Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry

Okładka książki Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry
Jason Schreier Wydawnictwo: Sine Qua Non reportaż
336 str. 5 godz. 36 min.
Kategoria:
reportaż
Tytuł oryginału:
Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made
Wydawnictwo:
Sine Qua Non
Data wydania:
2018-09-05
Data 1. wyd. pol.:
2018-09-05
Data 1. wydania:
2017-09-05
Liczba stron:
336
Czas czytania
5 godz. 36 min.
Język:
polski
ISBN:
9788381292436
Tłumacz:
Bartosz Czartoryski
Tagi:
gry komputerowe historia gier tworzenie gier
Średnia ocen

                7,2 7,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,2 / 10
676 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
44
44

Na półkach:

źródło: https://ustatkowanygracz.pl/krew-pot-i-piksele-recenzja/

Jeszcze jako nastolatek wychowujący się na grach wideo, miałem dwa marzenia. Po pierwsze, chciałem móc pisać o ulubionym hobby. Tworzyć recenzje i testy, móc grać w długo wyczekiwane produkcje dużo wcześniej, niż reszta świata. Po drugie, pragnąłem tworzyć gry. Budować fantastyczne światy i wrzucać do nich wszelkiej maści potwory czekające na śmiałków pragnących złota i sławy; kreować niezwykłych bohaterów z super mocami i tym podobne.

Gdy pierwsze z powyższych udało mi się spełnić okazało się, że pisanie o grach nie jest tak cudowne, jak mogłoby się wydawać, a chęć pogrania bez konieczności przelania wrażeń na klawiaturę laptopa nader często pozostaje jedynie mrzonką. Cóż, przynajmniej drugie z marzeń nadal było aktualne. Dlaczego było? Ponieważ w trakcie kilkuletniej „kariery” miałem okazję spotkać wielu ludzi zajmujących się gamedevem oraz odwiedzić studia, w których powstają największe produkcje. Szybko przekonałem się, że jednak wolę grać w gry, aniżeli je robić. Wszystko przez to, że ich tworzenie to…
Krew, pot i piksele

Recenzja książki Krew,pot i pikseleJason Schreier, którego możesz kojarzyć z jednego z najpopularniejszych serwisów gamingowych – Kotaku – popełnił książkę, w której opisuje proces powstawania dziesięciu znanych produkcji. Tym sposobem możesz dowiedzieć się ile pracy kosztowało zrobienie Pillars of Eternity, Uncharted 4, Stardew Valley, Diablo III, Halo Wars, Dragon Age: Inkwizycja, Shovel Knight, Destiny oraz Wiedźmin 3. Do tego dochodzi nigdy nie ukończone Star Wars 1313.

Wiedziałem, że tworzenie gier to skomplikowany proces, niejednokrotnie słyszałem o trudnościach, jakie napotyka każda ekipa developerska, jednak informacje, które zawiera książka Krew, pot i piksele zwyczajnie powaliły mnie na glebę. Nie będę uchylał nawet milimetra rąbka tajemnicy, aby nie zabierać Ci przyjemności z lektury, ale wiedz, że będziesz czytał kolejne strony z szeroko rozdziawioną buzią.
Niezapomniana opowieść

To chyba najlepsze podsumowanie tego, jakie będę miał skojarzenie z Krew, pot i piksele. Ta książka to dziesięć niesamowitych opowiadań, które na długo zostaną w mojej pamięci. Twojej też, zapewniam, jeśli postanowisz sięgnąć po działo Schreiera. A zdecydowanie warto, ponieważ książka napisana jest niezwykle przystępnym językiem, a wypowiedzi rozmówców autora doskonale uzupełniają suche fakty.

Wydawnictwo Sine Qua Non, którego nakładem ukazała się Krew, pot i piksele, przyzwyczaiło mnie do doskonałej jakości swoich publikacji. Nie inaczej jest i tym razem. Owszem, trafiło się kilka literówek, jednak nie mają one żadnego wpływu na finalny odbiór całości. Zabrakło jedynie choćby kilku zdjęć, czy to rozmówców, czy samych siedzib firm.

Nie musisz być wielkim miłośnikiem gier wideo, aby sięgnąć po Krew, pot i piksele. Wystarczy, że choć trochę interesujesz się elektroniczną rozrywką. Ta książka jest niezwykłą opowieścią o tym, że tworzenie gier wideo jest wspaniałą przygodą, jednak bardzo często ukończenie pracy może okazać się niezwykle kosztowne…

źródło: https://ustatkowanygracz.pl/krew-pot-i-piksele-recenzja/

Jeszcze jako nastolatek wychowujący się na grach wideo, miałem dwa marzenia. Po pierwsze, chciałem móc pisać o ulubionym hobby. Tworzyć recenzje i testy, móc grać w długo wyczekiwane produkcje dużo wcześniej, niż reszta świata. Po drugie, pragnąłem tworzyć gry. Budować fantastyczne światy i wrzucać do nich...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    825
  • Chcę przeczytać
    576
  • Posiadam
    206
  • Teraz czytam
    30
  • 2018
    27
  • 2022
    16
  • 2019
    12
  • 2023
    12
  • Audiobooki
    10
  • 2020
    9

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry


Video

Video

Podobne książki

Przeczytaj także