Opinie użytkownika
Pragnę Więcej - Marta Krajewska
.
Czy ja sięgnęłam po romans? Bez namawiania, sama, z własnej woli?! Owszem! To totalnie nie mój gatunek, ale z Pragnę Więcej, to coś więcej niż tylko romans. To powrót do Wilczej Doliny, czyli do jednej z moich ukochanych trylogii fantasy. Marta Krajewska postanowiła napisać romans, z nutą erotyki, przedstawiający życie mieszkańców Wilczej...
Małżeństwo we troje - Éric-Emmanuel Schmitt
.
Co to była za książka! Zbiór pięciu opowiadań o niewidocznej miłości, która nie ma nic wspólnego z romansem! Każda historia była emocjonująca, trzymająca w napięciu. Niektóre wyciskały łzy, inne pozwalały zachwycać się pięknem przyrody, kolejne szokowały i zmuszały do głębokich przemyśleń.
.
To moja pierwsza styczność z tym...
Pokrzywa i Kość - T. Kingfisher
.
Wspaniała, jednotomowa powieść fantasy o kobiecie po 30, która wykonuje dwa niewykonalne zadania, żeby pomogła jej pozegnucha. Pozegnucha to kobieta, która potrafi rozmawiać ze zmarłymi.
.
Sięgnęłam po tę książkę przez tytuł, serio! I tytuł jest blisko związany z tymi dwoma zadaniami. No i, uwielbiam pokrzywę 🤣!
.
Ale w czym pozegnucha...
Przeczytałam, długo mi to zeszło, choć książka była cieniutka. Format dziwny, bo większy niż standardowa książka, ale wciąż wygodny do trzymania 😁.
.
A o czym? O ormiańskiej wiosce, na końcu świata. Odizolowanej, żyjącej własnym życiem i przeżywającej własne tragedie i małe szczęścia. Dla mnie bardzo emocjonująca książka, kibicowałam bohaterom i z wielką ciekawością...
Inspektor Wołeczek i Żar Czungpalarmy – Andrzej Graul
.
Kicz, przegięcia, wyolbrzymienia, absurd, chaos, trochę humoru i poukrywane perełki np. w postaci tekstów piosenek, czy innych odniesień do literatury i sztuki. Fabuła leci tak szybko, że trudno ją złapać. A jak się ją złapie, to i tak trudno ogarnąć, co się tam dzieje. Bo dzieje się wszystko, wszystko na...
Luka - Jagoda Ratajczak
.
O czym jest ta książka? O języku angielskim, o drugim języku, o wielojęzyczności, o nauce w szkole i dorosłym życiu, o wojnie i imigrantach, którzy zmagają się z barierą językową, o historii nauczania angielskiego w polskiej szkole, o jąkaniu jako barierze komunikacyjnej, o ocenianiu - tym szkolnym i tym bezlitosnym, dorosłym. Książka pełna wiedzy,...
Tae ekkejr! & Lare i t’ae - Eleonora Ratkiewicz
.
Te dwa tytuły to dylogia Najliss. O pierwszym tomie pisałam wam w poprzednim poście, teraz czas na opinię o całej historii.
.
To fantastyka, gdzie jest wiele królestw, oraz jedna elficka dolina, która nie jest dostępna dla ludzi. Chyba, że sama ich tam wpuści. Elfy mają zakaz opuszczania doliny, ale nie każdy trzyma się...
Tae ekkejr! Eleonora Ratkiewicz
.
Fantastyka w której dialogi nie raz doprowadzą was do parskania, wybuchów śmiechu, niemożliwego do powstrzymania! Ale zanim przejdę do fabuły, zwrócę uwagę na opisy.. autorka ma tak barwny język, tak pięknie potrafi opisywać przyziemne rzeczy, że aż człowiek sam nie dowierza, jak Pani Ratkiewicz zauważyła i wydobyła to piękno, tę magię...
Yellowface - Rebecca Kuang
.
📒 Ta książka tak trzymała mnie w napięciu, że każdą wolną chwilę przeznaczałam na czytanie. Cudownie było poznać proces wydawniczy - od redakcji, przez konsultacje kulturowe, po.. reklamę, szczególnie w social mediach, która znowu okazuje się jednym z najważniejszych elementów. Bez odpowiedniej reklamy, nawet najlepsza książka, nie ma szans...
The Bookshop on the Corner - Jenny Colgan
.
📚 Książki, które według bohaterki są lekarstwem dla duszy, rozwiązaniem wszelkich problemów i.. jej całym życiem.
.
📖 Bohaterka, bibliotekarka, traci swoją ukochaną pracę, przez zamknięcie kolejnej biblioteki. Postanawia spróbować spełnić swoje marzenia, bo nie może i nie chce się odnaleźć w tym nowoczesnym świecie, w którym...
Słowa Mogą Wszystko - Silvia Vecchini, Sualzo
.
🏙️ Komiks dla młodzieży. Krótki, treściwy, do połknięcia w jeden wieczór. Mnie tak wciągnęło, że musiałam przeczytać na raz.
Bohaterką jest Sara, która czuje się samotna, bo nagle skończyła się jej przyjaźń z Gretą, musi radzić sobie z trauma po wypadku, młodzieńczymi problemami związanymi z osobowością plus przeprowadzką...
Almond, Ten który nie czuł - Won Pyung Sohn
.
📘 Bardzo ciekawa historia o chłopcu, który nie czuł emocji. Nie czuł strachu, litości, zazdrości czy upokorzenia. Nie uśmiechał się, nie smucił się.. był jak robot, był dziwakiem. Matka próbowała go uczyć zasad, reakcji czy zwykłych odpowiedzi, których powinien udzielać w danej sytuacji, żeby się nie wyróżniać. Niestety, w...
Horror - Madlena Szeliga, Emilia Dziubak
.
👧 Dzisiaj o kolejnej książce dla dzieci! Ale tym razem nie każdego dziecka, na pewno musi być dość dojrzałe emocjonalnie, żeby móc po tej książce spać spokojnie i dalej chcieć jeść owoce i warzywa.
.
📚 Ta zachwycająca książka o wielkim formacie, jest o warzywach i owocach, które każdego dnia cierpią, trafiając na nasze talerze....
The Brilliant Life of Eudora Honeysett - Annie Lyons
.
🎧 Kolejny audiobook przesłuchany na Storytel. Książka, której w Polsce (niestety!) nie ma. Obyczajowka, o 85 letniej Eudorze, która nie chce wylądować w domu opieki, nie chce się jeszcze bardziej zestarzeć, wiec postanawia.. zadbać o godny koniec.
.
↔️ Historia starszej Eudory przeplata się tutaj z rozdziałami o jej...
Figgrotten - April Stevens
.
📚Książka o dziwnej, naprawdę niezwykłej dziewczynce, która ma wyjątkową więź z otaczającą ją naturą. Historia o samotnosci, dojrzewaniu, żałobie po przyjacielu, o nowych przyjaźniach i poznawaniu siebie.
.
📖 To króciutka historia, którą szybko się czyta. Na okładce możemy przeczytać, że to książka o dojrzewaniu duszy, i to naprawdę dobre...
Boska Komedia - Dante Alighieri, tłum. Jarosław Mikołajewski
.
📘Co to było za doświadczenie! Od czasu do czasu sięgam po klasykę, chociaż najczęściej tę w języku angielskim (Draculę polecam bardzo!). Tym razem postanowiłam, w końcu, dokładnie poznać Boską Komedię. Długo chodziło mi to po głowie, ale byłam boleśnie świadoma, że nie zrozumiem tej komedii przez poetyckość,...
TRU Love Story - Barbara Kosmowska, ilustracje Emilia Dziubak
.
🐰 Historia zajączka Tru, który przeniósł się z Lasu Emigrantów do Koniczyn Dolnych. Jest młodym, pełnym energii zającem, który ma talent do wymyślania i tworzenia (w większości) przydatnych wynalazków. Niestety próżność, prezenty i sława, doprowadziły do tego, ze nie siedział już w swojej pracowni, a wydawał...
Książki dla dzieci wywołują we mnie tyle emocji, że czasami trudno sobie z tym natłokiem poradzić. Tak było i tym razem.
.
Niezłe Ziółko wypożyczyłam z biblioteki, bo chce przeczytać wszystkie książki ilustrowane przez Emilię Dziubak, uwielbiam klimat jej prac.
.
O czym jest książka? O chłopcu, który nie do końca odnajduje się wśród rówieśników, ale za bardzo mu to też nie...
Wiedma - Monika Maciewicz
.
Znowu wzięłam się za słowiańską fantastykę, i jak dobrze znowu trafiłam! Wciągnęło mnie od pierwszych stron, czyta się szybko, język bardzo ciekawy (dużo wyrażeń już nieużywanych, musiałam sprawdzać w słowniczku). Książka bardzo mocno oparta na słowiańskiej kulturze: mamy tu opisanych mnóstwo obchodów świąt, obyczajów, ubrań, biżuterii, domostw,...
Długo zbierałam się, żeby tę książkę zacząć. Chyba dwa lata czekała na Kindlu. Bardzo cenie Wiktorię Korzeniewską, za to co robi w internatach i wydaje się bardzo dobrym człowiekiem. Bałam się, że książka może mi się nie spodobać, i wtedy czułabym się z tym niezbyt dobrze 😅. Ale już od pierwszych zdań wciągnęło mnie, zainteresowało i totalnie zauroczyło stylem pisania....
więcej Pokaż mimo to