Opinie użytkownika
Uwielbiam twórczość Bernarda Cornwella, z trylogią arturiańską na czele. Rycerz czyli początek serii o świętym gralu jedynie potwierdza kunszt autora. Otrzymujemy stosunkowo kameralną opowieść o losach łucznika Thomasa osadzoną w bardzo ciekawych ramach czasowych tj. początku tz. wojny stuletniej. Opowiedziana historia nie jest jakoś specjalnie dynamiczna , ale takie...
więcej Pokaż mimo to
Mój pierwszy kontakt z twórczością Zafona to cykl "Cmentarz zapomnianych książek", który mnie zachwycił, jednak odbija się to niekorzystnie na "Marinie" gdyż zwyczajnie "Cmentarz" zawiesił poprzeczkę niezwykle wysoko.
Marina ma wbrew pozorom wiele wspólnego z późniejszym cyklem. Bohaterem książki jest nastolatek Oscar, uczeń szkoły z internatem który podczas jednej ze...
Moje drugie spotkanie z twórczością Jarosława Grzędowicza, i jakże miłe zaskoczenie. Po rozczarowującej miejscami męczącej (przypuszczam że zarówno dla czytelnika jak i autora) lekturze "Hel-3", postanowiłem sięgnąć po legendarny już dla niektórych cykl. czyli wejść do Lodowego Ogrodu. Opinia dotyczy jedynie pierwszego tomu przygód Vuko Drakkainena, i mogę powiedzieć jedno...
więcej Pokaż mimo to"Głos Pana" to moje trzecie spotkanie z twórczością Lema, po Solaris i Bajakach robotów, pozycjach zdecydowanie lżejszych w odbiorze, przyszedł czas chyba na najtrudniejszą książkę w dorobku autora. Pomysł wydaje się banalny, ot ludzkość odkrywa tajemniczy sygnał z kosmosu, zbiera grupę najwybitniejszych umysłów w celu odczytania tajemniczego przekazu. Lem bazując na...
więcej Pokaż mimo toZbiór opowiadań z rozległego uniwersum Cosmere, chyba największego koncepcyjnego projektu z gatunku fantasy. Ambicje i wyobraźnia Sandersona jest bezkresna, a Bezkres Magii pozwala dostrzec i docenić ogrom i złożoność Cosmere. Tom zawiera kilkanaście opowiadań których akcja toczy się w jednym z sześciu układów uniwersum Cosmere z których najbardziej popularne i rozwinięte...
więcej Pokaż mimo toKolejna, najnowsza choć nie nowa (oryginalne wydanie w 2019 roku) powieść Dmitryego Glukhovskiego, to powrót w pewnym sensie do korzeni czyli ciężkiego postapo na miarę serii METRO (przynajmniej tak zapewniał wydawca). Autor porzuca ciemne i duszne tunele moskiewskiego metra na rzecz tytułowego Posterunku w mieście Jarosław, sprawującego straż nad jedynym pozostałym na...
więcej Pokaż mimo to
Jedna z najbardziej znanych powieści mistrza grozy i najpłodniejszego autora naszych czasów Stephena Kinga. Na popularność Zielonej Mili niewątpliwie olbrzymi wpływ miała wyborna ekranizacja z 1999 roku.
Początkowo wydana w formie odcinkowej opowieść o strażniku więziennym pracującym na bloku ze skazanymi na krzesło elektryczne przestępcami to historia stosunkowo prosta i...
Czwarty tom, zamykający cykl Cmentarza Zapomnianych Książek i historię rodziny Sempere, jest zdecydowanie najbardziej wyróżniającą się pozycją w tetralogii. Pierwszym, najbardziej odrębnym elementem na tle całej serii jest mocny zwrot gatunkowy. Z powieści historyczno-obyczajowej z zacięciem lekko kryminalnym (cechującym poprzednie trzy tomy) w Labiryncie duchów Zafon...
więcej Pokaż mimo toŚnieżyca, czy jak kto woli w zgodzie z poprzednimi wydaniami w naszym kraju Zamieć to powieść klasyfikowana jako przedstawiciel gatunku cyberpunk, choć mi wydaje się ona bliżej gatunku z pogranicza futurystyki czy science-fiction. Stephenson roztacza przed czytelnikiem bardzo oryginalną a zarazem mocno niepokojącą wizję przyszłości w której świat uległ znaczącym...
więcej Pokaż mimo toMoja przygoda z Cmentarzem Zapomnianych książek rozpoczęła się już dość dawno w momencie gdy jakoś przypadkowo w moje ręce trafił Więzień nieba, zagłębiając się w opinie o autorze i samej książce postanowiłem ją odłożyć i zacząć lekturę cyklu zgodnie z chronologią wydawania. Przez kolejne lata stopniowo kolekcjonowałem pozostałe książki cyklu, które podobnie jak pierwszą...
więcej Pokaż mimo toGra Anioła to druga powieść (zgodnie z chronologią wydawniczą) zawierająca się w cyklu Cmentarza Zapomnianych Książek, sam cykl jest bardzo sprytnie pomyślany przez Zafona, który zbudował go w oparciu o wewnętrznie spójne, ale odrębne i zamknięte opowieści, a jednocześnie dość mocno ze sobą powiązane pewnymi wątkami i postaciami. Efektem tego zabiegu jest to że czytając...
więcej Pokaż mimo toTrzecia zarówno chronologicznie jak i wydawniczo część cyklu Cmentarza Zapomnianych Książek. Jest to jednak najbardziej specyficzna powieść z całego cyklu. W przypadku Więźnia Nieba po raz pierwszy otrzymujemy nie w pełni zamkniętą, odrębną powieść, ale po kolei. Osobiście oceniam książkę troszeczkę niżej aniżeli poprzednie dwie części, nie wynika to jednak z faktu iż jest...
więcej Pokaż mimo toDruga książka Marca Elsberga którą przeczytałem, pierwszym kontaktem z tym autorem był Blackout i po obu lekturach wnoszę iż mamy do czynienia z autorem aspirującym do miana europejskiego Dana Browna. Helisa to powieść bardzo nierówna po zdecydowanie rozlazłym i lekko chaotycznym początku akcja fajnie się skupia i zaczyna nabierać tempa jednak w pewnym momencie można odczuć...
więcej Pokaż mimo toZbiór satyrycznych, krótkich opowiadań stworzonych przez Dmitryego Glukhovskiego rosyjskiego współczesnego króla fantastyki sci-fi, przedstawiający obraz współczesnej ojczyzny autora, mateczki Rosji. Jest to pozycja niesamowicie trudna do jednoznacznej oceny gdyż z jednej strony dostajemy zestaw kilkunastu opowiadań o stosunkowo zróżnicowanym poziomie od naprawdę świetnych...
więcej Pokaż mimo toDziewiąty tom przygód "napędzanego samogonem terminatora": Jakuba Wędrowycza udowadnia po raz kolejny nieprzebraną kreatywność Pilipiuka, kolejna porcja przygód trzyma całkiem wysoki poziom, w ogóle nie czuć tu zmęczenia materiału. Autor po raz kolejny powraca do średniej długości opowiadań w których moim zdaniem odnajduje się najlepiej, czego dobitnym przykładem mogą być...
więcej Pokaż mimo toKolejny już 8 tom przygód wioskowego egzorcysty z Wojsławic, Jakuba Wędrowycza , przywraca mi wiarę w autora i przyszłość serii, mówiąc krótko Jakub to stary człowiek i dalej może - zaskoczyć, oczarować i bawić czytelnika. Konan Destylator to powrót trochę do przeszłości gdzie jakość stoi ponad ilością, opowiadań jest mniej, są dłuższe i w takiej formie Andrzej Philipiuk...
więcej Pokaż mimo toPierwsza książka z flagowego cyklu Pilipiuka o wioskowym egzorcyście której nie przeczytałem z pierwszym podejściem, dokończyłem dopiero przy trzecim podejściu, generalnie nadal mamy to samo co w Kronikach (tom 1) niemal identyczny styl jednak opowiadania zdecydowanie zbyt krótkie, bardziej anegdotki, dalej można powiedzieć iż Pan Andrzej ma niesamowitą pomysłowość do...
więcej Pokaż mimo toDobra książka, choć męcząca i trudna do czytania. Inne ciekawe spojrzenie na wojnę z terrorem prowadzoną przez USA
Pokaż mimo toNa początku dla porządku należy podkreślić iż książkę oceniam jako pojedynczy tytuł a nie część cyklu którego w całości nie przeczytałem. Książka mnie mocno rozczarowała bo trzeba podkreślić iż początek, zawiązanie akcji jest świetny a sam pomysł budowania opowieści w oparciu o odniesienia do baśni Braci Grimm wydaje się wręcz genialny i początkowo bardzo sprawnie...
więcej Pokaż mimo toFinałowa cześć trylogii "Wirus" autorstwa Del Toro i Hogana jest książką pod wieloma względami tylko i wyłącznie poprawną, mamy świetny klimat i moim zdaniem najlepszą współczesną wizję wampirów ostatnich lat. Podczas lektury mocno doskwierają braki warsztatowe autorów i trochę niezręczne poprowadzenie głównego wątku, choć może cieszyć taki połowiczny happy end na...
więcej Pokaż mimo to