Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli

Tłumaczenie: Hanna Jankowska
Wydawnictwo: Muza
6,94 (63 ocen i 5 opinii) Zobacz oceny
10
3
9
6
8
8
7
27
6
10
5
6
4
2
3
0
2
1
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Con$umed : how markets corrupt children, infantilize adults, and swallow citizens whole
data wydania
ISBN
978-83-7495-322-1
liczba stron
530
język
polski
dodał
Kubala

Kwiecień 2008 - Benjamin Barber przygląda się światu "stotalizowanemu" przez rynek i z niepokojem obserwuje, że w pogoni za zyskiem współczesne gospodarki krajów rozwiniętych coraz bardziej koncentrują się nie tyle na zaspokajaniu potrzeb, ile na ich stwarzaniu. Krytykuje manipulacje, którym poddawani...

 

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (278)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 69
Łukasz | 2012-04-01
Na półkach: Przeczytane

Świetna książka ukazująca jak rynek stara się skolonizować każdą jedną sekundę naszego życia, każdy jego aspekt oraz wymiar. Rynek wmawia nam poprzez reklamę, że czegokolwiek byśmy nie robili, zawsze powinien nam towarzyszyć jakiś produkt. Boli Cię głowa ? Nie czekaj aż przejdzie, nie kładź się spać, weź tabletkę i oddaj się konsumpcji. Chcesz pobiegać ? Buty reebok, nike czy adidas wydają się niezbędne... Autor nie jest skrajnym przeciwnikiem rynku wręcz przeciwnie ale nie w takiej formie jak widzimy to teraz. Liczne są porównania do kapitalizmu sprzed wielu lat gdy rynek zaspokajał realne potrzeby. Teraz rynek fabrykuje potrzeby żeby mógł nadal prosperować w tej formie. Autor kpi z przypisywania markom, produktom konotacji emocjonalnych. Nie trudno zauważyć tego w reklamach, w których najczęściej w ogóle nie mówi się o walorach użytkowych reklamowanego produktu tylko o emocjach, uczuciach. Bardzo zapadła mi pod tym względem reklama samochodów marki jeep ostatnimi czasy, w których...

książek: 527
Olaf | 2013-10-20
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 20 października 2013

Główna teza książki głosi, że konsupcjonizm, to zjawisko totalne, zniewalające i dążące do całkowitego wykolejenia cywilizacji. Opatrzona wieloma przykładami pozycja, ukazuje naszą kulturę jako zjawisko schyłkowe, bezmyślne, bezduszne, skazane na zagładę. Właściwie nie ma dla nas ratunku, bo ukazana konkluzja w postaci recept, czy możliwych sugestii do naprawy miażdżącego rzeczywistość - kapitalizmu, tonie i rozpływa się w nadmiarze zidiocenia, w którym wszyscyśmy są. Oprócz tego rozpęd współczesnego świata nie sprzyja społecznemu wychamowaniu. Próżno żywić nadzieje na ogólnospołeczne katharsis. Z resztą co tu dużo mówić. Popatrzmy na współczesną sztukę, muzykę i literature... Bez sensu i celu. Tylko jaizm moizm (czyż nie wyszła ostatnio płyta pod takim tytułem?). Ponura książka, nie cieszy ludzkie serce taki tok wydarzeń. Jedyne co może nas uratować, to indywidualna i wewnętrza pętla małych rewolucji (nie udawać się do galerii przy łikendzie, tylko do parku, nie kupować nic innego...

książek: 894
Zuba | 2013-11-22
Przeczytana: 10 sierpnia 2013

Ściśle biorąc: niedoczytana, nie dlatego, że słaba ale dlatego, że przegadana i pełna powtórzeń. Zgadzam się z autorem co do (przyznajmy to) dość banalnej diagnozy życia codziennego. Jesteśmy wpuszczani w tryby maszyny tworzącej fikcyjne potrzeby, po to by ta sama maszyna mogła je zaspokoić przy okazji sugerując nowe potrzeby. Gdybym miała więcej czasu z pewnością bym ją dokończyła, ale musiałam iść na zakupy ;-)

książek: 34
maciejx | 2015-05-03
Na półkach: Przeczytane

Żyjemy w świecie, w którym jak na ironię używanie najbardziej reklamowanych i medialnych marek stało się czynnikiem wyznaczającym poczucie indywidualnego stylu życia. Dziś kiedy ogromne, globalne korporację potrafią manipulować naszym gustem i wykorzystywać żądze konsumowania coraz to nowszych produktów stanęliśmy przed sporym zagrożeniem jakim jest ich coraz większy wpływ na obraz świata i sytuację, która na nim aktualnie panuje i będzie panować. Benjamin R. Barber mający sporą wiedzę i znajomość praw rządzących w świecie globalnego rynku wysuwa swoją tezę wedle, której rozrost i coraz większy wpływ i manipulacja życiem społecznym przez korporację skutkuje ogromnym spustoszeniem w życiu publicznym.

książek: 328
Paula Dąbrowska | 2010-08-26
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Świetna ukazujaca wspolczesnośc jak jestesmy skonsumowani przez ogromne koncerny !!Polecam!

książek: 468
Norka_93 | 2016-12-02
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2015 rok
książek: 664
bies | 2016-10-15
Na półkach: Przeczytane
książek: 245
eubz | 2016-09-13
Na półkach: Przeczytane
książek: 20
jacob-linker | 2016-08-17
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 03 sierpnia 2016
książek: 2138
zobacz kolejne z 268 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd