Opinie użytkownika
+Lady Jessika (dobrze napisana postać kobieca miażdży dzisiejsze woke popkulturę, a to było w latach 50-60 XX wieku, kiedy książka była wydawana)
+Arrakis/Diuna setting na pustyni
- wizje i przejścia między nimi a światem przedstawionym
-momentami przegadana
-słabo się zestarzała, a nagrody otrzymała chyba z braku konkurencji
Ważne są zapiski Irulany
Na pewno 3 filmy na...
Powrót do Kentaro i jego perypetii po okresie prawie dwuletniej przerwy z ta trylogią.
To co narzekałem w pierwszym tomie zostało poprawione.
Historia w klimacie Shoguna, różnych opowieści o roninach, samurajach kodeksie moralnym i Japonii w czasach mocno zamierzchłych (coś a'la średniowiecze w Japonii). Omote nr 2 szybko się czyta, Omote 1 i Omote 3 nie tak się szybko...
Kolejna przygoda Uthreda.
Zajęcie Londynu.
Przemoc domowa (fizyczna) wobec żony kuzyna Uthreda, przez kuzyna Uthreda.
Szybko się czyta.
7/10
Jest to zbiór krótki opowiadań Wiliama Gibsona oraz innych pisarzy z nim współpracujący: John Shirley „The Belonging Kind” („Pasujący gatunek” w polskiej wersji językowej); Bruce Sterling „Red Star, Winter Orbit”(„Czerwona gwiazda, orbita zimowa”) czy Michael Swanwick „Dogfight” („Starcie”).
Ten zbiór to niejako swoiste zaproszenie do Sprawl Trylogy (trylogia Ciągu),...
Tłumacz Piotr W. Cholewa (ojciec M. Cholewy od Algorytmów Wojny)
Jest to zbiór krótki opowiadań Wiliama Gibsona oraz innych pisarzy z nim współpracujący: John Shirley „The Belonging Kind” („Pasujący gatunek” w polskiej wersji językowej); Bruce Sterling „Red Star, Winter Orbit”(„Czerwona gwiazda, orbita zimowa”) czy Michael Swanwick „Dogfight” („Starcie”).
Ten zbiór to...
Książka z gatunku hard SF traktująca o metafizyce tj. badająca najogólniejsze właściwości bytu.
Opowiada o losach Angeliki Zamoyskiej de homo McPherson oraz Adamie Zamoyskim.
Adam Zamoyski jest tzw. Wskrzeszeńcem tj. osobą, która „ponownie się narodziła” w XXIX wieku sam Adam jest z XXI wieku.
Adam ponadto szuka odpowiedzi kim jest?
Świat przedstawiony jest jedną z cech...
Ocena 7/10
Patrząc na zakończenie:
Przypomina mi trochę "paradoks Dziadka" - Podróżnik w czasie wstecz chce zabić własnego dziadka przed poczęciem swojego ojca lub matki. Skoro podróżnik jednak się narodził, to jego próby powinny zakończyć się niepowodzeniem (wymóg spójności). Równocześnie zakłada się, że podróżnik zachowuje zwykły wpływ oddziaływania na...
Ostatni tom trylogii dystopii Silos.
Składa się z czterech części Podkop, Na zewnątrz, Dom oraz Pył.
Nadal podtrzymuję to co napisałem o części pierwszej. Historię mamy nadal otwartą i to w dość przyjemny sposób tj. ułożenie tak historii, że niemal czytamy jak w prehistorii zachowywali się pierwsi ludzie.
Gdybym mógł ocenić całą trylogię, Silos.Zmiana.Pył to dałbym 10+/10...
Nawiązując do mojej poprzedniej opinii dot. tomu pierwszego zapomniałem wspomnieć lub nie zwróciłem uwagi na czas akcji w postaci daty wiedziałem tylko, że to jest przyszłość, ale nie wiedziałem że jest aż tak daleka.
Tom II jest podzielony na trzy części
a) Dziedzictwo – Historia Donalda „Troya” Keena
b) Nakazy – ważne karty odkryte w fabule
c) Pakt – nawiązanie do Tomu I...
Dystopia jest to utwór fabularny z dziedziny literatury fantastycznonaukowej, przedstawiający czarną wizję przyszłości, wewnętrznie spójną i wynikającą z krytycznej obserwacji otaczającej autora sytuacji społecznej. Dystopia przyjmuje pesymistyczny osąd zastanego świata, fantastyczna wizja jest zazwyczaj jego hiperboliczną konstatacją, negującą możliwość odmiany zastanego...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
Najsłabsza z trylogii, potencjał z tomu pierwszego (stos korowy, powłoki) czuć subiektywnie, że jest zmarnowany.
5/10
Dla mnie to była czasami męczarnia przez nieumiejętne rozwleczenie akcji.
Powieść szkatułkowa
Kościół Dzierzby (The Shrike) wysyła 7 osób (warunek jest taki aby co była liczba pierwsza "prime number")na Hyperion, ale wśród nich jest zdrajca.
Tutaj się zatrzymam, bo w dobie woke/cancel culture patrząc na skład osobowy pielgrzymów, który jest następujący 6 mężczyzn i 2 kobiety (wyjaśnię dlaczego 8=7), może doprowadzić do tego, że czemu nie ma...
Ponoć ma dobre oceny i fandom zachwala, więc przeczytałem "Ostrze".
Zatem (jeśli popełniłem literówki w nazwach postaci to tylko świadczy o tym, że niektóre postaci traktuje neutralnie, a inne jakoś mi się wryły w pamięć mimo, że postacie te odgrywają swoje role niekiedy pierwszoplanowe w tym świecie)
setting a'la średniowieczne fantasy
Glokta - niepełnosprawny weteran...
Kompletnie inna historia niż w tomie I.
Idea zachowana: stos korowy, powłoki
Czułem jakbym czytał Indianę Jonesa w poszukiwaniu Atlantydy.
6/10 - na pewno nie solidna tylko w porządku powieść o przygodach Takeshiego Lva Kovacsa.
Kiedy wyjaśni się czym jest tytułowy "krąg" to prawda jest bliżej niż myślisz.
Martin Servaz ma do rozwiązania zagadkę-tj. prośbę od swojej znajomej, dawnej miłości.
To jest kontynuacja wydarzeń z tomu I, ale jest streszczenie tomu I, jednakże lepiej przeczytać tom I, aby mieć szerszy kontekst sytuacji.
- JH nadal bawi się z Servazem
- kilka wątków
- dla mnie interludium...
Ok. 3 lata temu przeczytałem dwie pojedyncze książki nie związane z jakąkolwiek serią. Spodobały mi się.
Teraz w 2023 roku sięgam po można rzec, flagową serię pisarza a mianowicie seria o Martinie Servazie.
W skrócie:
Luc Besson
Alpy
Koń
2-3 trupy
Bielszy odcień śmierci
Skomplikowana sprawa kryminalna
Rozwiązłość seksualna
Bielszy odcień śmierci
7/10 bo to jest pierwszy...
Pikana i Chris Carter Genesis
Na moment czytania tej książki to ostatnia z serii wydanych w Polsce.
O ile trafnie wytypowałem osobę, która popełniła ten czyn to jednak rozwój zdarzeń może zaskakiwać. Jak ktoś czytał Genesis Chrisa Cartera to znajdzie pewne podobieństwo.
8/10 plus znaczne rozwinięcie wątku Grace, który pojawiał się w poprzednich tomach.
Ciekawa zagadka kryminalna,
zwłoki niesione przez wodę,
wątek Romeo i Julii, ale nie do końca
Trask
8/10
Dr David Hunter bada sprawę w USA, czyli tam gdzie nabył swoje umiejętności tj. w trupiej farmie.
Solidny kryminał 7/10