Opinie użytkownika
"Amerykańscy bogowie" to jedna z najpopularniejszych powieści Neila Gaimana. Główny bohater, Cień, spotyka po wyjściu z więzienia tajemniczego jegomościa, pana Wednesday. Razem z nim udaje się w podróż po Ameryce by zebrać bogów, przywleczonych do niej wraz z migrantami, do ostatecznej walki z zapomnieniem.
Wiele wątków się tu pojawiło, niektóre były prowadzone lepiej,...
"Zamęt" Vincenta V. Severskiego opowiada o spisku trawiącym polską Agencję Wywiadu od środka z wątkiem Talibanu w tle.
Tempo akcji książki było bardzo nierówne. Pierwszą połowę książki bardziej się przemęcza niż czyta, druga z kolei aż do dość sennego zakończenia pochłania. Wątki w książce spotkał podobny los, wszystko powoli jak walec musiało się rozruszać. Zdecydowanie...
"Różaniec" Rafała Kosika to przede wszystkim krytyczna wizja społeczeństwa, zarówno współczesnego jak i przyszłego, autodestrukcyjnej natury człowieka, ale także historia o miłości, rodzinie i poświęceniu.
Warszawa piórem Kosika to fascynujące miejsce, miasto, które zawisło nie tylko w przestrzeni kosmicznej jako jeden z pierścieni na orbitalnym różańcu ale i w czasie....
Książka Iana Rankina "Miecz i tarcza" to drugi utwór tego autora, który trafił w moje dłonie (pierwszym byli "Święci Biblii Cienia"). Tym razem John Rebus, protagonista kryminału, mierzy się z terrorystyczną organizacją paramilitarną działającą w Szkocji, powiązaną z bojówkami z Irlandii Północnej.
Akcja dzieje się 1993 roku, w ciągu trwającego konfliktu w Irlandii...
Bernard Minier w "Paskudnej historii" zabrał mnie w niebywałą podróż, wprost na samotne wysepki na granicy stanu Waszyngton z Kanadą by śledzić losy chłopaka zamieszanego w morderstwo swojej dziewczyny. I cóż, z chęcią bym powiedział "ja chcę jeszcze raz".
Od pierwszych stron książki w oczy rzuca się język używany przez autora, obrazowy, dokładny ale kwiecisty. Używany z...
Po latach udało mi się wrócić i skończyć trylogię "Więzień Labiryntu" Jamesa Dashnera. Po moich ostatnich przygodach z polskimi horrorami dobrze mi zrobiło przeczytanie czegoś napisanego normalnie i przyjemnie.
W "Leku na śmierć", zwieńczeniu cyklu, w końcu dochodzi do ostatecznej rozprawy z DRESZCZem i z tym, czy faktycznie jest on taki dobry, jak sama organizacja lubi...
"Miasteczko" Roberta Cichowlasa i Łukasza Radeckiego ciężko nazwać horrorem, choć teoretycznie w tym gatunku występuje. Co ciekawsze i zabawniejsze, na okładce widnieją słowa Mastertona o tej książce, chociaż wątpię by ją ktokolwiek w otoczeniu Grahama chociaż widział na oczy, bo o samym autorze nie wspomnę.
Sama fabuła kręci się wokół fikcyjnej wersji wierzeń słowiańskich...
Stephen King dla początkujących. "Cmętarz Zwieżąt" jak na jego książki czytało się całkiem płynnie i przyjemnie. Nie było aż tak tego, z czego głównie znam Kinga, czyli dużej ilości przedłużonych niemiłosiernie opisów. Wciąż jednak było czuć rękę autora, czasem były takie przestoje akcji, że chciało aż się wołać "niech się coś tu w końcu stanie" , wciąż nie był to...
więcej Pokaż mimo to"Maska Luny" Jarosława Moździocha była naprawdę świetnym horrorem, niestety jednak tylko dla czytelnika. Zarzucić tutaj można wiele - nienaturalne dialogi, brak rzetelnego opisu jakiejkolwiek postaci męskiej, może za wyjątkiem Iana - ale do walorów postaci kobiecych autor wraca regularnie, największym grzechem jednak było epatowanie erotyką, często zwyczajnie...
więcej Pokaż mimo to
Spodziewałem się, że odbędę piękną i relaksującą podróż po lasach, podczas której drzewa zdradzą mi swoje sekrety. "Sekretne życie drzew" niestety tylko częściowo spełniło moje oczekiwania.
Peter Wohlleben z własnego doświadczenia leśnika oraz miłości do drzew brnie z rozdziału na rozdział. Opisuje niesamowite rzeczy w sposób, który już taki niesamowity nie jest. Gdy do...
Długo czytałem tę książkę, co jakiś czas wracałem, ale musiałem przerywać. Wiele mnie w niej męczyło.
Przede wszystkim opowiadania, mimo naprawdę niezłej części obyczajowej bardzo niewiele wzbudzały grozy, emocji takich jak niepokój, te znane chyba każdemu czytelnikowi dreszcze na skórze nie wystąpiły. A przecież takie jest zamierzenie opowiadań, które jednak miały być w...
Szkocja jest podzielona przed referendum niepodległościowym jak od dłuższego czasu nie była. Gdy więc ginie jeden z liderów jednego ze stronnictw a także dochodzi do tajemniczego wypadku samochodowego do akcji wkracza ponaglana przez polityków szkocka policja z Siobhan Clarke i Johnem Rebusem na czele. Ten drugi dodatkowo musi się zmierzyć z własną przeszłością, w czym...
więcej Pokaż mimo toOkładka dumnie głosi "japońska wersja Przeminęło z wiatrem". Z początku raczej nie potrafiłem się w "Ostatniej Konkubinie" doszukać podobieństw do legendarnego już amerykańskiego dzieła. Główne postacie - Sachi i Scarlett pozornie nic nie łączy, cicha, nieśmiała, stonowana Japonka oraz żywiołowa i temperamentna Amerykanka. Po dłuższym czasie dostrzegłem jednak, że głębiej...
więcej Pokaż mimo to
Przed lekturą dużo słyszałem o tej książce, głównie pozytywy. Nic więc dziwnego, że dotąd "Metro 2033" Dmitrija Glukhovsky'ego jawił mi się jaka porządna literatura post-apokaliptyczna.
Być może wynika to z racji samego uniwersum i dość zamkniętej przestrzeni akcji, ale to co rzuciło mi się najpierw w oczy, to bardzo ubogie opisy tła, i jak to jeszcze rozumiem za...
Ostatni tom Siedmiu Zwierząt Rajlegu Nika Pierumowa przeczytany po latach od skończenia przeze mnie poprzednich tomów. Konkluzje? Coś się stało i nie potrafię powiedzieć, czy to wina czasu, który minął pomiędzy lekturą poprzednich książek cyklu, czy nastąpił aż taki regres. Tom drugi Imienia Bestii pisany był bardzo słabym językiem, mało obrazowym, prostym. Dialogi były...
więcej Pokaż mimo to
Moje drugie spotkanie z tą autorką okazało się strzałem w dziesiątkę i dokładnie tym czego potrzebowałem po dłuższej rozłące z gatunkiem fantasy. Powieść zaczyna się trywialnie, zły czarnoksiężnik wybiera jedną z wioskowych dziewczyn by ta mu usługiwała. W dodatku wybiera akurat główną bohaterkę.
Oczywiście okazuje się potem, iż nasz czarnoksiężnik nie jest do końca zły, a...
Wiele na temat tej książki zostało już napisane, ale mam zamiar dorzucić swoje dwa grosze.
Lektura książki zabrała mi bardzo dużo czasu, głównie przez życie prywatne, ale również dlatego, że pomimo stosunkowo łatwego języka czytało się bardzo topornie. Dialogi uproszczone, opisów mało, zdania pisane krótko, zwięźle, bez życia. Czasem się miało wrażenie, że Murakami nie...
"Weźmiemy jeszcze po tekilce?" Osobiście ja już podziękuję.
"Tequila" opowiada losy frontmana pewnego bandu, który podczas pogrzebu perkusisty z zespołu dokonuje rozliczenia ze swoją sztuką, życiem oraz postępowaniem przyjaciół.
Książkę czytało się łatwo, choć wiele zabiegów językowych czytania nie ułatwiało. Autor starał się posłużyć slangiem, ale spora dawka powtórzeń i...
Długo siedziałem nad tą książką, ale nie dlatego, że była nużąca czy czytanie jej męczyło. Raczej powoli delektowałem się każdym słowem - gdyż muszę przyznać, że narracja książki bardzo przypadła mi do gustu.
Akcja powieści toczy się w XIX wieku, głównie w Paryżu. Główny bohater, Simonini, jest postacią nie wzbudzającą pozytywnych odczuć; szowinistyczny, cwany i wstrętny -...
"Złoty Budda" na pewno nie znajdzie się wśród moich ulubionych książek tego autora.
Fabuła opowiada o stacjonującym na statku "Oregon" zespole najemników, którzy po wodzą prezesa Juana Cabrillo podejmują się różnych, niebezpiecznych zleceń. Tym razem za zadanie mają wykraść legendarnego Złotego Buddę oraz przywrócić wolność Tybetowi. Sami musicie przyznać - czyż nie...