Opinie użytkownika
#26 Bonnie- Sue Hitchcock
Wzięłam tę książkę do ręki głównie dlatego, że sam tytuł już mnie kupił. Tak, wiem, nie oceniaj książki po okładce... bla-bla-bla, ale jak inaczej ocenić książkę, będąc w bibliotece, gdy jest ich tam milioooooon i chciałoby się przeczytać każdą z nich? Czemu tytuł tak mnie chwycił? Zapach domów innych ludzi, hmm pewnie dlatego, że każdy dom...
350 stron o niczym. Najpierw nie dzieje się nic, potem przez chwilę (dosłownie) się coś dzieje, a potem znowu nic.
Pokaż mimo to
#24 Jonas Winner - Cela.
Nigdy nie wiem, jak zachęcić ludzi do czytania książek z półek dotyczących thrillera psychologicznego. Mnie zachwyca fakt, że do końca nic nie wiadomo, a fabuła nie jest aż tak przewidywalna, jak w innych kryminałach. Trzeba się naprawdę zatracić w powieści, a i to nie wystarcza. Ja to kupuję i z całego serca polecam! Winner naprawdę mnie zaskoczył,...
#19 Anna Dąbrowska - W rytmie passady
Passada. Domyślając się znaczenia tego słowa, skłaniałabym się do przedstawienia jego definicji jako krok podstawowy w kizombie. Taniec o zabarwieniu romantycznym, wymagający od partnerów bliskości ciał, zmysłowości, jak i całkowitego zaufania. Zauważam duże podobieństwo do latynoamerykańskiej rumby, co, o ile się nie mylę,...
#10 Justyna Kopińska - Polska odwraca oczy
Przykrość, to chyba dobre słowo, jakie opisuje moje uczucia po przeczytaniu tejże książki. Jest mi przykro, że w XXI wieku, w mojej ojczyźnie dzieją się takie okropności i przekręty, a winni swych czynów wciąż chodzą z podniesioną głową i śmieją się reszcie świata w twarz. Kraj, gdzie powinniśmy się czuć bezpiecznie, gdzie...
#9 David Nicholls - Jeden dzień
Książka dająca dowód na to, że miłość od pierwszego wejrzenia istnieje. Istnienie, to nie wszystko, by ta przetrwała. Dochodzą złożenia losu, podejmowane decyzje i ich wpływ na relacje. Decyzje, jak wszyscy wiemy, nie łatwo podjąć. Raz słuchasz rozumu, raz serca. Znajdujesz kompromis, by pogodzić jedno z drugim. Serce z rozumem nie chodzi w...
Wielokrotnie słyszałam opinię, że Pax jest nowszą wersją 'Małego Księcia'. Osobiście nie lubię Księcia, najpewniej dlatego że obojętnie, kiedy bym go nie czytała, to po prostu mnie nie rusza. Możecie mnie zbojkotować, ale uważam że Książę jest przereklamowany. Naszpikowany niepotrzebnymi metaforami, jakby nie można było napisać wprost. Na moje szczęście, okazało się, że...
więcej Pokaż mimo to
Olga Tokarczuk - Prowadź swój pług przez kości umarłych
Polski hm... kryminał, o dziwo, chwytający zarówno za serce, jak i za rozum. Choć - chyba za rozum bardziej. Główna bohaterka zafascynowana jest podporządkowywaniem wszelakich wydarzeń mocy sprawczej gwiazd, znakom zodiaku i ich układom z planetami. Jakkolwiek źle to brzmi, nie jest to takie straszne, gdy próbuje się...
Mogę powiedzieć, że przez pierwsze pół zastanawiałam się, co ma tak zwany piernik do wiatraka. Co ma lektor do akcji tej książki. Myślałam, że to po prostu niemoc lepszego tłumaczenia z języka niemieckiego, ale nie, dopiero za połową okazało się, że jednak tytuł jest trafny. Nie wiem, ale ów książka nie przypadła mi do gustu, ale mimo wszystko nie była to zła książka. Tak...
więcej Pokaż mimo to
#27 Remigiusz Mróz - Behawiorysta
Dziś na tapecie mamy kolejną powieść Mroza. Pomysł całkiem niezły, bo i analiza ludzi przez ich mowę ciała jest ciekawa, ale miałam wrażenie, że pewne momenty są nieprzemyślane, albo przemyślane nazbyt. Czytanie szło gładko, ale to usilne zagmatwanie powodowało, że z każdą kolejną stroną myślałam tylko: no daaalej no, do brzegu. Nie wiem,...
#28 Colleen Hoover - Maybe Someday
Przyznam się, że do tej książki podchodziłam jak pies do jeża. Już od jakiegoś czasu miałam ją na dysku, ale zawsze znalazło się coś z lepszym opisem, lepiej trafiającym w gust tytułem, czy ładniejszą okładką... Bałam się, że to będzie kolejna przesłodzona historia dla nastolatek i gdyby się nad tym zastanowić, to jest głównie dla...
#26 Remigiusz Mróz - Immunitet
Powrót formy Remigiusza Mroza, a jednocześnie powrót współpracy Chyłki i Zordona. Komizm postaci - cudowny. Niby dwie poważne persony, na poważnych stanowiskach, tymczasem nie daję rady się nie uśmiechać podczas ich rozmów. Dajmy szansę prawnikom! Komizm sytuacyjny, choć może nie tyle komizm, co sytuacje same w sobie - bardzo inteligentne....
#25 Remigiusz Mróz - Rewizja
Nie, nie wiem. Z pełną odpowiedzialnością za swoje słowa stwierdzam, że ta część jest nieudana. Nic fascynującego nie wniosła, ponadto wykorzystuje motyw, którego nie trawię, mianowicie nałóg alkoholowy głównego bohatera. Serio? Rozumiem, że to zawsze wzbudza zainteresowanie i kontrowersje, ale kurczę, nie było już żadnego innego pomysłu? Tyle...
#24 Remigiusz Mróz - Zaginięcie
Książka kontynuująca serię 'Joanny Chyłki' okazała się kolejnym sukcesem, uwikłaniem, emocjami, zarówno w zakresie prawniczej fabuły, jak i współpracy między bohaterami. Zaginięcie nie zawiodło, co bardzo często zdarza się autorom podczas pisania serii. Utrzymuje poziom pierwszej części. Miałam jedynie wrażenie, że Mróz lubi znęcać się nad...
#23 Remigiusz Mróz - Kasacja
Tym razem książka wydana w roku 2015 i dotychczas występująca na liście najbardziej poczytnych książek Empiku, czy innego dobytku czytelniczego. Czołówka polskiego kryminału i thrillera. Według rankingu na LC, Kasacja przegrała między innymi z "Dziewczyną z pociągu". Dzięki temu, że przeczytałam obie te książki, mogę wyrazić swą opinię, że...
#20 Steven Galloway - Wiolonczelista z Sarajewa
Jest rok 1992. Oblężenie Bośni i Hercegowiny. Sarajewo. Piekarnia. Giną dwadzieścia dwie osoby. Cywile. Świadkiem zdarzenia jest nasz wiolonczelista, który miał również stać w tej kolejce, jednak ćwiczył grę na wiolonczeli w swym mieszkaniu. Z bólem całe zajście obserwował przez okno. On przeżył, jednak inni polegli. W...
#19 Zbigniew Masternak - Jezus na prezydenta!
Jezus na prezydenta!, czyli powieść o tym, jak mógłby i jak prawdopodobnie wyglądałby powrót Jezusa Chrystusa po dwóch tysiącach lat. Choć mam sceptyczne podejście do kwestii religijnych, to nie żałuję, że przeczytałam tę prozę. Powieść jest napisana w sposób neutralny w kwestiach wiary, a żartobliwy pod względem podejścia do...
#18 Emma Donoghue - Pokój
Z okolic uczelni, pod pretekstem ratowania psa, zostaje porwana dziewiętnastoletnia dziewczyna. Słuch po niej ginie. Śledztwa poszukiwawcze płoną na panewce. Tymczasem porywacz - Stary Nick - zaadaptował jej szopę. Dokładnie jedenaście metrów kwadratowych. Pokój urządzony w sposób 'wszystko w jednym', żadnej przegrody pomiędzy częścią kuchenną,...
#13 Paulina Simons - Samotna Gwiazda
Pomimo wielu zasłyszanych pochwał na temat tej książki jestem nią bardzo zawiedziona. Jako, że mam zasadę kończenia każdej rozpoczętej książki, to ją zmęczyłam, ale uważam to za ogromną stratę czasu, i wiem, że czytanie nigdy (!) nie jest stratą, ale w tym przypadku nie umiem tego inaczej nazwać. Dosłownie nic nie zachęcało do jej...
#12 Paula Hawkins - Dziewczyna z pociągu
Jedziesz pociągiem lub samochodem, patrzysz na mijane miejscowości, domy, ogródki, zastanawiasz się kto i jak tam żyje. Stary budynek z zaniedbanym ogródkiem i suszącymi się ubraniami dzieci, dom Twoich marzeń z wylegującym się na słońcu psem, a może dom jak wszystkie inne na osiedlu, z wiecznie zasłoniętymi kotarami? Jaką historię...