Opinie użytkownika
Bardzo dobra, rzetelna, pełno faktów, ale też osobistych przeżyć autorki. Pozycja obowiązkowa dla każdego rodzica.
Pokaż mimo toNie wiem, co z nią jest nie tak. Niby zawiera wszystkie elementy, które tworzą książkę wyjątkową. A ta mnie po prostu nie zachwyciła i tyle.
Pokaż mimo toNiestety. Po przednim rewelacyjnym zbiorze reportaży, ten wydaje się zwyczajnie słaby. Reportaże mniej pociągają, są mało szczegółowe. No i nie mogę wybaczyć sztucznego wydłużania książki... mogłaby mieć 100 stron, gdyby nie duże akapity, interlinia i czcionka wyjęta rodem z powieści dla dzieci.
Pokaż mimo toNa razie najmniej mi się podobała, chociaż końcówka dotycząca samego wątku kryminalnego no i tego związanego z Servazem niesamowita! W porównaniu do poprzednich części, ta jest najmniej... skomplikowana, powiedziałabym? Mimo wszystko uwielbiam Miniera, więc bięgnę sięgnąć po Noc ;)
Pokaż mimo to
Jak zareagowalibyście na wieść o tym, że w ciągu kilku miesięcy Ziemia tak po prostu zniknie? Uderzy w nią wielka asteroida i nie można temu w żaden sposób zapobiec? Ben H. Winters być może bazuje na banale, ale tworzy ze swojej książki coś zupełnie nowego – świetny kryminał w połączeniu z sci-fi.
Wydaje mi się, że od kilku lat panuje moda zarówno na kryminały, jak i...
Pomysł na fabułę jest świetny, naprawdę. Cudowny, świeży i zaskakujący. Nigdy nie czytałam powieści o podobnych wydarzeniach. Zafascynowana sięgnęłam więc po książkę i... o, nie. Czyżby powtórka z Love, Rosie, gdzie pozbawiona narratorskiej formy struktura pozbawiła mnie czytania przyjemności i tak już średniej książki? Przyznaję, zamysł był dobry. Śpiący giganci to zbiór...
więcej Pokaż mimo toW książce brak jak dla mnie miłości, ale są tytułowe kłamstwa. Niestety, nie ma w nich nic ciekawego. Postać Fergusona w ogóle nie intryguje, a czytanie o kulkach do gry lub przemyśleniach Sabriny doprowadzało mnie do szewskiej pasji. W tej książce nie ma kompletnie nic ciekawego. Jest nudna, bezosobowa i pozbawiona czegokolwiek wyrazistego. Tak naprawdę nie widzę żadnego...
więcej Pokaż mimo to
RECENZJA POCHODZI Z: przy-goracej-herbacie.blogspot.com
Moja przygoda z literaturą czeską rozpoczęła się na dobre. Mam już za sobą Pod śniegiem Petry Soukupovej – nietypową, ale świetną powieść obyczajową oraz Którędy szedł anioł Jana Balabána, która okazała się książką sentymentalną i przygnębiającą. Petr Šabach to autor powieści, w których nacisk kładzie się na humor....
Catherine Poulain to niespotykana osobowość. Kobieta, która zamarzyła o trudnym i pełnym wzlotów życiu rybaka. Fascynują mnie ludzie pełni odwagi oraz samozaparcia. Decyzje podjęte przez autorkę zaskakują i robią wrażenie, ale w formie książki niezbyt zachwycają. Wielki marynarz bywa powtarzalny i jednostajny, mimo obecnych w nim przygód. Być może sama autorka jest...
więcej Pokaż mimo to
Czekałam na premierę tej książki. Mimo że pierwszy tom nie zwalił mnie z nóg, z przyjemnością wspominam wyjątkowy i pełen magii świat, którego częścią powoli stawała się Amani. Czy drugi tom sprostał moim wymaganiom? I tak, i nie.
Rzadko czytam serie kilkutomowe – zazwyczaj kolejne części nie są w stanie dorównać pierwszej. Niestety, było tak i też w tym przypadku. Zdrajca...
CAŁA RECENZJA DOSTĘPNA: przy-goracej-herbacie.blogspot.com
Nie była to książka rewelacyjna, ale z całą pewnością warta przeczytania. Pozwala na chwilę zatrzymać się, odłożyć wszystkie czynności na bok i zastanowić się. Być może ktoś zmieni swoje złe nawyki po jej przeczytaniu? A może stanie się wręcz odwrotnie? Czytanie tego tytułu było dla mnie przyjemnością, chociaż...
Literatura czeska, podobnie jak sami Czesi przywodzą na myśl same raczej pozytywne skojarzenia. Radosny, ironiczny, beztroski i zabawny. Balabán jednak w swojej powieści zaskakuje przytłaczającym wręcz klimatem, który kojarzyć się może tylko ze smutkiem. Ale czy smutek nie może być też przyjemnym doświadczeniem?
Nie byłam do końca przygotowana na taką lekturę. Zdarza mi...
RECENZJA PRZEDPREMIEROWA: przy-goracej-herbacie.blogspot.com
Po co mieć rodzinę, jeśli i tak nikt nie ma czasu się tobą zająć i kochać cię?
Każdy z nas był dzieckiem, prawda? Dla większości to czas beztroski, spędzony na zabawach, zawieraniu przyjaźni. Inaczej wygląda życie dziewięcioletniego Cukinii, którego matka częściej interesuje się piwem i telewizją niż synem....
Uwielbiam thrillery psychologiczne. Lubię angażować się w intrygę, oddawać się fabule i z przyspieszonym biciem serca śledzić losy postaci, które znajdują się w niebezpieczeństwie. Nie inaczej było w przypadku Lokatorki. Czy obyło się jednak bez zgrzytów?
Na pierwszych stronach poznajemy dwie główne bohaterki w momencie przeprowadzki, czyli Jane oraz poprzednią lokatorkę...
RZADKO publikuję całe recenzje tutaj, ale musiałam się wyżyć... Tak więc recenzja pochodzi z: przy-goracej-herbacie.blogspot.com
Uwielbiam Colleen Hoover. Jako jedna z niewielu (zaraz obok na piedestale stoi Elle Kennedy) potrafi ująć w romansach właśnie to, co prawdziwe. Wcale nie przesłodzone, nierealistyczne lub nieprawdopodobne. Sięgając po November 9 byłam przekonana,...
Z całą pewnością nie nazwałabym Nielubianą kryminałem złym i nieudanym. Powieść czyta się bardzo przyjemnie, angażując w śledztwo oraz w życie prywatne głównych śledczych. Niestety, autorka nieco przedobrzyła. Nadmiar postaci, ilości wątków pobocznych oraz motywów był momentami naprawdę przytłaczający. Kryminał nie może być typową zapchajdziurą, ponieważ skutkuje to...
więcej Pokaż mimo to
Kiedy dowiedziałam się o planowanym wydaniu książki w Polsce, byłam wniebowzięta. Tak wiele naczytałam się o niej dobrego! Zagraniczne portale książkowe wręcz o niej huczały. Rzadko zdarza mi się sięgać po tego typu powieści w obawie przed rozczarowaniem, ale zwyczajnie nie mogłam się jej oprzeć. Jak ostatecznie wypadło to spotkanie?
Alwyn Hamilton zaczyna swoją powieść w...
Uwielbiam sagi rodzinne. Wszystkie, które dotychczas czytałam przenosiły mnie do innych czasów, w inne miejsca, do cudzych domów, których członkowie jednak z czasem stawali się wyjątkowo bliscy. Czytałam już o rodzinach polskich, amerykańskich, małych i wielopokoleniowych, żyjących ówcześnie lub sto lat wstecz. Jako że interesuje mnie kultura Japonii, nie mogłam odmówić...
więcej Pokaż mimo toPolska odwraca oczy to nieprawdopodobny zbiór reportaży, który ujawnia mankamenty naszego kraju. Publikacja nie jest łatwa i lekka w odbiorze – kilkakrotnie ją odkładałam, nie móc uwierzyć, że coś takie miało miejsce. Czytanie sprawia ból, wywołuje złość i prowokuje do płaczu. Mam świadomość, że nie każdy lubi czytać tego typu książki, ale każdy powinien przeczytać właśnie...
więcej Pokaż mimo to
Odkąd przeczytałam Ślepy trop autora, czekam niecierpliwie na każdą jego kolejną książkę. Horst miewał książki lepsze i gorsze, jednak zawsze lubię do niego powracać. Jego kryminały są świetną odskocznią od codzienności i zapewniają dużą dawkę emocji. Czy tak było i w przypadku Kluczowego świadka?
Przed lekturą ważne jest wiedzieć, że ten kryminał był wzorowany na jednym z...