Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych

Wydawnictwo: Onepress
6,85 (269 ocen i 41 opinii) Zobacz oceny
10
5
9
16
8
48
7
105
6
65
5
20
4
9
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788324636242
liczba stron
160
słowa kluczowe
marketing, grywalizacja, biznes
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
Karolina

Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)! Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię… Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie — zasady rodem z...

Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!

Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię… Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie — zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.

Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!

 

źródło opisu: http://onepress.pl/ksiazki/grywalizacja-jak-zastos...(?)

źródło okładki: http://onepress.pl/ksiazki/grywalizacja-jak-zastos...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (738)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 433
Kokos | 2013-11-13
Na półkach: Przeczytane, E-book
Przeczytana: 09 listopada 2013

Książka w bardzo ciekawy i przystępny sposób wprowadza na polski rynek pojęcie grywalizacji. Jest dobrą pozycją do wstępnego zorientowania się w temacie i rozpoznania obszarów, których dotyczy. Na pewno nie należy jej traktować jako poradnik służący do rozwoju własnej firmy. Dla mnie była bazą wiedzy o nowym zagadnieniu i jako taka bardzo mi się podobała. Autor posługuje się wieloma przykładami, które bardzo obrazowo pokazują działanie omawianych mechanizmów. Książka poświęca też wiele miejsca grom i społeczności graczy. A co najważniejsze - jest napisana w ciekawy sposób, tak że wciąga niemal jak dobra beletrystyka.

książek: 194
Patton | 2015-06-02
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: maj 2015

Pozycja ta skierowana jest głównie dla laików w temacie jakim jest grywalizacja. Termin ten został ukuty stosunkowo niedawno przez co zlepek słów grać i rywalizować brzmi dość dziwnie. Terminologia ta odnosi się do ukierunkowania potencjalnego klienta, pracownika na sposób w jaki podchodzi do zakupów czy też własnej pracy. Bo chyba każdy z nas ma czasem ochotę rzucić pracę – z uwagi na nużące czynności związane z nią, czy też odpuścić sobie branie udziału w jakiejś tam promocji, która (jakby się tak dobrze zastanowić) jest nam niepotrzebna. I tu w motywacji pracownika, czy też zachęcenia klienta do dalszego udziału w promocji produktu, przychodzi program o nazwie grywalizacja.
Warto przeczytać by zapoznać się z nowymi trendami marketingowymi lub motywowania pracowników do podnoszenia wyników w pracy.

książek: 417
Agnieszka Woś | 2014-08-06
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 06 sierpnia 2014

Bardzo dobra książka, ale... trochę dziwi mnie kompletnie niewykorzystany potencjał Wyzwań, które pojawiały się na sam koniec rozdziałów. Można by się spodziewać, że w Zakończeniu autor się do tego pomysłu w jakiś sposób odniesie, a tak... zaciekawił, wciągnął do gry i bez słowa porzucił. To dokładne zaprzeczenie tego, co z taką pasją opisywał w książce;)

książek: 68
Paweł Marchel | 2018-03-30
Przeczytana: 19 marca 2017

Książka ta jest przykładem na kilka ważnych aspektów związanych z czytaniem książek:
- Po pierwsze wartościowa książka wcale nie musi być droga. Ja swoją kupiłem za kilka zł w taniej księgarni.
- Po drugie wartościowa książka wcale nie musi być gruba. Ta ma 150 stron.
- Po trzecie wartościowa książka wcale nie musi być książką naukowa.
- Po czwarte do wartościowej książki warto wrócić. Ja czytałem Grywalizację po raz drugi. Z pewnością do jej fragmentów będę wracał jeszcze kilkukrotnie.

Grywalizacja ciekawy tytuł, ale co on oznacz? Takie były moje pierwsze odczucia związane z ta książką. Bardziej podtytuł i zawarty w nich przymiotnik marketingowych zainteresowały mnie i zachęciły do kupienia tej książki.

W książce przedstawione jest obraz grywalizacji jako sposobu na rozwiązanie problemów zwłaszcza marketingowych, wizerunkowych. Autor przedstawia poszczególne elementy wprowadzania gier na różne obszary funkcjonowania człowieka. Teoretyczne rozważania nie są poparte naukowymi...

książek: 69
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 04 grudnia 2014

Zastanawiałeś się kiedyś, co by się zdarzyło, gdyby elementy gry stanowiącej o przyjemności przenieść w wymiar realnego świata. Wszak przecież w każdej grze uczestnik nastawia się na rywalizację. To, czemu by nie spróbować?

Z reguły każdy uczestnik gry, w której bierze udział nastawia się na wygraną. Gdyby tak nie było, nawet by do niej się siadał. Nawet wtedy, gdy wie, ze nie wygra i tak podejmuje to wyzwanie i stara się wynieść, jak największą korzyść dla siebie.

Czerpie z niej przyjemność, a gdy podchodzi z zapałem i entuzjazmem z czasem staje się mistrzem, lub do mistrzostwa jest mu bardzo blisko. Jest mniej lub bardziej, ale zawsze zadowolony. Satysfakcja to kluczowy aspekt zabawy. Zaspokojenie następuje wtedy, gdy gra jest dobra. Co oznacza dobrą grę?

Oczywiście głębia, a tą tworzy fabuła. Im ciekawsza tym bardziej fascynująca. Przyszłość to kreacja światów. Im więcej jest możliwości tym gra staje się bardziej ekscytująca. Mówisz, że skądś to znasz? Tak, to Twoje życie....

książek: 340
Patryk Wójcik | 2018-08-09
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 09 sierpnia 2018

Świetna książka. Szybko się czyta, ale można w niej znaleźć całą masę fascynujących przykładów i badań. Nawet po kilu latach od wydania jest aktualna. Fajne wprowadzenie w świat grywalizacji.

książek: 185
zetens | 2014-06-13
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 01 czerwca 2014

Troche niewykorzystana okazja do napisania ciekawej książki na dość przyszłościowy temat. Wprowadzenie do zagadnienia grywalizacji - czyli właściwie zmianą wielu aspektów życia w gre, czyniąc je ciekawszymi, wrecz uzalezniajacymi. Przykłady niekiedy mogłyby być ciekawsze, czasem nie rozumiałem związku tego co pisze autor z tematem, sporo też stylu pracy magisterskiej - czyli od bulletow wymienione i scharakteryzowane jakies czesci skladowe czegos - troche trąci zapychaczami. Ale ogólnie zacheciło mnie by zgłebic ten temat a ksiazka stanowila w miare przyzwoite wprowadzenie do tematu.

książek: 0
| 2012-03-06
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 06 marca 2012

Szybko i przyjemnie się czyta, choć mając w pamięci "Zakamarki marki" miałem nadzieję na więcej szczegółów i przykładowe case studies. Mimo wszystko nie zawiodłem się, gdyż rady Pawła można zastosować w wielu dziedzinach życia, nie tylko marketingu.

książek: 8
robina | 2017-04-14
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 10 kwietnia 2017

Mając w pamięci krytyczne głosy, podeszłam do tej książki ostrożnie i... wsiąkłam jak w kryminał. Nie jest to być może literatura wyczerpująca temat, ale nie jest to też pustosłowie. Autor zajrzał do wielu źródeł, pokrótce przedstawił idee i prace, które wyjaśniają pożytki płynące z grywalizacji (jeszcze sprzed czasów, gdy ukuto ten termin), a całość wzbogacił własnymi przemyśleniami i przykładami z życia.

Książka, choć zwłaszcza na początku nieco nieporadna językowo, szybko nabiera tempa i humoru, przez co jest dobrze przyswajalna. Nie nudzi, nie męczy, czasem bawi. Podsuwa też pomysły. Bardzo zaciekawiła mnie szczególnie część dotycząca możliwości wykorzystania gier w edukacji.

Bardzo miła niespodzianka, bo takiej przyjemnej lektury nawet się nie spodziewałam.

książek: 154
Dorota | 2015-06-21
Na półkach: Przeczytane, 2015
Przeczytana: 21 czerwca 2015

Książka w bardzo ciekawy i przystępny sposób wprowadza na polski rynek pojęcie grywalizacji. Jest dobrą pozycją do wstępnego zorientowania się w temacie i rozpoznania obszarów, których dotyczy. Pokazuje bardzo szeroki kontekst i praktycznych, osadzonych w polskiej kulturze przykładów możliwości wykorzystania grywalizacji. Tekst czyta się szybko. Język charakterystyczny dla lektur popularno-naukowych. Jeśli czegoś zabrakło, to materiałów do pracy własnej (np. handoutów czy ćwiczeń), które pomogłyby w stworzeniu własnego systemu grywalizacji oraz silniejszych odwołań do teorii.

zobacz kolejne z 728 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd