Opinie użytkownika
Jaka to była dziwna książka. Z jednej strony podczas czytania miałam wrażenie, że niby jest ok ale coś mnie w niej uwiera, a z drugiej z każdą kolejną kartką coraz bardziej nie nie mogłam się od niej oderwać.
"Mala" to książka o Marie Tussaud, twórczyni słynnych gabinetów figur woskowych. Historia Marie jest absolutnie fascynująca. Wraz z bohaterką przemierzamy całe jej...
„Strach pasażerów przed lataniem utrzymuje samolot w powietrzu”. Tym jednym zdaniem Marianna Leky i jej nowa powieść „Smutki wszelkiej maści” mnie kupiły.
Jakiś czas temu czytałam „Sen o okapi” autorki i byłam całkowicie nim zauroczona. Zastanawiałam się czy w nowej książce autorka również stworzy ten cudowny klimat, który tak mnie zachwycił w poprzedniej książce i na...
Po przeczytaniu „Sycylijskich lwów” dowiedziałam się, że powieść jest oparta na faktach. Nigdy wcześniej nie słyszałam o rodzinie Floriów i nie miałam pojęcia jak fascynująca historia za nią stoi . Z tym większym smutkiem słuchało mi się drugiej części dylogii pt. „Zimowe lwy” . Czytanie o tym jak próżność, lekkoduszność i pycha może zniszczyć najpotężniejszą rodzinę na...
więcej Pokaż mimo to
"Oliva Denaro" - ta niepozorna książeczka tak mnie przeorała emocjonalnie, że nie mogę przestać o niej myśleć.
Książka przedstawia historię 15letniej Olivy. Skromnej dziewczyny z ubogiej rodziny, której od dziecka wpajane wartości jakimi powinna się kierować każda przyzwoita dziewczyna i kobieta.
Dużo mnie kosztuje czytanie książek o takiej tematyce, gdyż moje ciśnienie...
Jako osoba absolutnie zakochana we Włoszech sięgam po wszystko co dotyczy tego kraju. Z ogromnym zaciekawieniem zabrałam się za "Sycylijskie lwy" ale niestety nie urzekła mnie ta historia tak jak się spodziewałam.
Na początku próbowałam przeczytać książkę, ale od początku nie przypadł mi do gustu styl autorki ( a może to kwestia tłumaczenia?) i czytanie szło mi bardzo...
"Inna dusza" to moja trzecia książka Łukasza Orbitowskiego i z każdą kolejną autor wspina się coraz wyżej w rankingu moich ulubionych pisarzy.
Książka jest wstrząsająca, smutna, przejmująca i sprawia, że po jej skończeniu nie można przestać o niej myśleć. Autor świetnie oddaje klimat lat ‘90tych jednak nie są one kolorowe i beztroskie, a brudne, pełne zła, przemocy i smutku...
Po książkę sięgnęłam z ciekawości, bo ostatnio było o niej dość głośno. Standardowo, jak w przypadku wszystkich rozdmuchanych i nachalnie promowanych na booktubie i na bookstagramie premier, zawiodłam się. Książka nie zrobiła na mnie absolutnie żadnego wrażenia. Była mi zupełnie obojętna. Przegadana, nudna, naiwna, mało wiarygodna, a sam punkt kulminacyjny bardzo...
więcej Pokaż mimo toW końcu się zmobilizowałam i przesłuchałam jeden z najgłośniejszych klasyków świata – „Lolitę” Wlodymira Nabokova. Chyba każdy w miarę ogarnięty człowiek, chociaż ze słyszenia wie o czym jest Lolita. Przy ocenie nie sugerowałam się głównym wątkiem powieści, bo gdybym nie chciała czytać o takim temacie to bym się za powieść nie brała, chociaż nie powiem, miałam kilka...
więcej Pokaż mimo to
„Ukochane dziecko” Romy Hausmann – jakie to było dobre! Nie spodziewałam się, że dostanę taki thriller, że przy jego czytaniu będę miała gęsią skórkę.
Od pierwszych stron, książka wchodzi z mocnym walnięciem. A im dalej tym grubiej. Wątek „Laury” przyprawiał mnie o ciarki, a niektóre sceny sprawiały, że podczas czytania wstrzymywałam oddech. Hannah, autentycznie mnie...
Od kiedy kilka lat temu przeczytałam „Dygot” darzę twórczość Jakuba Małeckiego miłością ogromną. Na każdą jego książkę czekam z niecierpliwością, a gdy ją dostaję rzucam wszystko i idę ją czytać. Niestety, piszę to z ciężkim sercem, ale o najnowszej książce autora nie mogę powiedzieć, żeby mnie zachwyciła.
Broń Boże nie twierdzę, że była zła. Przez jakieś jej 90% byłam...
Na „Sześć grobów do Monachium” Mario Puzo kliknęła bez większego zastanowienia. Krótki audiobook autora, którego styl pisania bardzo mi odpowiada wiec pomyślałam: a co i tam, posłucham. Nie spodziewałam się, że ta krótka powieść będzie tak dobra.
Fabuła książki jest dość prosta, główny bohater Mike Rogan, po dziesięciu latach od zakończenia wojny, szuka swoich oprawców,...
Seria Soraya Lane pod nazwą „Utracone córki” od początku była porównywana do serii Lucindy Riley „Siedem sióstr”. Prawda jest tak, że „Córka z Włoch” do pięt nie dorasta serii o Plejadach.
Myślałam, że dostanę jakąś wciągającą opowieść z ciekawą tajemnicą z przeszłości w tle, a otrzymałam bardzo nudną, płytką, niezapadającą w pamięć historię ze sztampowym, beznamiętnym...
„Kiedy zapada mrok” to była pierwsza książka Jaume Cabre, którą przeczytałam. I jestem pod jej ogromnym wrażeniem. Nawet nie jestem w stanie powiedzieć dlaczego, ale czytanie jej było dla mnie prawdziwą przyjemnością. Otworzyłam książkę, żeby zerknąć na kilka pierwszych zdań, a po pewnym czasie zorientowałam się, że jestem w jej połowie.
„Kiedy zapada mrok” to zbiór...
Sięgnęłam po tą książkę pod wpływem zachwytów jednej z influenserek, która rozpływała się nad tym jaka to przejmująca i rozdzierająca serce powieść. Nie wiem, może nie jestem tak wrażliwa jak wspomniana wyżej dziewczyna ale na mnie ta książka nie zrobiła absolutnie żadnego wrażenia.
Nawet za bardzo nie wiem co o nie napisać bo nie było w niej nic co by mnie poruszyło....
Na początku roku przeczytałam „Życie Violette” Valerie Perrin, ale byłam jedną z niewielu osób, której ta powieść nie zachwyciła. Gdy przeczytałam opis „Cudownych lat” byłam zdecydowanie bardziej zaintrygowana powieścią i wiedziałam, ze chcę po nią sięgnąć. Co prawda książka podobała mi się bardziej niż opowieść o życiu Violette ale też nie powaliła mnie na kolana.
...
Oj, jakoś nie po drodze mi i twórczości pani Rebeccki F. Kuang. Nie jestem fanką serii o „Wojnach makowych”, pomimo powszechnych zachwytów mnie ta powieść nie urzekła. „Babel. Czyli o konieczności przemocy” została okrzyknięta powieścią wybitnej na długo przed premierą. Jednak w tym przypadku od początku zaczęło pojawiać się więcej słów krytycznych pod adresem książki. Mi...
więcej Pokaż mimo to
Nie wiedziałam za co się biorę zaczynając czytać „Rodzinę Bogriów” Mario Puzo. Od pierwszych stron poczułam, że książka mi się spodoba. Jest to druga, po „Ojcu Chrzestnym” pozycja tego autora i jego styl bardzo mi odpowiada.
Książka opisuje losy Ricardo Borgii, później znany jako Papież Aleksander VI i jego dzieci – Cezara, Juana, Jofre i Lukrecji.
Oczywiście wiedziałam,...
W końcu, jakaś książka pozytywnie mnie zaskoczyła! Sięgnęłam po nią tylko dlatego, że w tytule miała Wenecję, a ja nadal jestem nią zafascynowana po mojej ostatniej wizycie w tym mieście.
Na ogół nie czytam romansów, ale ten czytało mi się bardzo przyjemnie. Historia nie była zbyt oryginalna i raczej przewidywalna ale mimo to czytałam ją z dużym zainteresowaniem, a w pewnym...
Jak mnie wymęczyła ta książka. Ciągnęło się to jak flaki z olejem. Trzy razy miałam chęć ją odłożyć, ale że słuchałam jej w audiobooku to przynajmniej przy słuchaniu mogłam robić inne rzeczy. Gdybym miała ją czytać, nie przebrnęłabym przez pierwsze 100 stron.
Tak naprawdę nie wiem co wynikło z tej książki. Nie wiem jaki cel miała cała historia, jaki sens miał wątek z...
„Lekcje chemii” – książka bardzo dobra, bardzo mocna, bardzo wspierająca i dodająca siły. Zdecydowanie była to jedna z lepszych książek jakie od dłuższego czytałam.
Już dawno nie czytałam książki z tak cudowną kobiecą postacią jaką była Elizabeth Zott. Jest to kobieta, którą podziwiałam od pierwszej do ostatniej strony! Podziwiałam jej siłę, odwagę, determinację, wiarę w...