Opinie użytkownika
Właśnie przeczytałam "Sekretny dziennik lasu" i jestem prawie gotowa, aby spakować swój mały tobołek z rzeczami i wprowadzić się do Przemysława Barszcza, co by snuł mi dalej swoje piękne gawędy o przyrodzie.
Wcześniej nie słyszałam o dzienniku, ale ta książka powinna mieć godną i zacną promocję, bo nie znam innej tak wspaniałej baśni o pięknie otaczającego nas świata. I...
Gdzie śpiewają raki" opowiada o determnacji człowieka porzuconego i wykluczonego społecznie, który siłę do życia odnajduje w naturze. Żyjąc zgodnie z jej rytmem i prawami odkrywa jej piękno, dzikość i niezwykłość. Przyroda kształtuje ewolucję bohaterki, ta zaś z wdzięcznością i szacunkiem wychwala piękno i skomplikowane systemy świata roślin i zwierząt. Uwielbienie z...
więcej Pokaż mimo to
Natura to nie tylko piękne soczyście zielone rośliny. Albo te wielokolorowe kwiaty, które bezpruderyjnie kuszą zapylaczy. Cisi bohaterowie ekosystemu czasem miewają całkiem zwyczajne i nijakie kolory, ale za to z wielką mocą walczą o przetrwanie w warunkach trudniejszych niż są w stanie wymyślić hollywoodzcy reżyserzy filmów apokaliptycznych.
Jakim twardzielem...
Reportaż o paskudnych konsekwencjach bezmyślnego monetyzowania natury i nieludzkiego systemu polityczno-sądowniczego w krajach Ameryki Południowej.
Bardzo przykro jest czytać o tym, że być może Twoje najnowsze biurko, które tak dobrze prezentuje się na Instagramie jest okupione przelaną krwią tych, którzy walczą o losy nas wszystkich. Walka o Płuca Świata nie jest li i...
Czasami szukanie książek w oparciu o tagi kończy się błędnymi wyborami czytelniczymi. Podobnie było w tym przypadku, bo choć szukałam pozycji o schizofrenii to dostałam unowocześnioną Siesicką po dopalaczach. I to niestety, nie jest rekomendacja.
Mam problem z wieloma młodymi autorami prozy, ponieważ często kreują obrazy młodzieżowych mesjarzy grup społecznych, którzy...
Przeczytałam, że to debiut reporterski autorki, więc należy się słowo uznania za kawał dobrej roboty.
Nie tak dawno czytałam podobny reportaż o sytuacji kobiet w Gruzji i byłam wręcz wstrząśnięta opisanymi historiami. W przypadku Omanu, cieszy mnie bardzo reporterska dokładność w dotarciu do ludzi prezentujących skrajne historie. Z jednej strony, wiele tu szacunku i...
To opowieść o niezwykłym człowieku. Człowieku, który żyje w niepojętym i niezwykle wyniszczającym świecie swojego niekontrolowanego psyche. Choroby psychiczne, choć wciąż tak bardzo nam nieznane są zarazem fascynujące i przerażające. Nikt, kto nigdy nie miał styczności z osobami zaburzonymi nie zrozumie cierpienia chorych, którzy gubią się w świecie, którego nie rozumieją i...
więcej Pokaż mimo to
Nie znałam wcześniej autorki, ale teraz wiem, że powinnam nadrobić swoje braki, ponieważ jest to proza warta każdej chwili. Wiele osób może się nie odnaleźć w konwencji swoistego strumienia świadomości, ale ten styl pełen niespodziewanych odniesień i intymnych obserwacji jest naprawdę wyjątkowy.
Choć opowiadanie teoretycznie nie opisuje bogatej historii, ani mnogości...
Ponieważ jestem na etapie wielkiej emigracji z miasta na wieś łaknę wszelkiego kontaktu z opowieściami o tejże, jak równiez o wszelkich pszczółkach, ziółkach i pierdółkach.
"Cisza i spokój" jest mocno ukierunkowana na ludzi, którzy chcą całkowicie zrewolucjonizować swoje życie osiadając poza zgiełkiem miasta i budując tam swoją alternatywną karierę. To nie jest do końca...
Minimalny przewodniczek po minimaliźmie. Trochę oczywitości, trochę porad praktycznych, trochę teorii, a wszystko to zebrane na skromnych stronniczkach przewodnika.
Raczej nic odkrywczego ani zmuszającego do refleksji, ale trochę podręczne uporządkowanie wiedzy o minimaliźmie.
Vann potrafi zrobić wiwisekcję relacji rodzinnych. Oj tak. Już wcześniejsza historia trudnej miłości ojca z synem wydała mi się niebezpiecznie wręcz pociągająca. Ale "Brud", jest jeszcze bardziej niesmaczny, dziwny, intrygujący i lekko niepokojący.
Wydaje się, że coraz więcej niezdrowych relacji i toksycznych związków rodzinnych jest społecznie akceptwane. A jednak,...
Społeczeństwa dysfunkcyjne na wszystkich szerokościach globu mają bardzo podobne problemy. Bez względu czy w fawelach, familiokach czy barakach zawsze mierzą się z biedą, brakiem perspektyw i społecznych wykluczeniem. Rozwiązły seks i alko w każdej formie również są kwestią łączącą różne obszary geograficzne.
Nie inaczej jest w Reyjkjaviku.
"Wyspa diabła" to saga rodziny,...
O ile "Opowieści Podręcznej" nieco mnie rozczarowała tak muszę przyznać, że "Testamenty" są naprawdę warte uwagi.
Historia nadal dotyczy patriarchalnego państwa, które wyklucza społecznie kobiety organizując im życie przez zniewolenie, stłamszenie i uprzedmiotowienie. I choć "Testamenty" są swoistą kontynuacją "OP" to jednak napisane są w sposób niejednoznaczny. Postacie...
Bardzo odważna rzecz o kilku jednostkach, których trudy życia ilustrują cierpienie całego narodu. Smutny obraz ludzi karmionych propagandą, z której obywatele otrząsają się dopiero, kiedy najbliżsi umierają z głodu.
Korea Północna jest miejscem wyjątkowym, kulturowo, ekonomicznie i politycznie. Świat dla nas absolutnie egzotyczny, w którym współcześnie ludzie masowo...
Bardzo dziwi mnie moja własna ocena tej książki, ponieważ kocham się taplać w gangsterskich historiach, rosyjskiej kulturze więziennej i pokrewnych tematach. A jednak, miałam spory problem, aby przebrnąć przez "Wory".
Zamiast solidnego reportażu napisanego wciągającym językiem dostałam książkę, którą czytało się jak pracę zaliczeniową albo magisterską.
Dużo faktów,...
Świadomie unikam biografii, ale jako wieloletnia pasjonatka sportów walki lubię czasem zagłębić się w historię bądź opowiastki wybitnych sportowców z tej dziedziny, więc postanowiłam kolejny raz coś o tym poczytać.
Chciałam biografię Ali'ego, ale nie było w księgarni, więc postanowiłam poczytać o Tysonie i...wcale nie żałuję.
Podoba mi się autentyzm tej książki, żadnego...
Przeczytawszy "Gliniany most" jestem odrobinę skonfudowana. Niby wszystko powinno zagrać, bo jest i niebanalna historia i dość wyrazisty i oryginalny sposób jej opisywania. I nawet oda do zwierzyńca się znalazła. A jednak, gdzieś głęboko, na wysokości 3/4 jelita poczułam, że może ta wielowątkowość i te reminiscencje rozszarpują moc tej powieści.
Umówmy się, lubię zanurzyć...
Ależ to smakowitość.
1) Uwielbiam dobry design i sztukę, więc moje serce estety zabiło mocniej widząc fantastyczną oprawę graficzną. Ze smakiem, symboliką i zgodnie z najlepszymi szkołami designu.
2) Whitehead'a odkryłam przy okazji "Kolei podziemnej" i absolutnie nie żałuję żadnej chwili spędzonej z jego powieściami. Jest coś niesamowitego w tym z jaką łatwością...
Sięgając po książki dotyczące zbrodniarzy i zbrodni, kryminalistyki i kryminologii przyzwyczaiłam się do solidnej reporterskiej roboty bazującej głównie na faktach.
W tym przypadku dość negatywnie zaskoczył mnie wątek miłosny/prywatny i mistyczny, który dotyczy samej autorki. Rozumiem, że może to nieco złagodzić wydźwięk, dzięki czemu książka trafia w szersze gusta. Ja, w...
Niesamowita!
Kocham Wydawnictwo Czarne i można mnie nazwać ich oficjalną psychofanką. Zwykle jeśli sięgam po jakikolwiek tytuł z ich katalogu to jestem co najmniej zadowolona. I nie inaczej jest w tym przypadku.
Przeczytałam "Internat" jednym tchem. Bezawrunkowo zachwyciłam się świeżością i niewymuszoną smutną refleksją nad bezsensem wojny. Tym bardziej, że zacierają się...