Opinie użytkownika
Zupełnie nie rozumiem dlaczego Mróz odchodzi od pisania kryminałów na rzecz innych gatunków - fantastyka wyszła mu bardzo słabo, jako czytelnik miałam problem dobrnąć do końca..
Pokaż mimo to
Bardzo dobra kontynuacja Behawiorysty. Gerard Edling wyszedł z więzienia pomimo zabójstwa z poprzedniej części i zostaje znowu zaangażowany w intrygę, która początek miała 30 lat temu. Były prokurator zajmował się wówczas sprawą iluzjonisty, którego kroki ktoś bardzo dokładnie powtarza, choć nie miał prawa wiedzieć o tamtejszych wydarzeniach.
Fabuła mocno wciągająca,...
Jedna z lepszych książek Mroza, mocno wciągająca. Już od samego początku czytelnik wczuwa się nieco w rolę Gerarda Edlinga. Autor bardzo dobrze oddał wszystkie aspekty mowy ciała, jej interpretację - można się co nieco nauczyć :)
Występuje dużo wątków, ale wszystkie spójnie się ze sobą łączą - jedynie wyjaśnienie dlaczego Edling został usunięty z prokuratury jest słabe -...
Przeczytałam już prawie wszystkie książki Mroza. O ile z kryminałami radzi sobie całkiem dobrze, o tyle nie wiem po co zaczyna pisać fantastykę lub thrillery religijne...
Książka mocno męcząca - nie jest wciągająca, czytałam ją trochę na siłę byle by dotrzeć do końca.
Plus za resarch i pokazanie "zawiłości" religii oraz procesu egzorcyzmów, zakończenie jest jednak mocno...
Przede wszystkim "Chłopiec z latawcem" to historia wzruszająca, wciągająca, pięknie opowiedziana.
To historia o przyjaźni, przywiązaniu, oddaniu, życiu z poczuciem winy oraz próbie jej odkupienia po latach.
Historia toczy się w Afganistanie lat 70-tych. Opowiada historię Amira oraz Hasana - dwóch chłopców, z czego jeden jest synem zamożnego Pasztuna, a drugi jego służącym....
Siódma część z serii o Chyłce i Oryńskim.
Z jednej strony po przeczytaniu kolejnych człowiek jest ciekawy co też będzie dalej, a z drugiej... ta część jest jakaś taka "nijaka".
Niby wszystko poprawnie - jest sprawa, jest Chyłka, Oryński, relację pomiędzy nimi, ale tak naprawdę Mróz nie wzniósł się na wyżyny swoich możliwości. Być może wynika to z tempa z jakim pisze kolejne...
Mróz ma w sobie coś wciągającego... potrafi zainteresować czytelnika tak, że ten chce więcej i więcej i nie może się doczekać co będzie dalej :)
"Zaginięcie" to druga część serii o prawniczce Chyłce i jej aplikancie Oryńskim. Tym razem bronią małżeństwa, któremu prokuratura postawiła zarzut zabójstwa ich trzyletniej córeczki. Dziewczynka zniknęła z ich domku letniskowego,...
Zdecydowanie jestem rozczarowana. Po "Spencerville", które było ciekawe i wciągające, spodziewałam się po DeMille czegoś więcej. "Odyseja Talbota" jednak "nie powala".
Czyta się dość ciężko, akcja zaczyna być ciekawa dopiero po 2/3 książki - jeśli ktoś nie jest wytrwały - nie doczyta...
Fabuła opiera się na historii tajemniczego Talbota - Amerykanina, który podczas wojny...
Moim zdaniem - świetna!
DeMille przedstawia historię Keitha Landry, byłego weterana wojny w Wietnami oraz agenta wywiadu, który po 25 latach służby powraca do swojego rodzinnego miasta. Tam czeka na niego jego miłość ze szkolnych lat, z którą przez cały czas wymieniał korespondencję. Problemem jest jednak mąż Annie, który kiedyś był (i nadal jest) zaciekłym wrogiem Keitha....
Dobra, lecz nie porywająca.
Akcja "Murder Parku" toczy się na wyspie, na której 20-ścia lat temu prężnie działało wesołe miasteczko. Po trzech brutalnych morderstwach na samotnych matkach z dziećmi, miasteczko zostało zamknięte. Po wielu latach Rupert, przedsiębiorca, postanawia stworzyć tam pewnego rodzaju skansen poświęcony seryjnym mordercom,w tym Bohnerowi, który był...
"Najmroczniejszy sekret" - ciekawy kryminał, słusznie nominowany do Książki Roku Lubimyczytać 2017. Akcja toczy się dwutorowo - obecnie oraz 12-ście lat wcześniej, kiedy to podczas imprezy urodzinowej Seana Jacksona ginie jedna z jego córek - bliźniaczek. Na masową skalę zostają rozpoczęte poszukiwania dziewczynki, jednakże nie przynoszą one efektu. 12-ście lat później Sean...
więcej Pokaż mimo to
"Zmowa" może się wydać dość zagmatwaną książką. Relacje pomiędzy katolikami i protestantami w Irlandii, ogólny zarys sytuacji oraz wydarzenia "z farmy", które nie do końca były dla mnie zrozumiałe. Dopiero po przeczytaniu odkryłam, że Neville stworzył pierwszą część, bez której rzeczywiście może być trudno połapać się we wszystkich wątkach.
Nie mniej jednak, nie uważam, że...
Może nie wybitna, ale dobra powieść ukazująca wiele aspektów ludzkiego życia. Clegg stworzył książkę, w której narracja prowadzona jest z perspektywy bardzo wielu osób, z początku różnych, później jak się okazuje powiązanych ze sobą.
Fabuła opiera się na wybuchu pożaru w domu June, matki Lolly, która następnego dnia miała wyjść za mąż. W pożarze giną niedoszli małżonkowie...
Niestety mnie Mankell w nowym, "niekryminalnym" wydaniu, nie przekonuje...
"Włoskie buty" są dość monotonne i nudne. Dużo opisów skandynawskiej przyrody może być dla niektórych plusem - dla mnie jest zbyteczne.
Ta pozycja to swoiste studium człowieka samotnego i starego. Jego oczekiwań, radości i wątpliwości. Książka opowiada także o różnych odcieniach miłości - do nowo...
Miałam nieco większe oczekiwania co do tej pozycji... książka reklamowana jako jeden z najlepszych thrillerów psychologicznych 2016 r. powinna jednak być nieco lepsza :)
Fabuła toczy się wokół Roy-a Courtnaya, człowieka, który całe życie manipule innymi i oszukuje. Uczynił z tego niejako swój sposób na życie, nie potrafi inaczej - ma pieniądze, ale to nadal nie zaspakaja...
Okazuje się, że Mróz wcale nie jest "przereklamowany" :)
"Kasacja" to moja pierwsza styczność z jego twórczością - dość świadomie zresztą, ponieważ chciałam sprawdzić na ile rzeczywiście polski autor stanie na wysokości zadania w kwestii kryminału prawniczego. I trzeba przyznać, że jestem zaskoczona - bardzo pozytywnie zaskoczona :)
Książkę pochłonęłam w ciągu jednego dnia...
Całkiem udany debiut autorki, choć wszędobylskie banery z hasłem "Musisz przeczytać w 2018" są nieco przesadzone :)
Akcja książki toczy się dwutorowo - obecnie oraz trzydzieści lat wcześniej, kiedy to 5-tka 12-sto letnich przyjaciół spędza swoje beztroskie wakacje. Podczas nich opracowują kod, który zakłada, że każde z nich ma swój własny kolor kredy i dzięki znakom...
Rozczarowująca...
Tematyka bardzo ciekawa - egzorcyzmy, śledztwo, morderstwa - czego chcieć więcej?
Jednakże sposób w jaki zostało to wszystko opisane, mi osobiście totalnie nie "podszedł". Teoretycznie była akcja, byli ciekawi bohaterowie, coś się działo, a jednak równocześnie było nudno. Ciężko się czytało, bez większego zainteresowania i ciekawości co będzie...
Bardzo dobra książka (co zresztą widać po ocenach :)).
Trafiła do mnie przypadkiem, ale bardzo wpasowała się w tematykę ostatnich wydarzeń i polskiej, zimowej wyprawy na K2.
Napisana prostym, przystępnym językiem, wszystko wyjaśnione, i te cudowne zdjęcia <3 czyta się z zapartym tchem, można ją pochłonąć praktycznie jednorazowo :)
Co dla mnie najważniejsze, Bielecki...
Książka może i dobra, lecz nie do tego stopnia, żebym zrozumiała nominowanie jej do Najlepszej Książki 2017 roku...
"Labirynt Duchów" jest czwartą i ostatnią częścią cyklu "Cmentarz Zapomnianych Książek". Przyszło mi czytać je jedna za drugą, nie czekając kilka lat na kontynuacje, więc zapewne mam inny odbiór. Nie mniej jednak nie uważam, żeby czwarta część była najlepszą...