SQN Charytatywnie: Wszyscy razem
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Wydawnictwo:
- Sine Qua Non
- Data wydania:
- 2024-01-15
- Data 1. wyd. pol.:
- 2024-01-15
- Liczba stron:
- 518
- Czas czytania
- 8 godz. 38 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788383305479
Polscy pisarze, youtuberzy i bookstagramerzy w jednej drużynie? Tym razem wszyscy połączyli siły w jednej antologii.
Ponad 20 opowiadań w wyjątkowym zbiorze-cegiełce na rzecz 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. "Wszyscy razem" to teksty nie tylko dobrze znanych autorów i autorek bestsellerów, ale także opowiadania twórców, którzy dopiero zadebiutują swoimi powieściami w 2024 roku oraz... teksty tych, którzy na co dzień zajmują się polecaniem Wam tego, co w polskich książkach najlepsze.
Cały przychód ze sprzedaży e-booka przeznaczony jest na zbiórkę 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Jakie opowiadania znajdziecie w ebooku?
Opowiadanie Katarzyny Czajki-Kominiarczuk przenosi nas w niedaleką przyszłość, w której technologiczne rozwiązania ułatwiają życie, ale czy nie pozbawiają też duszy?
Aneta Jadowska serwuje opowiadanie z uniwersum Thornverse. Klientka Witkacego jest martwa, lecz wypłacalna, a wypłacalnym klientom w status ontologiczny lepiej nie zaglądać. Najważniejsze, by rozwiązać problem starszej pani, zanim ten stanie się problemem jej wnuczki.
Opowiadanie Jakuba Małeckiego to zmysłowa opowieść o nim i o niej, zakochanych w sobie i mijających się zawsze o włos. O uczuciu, które pojawia się nie wtedy, kiedy trzeba, i jego ofiarach, podróżujących przez całe życie po tych samych torach, ale wysiadających zawsze na osobnych przystankach.
Zuzanna Sus opisuje historię Opolinei, która przychodzi na świat w burzową noc, dwa miesiące za wcześnie. Lekarze kiwają głową ze współczuciem. W tym samym szpitalu, tej samej nocy, umiera babcia dziewczynki. Każda z nich znajduje własną odpowiedź na cierpienie, które staje się jej udziałem.
Ostatnie żniwa Andrzeja Betkiewicza to historia starzejącej się kobiety, która usiłuje pogodzić miłość do dzieci, obowiązki oraz chęć bycia niezależną. Na Dzikim Zachodzie nic nie jest jednak łatwe.
Davida i Roberta, bohaterów opowiadania Przemka Corso, dzieli wiek, narodowość, status społeczny. Nigdy nawet się nie spotkali. A jednak wiedzą o sobie nawzajem niepokojąco dużo. Co noc, gdy tylko zapadają w sen, jeden śni życie drugiego.
W opowiadaniu Marcina Okoniewskiego życie Jimmy’ego zmienia się nieodwracalnie, gdy musi wziąć udział w ważnym meczu szkolnej drużyny, a na pomoc rusza mu podarowana przez genialnego wuja sztuczna inteligencja, zwana Albertą.
W opowiadaniu Grzegorza Gajka trzy dziewczynki wymykają się nocą do lasu, aby odkryć, czym w Szczodre Gody zajmuje się złowroga wiedźma. Jakie ukaże im oblicze?
W opowiadaniu ze świata Necroveta Joanna W. Gajzler pokazuje początki kariery weterynaryjnej jednego z naszych ulubionych bohaterów, fauna Bastiana.
Bohaterowie opowiadania Karoliny Kozłowskiej, Nadia, Mati i Emil pobierają nową, tajemniczą aplikację. Twórcy GuideOfThe?Past obiecują użytkownikom ujawnienie sekretów, które powinny pozostać w mroku. Głodni przygód nastolatkowie otwierają puszkę Pandory, którą trudno będzie zamknąć...
Mika Modrzyńska odpowiada na pytania: kim jest wilkożwak i czego szuka w zagubionym w mazurskich polach pociągu? Bohater opowiadania, Ted, musi uruchomić zdolności starszej siostry, by zmusić nowo poznaną wiedźmę do uratowania im czterech liter.
Wystarczy przesadzić mur i wejść do chaty starego dziwaka, by udowodnić swą odwagę – tak myślał bohater opowiadania Piotra Mąki. Ale w środku, gdy zaczął stawiać czoła niepojętemu, okazało się, że musi dać również świadectwo mądrości.
Kiedy randka nie kończy się zaproszeniem na kolejne spotkanie, w waszych drzwiach staje ktoś, kogo nie spodziewacie się już nigdy zobaczyć, a Urząd Dystrybucji Kotów przysyła na magiczną kontrolę inspektora Felicjana, możecie być pewni, że tego wszystkiego naprawdę nie było w planach! Warto za to sprawdzić, czy plan Ewy Mędrzeckiej na opowiadanie wypalił!
Kiedy bohater opowiadania Konrada „Kaftanna” Misiewicza był dzieckiem, przyśnił mu się koszmar, którego końca nie chciał poznać. Jako dorosły niczego innego nie pragnie, by przeżyć go wreszcie w całości i się uwolnić.
Daniel Muniowski w Oszczędnościach opisuje historię ojca, który w proteście przeciwko świątecznej drożyźnie wpada na genialny w swoim mniemaniu pomysł: co gdyby od teraz wszystkie święta obchodzić później, korzystając z przecen?
Marcin Świątkowski zabiera czytelnika do lasu, o którym krążą mroczne opowieści. Czy bohaterowie, którzy zdecydowali się przekroczyć jego granicę, zdołają wyjść z niego bez szwanku?
Katarzyna Rutowska i Katarzyna Podstawek przedstawiają swoje uniwersum indyjskich elfów w opowiadaniu o uroczym kotku, uprzedzeniach i szukaniu zakorzenienia daleko od domu.
Magda – bohaterka opowiadania będącego owocem współpracy Justyny Sosnowskiej i Roberta Jasiaka – wyrusza do Torunia, by upewnić się, że jej siostra nie wpadła w kłopoty. Miasto, którym opiekuje się tajemniczy Zakon Ostatniego Słowa, wydaje się opustoszałe, zakonnicy nie chcą wpuścić dziewczyny za bramę, a w dodatku Magdę zaczyna śledzić dziwny mężczyzna...
Pan Miecio, bohater opowiadania Adama Szai, jest właścicielem bogatej biblioteki. Nie byłoby w tym może nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że wspomniany pan Miecio żyje w kryzysie bezdomności i nikt nie wie, gdzie ona jest.
Spokój i harmonia pewnej fabryki z opowiadania Mileny Wójtowicz stają pod znakiem zapytania, gdy wychodzi na jaw, że jeden z pracowników nie jest człowiekiem. Jak poradzić sobie z wyzwaniem, jakim jest Czupas?
Marcin Mortka przenosi nas do świata świetnie przyjętej Karaibskiej Odysei (a palce w jego opowiadaniu maczała także Nikola Mańdok, czyli Doktor Book). Znany i lubiany William O’Connor, angielski korsarz renegat na służbie francuskiego gubernatora i dowódca fregaty „Madgalena”, wraz z załogą przybija do tajemniczej wyspy, której mieszkańców cechuje całkowity brak delikatności, wrażliwości na nieszczęście i poczucia humoru.
Autorzy – kolejność jak w antologii
Katarzyna Czajka-Kominiarczuk (Zwierz Popkulturalny) – „Wszyscy razem”
Aneta Jadowska – „Szwedzkie porządki pośmiertne”
Jakub Małecki – „Modlitwy do strzaskanego kamienia”
Zuzanna Sus – „Hiobowa (Opo)wieść”
Andrzej Betkiewicz – „Ostatnie żniwa”
Przemek Corso - „Opętany”
Marcin Okoniewski (Okoń w sieci) – „Alberta ci doradzi”
Grzegorz Gajek – „Boginiak”
Joanna W. Gajzler – „Diabła za rogi”
Karolina Kozłowska (Karateusz) – „GuideOfThe?Past”
Mika Modrzyńska – „Konsekwencje podrywania lasek spoza swojej ligi na przykładzie procesu leczenia wilkożwactwa”
Piotr Mąka (The Bookking) – „Za płotem”
Ewa Mędrzecka (Cat Vloguje) – „Tego nie było w planach”
Konrad „Kaftann” Misiewicz – „Sen domu babci”
Daniel Muniowski (Strefa Czytacza) – „Oszczędności”
Marcin Świątkowski – „Las Falkenrott”
Katarzyna Podstawek i Katarzyna Rutowska – „Białe miraże”
Justyna Sosnowska i Robert Jasiak (Wspieraj kulturę) – „Zakon Ostatniego Słowa”
Adam Szaja (Smak Książki) – [brak tytułu]
Milena Wójtowicz – „Czupas”
Marcin Mortka – „Smok, dziewica i salwy burtowe” (współpraca: Nikola Mańdok / Doktor Book)
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 97
- 82
- 27
- 23
- 22
- 8
- 4
- 3
- 3
- 3
Cytaty
Mam wrażenie, że moje życie to wcale nie jest życie, najwyżej jakiś szkic".
OPINIE i DYSKUSJE
Bardzo nierówne poszczególne opowiadania.
Bardzo nierówne poszczególne opowiadania.
Pokaż mimo toNa wyróżnienie w zbiorze zasługują opowiadania:
1) Wszyscy razem,
2) Hiobowa (opo)wieść,
3) Tego nie było w planie,
4) Białe miraże,
5) Diabła za rogi.
Na wyróżnienie w zbiorze zasługują opowiadania:
Pokaż mimo to1) Wszyscy razem,
2) Hiobowa (opo)wieść,
3) Tego nie było w planie,
4) Białe miraże,
5) Diabła za rogi.
Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że bardzo doceniam zarówno pomysł wydawnictwa na charytatywne wydanie zbioru opowiadań, z którego sprzedaży dochód został przeznaczony na WOŚP, jak i zaangażowanie autorów, którzy przysłali do niego teksty.
Ze zbiorami opowiadań bardzo często jest tak, że są nierówne. Szczególnie wtedy, gdy na antologię składają się teksty różnych autorów. W przypadku „Wszyscy razem” również można dostrzec takie różnice, jednak ich rozpiętość na szczęście nie jest duża.
Pod względem fabularnym jest to baardzo zróżnicowana antologia. Bowiem mamy tu opowiadania takie które można podpiąć pod obyczajówkę, fantasy, s-f czy też nawet horror!
Moja topka to (kolejność losowa):
- „Wszyscy razem” Katarzyny Czajki-Kominiarczuk (największe zaskoczenie!)
- „Diabła za rogi” Joanny W. Gajzler (teraz tym szybciej muszę zabrać się za jej serię Necrovet!)
- „GuideOfThe?Past?” Karoliny Kozłowskiej (Karateusz) (jeśli Karolina wydana powieść będę czytać tuż po premierze!)
Bardzo mi się podobały też teksty:
- „Tego nie było w planach” Ewy Mędrzeckiej (Cat vloguje)
- „Oszczędności” Daniela Muniowskiego (Strefa Czytacza)
Natomiast najsłabsze według mnie były:
- „Alberta ci doradzi” Marcina Okoniewskiego (Okoń w sieci)
- „Smok, dziewica i salwy burtowe” Marcin Mortka + Nikola Mańdok (Doktor Book)
Niemniej lekturę antologii jako całości uważam za udaną.
https://www.instagram.com/w_otchlani_wyobrazni
Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że bardzo doceniam zarówno pomysł wydawnictwa na charytatywne wydanie zbioru opowiadań, z którego sprzedaży dochód został przeznaczony na WOŚP, jak i zaangażowanie autorów, którzy przysłali do niego teksty.
więcej Pokaż mimo toZe zbiorami opowiadań bardzo często jest tak, że są nierówne. Szczególnie wtedy, gdy na antologię składają się teksty różnych autorów....
Kilka opowiadań podobało mi się bardziej, ale większość było średnie.
Moje oceny opowiadań:
- Katarzyna Czajka-Kominiarczuk - Wszyscy razem - 8/10
- Aneta Jadowska - Szwedzkie porządki pośmiertne - 8/10
- Jakub Małecki - Modlitwy do strzaskanego kamienia - 7/10
- Zuzanna Sus - Hiobowa (opo)wieść - 5/10
- Andrzej Betkiewicz - Ostatnie żniwa - 6/10
- Przemek Corso - Opętany - 8/10
- Marcin Okoniewski - Alberta ci doradzi - 5/10
- Grzegorz Gajek - Boginiak - 5/10
- Joanna W. Gajzler - Diabła za rogi - 7/10
- Karolina Kozłowska - GuideOfThe?Past - 5/10
- Mika Modrzyńska - Konsekwencje podrywania lasek spoza swojej ligi na przykładzie procesu leczenia wilkożwactwa - 7/10
- Piotr Mąka - Za płotem - 7/10
- Ewa Mędrzecka - Tego nie było w planach - 8/10
- Konrad Misiewicz - Sen domu braci - 7/10
- Daniel Muniowski - Oszczędności - 7/10
- Marcin Świątkowski - Las Falkenrott - 6/10
- Katarzyna Helena Rutkowska, Katarzyna Podstawek - Białe miraże - 7/10
- Justyna Sokołowska, Robert Jasiak - Zakon ostatniego słowa - 5/10
- Adam Szaja - 3/10
- Milena Wójtowicz - Czupas - 6/10
- Marcin Mortka - Smok, dziewica i salwy burtowe - 6/10
Kilka opowiadań podobało mi się bardziej, ale większość było średnie.
więcej Pokaż mimo toMoje oceny opowiadań:
- Katarzyna Czajka-Kominiarczuk - Wszyscy razem - 8/10
- Aneta Jadowska - Szwedzkie porządki pośmiertne - 8/10
- Jakub Małecki - Modlitwy do strzaskanego kamienia - 7/10
- Zuzanna Sus - Hiobowa (opo)wieść - 5/10
- Andrzej Betkiewicz - Ostatnie żniwa - 6/10
- Przemek Corso - Opętany...
Jakieś 80. procent opowiadań to fantasy, w akcji najczęściej musi wziąć udział kot... Nie przepadam za fantasy ani kotami, więc tylko opowiadania Jakuba Małeckiego i popieranej przez niego młodej autorki zapadły mi w pamięć.
Wspaniały, szczytny cel, ale większość opowiadań nie dla mnie
Jakieś 80. procent opowiadań to fantasy, w akcji najczęściej musi wziąć udział kot... Nie przepadam za fantasy ani kotami, więc tylko opowiadania Jakuba Małeckiego i popieranej przez niego młodej autorki zapadły mi w pamięć.
Pokaż mimo toWspaniały, szczytny cel, ale większość opowiadań nie dla mnie
• Wszyscy razem – 9★
• Szwedzkie porządki pośmiertne – 7★
• Modlitwy do strzaskanego kamienia – 6★
• Hiobowa (opo)wieść – 7★
• Ostatnie żniwa – 9★
• Opętany – 6★
• Alberta ci doradzi – 5★
• Boginiak – 6★
• Diabła za rogi – 7★
• Guide of the past – 6★
• Konsekwencje podrywania lasek spoza swojej ligi na przykładzie procesu leczenia wilkożwactwa – 8★
• Za płotem - 6★
• Tego nie było w planach - 10★
• Sen domu babci – 8★
• Oszczędności – 7★
• Las Falkenrott – 6★
• Białe miraże - 7★
• Zakon Ostatniego Słowa - 8★
• Adam Szaja – 8★
• Czupas - 6★
• Smok, dziewica i salwy burtowe – 6★
• Wszyscy razem – 9★
więcej Pokaż mimo to• Szwedzkie porządki pośmiertne – 7★
• Modlitwy do strzaskanego kamienia – 6★
• Hiobowa (opo)wieść – 7★
• Ostatnie żniwa – 9★
• Opętany – 6★
• Alberta ci doradzi – 5★
• Boginiak – 6★
• Diabła za rogi – 7★
• Guide of the past – 6★
• Konsekwencje podrywania lasek spoza swojej ligi na przykładzie procesu leczenia wilkożwactwa – 8★
• Za płotem - 6★
• Tego...
Dla każdego coś miłego! Myślę, że w zbiorze tym każdy odnajdzie coś dla siebie, coś co go przestraszy, wzruszy, rozbawi czy zaskoczy. Ja jako fanka pana Marcina Mortki łyknęłam jego opowiadanie jak młody pelikan. I tutaj spotkałam się pierwszy raz z panem Jakubem Małeckim i zaintrygowana pewnie sięgnę jeszcze po jego prozę. Poza tym mamy tu wiele opowiadań z pogranicza horroru i fantasy, które mimo różnego warsztatu pisarskiego dają czytelnikowi chwilę dobrze spędzonej lektury. Polecam!
Dla każdego coś miłego! Myślę, że w zbiorze tym każdy odnajdzie coś dla siebie, coś co go przestraszy, wzruszy, rozbawi czy zaskoczy. Ja jako fanka pana Marcina Mortki łyknęłam jego opowiadanie jak młody pelikan. I tutaj spotkałam się pierwszy raz z panem Jakubem Małeckim i zaintrygowana pewnie sięgnę jeszcze po jego prozę. Poza tym mamy tu wiele opowiadań z pogranicza...
więcej Pokaż mimo toAntologia SQN na WOŚP to już takie moje must have co roku. I rok w rok zaskakuje pozytywnie. Choć wydanie ma szczytny cel, to opowiadania wcale nie są wesolutkimi historyjkami z happy endem. Wręcz przeciwnie. Czasem aż się zastanawiam, czy wytyczne do tych tekstów dla autorów nie zawierają w sobie jakichś mrocznych rozporządzeń :)
A na pokładzie w tym wydaniu:
"Wszyscy razem" Katarzyny Czajki-Kominiarczuk - opowiadanie dreszczem przebiegające po plecach, bo całkiem prawdopodobne i przerażające.
"Szwedzkie porządki pośmiertne" czyli doza Witkacego od Boskiej Jadowskiej. W jej stylu, mimo zbrodni jedno z lżejszych opowiadań w tomie.
"Modlitwy do strzaskanego kamienia" Jakuba Małeckiego czyli opowieść o dwojgu co się spotkać nie mogli w odpowiednim czasie.
"Hiobowa (opo)wieść" Zuzanny Sus, napisana z ciekawej perspektywy, bardzo dobra, choć smutna.
"Ostatnie żniwa" Andrzeja Betkiewicza to taka życiowa historia z wielu domów, o tym, że starych drzew się nie przesadza.
"Opętany" Przemka Corso to jedno z dłuższych opowiadań, z ciarkami na karku i z końcówką, która zostaje w głowie.
"Alberta ci doradzi" Marcina Okoniewskiego ostrzega przed AI. Dłuższa opowieść, choć jedna z nielicznych w tym zestawieniu, gdzie wydźwięk całej opowieści jeszcze łapie się jako pozytywny.
"Boginiak" Grzegorza Gajka - o! to przykład opowiadania, które spodziewałabym się znaleźć w antologii na WOŚP. Lekko straszne, ale przyjemne i na końcu ciepłe od domowego ogniska.
"Diabła za rogi" Joanny W. Gajzler zostawiam miłośnikom Necrovetu. Choć przeczytałam obydwie części i bardzo polubiłam Bastiana, nadal czuję niedosyt interakcji między bohaterami i ich pewną płaskość.
"GuideOfThe?Past" Karoliny Kozłowskiej to chyba taki klasyczny horror, który chce być slasherem? Dość oczywisty i niestety w dzisiejszych realiach TikToka całkiem prawdopodobny.
"Konsekwencje podrywania lasek spoza swojej ligi na przykładzie procesu leczenia wilkożwactwa" Miki Modrzyńskiej - tak! Tego chcę więcej :)
"Za płotem" Piotra Mąki (The Booking). Ooo, Panie Piotrze. Debiut? Dawaj mi Pan tego Vergę i Marolana na dłuższy format!
"Tego nie było w planach" Ewy Cat Mędrzeckiej to druga z opowieści z humorem i ciekawym motywem. Koniec? Nie do końca taki, jak się spodziewałam. Będzie więcej? Przeczytam.
"Sen domu babci" Konrada "Kaftann" Misiewicza to opowiadanie, o którym chcę zapomnieć. Nie dlatego, że jest słabe. Wręcz przeciwnie.
"Oszczędności" Daniela Muniowskiego to "polaczkowe" opowiadanie z pozdrowieniami dla świątecznych gorączek i ZUS.
"Las Falkenrott" Marcina Świątkowskiego dość przewidywalne i oczywiste, ale napisane ładnym językiem. Nieco kojarzy mi się z Pilipiukiem.
"Białe miraże" Katarzyn Rutkowskiej i Podstawek są bardzo obiecujące. Jako sąsiadka dwóch emerytek i rodziny hinduskiej wyjątkowo się z tym utożsamiam :) Mogą się dobrze rozkręcić.
"Zakon ostatniego słowa" Justyny Sosnowskiej i Roberta Jasiaka ładnie nakreśla styl i bohaterów dla wydanej tuż tuż książki "Instytut absurdu", po którą zapewne sięgnę.
Adam Szaja - to opowiadanie trafiło do mnie w nieco osobliwym czasie, kiedy to w lasku opodal dwóch bezdomnych wyszykowało sobie pole biwakowe z prawdziwego zdarzenia. Długo w nocy w ich namiocie świeciło się światło, stąd skojarzenie z panem Mieczysławem nasuwało się samo. Smutno. Prawdziwie.
"Czupas" Mileny Wójtowicz to absolutny hit i czekam na "Post Scriptum" i "Vice versa" na Legimi.
"Smok, dziewica i salwy burtowe" M. Mortki to taki jego klasyk, więc bez zaskoczenia, ale i chyba bez rozczarowań. Dobre na zakończenie tomu, nie jest przytłaczające.
Ogólny odbiór: tym razem nie mrocznie, a futurystycznie niepokojąco. Niektóre opowiadania doskonałe dla mnie, czekam na więcej.
Autorzy i SQN, dziękuję Wam za tę inicjatywę. Choć wspieram WOŚP i tak, dołożenie cegiełki i otrzymanie w zamian takiej wspaniałości raduje.
Antologia SQN na WOŚP to już takie moje must have co roku. I rok w rok zaskakuje pozytywnie. Choć wydanie ma szczytny cel, to opowiadania wcale nie są wesolutkimi historyjkami z happy endem. Wręcz przeciwnie. Czasem aż się zastanawiam, czy wytyczne do tych tekstów dla autorów nie zawierają w sobie jakichś mrocznych rozporządzeń :)
więcej Pokaż mimo toA na pokładzie w tym wydaniu:
"Wszyscy...
Kilka słów o każdym opowiadaniu:
• Wszyscy razem – Katarzyna Czajka-Kominiarczuk – 4.5/5☆ – dobry odcinek Black Mirror (drobne błędy logiczne, typu "jestem pierwszym człowiekiem, któremu się to przytrafiło", a chwilę dalej "widzę, że urzędniczka prowadzi taką rozmowę nie po raz pierwszy"; ale pomysł cool, niby sci-fi, ale drugie dno może być bliskie osobom, które straciły dziecko/poroniły)
• Szwedzkie porządki pośmiertne – Aneta Jadowska – 3/5☆ – Lockwood vibe, możliwe, że to opowiadanie z jednej z serii autorki, na logikę do Szamańskiego Tanga, ale nie czytałam i nie znając bohaterów miałam problem z ogarnięciem co i jak/z wciągnięciem się
• Modlitwy do strzaskanego kamienia – Jakub Małecki – 4.5/5☆ – z potencjałem, w klimacie Normalnych Ludzi, ale za krótkie!!!!
• Hiobowa (opo)wieść – Zuzanna Sus – 5/5☆ – popłakałam się. Ucz mnie, mistrzu. Tak pisać, tak dobierać słowa, tak działać na emocje.
• Ostatnie żniwa – Andrzej Betkiewicz – 4/5☆ – popłaczmy sobie jeszcze trochę, czemu nie
• Opętany – Przemek Corso – 3.5/5☆ – potrzebowałam chwili, żeby zrozumieć, o co w tej historii chodzi i o ile pomysł na plus, tak wykonanie nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia
• Alberta ci doradzi – Marcin Okoniewski – bez oceny, bo nie dokończyłam, kompletnie mnie to nie chwyciło, bohaterowie byli mi obojętni. Może spodziewałam się czegoś bardziej "wow" znając język Marcina, którym posługuje się chociażby na Facebooku?
• Boginiak – Grzegorz Gajek – 2.5/5☆ – dla fanów ludowych historii (so not me)
• Diabła za rogi – Joanna W. Gajzler – 5/5☆ – co prawda opowiadanie powiązane z Necrovetem, ale myślę, że bez znajomości pierwowzoru też da się radę ogarnąć. No i rozumienie myśli zwierząt, popłakałam się
• Guide of the past – Karolina Kozłowska – 2/5☆ – łojezu. Pomysł był niezły, taki mroczny i trzymający w napięciu slasher, Nerve w horrorowej wersji, ale straszliwie słabo to napisane. Charaktery zmieniające się z akapitu na akapit, sztuczne dialogi i brak logicznego myślenia (aplikacja, która może doprowadzić do śmierci ludzi? Nie ważne! Najgorzej, że zbiera dane z telefonu!),trochę takie szkolne wypracowanko
• Konsekwencje podrywania lasek spoza swojej ligi na przykładzie procesu leczenia wilkożwactwa – Mika Moszyńska – 4/5☆ – bardzo miły wstęp do luźnej i zabawnej historii fantasy, chyba czekam na pełną wersję
• Za płotem – Piotr Mąka – 3.5/5☆ – takie baśniowe okay
• Tego nie było w planach – Ewa Mędrzecka – 4.5/5☆ – fabuła bardzo okay, Felicjan na plus, humor też, chociaż personalnie nie jestem wielką fanką stylu pisania "na Kisiel". I minusik za liczne powtórzenia, pierwsza strona, a słowo "tego" pojawiło się 5 razy i ta świadomość już mi towarzyszyła przez resztę lektury (potem było lepiej)
• Sen domu babci – Konrad Misiewicz – 3/5☆ – a takie sobie
• Oszczędności – Daniel Muniowski – 2/5☆ – trochę gimbaza style, a trochę 😶. dziwne to było i chociaż może gdzieś tam absurdalnie prawdziwe, to jednak nie do końca przyjemne do czytania
• Zakon Ostatniego Słowa – Justyna Sosnowska, Robert Jasiak – 4/5☆ – sympatycznie!
• Adam Szaja – krótkie, jak dłuższy post na Facebooku, więc ciężki ocenić
• Czupas – Milena Wójtowicz – 3/5☆ – znowu powiązanie z większym uniwersum, znowu stylistyka języka a'la Kisiel, co nie jest moim ulubionym zabiegiem
• Smok, dziewica i salwy bultowe – Marcin Mortka (współpraca Nikola Mańdok) – 4/5☆ – co prawda nie przepadam za tematyką morską/piracką, ale coś w stylu Marcina Mortki mnie urzekło (a było to moje pierwsze spotkanie z twórczością tego autora, więc chyba sięgnę po więcej)
Kilka słów o każdym opowiadaniu:
więcej Pokaż mimo to• Wszyscy razem – Katarzyna Czajka-Kominiarczuk – 4.5/5☆ – dobry odcinek Black Mirror (drobne błędy logiczne, typu "jestem pierwszym człowiekiem, któremu się to przytrafiło", a chwilę dalej "widzę, że urzędniczka prowadzi taką rozmowę nie po raz pierwszy"; ale pomysł cool, niby sci-fi, ale drugie dno może być bliskie osobom, które straciły...
Dyszka za wsparcie WOŚP <3
Świetny pomysł i mam nadzieję, że będzie kontynuowany.
Przeczytałam opowiadania Karoliny Karateusz, Okonia, Czytacza i kilka innych zaczęłam.
Są ok :)
Dyszka za wsparcie WOŚP <3
Pokaż mimo toŚwietny pomysł i mam nadzieję, że będzie kontynuowany.
Przeczytałam opowiadania Karoliny Karateusz, Okonia, Czytacza i kilka innych zaczęłam.
Są ok :)