Dawno temu w grach. Czas pionierów: szkice z historii gier komputerowych

Okładka książki Dawno temu w grach. Czas pionierów: szkice z historii gier komputerowych Bartłomiej Kluska
Okładka książki Dawno temu w grach. Czas pionierów: szkice z historii gier komputerowych
Bartłomiej Kluska Wydawnictwo: Orka rozrywka
127 str. 2 godz. 7 min.
Kategoria:
rozrywka
Wydawnictwo:
Orka
Data wydania:
2008-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2008-01-01
Liczba stron:
127
Czas czytania
2 godz. 7 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-927229-0-8
Tagi:
gry komputerowe - historia
Średnia ocen

6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Wokół narracji interaktywnej Bartłomiej Kluska, Michał Śledziński
Ocena 6,5
Wokół narracji... Bartłomiej Kluska,&...
Okładka książki Niebezpieczny Ryszard i klątwa Amazonii Tomasz Kleszcz, Bartłomiej Kluska
Ocena 0,0
Niebezpieczny ... Tomasz Kleszcz, Bar...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
58 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
161
85

Na półkach:

Bardzo lekka pozycja o początkach gier z naciskiem na wątki wczesnych twórców-zapaleńców, mamy maksymalnie dużo informacji jak na tak mało tekstu, świetne jako wprowadzenie ale znajdzie się też parę faktów które mogły umknąć retrograczom, niestety większość rzeczy wiedziałem.

Jeśli ktoś czytał Bajty Polskie tego samego autora (polecam gorąco) to może spokojnie skipnąć dział o grach z naszego podwórka.

Bardzo lekka pozycja o początkach gier z naciskiem na wątki wczesnych twórców-zapaleńców, mamy maksymalnie dużo informacji jak na tak mało tekstu, świetne jako wprowadzenie ale znajdzie się też parę faktów które mogły umknąć retrograczom, niestety większość rzeczy wiedziałem.

Jeśli ktoś czytał Bajty Polskie tego samego autora (polecam gorąco) to może spokojnie skipnąć...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1
1

Na półkach:

dużo informacji dla starego grona graczy czyli mnie. Historie Smitha czy autora Another World wyłożone w dobrym stylu.

dużo informacji dla starego grona graczy czyli mnie. Historie Smitha czy autora Another World wyłożone w dobrym stylu.

Pokaż mimo to

avatar
1017
698

Na półkach: ,

Zbiór publikowanych w różnych miejscach artykułów o przeszłości gier komputerowych. Taka forma ma wpływ na jakość wydawnictwa. Często są to zaledwie "krótkie szkice z historii, rekonesans badawczy, przetarcie szlaków: najciekawsze wydarzenia, postaci, tytuły". Książka pełna nostalgii i skrótów, które zachęcają do dalszego zgłębiania historii elektronicznej rozrywki.

Zbiór publikowanych w różnych miejscach artykułów o przeszłości gier komputerowych. Taka forma ma wpływ na jakość wydawnictwa. Często są to zaledwie "krótkie szkice z historii, rekonesans badawczy, przetarcie szlaków: najciekawsze wydarzenia, postaci, tytuły". Książka pełna nostalgii i skrótów, które zachęcają do dalszego zgłębiania historii elektronicznej rozrywki.

Pokaż mimo to

avatar
450
366

Na półkach: ,

W książce liczy się nie tylko tematyka, ale także sposób przedstawienia tego tematu. Sposób pisania jest tu chyba kluczowy, bo najciekawszy temat można zepsuć kiepskim piórem. Trochę bałam się tej książki. Że jej nie zrozumiem, że będzie za trudna, że to nie dla mnie. Nie jestem znawcą tematu i ekspertem nie zostanę, ale bardzo dobrze i przyjemnie się czytało. Z przyjemnością poczytałam sobie o grach na stare komputery.

W książce liczy się nie tylko tematyka, ale także sposób przedstawienia tego tematu. Sposób pisania jest tu chyba kluczowy, bo najciekawszy temat można zepsuć kiepskim piórem. Trochę bałam się tej książki. Że jej nie zrozumiem, że będzie za trudna, że to nie dla mnie. Nie jestem znawcą tematu i ekspertem nie zostanę, ale bardzo dobrze i przyjemnie się czytało. Z...

więcej Pokaż mimo to

avatar
102
99

Na półkach: ,

Nie tak dobra, jak BAJTY POLSKIE, wyraźnie gorsza od AUTOMATY LICZĄ, nieco skrótowa, ale i tak warto wydać te parę groszy i przeczytać. Aż łezka się kręci, jak pomysli się o starych, dobrych czasach...

Nie tak dobra, jak BAJTY POLSKIE, wyraźnie gorsza od AUTOMATY LICZĄ, nieco skrótowa, ale i tak warto wydać te parę groszy i przeczytać. Aż łezka się kręci, jak pomysli się o starych, dobrych czasach...

Pokaż mimo to

avatar
6
6

Na półkach:

Dobra rozwijająca książka. Lepsza niż filmy motywujące na Youtobe.

Dobra rozwijająca książka. Lepsza niż filmy motywujące na Youtobe.

Pokaż mimo to

avatar
225
37

Na półkach: ,

Lektura obowiązkowa dla starszego pokolenia graczy lubiących wracać wspomnieniami do prapoczątków elektronicznej rozrywki.

Lektura obowiązkowa dla starszego pokolenia graczy lubiących wracać wspomnieniami do prapoczątków elektronicznej rozrywki.

Pokaż mimo to

avatar
916
915

Na półkach:

Pozycja, która docenią szczególnie ci, którym dane było dorastać i cieszyć się komputerową rozrywką w omawianym przez autora, "pionierskim" dla zjawiska okresie. Miłe wspominki, wywołujące rozrzewniającą nostalgię są w przypadku tej książki naprawdę bezcenne. Młodsi czytelnicy mogą mieć problemy ze zobrazowaniem sobie tego, o czym się tu pisze, choć mniemam, że w paru przypadkach zapoznanie się z treścią "Dawno temu w grach" może stanowić dla nich bodziec do szerszego researchu, poszukania odpowiednich treści w internecie, czy filmików ilustrujących to, jak to opisana przez autora rozrywka wyglądała "w praktyce".

Mam kilka zarzutów pod adresem autora. Przede wszystkim to, że poszczególne zagadnienia zostały potraktowane nieco zdawkowo, skrótowo a przy całkiem niezłym warsztacie, jaki prezentuje Pan Kluska i jego niezaprzeczalnym talencie do "pisarskiego gawędziarstwa", chciałoby się, żeby niektóre myśli rozwinął i niektóre tematy bardziej zgłębił. Po drugie, trochę raziło mnie raczej niepotrzebne, przy tak niewielkiej objętościowo książce powtarzanie, co jakiś czas tych samych faktów, w odrobinę tylko innym kontekście.

Poza tym, książka wywiera jak najbardziej pozytywne wrażenia, widać, że napisana jest z sercem, przez osobę, która ongiś niemało czasu spędziła na łamaniu joysticków i wklepywaniu komend w tekstówkach.

Ponadto duży plus za udostępnienie pozycji za darmo. Swoją drogą mam nadzieję, że niebawem ukaże się również elektroniczne wydanie nowej książki autora, "Bajty polskie", na które, po przeczytaniu niniejszej pozycji bardzo czekam.

Pozycja, która docenią szczególnie ci, którym dane było dorastać i cieszyć się komputerową rozrywką w omawianym przez autora, "pionierskim" dla zjawiska okresie. Miłe wspominki, wywołujące rozrzewniającą nostalgię są w przypadku tej książki naprawdę bezcenne. Młodsi czytelnicy mogą mieć problemy ze zobrazowaniem sobie tego, o czym się tu pisze, choć mniemam, że w paru...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    67
  • Chcę przeczytać
    63
  • Posiadam
    23
  • Ulubione
    3
  • 2019
    2
  • Informatyka
    2
  • Chcę w prezencie
    2
  • Historia
    1
  • Kolejka
    1
  • 2018
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Dawno temu w grach. Czas pionierów: szkice z historii gier komputerowych


Podobne książki

Przeczytaj także