Opinie użytkownika
Mitologia Nordycka Gaimana nie jest niczym więcej jak lekkim sfabularyzowaniem dobrze znanych mitów, które zostały poddane małej obróbce. Zwłaszcza współczesny język brzmi śmiesznie. Żaden czytelnik zaznajomiony z tematyką nie dowie się zbyt wiele. Poza tym każdy z mitów jest króciutki i niestety zbyt komediowy i pozbawiony treści. Godny klimat pojawia się w historii...
więcej Pokaż mimo toPrzyznam, że długo ostrzyłem zęby na książkę Malona Jamesa i teraz czuję się bardzo zawiedziony. Punkt wyjścia i pomysł na fabułę jest przedni. Miejsce akcji rewelacyjne. Niby mamy wszystko? Otóż nie! Krótka historia siedmiu zabójstw nie jest arcydziełem. Nie jest książką, którą myślałem, że zapamiętam na długo. To prostacka grafomania w paskudnym wydaniu. Jakby Pilipiuk...
więcej Pokaż mimo toKrólowie wrócili po latach w świetnym stylu, bo Jo Nesbo i Harry Hole są królami kryminału! Pragnienie to rewelacyjna lektura i chyba po Pierwszym śniegu, Karaluchach i Policji, najlepszy tom z całej serii. Znów czuć ten klimat, styl i pomysłowość. Wypadki w postaci krótkich nowelek JAK Krew na śniegu poszły w zapomnienie, liczy się, że wrócił Harry. Pragnienie to w pewnym...
więcej Pokaż mimo toMógłbym napisać wiele złego, ale wystarczy kilka zdań. Królowa Śniegu to fatalna powieść. Kuleje tu w zasadzie wszystko. Miałka fabuła, klimat, brak jakichkolwiek emocji i dialogi, nie wspominając już o bohaterach. Książka zwyczajnie jest naiwna i słaba, nic tego faktu nie zmieni. Dobrnięcie do końca graniczy z cudem.
Pokaż mimo toNie dawno przeczytałem książkę o identycznym tytule, ale ta jest o wiele lepsza. Poza sezonem to książka kultowa, lecz nie w naszym kraju. Sam miałem problem, aby ją zdobyć i było warto, oj było! Fabuła, niby prosta, znana z dziesiątek horrorów, ale to Ketchum, do którego wróciłem podczas odsłuchania Dziewczyny z sąsiedztwa, więc wiedziałem czego się spodziewać. Lektura nie...
więcej Pokaż mimo toGeniusz Zbrodni to już szósta część przygód Roberta Huntera, śledczego do tej pory niemal bez wad i jest to kolejna dobra książka Chrisa Cartera, jednego z ciekawszych autorów thrillerów. Po trzech tomach mam do niego zaufanie, mimo że powiela jeden schemat. Tym razem miało być inaczej i jest. Mordercę poznajemy już na początku i jest to interesujący zabieg, ale...
więcej Pokaż mimo toGdy mrok zapada to według chronologii serii, jedenasty tom i być może jednorazowy strzał lub pomysł, aby odświeżyć postać Williama Wistinga. Efekt jest przeciętny. Książka jest krótka, nie ma prawdziwego śledztwa, nie ma ofiar i brak tu jakiejkolwiek akcji. Pomysł na osadzenie akcji w latach młodości bohatera, który nigdy nie grzeszył charyzmą i osobowością nie wypalił....
więcej Pokaż mimo toSzumowiny to, no właśnie, która część? Nie zawracajmy sobie głowę chronologią wydań kolejnych tomów autorstwa Horsta. Zapewne po jedenastej już zapowiedzianej części, dostaniemy potem piątą część. Szumowiny jak każdą książkę autora można czytać nie znając wcześniejszych tomów, aczkolwiek są pewne tropy sugerujące jak wyglądała fabuła poprzedniego tomu. Szumowiny to znów...
więcej Pokaż mimo toOglądałem film, który jest średni, zbyt prymitywny (żarty) i przerysowany do granic możliwości. Teraz wiem skąd Vega podkradł pomysły na kolejne sceny. Sama książka nie różni się od poprzednich z tej serii. Kilka wywiadów i pytanie: ile tu przechwałek, prawdy i koloryzowania, a ile szukania sensacji i kontrowersji. Osobiście nie polecam szczególnie.
Pokaż mimo toJak na taki bestseller to spodziewałem się czegoś lepszego, mimo to jest dobrze. Chemia śmierci to solidny thriller, tyle i aż tyle. Fabuła nie jest odkrywcza. Specjalista od badania umarłych trafia na prowincję, oczywiście skrywa bolesną tajemnicę i pakuje się w kłopoty. W małym miasteczku w Anglii dochodzi do brutalnego morderstwa, później ginie kolejna kobieta, a nasz...
więcej Pokaż mimo toPiaskun zapowiadał się na pasjonujący thriller psychologiczny. Świetny początek i pomysł na książkę. Seryjny morderca zamknięty w zakładzie psychiatrycznym. Ofiara, która po latach odzyskuje wolność, a w tle wątek mistycznego Piaskuna. Było ciekawie, szkoda że tylko na początku. Duet autorów miał pomysł na mocny początek i konkretny finał, lecz nijak nie wiedział jak...
więcej Pokaż mimo toJakuba Wędrowycza znają wszyscy, ale nie wszyscy lubią. Konan Destylator nie jest odkrywczy, powiela schematy znane nam od dawna. Humor wciąż jest absurdalny, a dłuższe historie nie sprawdzają się w ogóle. Jeśli ktoś nie czuje stylu Pilipiuka będzie zawiedziony, a może wróci do świata, który dawno temu pokochał. Dla mnie Konan Destylator jest tylko przeciętnym zbiorkiem....
więcej Pokaż mimo toPrzyznam, że podchodziłem do tego zbioru z lekką rezerwą. Po pierwsze Joe Abercrombie obniżył loty przy trylogii dla młodzieży, a po drugie nie jestem fanem krótkich opowiadań fantasy, jednocześnie od autora wymagam bardzo wiele. Ostre cięcia to powrót do świata znanego z kart Uniwersum Pierwszego Prawa, co czuć już od pierwszych stron. Szkoda, że poziom opowiadań jest...
więcej Pokaż mimo toNie pojmuję wszystkich ochów i achów nad prozą Remigiusza Mroza, który w mym przekonaniu jest Pilipiukiem polskiej sensacji, nie wielkim artystą czy nawet komercyjnym twórcą. Behawiorysta zaczyna się intrygująco. Szaleniec zabarykadowany w opolskim przedszkolu. Brzmi nieźle, prawda? Akcja i świetny punkt wyjścia przepada już na samym początku! Po kilkudziesięciu stronach...
więcej Pokaż mimo toZastanawiam się ile osób musiało wziąć w łapę, by o takiej szmirze stało się tak głośno. Sługi boże to literacki potwór, filmu nie widziałem, ale zapowiada się podobny potworek. Styl, aż bolą nie zęby. Pomysły, karykaturalne, groteskowe, w dodatku przewidywalne do bólu. Zewsząd wieje nudą i kiczem. Tego naprawdę nie da się czytać. Debiut czuć z każdej strony i zdziwię się...
więcej Pokaż mimo toZieloną Milę oglądał każdy. Trzygodzinny wyciskacz łez, po którym płaczesz jak bóbr, piękny, magiczny i przejmujący obraz. Tak dobry film mógł powstać tylko na podstawie równie dobrej książki. Zielona Mila to jedna z lepszych książek Kinga, szkoda tylko, że udane ekranizacje prozy mistrza dotyczą tylko jego obyczajowych powieści, a nie rasowych horrorów. Nie ma sensu...
więcej Pokaż mimo toNie wiem po co kolejny raz zabieram się za książkę Marka Krajewskiego, skoro nie przepadam za jego twórczością. Mock to powrót do korzeni powiedzą jedni, drudzy że nic się nie zmieniło, bo nie zmieniło się nic. Jeśli czytałeś choćby jedną książkę autora, to już wiesz czego się spodziewać. Mock nie zaskakuje niczym. Znów bestialskie morderstwo na początku i nijakie, nudne...
więcej Pokaż mimo toKamfora to powieść miałka pod każdym względem i rzecz dla osób, które mają bardzo małe wymagania lub po kryminał sięgają od święta. Już pierwsza scena, która miała wzbudzić moje zainteresowania pokazuje, że autorka ma kiepski warsztat i kiepski styl, a dalej będzie tylko gorzej i jest. Zabójstwa w Krakowie, który znam i... Potencjał miasta w ogóle nie wykorzystany. Fabuła....
więcej Pokaż mimo toPrzyznam, że długo czekałem na nową powieść Jacka Komudy. Temat, historia legendarnego majora Hubala, fascynująca postać. Znając twórczość autora wiedziałem, że mogę spodziewać się czegoś ciekawego i świetnie napisanego i tu pojawia się problem. Uwielbiam filmy wojenne, ale nie przepadam za książkami traktującymi o wojnie, zwłaszcza w polskim wydaniu. Czytanie o rzeziach,...
więcej Pokaż mimo toKolejność to kolejny kryminał z naszego podwórka, który utwierdza mnie w przekonaniu, że coraz trudniej o dobry kryminał. Nie gra tutaj nic. Fabuła nie porywa, irytuje i wydaje się być nieprzemyślana. Bohaterowie nijacy do bólu, a styl autora pozostawia wiele do życzenia. Odradzam. Chyba, że ktoś lubi kicz, sztampę i wyjątkowo słabe historie o których zapominamy zaraz po...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to