Opinie użytkownika
Więzienna terapeutka to pamiętnik młodej terapeutki, która pracuje w jednym z najcięższych więzień w Wielkiej Brytanii, w którym swoją karę odsiadują najgorsi mordercy, gwałciciele i pedofile.
Pozytywnie zaskoczyłam się tą książką, ponieważ nie sądziłam, że będzie to tak dobrze napisany i wciągający pamiętnik. Myślałam, że to będzie kolejne „pitu pitu”, gdzie spotkam...
Nie wiem czy Wy też, ale ja odnoszę wrażenie, że hasło "ADHD" atakuje moje pokolenie od wczesnych lat szkolnych aż do teraz i nigdy jakoś specjalnie nie kwapiłam się do sprawdzenia, o co tak naprawdę z nim chodzi.
Pewnie nadal nie dążyłabym do zgłębienia tego tematu, gdyby coraz więcej osób dorosłych nie diagnozowało się pod kątem tego zaburzenia i nie widziałabym kilku...
„Dziedziczone blizny. Jak uwolnić się od traumy pokoleniowej i żyć swoim życiem?” to moja pierwsza pozycja o tej tematyce i nie będę ukrywać, że się jej bałam, ponieważ nie wiedziałam czego się spodziewać.
Pewnie każdy z nas zdaje sobie sprawę, że traumy pokoleniowe kładą się cieniem na nasze życie, ale nie każdy z nas wie w jak wielkim stopniu.
Sabine Lück w dość...
Ten rok chyba wyjątkowo obfituje w bardzo dobre debiuty.
Wiem, że niektórzy je uwielbiają i wyczekują, inni unikają jak ognia albo podchodzą jak pies do jeża.
Ja od niedawna zdecydowanie zaliczam się do tej pierwszej grupy.
Wypatrywałam „Żaru” od kiedy pojawiły się pierwsze wzmianki i cieszyłam się jak dziecko trzymając je w rękach.
To była znakomita książka, z idealnie...
Myśleliście kiedyś, żeby zamieszkać za granicą?
A może mieszkacie lub mieszkaliście?
Ja się nie odważyłam, choć czasem przechodziło mi to przez głowę, ale zostałam w swoim rodzinnym Gdańsku.
Lubię natomiast czytać historie ludzie, którzy zdecydowali się spakować swój majątek bądź w ogóle go porzucić i wyjechać po nowe życie. Czy lepsze czy gorsze to zależy, życie pisze...
"Mów mi Kolt” to lekka i przyjemna książka idealna na lato. Najlepiej na lato spędzone na gdańskiej plaży.
To kolejna książka, której akcja rozgrywa się w moim mieście i to jeszcze na dzielnicy, obok której się wychowałam. Takie pozycje zupełnie inaczej się odbiera.
Tym razem w Gdańsku, podczas wywiadu ekscentrycznego dziennikarza Teodora z milionerem, który bardzo chroni...
Dawno przy książce nie straciłam aż tak poczucia czasu. Od samego początku wciągnęłam się w tę historię bez reszty.
„Dom obok” to przerażająca historia Mileny, dziewczyny studiującej w Gdańsku, chcącej zrobić swoim rodzicom i siostrze niespodziankę, przyjeżdżając do nich bez zapowiedzi. Jednak tego wieczoru nie zastaje w domu nikogo. Aby móc się dostać do ogródka, w którym...
NIE! NIE! NIE!
To nie jest Nesbø, którego uwielbiam to jego zupełne przeciwieństwo.
Ta książka jest straszna.
Rozumiem chęć wyjścia ze strefy komfortu i spróbowania czegoś nowego, ale to wyjście było chyba za dalekie.
Miałam wrażenie, że czytam Kinga, a nie Nesbø.
To jakiś podrzędny, nudny i tandetny horror dla dzieci.
Ja nie wierzę, że to napisał Jo Nesbø, autor...
Macie czasem tak, że pogoda albo pora roku mają wpływ na odbiór książki?
Moja pierwsza myśl po skończeniu 'Kroków na strychu' była taka, że dla mnie idealnie wpasowała się ona w aurę jaką miałam za oknem.
Czytałam ją sobie w cieplejsze wieczory na balkonie i po prostu ją chłonęłam, ale wiem, że gdybym czytała ją zimą albo jesienią, to by mi nie podeszła.
Historia...
Od razu na wstępie powiem, żeby nie trzymać Was w niepewności, że daje tej książce 10!
Dyszka za ogrom pracy włożony w napisanie tego reportażu i sposób przekazania historii najstraszniejszego seryjnego mordercy na świecie.
Czytanie jej przeplatałam słuchaniem audiobooka w wykonaniu genialnego duetu, jaki stworzył Filip Kosior i Mariusz Bonaszewski, bo nie mogłam się od...
W tym roku naprawdę mam szczęście do dobrych książek.
Sięgając po „Pomornicę” wiedziałam, że mogę się spodziewać emocjonującej, wciągającej historii, ponieważ wszystkie poprzednie książki Ewy Przydrygi bardzo mi się podobały.
Nie zawiodłam się. Dostałam mroczny thriller, który na długo zostanie w mojej pamięci.
Julia i Wiktor to młode małżeństwo, które wprowadza się do...
„Granica możliwości” to było moje pierwsze spotkanie z Ryszardem Ćwirlejem, choć wcześniej często jego książki przewijały mi się w proponowanych, ale zawsze było coś innego do przeczytania.
Czy to spotkanie było udane?
Sama nie wiem. Mam mieszane uczucia.
Bardzo podobał mi się klimat. Jest to historia osadzona w latach 90., więc w czasie wielkich przemian politycznych,...
Każdy kto lubi reportaże powinien przeczytać tę książkę!
Tomasz Patora wraz ze swoim zespołem wraca do bulwersującej sprawy sprzed ponad 20 lat.
Zapewne większość z Was słyszała o łódzkiej aferze, w której brały udział zakłady pogrzebowe, prosektoria i pracownicy pogotowia, dla których śmierć kogoś była cenniejsza od życia.
Tekst Tomasza Patory czyta się bardzo szybko,...
Właśnie skończyłam książkę i siadam na gorąco do napisania recenzji.
Wiecie, że mam uraz do thrillerów psychologicznych, bo wiele razy się zawiodłam i niechętnie po nie sięgałam.
Anna Krystaszek to zmieniła! Swoim debiutem przywróciła mi wiarę w thrillery psychologiczne i w to, że nie muszą być one schematyczne i nudne.
Sześć lat temu policjantka na służbie zostaje...
Większość ludzi zastanawia się, co się dzieje w głowach seryjnych morderców i gwałcicieli. Co musiało się wydarzyć w ich życiu, aby posunęli się do tak okrutnych czynów. Dzięki książce Magdy Omilianowicz możemy chociaż w małym stopniu poznać motywy działania jednego z najgroźniejszych polskich morderców.
„Wampir z Bytowa”, czyli Leszek Pękalski, to zagadka dla psychologów,...
Przemysław Piotrowski kolejny raz sprawił mi ogromną przyjemność z czytania, ale też przyprawił mnie o szybsze bicie serca.
Początek „Matni” nie zapowiadał aż takiej emocjonalnej bomby. Miałam nawet myśli porzucenia tej książki bardzo zawiedziona, ponieważ moje oczekiwania po serii z Igorem Brudnym były ogromne.
Zuza to młoda dziewczyna, której życie nie rozpieszcza....
W Łodzi szaleje seryjny morderca, który pozbawia swoje ofiary palców i wkłada w ich usta martwego ptaka. W pościg za okrutnym mordercą, który nie pozostawia po sobie żadnych śladów, wyrusza komisarz Kyrcz i podkomisarz Szolc.
Laura Wójcik jest z zawodu rysowniczką, mieszkającą w Łodzi od młodzieńczych lat, kiedy to postanowiła wyprowadzić się z rodzinnego domu i zerwać...
Pod koniec lutego postanowiłam zlikwidować swój stos hańby, ponieważ powiększał się on w zastraszającym tempie. Jedną z pierwszych książek, które wybrałam, aby go zmniejszyć, był prezent od Seby na Święta, czyli „Pokaż mi” Marcela Mossa. Byłam bardzo ciekawa stylu tego autora, ponieważ słyszałam o nim wiele skrajnych opinii.
„Pokaż mi” to historia Łukasza, któremu nie...
I znów C.J. Tudor wbiła mnie w fotel.
Po „Kredziarzu”, którego czytałam kilka lat temu (od razu po premierze), ale nadal mam go w pamięci, miałam co do tej książki duże oczekiwania. Wszystkie zostały spełnione nawet z nawiązką.
Pewnego popołudnia Gabe, wracając do domu, utknął w korku. Stał za starym samochodem obklejonym dziwnymi naklejkami. Nie byłoby w tym nic...
Dobrze wiecie, że romanse i obyczajówki, to nie do końca mój świat, ale tę książkę kupiłam z myślą o zabraniu jej do szpitala jak urodzę mojego Maluszka.
Pod koniec ciąży nie miałam ochoty na żadne trupy, morderstwa itp.
Mimo, że książka w szpitalu okazała się zbędna, bo nie miałam ochoty nic innego robić tylko patrzeć się na Tosię, to po powrocie do domu chętnie po nią...