszam na bloga > http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/03/premierowo-uwodzicielka-stephanie.html
Szkocja, wiek XIX – rustykalne klimaty, układy matrymonialne i intryga… nie tylko miłosna. Co kryje się za kartkami drugiej części sagi rodzinnej - „Uwodzicielki”?
To, że książka stanowi kontynuację serii chyba nie ma zbyt wielkiego wpływu na jej odbiór, bo ja swoim zwyczajem...
zapraszam na bloga > http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/03/podroz-w-nieznane-jackie-collins.html
Luksusowy jacht sam w sobie warty miliardy nielegalnych dolarów, a na nim najwięksi celebryci warci każdy sto dwadzieścia razy tyle. 5 par wybiera się na nieprzyzwoicie bogate wakacje wśród wód oceanu – do pewnego czasu niezmąconych…
Oj dawno się tak nie wynudziłam, dawno…...
zapraszam na bloga > http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/03/madrosc-psychopatow.html
Dutton wie o czym pisze, to widać. Oczywiście nie muszę wspominać, że jako autor profesjonalnie zajmuje się pracą z psychopatami na różnych płaszczyznach. A prywatnie… jest synem psychopaty i zdołał udowodnić mi, że nie ma w tym nic nadnaturalnego.
To, co najlepsze w „Mądrości...
zapraszam na bloga > http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/03/bezdomna.html
W bibliotece złapałam ją od poprzedniej czytelniczki, która oznajmiła, że książka jest „ładna”. Powiedziałabym o niej dużo, bo mnóstwo epitetów nasuwa mi się na myśl po przeczytaniu, ale na pewno nie „ładna”. Drastyczna, bolesna, do bólu realistyczna, łamiąca serce, wyjątkowa, smutna, ale… ładna?!...
zapraszam na bloga > http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/03/book-tour-zar-prawdy.html
Anita – zmęczona życiem studentka, tonąca w literaturze (szkoda, że nie naukowej, bo już dawno powinna obronić magisterkę) i własnej rozpaczy. Książki pomagają jej przetrwać dzień i chronią ją przed letargiem. Aż do momentu, gdy trafia na „Żar prawdy”. Zapowiedź całkowitej zmiany życia i...
Zapraszam na bloga: http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/03/osobliwe-i-cudowne-przypadki-avy.html
Długo się zabierałam za tą recenzję, oj długo. Być może dlatego, że do tej pory mam co do książki bardzo mieszane uczucia?
Książka zdobyła ostatnimi czasy niemałą popularność w polskiej blogosferze, a także na booktubie. Czyżby ze względu na swoją osobliwość? Oryginalna,...
zapraszam na bloga > http://ksiegoteka.blogspot.com/2016/03/57-maszenka.html
Mówi się, że „Maszeńka” to najbardziej rosyjska powieść Nabokova. Czy najbardziej? Tego jeszcze nie wiem, ale stwierdzam, że rosyjska zdecydowanie jest. U mnie poszła na pierwszy ogień, dzięki niej udało mi się wspaniale zamknąć okres zimowy, jeśli chodzi o książki, a przy tym otworzyć nowy...