Opinie użytkownika
Fanką "Silva Rerum" jestem od momentu, gdy siedząc w Radiu Kraków natrafiłam na egzemplarz recenzencki. Już po pierwszych stronach zakochałam się w tej powieści i jej bohaterach. Jak chyba większość tu osób na 3 tom czekałam z wytęsknieniem, a gdy tylko nadszedł dzień premiery przeszłam pół księgarni w mieście by go "już mieć"...No i jak? Niestety zawiodłam się...Myślę, że...
więcej Pokaż mimo toNajgorsze w tej książce jest to, że wygląda to jak bezczelne spisanie z innych - np. niedawno wydanych książek o Kantorze....WSTYD!!!
Pokaż mimo toNiestety rozczarowanie...Ady praktycznie nie ma w tej książce...I zabrzmie może jak stereotypowa feministka, ale widać że autorem jest facet...W tej książce brakuje subtelności, próby wejścia w skórę bohaterki...jej przemyśleń uczuć i fascynacji...Za dużo tu o Babbaga rozumiem że ich przyjaźń była ważna i inspirująca, ale ten ciężar narracji można było rozłożyć...
więcej Pokaż mimo toDużo oczekiwałam po tej książce. Jednak już po przeczytaniu kilku stron narastała we mnie irytacja, złość i niestety...rozczarowanie. Miałam wrażenie, że autorka mocno zmaga się ze sobą i trochę nie wie, jaką do końca chce napisać książkę „raczej naukową o czarownicach”, „bardziej eseistyczną o współczesnych bolączkach kobiet” a „przemyśleniami Mony Chollet. Przez tę...
więcej Pokaż mimo to
Lalki teatralne są pełne kontrastów. Z jednej strony wydają się delikatne i kruche, z drugiej zaś – budzą podskórną grozę i strach. Wisząc na cienkich sznureczkach, zdają się kołysać między życiem a śmiercią. W jednej chwili mogą z trzaskiem upaść na ziemię, a ich rozrzucone członki uświadamiają nam, że tak do końca nigdy nie opanowaliśmy materialnego świata.
Potencjał...
Wielowątkową historię Tadeusza Kantora rozpoczyna gęsta, poplątana i monumentalna prezentacja jego przodków i ich historii.
Te majaczące jak we śnie powidoki przypominają gorączkę trawiącą artystę przez całe życie. Pleśniarowicz oddaje sposób zmagania się bohatera nie tylko z własnym dziedzictwem, ale i opowieścią o XX w. Biografię Kantora wyszywają największe Mojry...
Bardzo słaby przewodnik. Po pierwsze: dramatyczna ilość zdjęć a takie publikacje powinny zawierać ich dość znaczną ilość. Po drugie ciężko się w nim połapać - brak map z trasami etc. Będąc np. w Curtea de Argeș kompletnie nie wiedziałam gdzie mam dalej iść by zobaczyć poszczególne zabytki - a ogólne zwroty w stylu "Obok", "opodal" wcale nie ułatwiały sprawy. Dodatkowo...
więcej Pokaż mimo toKsiążka legenda w temacie kuratorstwa.Niestety przyjemność czytania zerowa - masa literówek i innych błędów...
Pokaż mimo toPrzyznam, że miałam duże oczekiwania względem tej książki. Kupiłam ją w niedzielne popołudnie z nadzieją na fajną, inteligentną i zaskakującą książkę. Poprzeczka była wysoko, także z tego względu, że kultura żydowska jest mi w jakimś stopniu znana. Kupując te książkę myślałam, że znajdę w niej dużo smaczków, historii trochę "od kuchni" (oczywiście koszernej). Niestety...
więcej Pokaż mimo toSama historia świetna...Listy sprawiają, że serce zaczyna bić szybciej...Gwiazdki odejmuje niestety za opisanie historii...Zbyt pośpiesznie, trochę niestety po łebkach...A szkoda.Może wystarczyłoby zostawić tylko te listy?
Pokaż mimo to
„15 stuleci” rozmowa Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem to opowieść trochę inna od tej, którą być może wszyscy znamy. W osi zainteresowania Banasiaka owszem jest sztuka, jest i słynna Grupa Ładnie, ale książka jest raczej wyprawą w stronę osobistego stosunku artysty do rzeczywistości.
Każda historia ma swój początek. Historia Sasnala zaczyna się w rodzinnych Mościcach,...
Może trochę za dużo oczekiwałam po tej książce albo może tylko potwierdza ona to, że o Katarzynie Kobro wiemy tyle, co nic.
Zaczyna się nieźle, ale potem (niestety) historia leci trochę nie wiadomo, na łeb, czy na szyję? Czytając, miałam wrażenie, że Kobro widzimy cały czas z boku, autorka nie podejmuje ryzyka stawiania własnych tez o tej wielkiej artystce, ale posługuje...
No cóż...jak mówił bohater jednej z polskich komedii..."Ciemność, widzę ciemność". Książka niby jest napisana prostym językiem, ale czasem taki styl wszystko utrudnia bo trąci bylejakością...I trochę taka jest ta książka. Mam wrażenie, że autorka ślizga się po opowieści, nie pokazuje nam tego co usłyszała podczas rozmów z żonami astronautów. A może tam tak naprawdę nie było...
więcej Pokaż mimo toPrzyznam, że miałam z tą książką poważny problem. Z jednej strony była tą wyczekiwaną od dawna (szukałam jej po bibliotekach od 10 lat), z drugiej właśnie przez tą perspektywę czasu trochę rozczarowała. Żałuję, że nie udało mi się jej przeczytać, gdy o niej po raz pierwszy usłyszałam. A tak to stało się jak stało. Czasem już tak z książkami jest, że powinniśmy przeczytać je...
więcej Pokaż mimo to
O czym mowa?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Malanowska w Drobnych szaleństwach sportretowała pokolenie dzisiejszych trzydziestoparolatków, tych, którym „się udało”. Po zmianie ustroju w Polsce, po ‘89 roku znaleźli się w nowej, kapitalistycznej rzeczywistości i zaczęli się piąć po szczeblach kariery, kończyli uniwersytety, nierzadko bronili doktoraty na...
Przyglądając się historii kina i sztuki do lat 70. ubiegłego wieku, można zauważyć pewne manipulacje w obrębie konstrukcji kobiecej tożsamości. Nie pojawia się żadna oś symetrii pomiędzy podmiotowością mężczyzny a kobiety. Kobiecość jest budowana w oparciu o męskie spojrzenie, o jego pragnienia i fetysze. Przedstawicielka płci pięknej staje się materializacją męskich...
więcej Pokaż mimo to
Literacki świat „Sailora” to świat toczącej się z wolna karykatury rzeczywistości, nad którą można przytaknąć głową, ale można też przejść nie oglądając się zbyt często za siebie.
Kim jest Norman Leto? Jak sam o sobie mówi na pierwszych stronach Sailora, urodził się w 1980 roku w Givenne. Jego ojciec, człowiek łagodny i uczciwy, pochodził z rodziny o myśliwskich...