Opinie użytkownika
"W żargonie bartników istnieje słowo określające rodzinę pszczelą pozbawioną matki : "bezmatek'."
Mira Marcinów " Bezmatek ". Książka, która w pewnym sensie powstała ze straty, autorka pisze na podstawie własnych przeżyć, o wielkiej, szalonej i zachłannej miłości do matki. I o żałobie po jej śmierci.
Dla mnie również bardzo osobista, co zapewne miało duży wpływ na mój...
Paulina Jóźwik "Strupki". Przepiękna i taka moja 😊 Moja bo wieś, dużo wspomnień i dużo emocji. Jestem pod wrażeniem tego debiutu. Dla mnie i wielu innych osób które dzieciństwo i młodość spędziły na wsi, choćby tylko na wakacjach, to bardzo realistyczny powrót do przeszłości.To, w jaki sposób autorka opisała wieś, jej charakterystyczne cechy, przyrodę, zapachy i obrazy...
więcej Pokaż mimo to
Dziś rano, z ogromnym żalem, skończyłam czytać najpiękniejszą dla mnie książkę tego roku, pewnie też jedną z najpiękniejszych w ogóle.
"Tango śmierci" Jurija Wynnyczuka, książka której na próżno wypatrywać na półkach z bestsellerami, ale warto czasem poszukać dalej.
"Tango śmierci" to książka, która ma niesamowity, magiczny wręcz klimat. Gdzie przeszłość przeplata się z...
Otworzyłam kolejną książkę Zdzisława Brałkowskiego "Wileńszczyzna w miniony czas", i zaczęłam czytać... Nie, nie czytać, ja zaczęłam słuchać opowieści. Tak jak kiedyś słuchałam wspomnień mojej babci.
Losy bohaterów tej książki, rodziny Brałkowskich, wplecione są w wir wielkiej historii. Ukazany jest czas drugiej wojny światowej, partyzantka, czasy po wojnie, zmiany granic,...
Przed chwilą skończyłam czytać książkę "Młodości szczęśliwa" Zdzisława Brałkowskiego i tak bardzo na świeżo chciałabym się podzielić swoją opinią.
Jest to książka na którą składają się wspomnienia autora z lat dzieciństwa i młodości, są to lata 60 i 70 ubiegłego wieku. Ale to znajdziecie w opisie, ja natomiast bardziej chciałabym napisać jakie wrażenie wywarła na mnie ta...
"Osobodramy" to debiutancki tom opowiadań Joanny Burgiełł. Młodej pisarki, która z wykształcenia jest psychologiem. Pani Joanna jest zafascynowana człowiekiem i jego duchowym obrazem wyłaniającym się z materialnego tła i to właśnie odzwierciedla jej książka.
"Osobodramy" jest to bowiem zbiór szesnastu krótkich nowelek, których tematem jest za każdym razem inny człowiek,...
Cytrynowy stolik " to druga po "Poczuciu kresu " książka Juliana Barnesa którą czytałam. Przyznam, że "Poczucie kresu"wywołało we mnie chyba więcej emocji, ale tak do końca pewna nie jestem. Historie opowiedziane bowiem w "Cytrynowym stoliku"cały czas siedzą mi w głowie, myślę o bohaterach i przedstawionych sytuacjach. Autor stworzył bardzo barwny wachlarz postaci, miejsc i...
więcej Pokaż mimo to
"kogo bolą
nabrzmiałe wymiona jabłoniowego sadu
obchodzi
sczerniałe pole pszenicy
krzak czerwonej porzeczki rozsypującej korale
wyciąć wykarczować wypalić
do gołej ziemi do asfaltu
Pamięci zapomnianych poświęcam…."
Tymi słowami Mariola Kruszewska otwiera swoją debiutancką książkę „Czereśnie będą dziczeć”. Jest to zbiór krótkich opowiadań, poświęconych zwykłym ludziom,...
O książce "Rzeczy, których nie wyrzuciłem " Marcina Wichy słyszałam różne opinie,widziałam też, że został doceniony i wyróżniony poprzez przyznane mu nagrody literackie. Ale moja chęć sięgnięcia po tę książkę w głównej mierze była spowodowana ciekawością, w jaki sposób autor zmierzył się z tematem śmierci i pożegnania najbliższej osoby.
Po śmierci matki bohater porządkuje...
"Nie ma ekspresów przy żółtych drogach" to zbiór felietonów i esejów Andrzeja Stasiuka, które towarzyszyły mi przez kilka ostatnich dni.To niewielka książka ale nie śpieszyłam się , robiłam przerwy czytając tylko kilka krótkich tekstów dziennie .Głównie dlatego,żeby dać sobie czas na osadzenie się tych obrazów i myśli, żeby nie wymieszały się, żeby czegoś nie zgubić. Bo...
więcej Pokaż mimo toWłaśnie skończyłam czytać "Poczucie kresu" i w muszę przyznać, ze bardzo mi się podobało .Główny bohater Tony snuje opowieść o swoim życiu, głównie czasów młodości i dokonuje analizy różnych zdarzeń, wspomina i weryfikuje te wspomnienia, obrazy znajomych, siebie samego .Jestem zaskoczona stylem Barnesa ale zaskoczona pozytywnie. Myślałam, że będzie trudny i nudny. Nic...
więcej Pokaż mimo toPrzed chwilą skończyłam czytać " Zagubionych chłopców", których autorem jest Orson Scott Card. Zdarzało mi się do południa odłożyć obowiązki,żeby dokończyć jakąś porywającą książkę, teraz natomiast czytałam, żeby po prostu mieć to już z głowy i wieczorem zasiąść do czegoś ciekawszego. Jestem zawiedziona, do końca liczyłam na to,że akcja się rozkręci, całość nabierze wyrazu...
więcej Pokaż mimo toKirke to córka Heliosa i Perseidy, bogini której w mitologii greckiej nie poświęcono za wiele uwagi, nie była bowiem nikim znaczącym. W tej książce autorka natomiast stawia ją na pierwszym miejscu i to wokół niej dzieje się wiele ciekawych wydarzeń. Widzimy bogów i bohaterów , ich przygody opisane z innego punktu widzenia. Kirke to bogini, która bardzo różni się od swoich...
więcej Pokaż mimo toSzukając jakiejś lekkiej lektury na weekend i stęskniona za dobrym kryminałem postanowiłam dać szansę Wojciechowi Chmielarzowi. Ostatnimi czasy rzadko czytam ten gatunek i rzadko udaje mi się trafić na coś dobrego.Zważywszy,że w kryminałach króluje brutalność, " konfetti z flaków", psychopaci najgorszej maści, mój wybór był ograniczony. Ja lubię spokojne, lżejsze kryminały...
więcej Pokaż mimo toPo długim zastoju czytelniczym, gdzie większość książek odkładałam po kilkudziesięciu stronach, w końcu trafiłam na coś co przykuło moją uwagę.Książka szwedzkiej pisarki Agnety Pleijel " Wróżba. Wspomnienia dziewczynki" leżała na mojej wirtualnej półce już od dłuższego czasu, ale dzięki czyjemuś poleceniu sięgnęłam po nią i wprost pochłonęłam. Trafiła w mój gust...
więcej Pokaż mimo to"Najlepsze historie ze swojego życia zawsze opowiada się po trochu, po kawałku, to zwykle jakieś urywki, fragmenty. Ktoś coś zapamiętał i z tej pamięci rodzą się najpiękniejsze opowieści. " Taką właśnie piękną opowieść stworzyła Weronika Gogola w książce " Po trochu". Całość, zawarta w dwunastu rozdziałach-godzinach jest zbiorem wspomnień i refleksji głównej bohaterki. Był...
więcej Pokaż mimo to" Trup na plaży i inne sekrety rodzinne" Anety Jadowskiej to książka po którą sięgnęłam zachęcona recenzją, która pojawiła się kiedyś w grupie ksiązkowej. Akurat skończyłam książkę cięższego kalibru i szukałam czegoś lekkiego, ładnego i o pozytywnym zabarwieniu. Ta książka taka właśnie była.Jest to pierwsza część cyklu więc cieszę się bardzo,ze będę mogła jeszcze kiedyś...
więcej Pokaż mimo to
"Córka króla moczarów " Karen Dionne to książka po którą sięgnęłam zaintrygowana bardzo różnymi na jej temat opiniami, które od czasu do czasu pojawiały się w grupach książkowych. Jest to thriller psychologiczny z naciskiem na psychologiczny.
Główna bohaterka Helena kilkanaście lat swojego życia spędziła na moczarach. Tam się urodziła. Jej matka to kobieta, którą w...
Sandor Marai książką "Żar "zafundował mi prawdziwą literacką ucztę. Zachwyciłam się stylem i delektowalam każdym zdaniem. Bo mam wrażenie jakby każde słowo, zdanie ,akapit było niezbędne i dokładnie tu gdzie być powinno.
To niewielka książka i nie ma sensu opowiadać dużo o treści, którą jest w głównej mierze historia przyjaźni dwóch mężczyzn oraz miłosny trójkąt , który...
Ostatni tydzień spędziłam w pewnym oderwaniu od rzeczywistości a konkretnie w XII wiecznej Anglii. Tam bowiem toczy się akcja powieści Kena Folletta "Filary Ziemi ".
Jest to obszerna i niezwykle pasjonująca powieść historyczno - przygodowa. Rozpoczyna się od sceny powieszenia skazańca i rzucenia klątwy przez ciężarną kobietę, która z rozpaczą przyglądała się egzekucji. Jest...