Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności

Tłumaczenie: Marcin Kapela
Wydawnictwo: Helion
7,12 (396 ocen i 63 opinie) Zobacz oceny
10
25
9
51
8
88
7
108
6
73
5
30
4
5
3
13
2
2
1
1
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Getting Things Done
data wydania
ISBN
9788324619993
liczba stron
336
słowa kluczowe
psychologia
kategoria
poradniki
język
polski

Inne wydania

Program Getting Things Done (GTD) powstał właśnie po to, byś mógł wreszcie zwolnić tempo, zrezygnować z przytłaczających obowiązków i uwolnić się od wiecznej presji zegarka. Jest to najbardziej spójny, intuicyjny i wydajny system racjonalizacji zadań, jak istnieje w chwili obecnej na rynku. Wyobraź sobie, że w kilka tygodni osiągasz wewnętrzną równowagę, harmonię, a co za tym idzie, lepsze...

Program Getting Things Done (GTD) powstał właśnie po to, byś mógł wreszcie zwolnić tempo, zrezygnować
z przytłaczających obowiązków i uwolnić się od wiecznej presji zegarka. Jest to najbardziej spójny, intuicyjny
i wydajny system racjonalizacji zadań, jak istnieje w chwili obecnej na rynku. Wyobraź sobie, że w kilka tygodni osiągasz wewnętrzną równowagę, harmonię,
a co za tym idzie, lepsze wyniki.
Czy nie szkoda Ci czasu, by ciągle cierpieć na jego brak? Koniec z pogonią za uciekającymi terminami.

 

źródło opisu: http://www.ksiazki.mistrzowie-pióra-oświeceniain...(?)

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1560)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 96
Ewwaaa92 | 2013-07-29
Na półkach: Przeczytane

EDIT: Jednak dałam książce drugą szansę. W międzyczasie poczytałam też trochę o metodzie GTD w Internecie i bardziej się do niej przekonałam. Po drugim przeczytaniu łatwiej jest zrozumieć zasady metody i zacząć wcielać je w życie (dostosowując je do swoich potrzeb), co przynosi bardzo dobre skutki, pomaga lepiej się zorganizować i zachować "spokój ducha" każdego dnia. :)

Tym niemniej pierwsze zetknięcie z nią może początkowo odrzucić, ze względu na specyficzny język i wydające się z początku skomplikowane zasady, dlatego zachowuję poniżej starą opinię, którą napisałam po pierwszym przeczytaniu książki:

***

Bardzo się napaliłam na tę książkę, bo miała bardzo pozytywne opinie, ale jednak się nieco rozczarowałam po jej przeczytaniu. Głównie dlatego, że nie jestem grupą docelową tej publikacji.

Teoretycznie metodę GTD można wykorzystać także do lepszego zorganizowania się w życiu osobistym, ale wydaje mi się, że książka przyda się raczej osobom na wyższych stanowiskach w firmie,...

książek: 356
Alicya Oss | 2014-03-05
Na półkach: Przeczytane

Zarządzanie sobą w czasie, metoda Getting Things Done - David Allen

http://alicyawkrainieslow2.blogspot.com/2014/03/zarzadzanie-soba-w-czasie-metoda.html

XXI wiek to wiek informacji, konkurencji i ciągłej zmiany. Firmy wciąż morfują dopasowując się do zaistniałych warunków. Podobnie pracownicy, wciąż dostosowują się do nowych celów. Biznes zmienił się w płynną masę, goniącą wciąż za uciekającymi sekundami. Nie powinniśmy udawać, że nie ma to wpływu na naszą efektywność, wypalenie zawodowe i stres. Kto z nas bowiem robi w pracy to, do czego faktycznie został zatrudniony? Kto z nas nie goni wciąż za uciekającymi terminami? Kto z nas nie bije się wciąż z myślą, że każdy, zakończony nawet projekt, można było zrobić lepiej na miliard sposobów? Dlatego też poszukiwania metod pracy, które pozwoliłyby na oszczędzanie energii i zwiększanie efektywności, są na wagę złota. Stąd popularność metody samorozwoju związanej z zarządzaniem sobą w czasie.

Na podstawie ponad dwudziestoletnich...

książek: 965
Izoldka | 2014-07-27
Przeczytana: 27 lipca 2014

Autor podszedł do zagadnienia samodyscypliny w pracy z praktycznej strony. Mimo, że w książce jest dużo treści oraz wiele powtórzeń, to jednak te proste zasady są w stanie uporządkować nasze bieżące zadania. Myślę jednak, że treść książki nie jest łatwa w odbiorze, trzeba się nad nią skupić i dokładnie analizować. Z tego też powodu nie nadaje się do czytania np. w pociągu, kiedy coś nas stale rozprasza. Dla lepszego zrozumienia zasad autora zamierzam jeszcze raz sięgnąć po tę lekturę.

książek: 638
Ula | 2015-03-02
Na półkach: Przeczytane

Książka napisana "po amerykańsku", to znaczy główne założenia przekazuje na początku, a potem je powtarza jeszcze 10 razy w różnych kombinacjach. Od czasu do czasu wracam do poszczególnych rozdziałów, bo przedstawione rozwiązania są pomysłowe i rozsądne, ale nie miałam potrzeby (ani cierpliwości) wdrażać całego systemu od A do Z. Wydaje mi się, że książka ta jest skierowana bardziej do ludzi, którzy toną w nawale spraw, list rzeczy do załatwienia, maili itp. i szukają ratunku, niż do maniaków "self-help", którzy o organizowaniu swojego życia przeczytali już niejeden poradnik.

książek: 0
| 2016-05-06
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2013 rok

Konkretny poradnik pomagający ogarnąć chaos w życiu i w głowie. David Allen uczy jak wyrzucić z głowy cały ten bałagan w postaci miliona ważniejszych i mniej ważnych spraw do załatwienia, uporządkować go, ustalić priorytety, zaplanować działanie i zrealizować ten plan, mając nad nim systematyczna kontrolę. To jest wszystko oczywiście w duuużym skrócie. Ja sama postanowiłam zacząć stosować metodę Getting Things Done najpierw w pracy i już po kilku dniach zauważyłam efekty. O tym ile roboty można odwalić stosując zasadę 2 minut nie wspomnę. Ha! Książkę polecam osobom, które tak jak ja chcą się dobrze zorganizować - zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym.

książek: 84
Kuba | 2015-02-22
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: luty 2015

Jako źródło kilku cennych rad dotyczących zarządzaniem sprawami wszelakimi i organizacją - bardzo dobra.
Jako książka - bardzo słaba. Można by ją wielokrotnie skrócić bez utraty wartości.

Męczyłem się z nią strasznie, ale kilka cennych wskazówek wprowadziłem w życie.

książek: 30
Sniffer | 2013-02-25
Przeczytana: 23 lutego 2013

Książka bardzo dobra, ukazuje w jak prosty sposób możemy kontrolować swoje sprawy osobiste i służbowe jednocześnie zwiększając swoją efektywność.

Mimo iż książka przeznaczona jest dla każdego, od ucznia po menadżera czy kierownika większej firmy, to jednak całkowite wdrożenie systemu z pewnością przyniesie więcej korzyści ludziom, którzy faktycznie mają wiele na głowie. Po przeczytaniu tej książki uświadomiłem sobie, że tak naprawdę mam dość mało projektów, w których biorę czynny udział.

W książce wiele rzeczy się też powtarza, kilkukrotnie przekazywana nam jest ta sama wiedza, czasami jedynie w odrobinę inny sposób, zapewne ma to swoje uzasadnienie - materiał powtarzany kilkukrotnie łatwiej nam będzie przyswoić a tym bardziej wdrożyć we własne życie.

Uważam, że jest to bardzo dobra pozycja dla wszystkich menadżerów, ale i młodzi ludzie zaczynający dopiero życie w ciągłym biegu, również mogą wyciągnąć z niej dobre lekcje. Autor zresztą sam podkreśla, że nawet jeżeli nie...

książek: 56
Marlena Mirowska | 2014-01-11
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 30 grudnia 2013

Książka jest pisana przystępnym językiem jak na zagadnienia dotyczące ekonomii i zarządzaniem własnym czasem. Jednak polecałabym ją osobą, które zarządzają dużymi przedsiębiorstwami, a nie np. ludziom w młodym wieku. Wiele z technik, które są opisane w książce są mi znane po prostu z życia i tzw. metody prób i błędów. Mnie ta książka niczego nie nauczyła, ale mimo wszystko treść merytoryczna jest w porządku.

książek: 42
herbatazpieprzem | 2016-08-09
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: styczeń 2014

Książkę przeczytałam raz jako obowiązkową pozycję na jeden z uczelnianych przedmiotów. Zarówno język, jak i przedstawione metody nie do końca do mnie przemawiały. Nie można jednak autorowi odmówić sukcesu, jaki ta książka osiągnęła.

książek: 597

Metoda GTD przekonała mnie do siebie. Nie zdołała jednak tego samego dokonać książka "Getting Things Done". Mam wrażenie, że mogłaby być o połowę krótsza, a nie starciłaby nic ze swojej treści. Wiele informacji powtarza się. Część przykładów nic nie wnosi nowego do tekstu, a powtarzanie najważniejszych wskazówek na marginesie zwyczajnie rozprasza i nie pozwala skupić uwagi na zasadniczej części książki.

Jeśli ktoś myślał, że publikacja jest skierowana dla przeciętnego zjadacza chleba to naprawdę pomylił się. Część rad oczywiście każdy może zastosować w swoim życiu. Zdecydowana większość znajduje jednak swoje przeznacznie w pracy osób na wyższych stanowiskach kierowniczych.

Nie zawsze autor dostatecznie wyjaśnia swoje tezy. W czwartym rozdziale stwierdza np. " Zwykłe szare, tekturowe teczki na dokumenty są zupełnie wystarczające - kodowanie kolorami jest przerostem formy nad treścią". Dlaczego? Dlaczego kodowanie kolorami jest przerostem formy nad treścią? Tego już autor nie...

zobacz kolejne z 1550 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd