Najnowsze artykuły
-
ArtykułyCzytamy w weekend. 17 maja 2024LubimyCzytać189
-
Artykuły„Nieobliczalna” – widzieliśmy film na podstawie książki Magdy Stachuli. Gwiazdy w obsadzieEwa Cieślik3
-
Artykuły„Historia sztuki bez mężczyzn”, czyli mikrokosmos świata. Katy Hessel kwestionuje kanonEwa Cieślik11
-
ArtykułyMamy dla was książki. Wygraj egzemplarz „Zaginionego sztetla” Maxa GrossaLubimyCzytać2
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Biblioteczka
Filtry
Książki w biblioteczce
[34]
Generuj link
Zmień widok
Sortuj:
Wybrane półki [1]:
Przeczytał:
2019-11-12
2019-11-12
Średnia ocen:
6,6 / 10
27 ocen
Ocenił na:
8 / 10
Na półkach:
Zobacz opinię (1 plus)
Czytelnicy: 96
Opinie: 2
Zobacz opinię (1 plus)
Popieram
1
Średnia ocen:
7,6 / 10
228 ocen
Ocenił na:
7 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 932
Opinie: 21
Średnia ocen:
7,0 / 10
302 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 788
Opinie: 56
Średnia ocen:
7,4 / 10
182 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 671
Opinie: 34
Średnia ocen:
5,7 / 10
646 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 1758
Opinie: 125
Średnia ocen:
6,9 / 10
91 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 434
Opinie: 18
Średnia ocen:
6,4 / 10
32 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 108
Opinie: 3
Średnia ocen:
7,7 / 10
32 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 194
Opinie: 1
Średnia ocen:
7,7 / 10
990 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 3340
Opinie: 160
Średnia ocen:
8,0 / 10
1 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 9
Opinie: 0
Średnia ocen:
8,0 / 10
2 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 20
Opinie: 0
Średnia ocen:
7,5 / 10
17 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 47
Opinie: 1
Średnia ocen:
7,1 / 10
303 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 1065
Opinie: 70
Średnia ocen:
7,2 / 10
1322 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 3217
Opinie: 188
Średnia ocen:
7,1 / 10
43 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 238
Opinie: 4
Średnia ocen:
6,8 / 10
12 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 69
Opinie: 2
Średnia ocen:
7,8 / 10
165 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 816
Opinie: 20
Średnia ocen:
6,4 / 10
251 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 574
Opinie: 51
Średnia ocen:
7,3 / 10
121 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 895
Opinie: 25
Średnia ocen:
7,4 / 10
42 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 140
Opinie: 8
Wielowątkową historię Tadeusza Kantora rozpoczyna gęsta, poplątana i monumentalna prezentacja jego przodków i ich historii.
Te majaczące jak we śnie powidoki przypominają gorączkę trawiącą artystę przez całe życie. Pleśniarowicz oddaje sposób zmagania się bohatera nie tylko z własnym dziedzictwem, ale i opowieścią o XX w. Biografię Kantora wyszywają największe Mojry minionego stulecia – urodził się chwilę po wybuchu I wojny światowej, dorastał i tworzył w cieniu II wielkiej wojny i odbijających się głuchym echem jej strzałów w kolejnych dekadach. Odszedł, gdy wciąż jeszcze czuć było euforię po upadku muru berlińskiego i na wschodzie Europy budowała się nowa rzeczywistość.
Pleśniarowicz opowiada nie tylko o jednym z ostatnich najwybitniejszych, ale także totalnych artystów minionego wieku. Kreśli przy tym intrygującą historię sztuki i teatru. Autor prowadzi czytelnika przez świat krakowskiej bohemy: artystów, aktorów, ale też snuje znakomitą refleksję nad współczesnym dziedzictwem Kantora i teatru Cricot. Bohaterowie poruszają się po wielkiej scenie, która – zgodnie z przekonaniem twórcy – fascynuje po dzień dzisiejszy. Z jedną zasadniczą różnicą: współcześnie korzystamy z wolności, którą dała nam przeszłość. To ona stworzyła Kantora jako wizjonera i artystę zafascynowanego materialnością przedmiotów, traktującego je jako wielkie laboratorium nieobecnego, w którym nie ma czasu na pośpiech. W tym kontekście znaczący wydaje się drugi człon tytułu – „nigdy już tu nie powrócę”. Z oddali widać więcej i może właśnie teraz najbardziej potrzebujemy tego kantorowskiego spojrzenia?
Więcej: Miesięcznik Znak numer 750, listopad 2018
Wielowątkową historię Tadeusza Kantora rozpoczyna gęsta, poplątana i monumentalna prezentacja jego przodków i ich historii.
więcej Pokaż mimo toTe majaczące jak we śnie powidoki przypominają gorączkę trawiącą artystę przez całe życie. Pleśniarowicz oddaje sposób zmagania się bohatera nie tylko z własnym dziedzictwem, ale i opowieścią o XX w. Biografię Kantora wyszywają największe Mojry...