Opinie użytkownika
Debiutancka książka Ingi Vesper „Bardzo długie popołudnie” to zdecydowanie pozycja dla osób, które w kryminałach nie przepadają za brutalnymi opisami zbrodni, lecz wolą zagłębić się w rozwiązywanie zagadki oraz szukanie odpowiedzi na pytania: kto? jak? i dlaczego?
Akcja dzieje się w amerykańskim miasteczku pod koniec lat 50 XX wieku. Pewnego popołudnia znika jedna z „żon...
Gdy ci smutno, gdy ci źle
Sięgnij po „Ropuszki” – one rozweselą cię!
Uwielbiam twórczość pani Anety Jadowskiej. Niebezpiecznie duża dawka dobrego humoru w połączeniu z tajemniczymi i mrocznymi wydarzeniami w Thornie to idealny lek na chwilowe załamanie.
Początkowo nieco obawiałam się sięgnąć po tą książkę, gdyż nie czytałam nigdy wcześniej zbioru opowiadań i nie...
„Skrzynia ofiarna” autorstwa Stewarta Martina to historia o przyjaźni i samotności. O tym co łączy i o tym dzieli. O problemach i o radościach. O tym co przeciętne i o tym co wyjątkowe.
Grupa dzieciaków w przypływie natchnienia decyduje się na złożenie ofiary z ważnych dla nich przedmiotów. Wypowiadają przy tym trzy reguły, których niedotrzymanie może skończyć się...
„Excalibur. Dziedzictwo ludzkości” jest debiutem pani Chmieleckiej. Niestety, podczas książki mocno się to odczuwa. Ponieważ na LC historia Liv ma bardzo pozytywne opinie tym większe jest moje rozczarowanie.
Zacznijmy od fabuły. Zarówno opis z okładki jak i pierwsza część książki mocno mnie zaciekawiły. Około 22-letnia Liv po odkryciu zdrady chłopaka decyduje się wyjechać...
Furie” Elizabeth Miles to książka skierowana typowo do młodzieży. Autorka połączyła w niej mitologię, wątek uczuć oraz typowe problemy nastolatków.
Poznajemy tutaj historię dwojga bohaterów, których na pierwszy rzut oka nie łączy nic poza chodzeniem to tej samej szkoły i byciem „gwiazdą”
Emily Winters to typowa nastolatka z jedną bliską przyjaciółką Gabs, grupą koleżanek...
"Wenus umiera" to trzecie tom serii z Emilem Stomporem tylko... no właśnie, coś nie często się on pojawiał. Odniosłam wrażenie, że wsiadł w rakietę i poleciał na krótką wycieczkę na Wenus, a na ziemi nie się dzieje co chce. Ale o tym nieco później.
W Polsce dochodzi do kolejnej głośnej afery. W Górach Stołowych zamordowani zostają syn wysokiego rangą
oficera Wojska...
Rok 1997. Przed warszawskim klubem dochodzi do porwania córki jednej z najbogatszych osób w kraju. Wagniewski jest właścicielem największych zakładów mięsnych w kraju. Czy Sarę porwano tylko ze względu na okup? Może interesy jej ojca były dla kogoś niewygodną sprawą? Co wspólnego z tym wszystkim mają zbliżające się wybory? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w...
więcej Pokaż mimo to"Gwiazdy Oriona" to pierwsza książka z "Cyklu astronomicznego". Poznajemy w niej młodego Emila Stompora, szeregowego z warszawskiej policji, który dzięki swoim umiejętnościom analitycznym zostaje przeniesiony na Śląsk, by pomóc w schwytaniu seryjnego mordercy. Nie wszystko jednak jest takie proste, jak mogłoby się to wydawać. Czy sprawa ta już na początku zrujnuje karierę...
więcej Pokaż mimo to
"Biały królik, czerwony wilk" - mogła być to naprawdę bardzo dobra książka. Niestety, kilka z pozoru drobnych kwestii złożyło się na to, że momentami czytał się ją nieprzyjemnie. Ale po kolei.
Fabuła ma ogromny potencjał. Poza tym, że jest ciekawa, porusza ważne dla współczesnej młodzieży (i nie tylko) tematy.
Głównymi bohaterami jest trójka nastolatków, którzy mają...
Nadszedł czas na ostatni tom "Prawa Milenium". Rielle jest ponownie Kreatorką lecz czy uda jej się jednocześnie zyskać nieśmiertelność nie doprowadzając tym samym do zagłady światów? Co z Tyenem, który spotyka się z jawną wrogością zwolenników machin bitewnych? Kto wyjdzie zwycięsko na z największej wojny w historii? Tego wszystkiego dowiecie się w "Klątwie Kreatorów"...
więcej Pokaż mimo toPo 10 latach Wiktoria Biankowska powraca. Nasi ulubieni bohaterowie ponownie mają problemy zarówno w niebie jaki i piekle. Ci na górze pragną zatrudnić anielice, których rekrutowaniem ma się zająć Wiktoria a znudzony Lucyfer chce się rozerwać wywołując apokalipsę! Dodatkowo odwiedza go pewien dawno nie widziany gość. Azazel jak zwykle ma głowę pełną pomysłów, natomiast z...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Wreszcie mamy okazję poznać dalsze losy Jacoba oraz pozostałych osobliwych dzieci. Bardzo wyczekiwałam "Konferencji ptaków", niestety równie mocno się rozczarowałam. Względem poprzednich tomu ten jest po prostu słaby.
Tak jak poprzednie tomy pełne były wartkiej akcji, tak tu prawie nic się nie dzieje. Większość dawnych postaci została odsunięta na bok. W centrum wydarzeń...
Historia o dziewczynie "idealnej". Dziewczynie, która nie zna prawdziwego życia. Nie wie co to Amazonka czy Nowy Jork. Nigdy nie widziała niczego poza ośrodkiem w którym się urodziła a zwykła mapa jest dla niej najcenniejszym skarbem. Jej "rodzina" dokłada wszelkich starać, aby nie dowiedziała się niczego o świecie, poza tym co konieczne do stworzenia drugiej "doskonałej...
więcej Pokaż mimo to
Wojna. Niebezpieczne maszyny. Tysiące światów pogrążonych w chaosie. Troje wielkich magów, którzy mogą to wszystko naprawić lub zniszczyć.
"Obietnica następcy" utrzymana jest w podobnym klimacie co poprzednie tomy. Co prawda akcja rozwija się powoli, przez co książka na początku może wydawać się nudna. Zmienia się do jednak w drugiej połowie. Charakterystyczny dla...
Z twórczością Maggie Stiefvater zapoznałam się wiele lat temu. Od zakończenia "Kruczego cyklu" planowałam sięgnąć po "Wyścig śmierci", lecz okazja do tego nadarzyła się dopiero niedawno. Czy jestem rozczarowana? Zdecydowanie nie!
Książka przedstawia historię dwojga nastolatków, którzy pochodzą z zupełnie innych światów. Jest jednak coś co ich łączy - Wyścig Skorpiona....
Muszę przyznać, że ta książka wywarła na mnie naprawdę mocne wrażenie. Zakończenie jest tak sentymentalne, że doprowadziło mnie do łez, co nigdy wcześnie się nie zdarzyło, ale po kolei...
Szata graficzna - boska. Wszystko idealnie się ze sobą komponuje. Każdy rozdział zaczyna się kilkusłownym streszczeniem. Czcionka przyjemna w odbiorze.
Fabułę uważam z bardzo pouczającym....
Jest to książka prawie bardzo dobra. Styl pisania autorki przyjemny, nie męczy. Zastosowany przez nią zabieg, jakim jest dodanie na początku historii fragmentu jednej z końcowych scen, przerwanej w dość... zajmującym momencie, spowodowało, iż nie mogłam oderwać się od tekstu, chcąc jak najszybciej poznać rozwiązanie. Można to uznać także za wadę, gdyż nieco rozpraszało....
więcej Pokaż mimo to
I tym razem Noami Novik nie zawiodła moich oczekiwań!
Już na początku w oczy rzuca się oryginalna fabuła oparta na wierzeniach ludowych. Aby nie zdradzać za wiele, napiszę iż książka mówi o dwóch wielkich siłach: sile pieniędzy i miłość. Która z nich roztopi lodowate serce króla Starzyków?
Główna bohaterka również idealnie wpisuje się w mój gust. Silna, pewna siebie, umie...
Jak inne książki tej autorki przypadły mi do gustu, tak tu nieco się rozczarowałam. Sam nie jestem pewna dlaczego. Akcja toczy się w miarę płynnie, humor, który poznałam w "Zawód wiedźma" jest. Wydaje mi się, że największych problemem są główni bohaterowie.
Postawa Saszy była w miarę zrozumiała, lecz Lenka... Ta kobieta bardzo mnie irytowała. W zamyśle pewnie miała być to...
Bardzo dobra książka. Niby zwykła młodzieżówka - elfy, wątek miłosny. Porusza jednak ważny temat, jakim są zaburzenia psychiczne. Autorka pokazuje, że nie biorą się one z niczego a szpital nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem.
Muszę przyznać, że początkowe sceptycznie podchodziłam do tej książki. Obawiałam się, że główna bohaterka będzie typową "ofiarą losu" która nie chce...