Opinie użytkownika
Marlene – kontrowersyjna, silna, bezkompromisowa, trudna, wymagająca i perfekcyjna. U schyłku życia, na siedemnaście lat zamyka się w swoim paryskim apartamencie, którego praktycznie nie opuszcza. Osamotniona, ale z poczuciem, że przeżyła swoje życie zgodnie z sobą. Była kobietą, która robiła, co chciała i kiedy chciała, nie zważając na innych.
Książka ciekawa, chociaż...
Jestem pod ogromnym wrażeniem, jak bardzo ta prosta historia na mnie wpłynęła. To książka tak niewielka, a zawierająca w sobie taki ogromny pokład emocji. Wzruszająca... poruszająca. Zachwycił mnie styl narracji – nieoczywisty, plastyczny, subtelny i głęboki, ale jednocześnie ulotny i niezwykle nasycony intymnością. Ta intymność czasami sprawiała mi dyskomfort, zmuszała do...
więcej Pokaż mimo to
https://www.instagram.com/czytania_mania/
Od razu zostajemy wrzuceni do bogatego i wielowymiarowego świata, w wir mrocznej, bezwzględnej wojny. Po pewnym czasie z tej zawieruchy wyłaniają się główni bohaterowie, a w nich poddani i wierni sojusznicy cesarzowej, Podpalacze Mostów, bywalcy gospody „Pod Feniksem”, prawdziwi władcy Darudżystaniu, potężni czarodzieje i bogowie....
https://www.instagram.com/czytania_mania/
Przypadł mi do gustu pomysł na fabułę. Głowna bohaterka jest rezolutna i odważna. Polubiłam ją, choć zdecydowanie moje serce skradła więź łącząca Nathaniela z Silasem. I oczywiście sam Silas, który jest postacią nieoczywistą, toczącą ciągłą walkę ze swoją prawdziwą naturą. Czuć było chemię między bohaterami. Podobał mi się...
BLOG: http://czytaniamania.blogspot.com/2017/10/piata-pora-roku-czyli-jak-konczy-sie.html#
GOODREADS: https://www.goodreads.com/review/show/2127850552?book_show_action=false&from_review_page=1
„Dla wszystkich zmuszonych walczyć o szacunek,
Który innym jest okazywany bez pytania.”
Historia przedstawiona jest z perspektywy trzech kobiet – Damayai, Sjen i Essun.
Damaya...
http://czytaniamania.blogspot.com/2017/04/gaeziste-czyli-polski-thriller.html
„Gałęziste” to debiut młodego, polskiego pisarza Artura Urbanowicza. Powieść rozpoczyna się od momentu, w którym Karolina razem ze swoim chłopakiem – Tomkiem, chcąc poprawić relacje i ponownie rozbudzić żar w związku wybierają się na kilkudniową wycieczkę po Suwalszczyźnie. Od samego początku...
Po przeczytaniu zachwycających opinii o tej książce postanowiłam również wziąć się za lekturę. I na początku nic nie zapowiadało by opinie o „Słowiku” były przesadzone… lecz później coś poszło nie tak. I chyba jestem jedyną z nielicznych osób, której ta książka się nie spodobała.
„Słowik” jest powieścią ckliwą, lekką i nastawioną na wywoływanie konkretnych emocji w...
Sięgając po książkę Tarryn Fisher nie wiedziałam czego mam się spodziewać. Kupiłam ją impulsywnie i w każdej wolnej chwili – bo trwała wtedy sesja – zagłębiałam się w jej zawiłą historię. Po jej zakończeniu miałam mętlik w głowie. Nie umiałam sobie odpowiedzieć na proste pytanie – czy jest dobra, czy zła? A co gorsza – nie wiedziałam czy to co przeczytałam mi się podobało....
więcej Pokaż mimo to
„Amerykańskich bogów” postanowiłam przeczytać po obejrzeniu zwiastunu serialu, który swoją premierę będzie miał w 2017 roku. Jestem wyznawczynią zasady „najpierw książka, później film”, więc przy pierwszej napotkanej okazji wypożyczyłam powieść Neila Gaimana.
Muszę przyznać, że tak dobrej książki (na podstawie mitów i wierzeń) do tej pory nie miałam przyjemności...
John Grisham nie tylko przenosi nas tą historią w świat dzikiej Brazylii, ale także pokazuje upadek moralny ludzi. Ich chęć bogactwa nawet jeżeli będzie się to łączyło z pójściem po trupach. Prosto, otwarcie i brutalnie pisarz pokazuje, że pieniądz stał się religią współczesnych ludzi. Minusem tej książki być akcja, która rozgrywa się powoli i nie ma zbyt dużo do...
więcej Pokaż mimo to
"Noc w Orient Expresie" to typowa przedstawicielka swojego gatunku, aczkolwiek znakomita narracja, świetnie nakreśleni bohaterowie i barwnie opisane weneckie widoki zabierają czytelnika nie tylko w świat wielkiej namiętności, ale także do krainy rozmyślań i refleksji.
Autorka nie buduje fabuły na wydarzeniach skupionych wokół jednej postaci, ale opowiada nam historie...
Victoria Aveyard stworzyła „Czerwoną Królową” czerpiąc inspirację z młodzieżowych bestsellerów. Osobiście nie jestem miłośniczką literatury młodzieżowej, dlatego bardzo przeszkadzało mi ile podobnych motywów i schematów autorka wykorzystała w swojej historii. I chociaż czytało mi się tą powieść naprawdę bardzo dobrze, a Cal dołączył do grupki bohaterów, których darzę...
więcej Pokaż mimo to
Może będziecie uważać, że przesadzam odnośnie tej książki i samego autora, ale dla mnie Brandon Sanderson jest fenomenalnym twórcą! Uważam, że jest jednym z lepszych pisarzy fantasty, ponieważ nie tworzy fabuły książek w kanonie schematów przypisywanych temu gatunkowi, a uniwersalne wzorce umie przemienić w coś nowego i niesamowitego.
Uwielbiam w jego książkach dopracowaną...
„Bazar Złych Snów” to zbiór dwudziestu opowiadań poprzedzonych przedmową autora. Czytając tę pozycję miałam wrażenie nieustającego kontaktu z Kingiem – jak gdyby stał obok z dłonią opartą o moje ramie i prowadził przez opisane historie. I chociaż często staram się czytać opowiadania – bo sama je piszę – to „Bazar Złych Snów” był najlepszym zbiorem krótkich form literackich,...
więcej Pokaż mimo to