Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made
- Wydawnictwo:
- Sine Qua Non
- Data wydania:
- 2018-09-05
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-09-05
- Data 1. wydania:
- 2017-09-05
- Liczba stron:
- 336
- Czas czytania
- 5 godz. 36 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788381292436
- Tłumacz:
- Bartosz Czartoryski
- Tagi:
- gry komputerowe historia gier tworzenie gier
Międzynarodowy bestseller! Jak powstają znane gry – Wiedźmin, Dragon Age, Stardew Valley, Destiny, Diablo?
Tworzenie gier komputerowych w dzisiejszych czasach jest często bardziej fascynujące niż efekt końcowy. Jason Schreier zabiera czytelników w niezwykłą podróż za kulisy przemysłu gier wideo, gdzie twórcą może być zespół 600 przepracowanych geeków lub jeden geniusz. Opisując artystyczne wyzwania stojące przed producentami, techniczne bariery, żądania graczy i pracę przypominającą robotę w korporacji, autor dochodzi do wniosku, że każda z gier jest swoistym cudem.
To podróż do istnego piekła, jakim jest świat twórców gier, a jednocześnie hołd dla wszystkich tych, którzy próbują sprostać niebotycznym oczekiwaniom otoczenia i stworzyć najlepszą grę, jaką tylko można sobie wyobrazić.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 825
- 576
- 206
- 30
- 27
- 16
- 12
- 12
- 10
- 9
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry
Dodaj cytat
Opinia
źródło: https://ustatkowanygracz.pl/krew-pot-i-piksele-recenzja/
Jeszcze jako nastolatek wychowujący się na grach wideo, miałem dwa marzenia. Po pierwsze, chciałem móc pisać o ulubionym hobby. Tworzyć recenzje i testy, móc grać w długo wyczekiwane produkcje dużo wcześniej, niż reszta świata. Po drugie, pragnąłem tworzyć gry. Budować fantastyczne światy i wrzucać do nich wszelkiej maści potwory czekające na śmiałków pragnących złota i sławy; kreować niezwykłych bohaterów z super mocami i tym podobne.
Gdy pierwsze z powyższych udało mi się spełnić okazało się, że pisanie o grach nie jest tak cudowne, jak mogłoby się wydawać, a chęć pogrania bez konieczności przelania wrażeń na klawiaturę laptopa nader często pozostaje jedynie mrzonką. Cóż, przynajmniej drugie z marzeń nadal było aktualne. Dlaczego było? Ponieważ w trakcie kilkuletniej „kariery” miałem okazję spotkać wielu ludzi zajmujących się gamedevem oraz odwiedzić studia, w których powstają największe produkcje. Szybko przekonałem się, że jednak wolę grać w gry, aniżeli je robić. Wszystko przez to, że ich tworzenie to…
Krew, pot i piksele
Recenzja książki Krew,pot i pikseleJason Schreier, którego możesz kojarzyć z jednego z najpopularniejszych serwisów gamingowych – Kotaku – popełnił książkę, w której opisuje proces powstawania dziesięciu znanych produkcji. Tym sposobem możesz dowiedzieć się ile pracy kosztowało zrobienie Pillars of Eternity, Uncharted 4, Stardew Valley, Diablo III, Halo Wars, Dragon Age: Inkwizycja, Shovel Knight, Destiny oraz Wiedźmin 3. Do tego dochodzi nigdy nie ukończone Star Wars 1313.
Wiedziałem, że tworzenie gier to skomplikowany proces, niejednokrotnie słyszałem o trudnościach, jakie napotyka każda ekipa developerska, jednak informacje, które zawiera książka Krew, pot i piksele zwyczajnie powaliły mnie na glebę. Nie będę uchylał nawet milimetra rąbka tajemnicy, aby nie zabierać Ci przyjemności z lektury, ale wiedz, że będziesz czytał kolejne strony z szeroko rozdziawioną buzią.
Niezapomniana opowieść
To chyba najlepsze podsumowanie tego, jakie będę miał skojarzenie z Krew, pot i piksele. Ta książka to dziesięć niesamowitych opowiadań, które na długo zostaną w mojej pamięci. Twojej też, zapewniam, jeśli postanowisz sięgnąć po działo Schreiera. A zdecydowanie warto, ponieważ książka napisana jest niezwykle przystępnym językiem, a wypowiedzi rozmówców autora doskonale uzupełniają suche fakty.
Wydawnictwo Sine Qua Non, którego nakładem ukazała się Krew, pot i piksele, przyzwyczaiło mnie do doskonałej jakości swoich publikacji. Nie inaczej jest i tym razem. Owszem, trafiło się kilka literówek, jednak nie mają one żadnego wpływu na finalny odbiór całości. Zabrakło jedynie choćby kilku zdjęć, czy to rozmówców, czy samych siedzib firm.
Nie musisz być wielkim miłośnikiem gier wideo, aby sięgnąć po Krew, pot i piksele. Wystarczy, że choć trochę interesujesz się elektroniczną rozrywką. Ta książka jest niezwykłą opowieścią o tym, że tworzenie gier wideo jest wspaniałą przygodą, jednak bardzo często ukończenie pracy może okazać się niezwykle kosztowne…
źródło: https://ustatkowanygracz.pl/krew-pot-i-piksele-recenzja/
więcej Pokaż mimo toJeszcze jako nastolatek wychowujący się na grach wideo, miałem dwa marzenia. Po pierwsze, chciałem móc pisać o ulubionym hobby. Tworzyć recenzje i testy, móc grać w długo wyczekiwane produkcje dużo wcześniej, niż reszta świata. Po drugie, pragnąłem tworzyć gry. Budować fantastyczne światy i wrzucać do nich...