Opinie użytkownika
W swoim tomiku Pszoniak opowiada nam historię swojego rodzinnego Bytomia, brudnego, mrocznego i wypełnionego miejskimi legendami na miarę czarnej wołgi. Poezja wyrasta z kopalń, pomników, po prostu, śląskiego miasta. Ze Ślązakami jakoś tak jest, że czują się wyjątkowo związani ze światem, z którego pochodzą i Pszoniak tego stereotypu nie łamie – wręcz przeciwnie – czerpie z...
więcej Pokaż mimo to
Tym razem Twardocha zabiera nas w podróż do międzywojennej Polski. Brudnej, zmęczonej, chłodnej i obcej. Alois Pokora, syn śląskiego górnika, musi poradzić sobie w nowej rzeczywistości, a jedyne co go w niej kotwiczy to tajemnicza Agnes. La Belle Époque umarła w okopach wojny. Nowy świat narodzi się w bólach rewolucji.
Zacznijmy od języka, który jest dość trudny przy...
Z bólem serca daję 5 gwiazdek, serio.
Uwielbiam Jadowską za heksalogię, ale ten zbiór opowiadań jest mocno niedopracowany. Pomysł, jak zawsze, świetny. Są wiedźmy, rodzina i kłopoty, ale w książce sporo niedociągnięć i luk. Czuję że jest napisana, bo SQN potrzebowało coś od pani Anety na szybko. Szkoda.
Książka dobra, choć strona korektorska woła o poprawki (wiadomo, że to nie wina autorki, dlatego oddzielam to od opinii). A teraz po kolei:
Owianie naszego, znanego świata w tajemnicę to sztuka. Pomimo znanego zestawienia - czarownice, wampiry i demony - nie był płytki. Problem pojawił się w relacji bohaterów: on mroczny i tajemniczy ona wyjątkowa, ale nieświadoma - banał...
Dobra książka, która leży na granicy powieści i reportażu. Autor prowadzi narrację w sposób powieściowy, ale wplata w fabułę (!) wypowiedzi ludzi, którzy byli, znali, dotykali Miedziankę. Prawie do samego końca czytasz powieść, fikcjonalną, dobrą ale wciąż powieść. Aż docierasz do obecnych czasów i zdajesz sobie sprawę, że pijesz piwo, które na swoją historię w Miedziance...
więcej Pokaż mimo to
Po przeczytaniu pierwszej części Bram Światłości, która jest naprawdę dobra, chce się
więcej. Kossakowska ponownie w mistrzowski sposób miesza obce nam wierzenia, przez które
przeprowadzają nas archanioły i diabły znane nam z chrześcijańskich ksiąg (głównie w osobach
Daimona – Abbadona – Tańczącego na Zgliszczach i Lucyfera – Lampy – Imperatora Otchłani).
W tej części...
Emocjonalna. To słowo najlepiej opisze tą powieść, która wbrew tytułowi jest przepełniona uczuciami. Smutkiem, zawodem, życiem. Na przestrzeni życia czterech kobiet, czterech różnych osób przejdziemy przez Polską historię: wojnę, czasy powojenne, PRL... Przeżyjemy historię jednej rodziny, ale z niejednej perspektywy. Zakochamy się, stracimy wszystko, zostanie tylko...
więcej Pokaż mimo to
Po długiej, długiej przerwie wróciłam do czytania. I na pierwszy ogień trafiły "Bramy światłości". Książka inteligentna, początkowo nawet trochę przytłaczająca w biblijnych/mitologicznych odwołaniach, ale kiedy tylko złapie się rytm - świetna.
Opisy momentami nudne (stąd jedna gwiazdka mniej), ale książka ciekawa. Wątki poboczne potraktowane dość po macoszemu. Akcja jednak...
Niestety, awersja do thrillerów po "Podpalaczce" Kinga nie zniknęła, choć liczyłam że pani North ją wyleczy. I mimo że przebrnęłam przez niechronologiczny "Ogród Wieczornych Mgieł" to "Dotyk" jest sto razy gorszy. "Ogród..." przynajmniej dał możliwość przemyśleń i pokazał niezły kawał historii. Nie mogę powiedzieć, że to najgorsza książka jaką czytałam, bo ma swoje zalety....
więcej Pokaż mimo toKupiłam tą książkę z myślą o kolejnym paranormal romance, oczywiście nie zawiodłam się. Napisana bardzo dobrze, choć wzajemna niechęć głównych bohaterów jest, cóż trochę przesadzona. Autorka za bardzo do serca wzięła "Kto się czubi ten się lubi". Brakuje mi też mocnych scen między Deamonem, a Kat, bo takie wychodzą autorce świetnie, ale niestety zawsze pozostaje niedosyt....
więcej Pokaż mimo toPierwsza część "... Cierni" podobała mi się bardziej, bo było w niej coś bardziej agresywnego, a Jorg był bardziej zdecydowany i pewny swoich celów. Druga część jak to często bywa w trylogiach jest bardziej refleksyjna, pojawia się jedno główne wydarzenie i kilka retrospekcji.Nie mogę powiedzieć, że książka mnie nie urzeka, bo wciąż poznawanie świata z perspektywy...
więcej Pokaż mimo to
"Nieuniknione", niby kolejny w gatunku romans dla nastolatków. Lekka lektura na zimowy wieczór. Miłość skazana na porażkę, niezwykła przemiana bohaterki, wybór pomiędzy dwoma ukochanymi osobami. Nic nowego, prawda? A jednak.
Początek książki był rzeczywiście zwyczajny, język przystępny i dobrze się czytało, aż docieramy do tego jak akcja rusza! I tu doznałam szoku, bo...
Jak dla mnie dość słaba książka. Oczekiwałam gorącego romansu, przygody, a 200 stron trzeba było czekać na jakiekolwiek spotkanie głównych bohaterów. Przez to nieszczęsne pół książki mamy tylko nudne wywody na temat straty Rosie, wynurzenia, jakie to straszne, że ludzie jej współczują... Enzo z kolei tylko się nudzi i rozwodzi nad plantacją.
Jest tam może próba stworzenia...
Książka pełna okrucieństwa i zła, taka która wywołuje obrzydzenie i przyciąga jak oczy pogańskich magów. Powieść o wartości, która króluje nad przyjaźnią, miłością, szczęściem, bohaterstwem i uczciwością - władzy.
Jorg jest czternastolatkiem, którego życie nie oszczędziło, jego decyzje prowadza jedynie ku złu, czy jednak są to jego decyzje? Toczy się gra o zjednoczenie...
Już dawno nie czytałam tak świetnego fantasy! Brian Staveley i jego "Miecze cesarza" zmiotły wszystkie moje ulubione pozycje z tego gatunku pozostawiając po sobie niedosyt.
Adare, najstarsza z rodzeństwa o boskich oczach Intarry - bogini opiekującej się rodem Malkeenianów, wniesiona na stanowisko ministra finansów rozwiązuje zagadkę śmierci ojca, cesarza Sanlituna. Kiedy...
"Marzenia nie przynoszą nic dobrego"
"Słowa mogą kłamać"
"Każdy może zdradzić każdego"
To chyba najlepsze zdania opisujące tą książkę. "Czerwona Królowa" może i nie powala od początku (a może i wcale), ale nie jest też tragiczna. Narracja jest trochę drażniąca, ale można ją przeboleć dla samej historii. Kiedy zaczęłam ją czytać odniosłam wrażenie, że ktoś tu od kogoś...
"Zabójca doskonały nie ma przyjaciół - tylko cele" Czyżby? Merkiriusz staje się Kylarem i młodym sierpaczem; Zabójcą, uczniem jednego z najlepszych, Durzo. Lata treningu sprawiają, że staje się niemal doskonały, ale brakuje mu Talentu - zdolności, która sprawi, że nikt go nie zobaczy, nikt go nie usłyszy, nikt go nie pokona. Oprócz tego boryka się z wewnętrznymi problemami,...
więcej Pokaż mimo to
Dwa różne sposoby postrzegania magii. Dwoje różnych ludzi. "Zapomnij wszystko co wiesz o istocie magii"
Dwie historie ukazujące niezbiegające się losy dwojga ludzi, Rielle i Tyena. Oboje utalentowani magicznie, a jednak ich światy wymuszają na nich inny sposób użytkowania swojego daru.
Tyen, student, który odnajduje magiczny artefakt, który był kiedyś człowiekiem,...
Przeczytałam... Nie! Pożarłam tą książkę! Autorka stworzyła świetną historię pełną zapachów i widoków. Akcja toczy się szybko, przez co ie można się nudzić. Główni bohaterowie- Han i Raisa mają wielowarstwowe charaktery i swoje własne opinie, a mimo, ze ich losy splotły się (póki co) tylko raz to ich dzieje płyną przez Fellsmarch tuż obok siebie.
Han - były złodziej,...
Na początku uznałam, że ta książka wcale nie zgadza się z opisem z tyłu okładki. Wydała się nudna i bardzo przeciętna. Jednak jakaś część mnie chciała wciąż ją czytać. Początek był trudny, bo książka jest niechronologiczna, ale kiedy zaczęłam rozumieć gdzie w czasie znajduję się w danym momencie wszystko się zmieniło.
Każda kolejna strona stawiała kolejne pytania, na które...