Opinie użytkownika
Sklep z duchami - G.K. Chesterton (6/10)
Upiorny czynsz - Henry James (8/10)
Ołtarz zmarłych - Henry James (5/10)
Strażnik miru - John Buchan (7/10)
Nawiedzony młyn - Jerome K. Jerome (6/10)
Szkielet - Jerome K. Jerome (8/10)
Makabra - John Berwick Harwood (8/10)
W opactwie Chrighton - Mary Elizabeth Braddon (8/10)
Cień w kącie - Mary Elizabeth Braddon (8/10)
Twarz w...
Niektóre perełki. Moje oceny:
Bestia, która wykrzyczała miłość w sercu świata - 6/10
Ukorz się pajacu, rzecze Tiktaktor - 10/10
Nie mam ust, a muszę krzyczeć- 10/10
Jeffty ma pięć lat - 10/10
Dryfując między wysepkami Langerhansa: szerokość 38° 54' N, długość 77° 00' 13" W - 7/10
Paladyn zgubionej godziny - 7/10
Rola marzeń sennych - 6/10
Ptak śmierci - 7/10
Nudy, nudy i jeszcze raz nudy przez 90% książki. Trzy kobiety, trzy linie czasowe (XVII, XX i XXI wiek) i trzy spojrzenia na traktowanie kobiet na przestrzeni wieków plus szczypta magii (realizmu magicznego), co samo w sobie brzmi dobrze, ale wyszło bardzo nijako, płytko i stereotypowo. Trzy wątki i kobiety bardzo do siebie podobne, obrazujące przemocowe relacje z...
więcej Pokaż mimo toW zamyśle całkiem ciekawa, ale niestety wykonanie dla mnie na nie. Zero zaangażowania, zero emocji, rozwlekłe, często niezrozumiałe dla mnie przemyślenia bohaterów, niestrawny styl autora - za dużo patetyzmu, przedramatyzowania, słabe postaci (na pierwszy rzut oka wydają się niejednoznaczne, ale to tylko pozory) - szczególnie kobiece (wyuzdane i powierzchowne do bólu),...
więcej Pokaż mimo toDo 80% niezła, całkiem angażująca. Niestety ostatecznie lekkie rozczarowanie. Głównie przez wzgląd na zakończenie, które było grubymi nićmi szyte, dla mnie to była już przesada. Zero realizmu. Taka bajka. Poza tym autorka trochę zbyt jawnie manipuluje czytelnikiem, co momentami mnie denerwowało. Można przeczytać, ale nic szczególnego.
Pokaż mimo toMyśląc o tej książce mam mętlik w głowie, bo była chora. Zacznę od największej wady - nagromadzenie opisów ubrań, kosmetyków, prestiżowych gadżetów, nazw restauracji (opisów dań) przytłaczało. Rozumiem, że to część osobowości Patricka i samego płytkiego środowiska, w którym się obraca, ale litości. Poza tym uważam się za osobę, która zniesie naprawdę obrzydliwe opisy, ale...
więcej Pokaż mimo toKojarzycie sytuację: oglądacie lub czytacie horror, gdzie grupka osób jest atakowana przez szaleńca, trwa walka o życie, wszyscy giną po kolei i przeżywa tylko jedna osoba? I finito. Koniec historii. Nie! Bo tutaj pojawia się Grady Hendrix ze swoją książką mówiąc 'ale, ale, co dalej? Co dzieje się z tą ostatnią ocalałą?" Brzmi nieźle, prawda? Autor idzie krok dalej i...
więcej Pokaż mimo toZ deczka absurdalna historia. O czym jest? Po niedawnym zakończeniu pobytu na odwyku Mallory podejmuje pracę jako niania 5-letniego Teddy'ego, z którym dość szybko nawiązuje więź. Niestety tę sielankę zaczynają zaburzać rysunki chłopca przedstawiające jakieś makabryczne wydarzenie. Kobieta pragnie dociec jaka tajemnica się za nimi kryje. Zacznę od tego, że już podejrzany...
więcej Pokaż mimo to
Co. To. Było.
Czemu mam ostatnio jakiegoś pecha do thrillerów? Czy nastała jakaś moda na "im bardziej nonsensowne rozwiązanie zagadki tym lepiej"?
Napiszę tak - pierwsze 70% książki było znośne. Może nic wysokich lotów, ale przynajmniej dało się czytać. Natomiast reszta.... to tak jakby wymyśliła to jakaś 13-nastolatka (nie obrażając nastolatek). Kiedy autor rzuca w nas...
Moje pierwsze spotkanie z autorem. Mam mieszane odczucia, ale może nie wszystko ogarnęłam. Moje ulubione opowiadania: Z dzieciństwa, Przerwana lekcja, Wilk i Robert Aghion.
Pokaż mimo to
1. Gaz do dechy: 7/10
2. Mroczna karuzela: 7/10
3. Stacja Wolverton: 4/10
4. Nad srebrzystą wodą jeziora Champlain: 7/10
5. Faun: 8/10
6. Spóźnialscy: 10/10
7. Jesteś dla mnie najważniejsza: 10/10
8. Kciuki: 6/10
9. Diabeł na schodach: 5/10
10. Tweety z cyrku umarłych: 8/10
11. Chryzantemamy: 7/10
12. W wysokiej trawie: 7/10
13. Jesteście wolni: 6/10
Zapowiadało się tak dobrze. Sam początek książki był świetny. Lubię motyw, gdzie grupka bohaterów zamkniętych jest w jakimś miejscu (tym przypadku w domu na wyspie pływowej) i nagle ktoś ginie, pojawia się zagadka, jakieś tajemnice wychodzą na jaw, atmosfera się zagęszcza. Niestety mniej więcej od połowy zaczęło się wszystko psuć. W tej książce dostałam dużo tego, czego nie...
więcej Pokaż mimo toCiekawy temat maratonu tanecznego, który trwa tak długo, aż ostatnie się jedna para. Narratorem powieści jest młody mężczyzna, który zostaje oskarżony o morderstwo swojej tanecznej partnerki, a "Czyż nie dobija się koni?" to jego szczera spowiedź (zeznanie) z wydarzeń poprzedzających tą zbrodnie. Krótka powieść, dość brutalna, ukazująca różne przykłady patologicznych...
więcej Pokaż mimo toSięgnęłam po tę książkę, bo wizja dziwnych, pełnych zagadek domów zawsze mnie przyciąga. Czy mi się podobało? Nope. Sam pomysł jest iście genialny - o facecie, który znajduje dokumenty opracowujące najprawdopodobniej fikcyjny film traktujący o rezydencji, w której garderoba rozciąga się do gargantuicznych rozmiarów przypominających labirynt. Czym jest ten dom? Czy ktoś go...
więcej Pokaż mimo toKsiążki Woolf są jak obraz - ujmują jakąś scenę z życia grupki ludzi, aby prześwietlić ją z każdej strony. "Do latarni morskiej" traktuje o rodzinie Ramsayów i ich gości, którzy spędzają letni czas w domu na niewielkiej wyspie. Poznajemy zależności łączące poszczególnych bohaterów, ich bieżące myśli i spostrzeżenia. Całość, jak przystało na Woolf napisana została...
więcej Pokaż mimo toZdecydowałam się sięgnąć po "Na ostrzu noża", bo zainteresował mnie opis. Świat, w którym żyją tylko mężczyźni słyszący swoje myśli (jak i zwierząt, roślin). No, no to brzmi intrygująco. Dla głównego bohatera nie jest nic nadzwyczajnego, bo urodził się już w świecie rządzącym tymi prawami, ale nie wszyscy mężczyźni odnajdują się w tej rzeczywistości. W przeważającej mierze...
więcej Pokaż mimo toJest w porządku. Dość wolna na początku kiedy poznajemy zarys fabuły i dwie linie czasowe (jedna z lat 90tych, druga z czasów II wojny światowej), ale później nieco się rozkręca (szczególnie za połową). Wieloletnie sekrety, nieszczęśliwa miłość, powracające koszmary, niespełnione marzenia, nierozerwalne więzy rodzinne - to elementy, które znajdziecie w tej powieści....
więcej Pokaż mimo toObiektywnie dobra, ale do końca do mnie przemówiła. Bardzo podobał mi się wstęp oraz styl pisania autorki taki prosty w punkt, bez zbędnych ozdobników (to zapewne znak rozpoznawczy pisarzy skandynawskich). Na początku sądziłam, że może być miłość, ale później coś klapło. Wydaje mi się, że w ogólnym rozrachunku nie ruszyły mnie losy bohaterów. Autorka za bardzo skupiła się...
więcej Pokaż mimo toŚwietna, tylko Panie McMurtry czemu zabił Pan moich ulubionych bohaterów? Nieładnie. Ale wybaczam, bo była to wyśmienita przygoda. Nie przeczytałam w swoim życiu za dużo westernów, ale sporo obejrzałam i "Na południe od Brazos" jest inna niż wszystko co czytałam/widziałam. Inna = lepsza. Bardziej intensywna, bardziej bolesna, bardziej rzeczywista. Myślę, że tak właśnie...
więcej Pokaż mimo toTa książka jest absurdalna. Główna bohaterka zgadza się na podwózkę nieznanemu mężczyźnie (chociaż kto normalny by się na coś takiego zdecydował?). I to jeszcze w środku nocy i gdzie mają jechać przez kilka godzin przez jakieś pustkowia, lasy itp. Coraz mocniej podejrzewa, że coś jest nie tak i że facet jest prawdopodobnie mordercą. Aczkolwiek rozumowanie głównej bohaterki...
więcej Pokaż mimo to