Opinie użytkownika
Autorka jest dziennikarką i od dwudziestu lat prowadziła rozmowy z dwiema morderczyniami grupy Mansona, Leslie Van Houten oraz Patricią Krenwinkel. Jaki obraz kobiet wyłania się z tych wieloletnich dociekań? Nijaki. Rozdziały są krótkie i nie wyczerpujące. Meredith jest maksymalnie skupiona na swojej osobie. Co drugi rozdział traktuje o jej *żydowstwie*, ewidentnie ma...
więcej Pokaż mimo to
bookrytyka.com.pl
To, że od zawsze interesują nas niewyjaśnione zagadki i zbrodnie mrożące krew w żyłach, nie jest niczym nowym. Kryminały i thrillery to jedne z najbardziej poczytnych gatunków literackich, seriale kryminalne zaś dzień w dzień gromadzą przed ekranami telewizorów tysiące widzów. Jednakże prawdziwe życie jest bardziej przejmujące niż najlepsza fabularyzowana...
bookrytyka.com.pl
Może i dr Shepherd jest doskonałym lekarzem medycyny sądowej, ale niestety nie jest równie dobrym pisarzem. Dziś zapraszam was na parę słów o tym, dlaczego „Niewyjaśnione okoliczności” to jedno z moich największych rozczarowań książkowych tego roku.
Wydawnictwo Insignis sporo musiało zainwestować w promocję tej pozycji. Książka nieustannie...
bookrytyka.com.pl
Czym dla was jest pasja? Sposobem na spędzanie wolnego czasu lub odskocznią od codzienności? A może to praca jest waszą pasją? Historia Wandy Rutkiewicz to doskonała i wymowna lekcja życia. O człowieku, którego życiem całkowicie zawładnęła fascynacja górami, przysłoniła przy tym życie prywatne i zawodowe. Anna Kamińska stworzyła opowieść na kanwie...
„Równonoc” to książka odnosząca się do tajemniczego zaginięcia czterech nastolatków z woj. zachodniopomorskiego pod koniec lat 90. A raczej traktująca o bólu rodzin zaginionych. O życiu matek na granicy żałoby i nadziei, którym nie będzie dane zaznać już spokoju. O niepewności i ulotności względnie spokojnego życia. Lubicie, gdy literatura wzbudza w was skrajne uczucia?...
więcej Pokaż mimo toNiemiecki nazistowski obóz zagłady w Sobiborze jest dziś jednym z najbardziej tajemniczych obozów umiejscowionych na terenie Polski. Powstał w kwietniu 1942 r. przy stacji Sobibór na linii kolejowej Chełm-Włodawa. Podczas półtora roku jego funkcjonowania, zamordowano tam około 300 tys. Żydów (liczba ta jest orientacyjna, historycy do dziś się spierają, że faktycznie było...
więcej Pokaż mimo to15 listopada 1959 r. w rodzinnej farmie w miasteczku Holcomb w stanie Kansas odnaleziono zwłoki czteroosobowej rodziny: Herba Cluttnera, jego żony Bonnie oraz dwójki ich dzieci: 15-letniego Keatona oraz 16-letniej Nancy. Wydarzenie to wstrząsnęło opinią publiczną, postępy z poszukiwania morderców niosły się szerokim echem daleko poza obręby stanu. Rodzina Cluttnerów...
więcej Pokaż mimo toKsiążka, po której nie wiedziałam czego się spodziewać, i która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Tim Weaver wie jak budować napięcie i zawiłą intrygę. Przygodę z serią zaczęłam od tej części, ale na pewno powrócę do poprzednich. Tymczasem zapraszam na na recenzję tej pozycji na bookrytyka.com.pl
Pokaż mimo to
bookrytyka.com.pl
Dawno nie czytałam książki, której tytuł by był tak adekwatny do treści- to moje pierwsze spostrzeżenie po przeczytaniu tej książki. KL Ravensbrück istotnie przypominał piekło na ziemi, piekło, które przybierało niewyobrażalne rozmiary. Anja Lundholm (a właściwie Helga Erdtmann) trafiła do obozu w marcu 1944 r, jako więźniarka polityczna. Była córką...
Co jest najważniejsze w lekturze kryminału? Według mnie udana intryga i emocje. Niestety nie znalazłam tych elementów w „Nocnym człowieku”. Z opisu wynika, że możemy spodziewać się mrocznego i ciężkiego klimatu osnutego w norweskiej ,ciężkiej mgle. Niestety klimat to jedna z najsłabszych cech tej książki. Brak jakiegokolwiek nastroju tajemnicy, mogłabym rzec, że ta książka...
więcej Pokaż mimo to
www.bookrytyka.com.pl
Po doskonałej lekturze "Poniedziałkowe dzieci", wiedziałam, że nie inaczej będzie z "Pociąg linii M". Głównie z tego względu tak długo odkładałam przeczytanie tej książki. Stało się coś jeszcze lepszego, ponieważ przekroczyła ona moje najśmielsze oczekiwania i pochłonęłam ją w jedno popołudnie.
Warto zaznaczyć, że forma "Pociąg linii M" jest zgoła...
www.bookrytyka.com.pl
Po lekturze "To" Kinga obiecałam sobie, że nie sięgnę już po żadną książkę tego autora. Ten horror wymęczył mnie okrutnie, do przeczytania do samego końca, który okazał się niestety jałowy, skłoniły mnie jedynie doskonały nastrój budowany przez Kinga i najzwyklejsza ciekawość. Jak się okazało, znów zastosowanie znalazło powiedzenie: nigdy nie mów...
bookrytyka.com.pl
Książka ta jest tak nieoczywista, że warto się jej lepiej przyjrzeć. W takcie czytania oraz już po lekturze miałam identyczne wrażenie, jak po obejrzeniu filmu z 1985 r. "Po godzinach" Martina Scoresese'a. Główny bohater w tym filmie, przeżywa najgorszą noc w swoim życiu, której punktem wyjścia miała być randka w nowojorskim Soho z nowo poznaną kelnerką....
"Wszystko za Everest" Krakauer/ "Wspinaczka" Bukriejew - recenzja porównawcza
bookrytyka.blogspot.com
W ciągu ostatnich dwóch tygodni miałam przyjemność poznać dwa opozycyjne stanowiska, dotyczące jednej z najgłośniejszych górskich tragedii, która miała miejsce podczas ataku szczytowego na Mount Everest 10 maja 1996 rok. Ataku podjęły się wówczas dwie wyprawy komercyjne,...
"Wszystko za Everest" Krakauer/ "Wspinaczka" Bukriejew - recenzja porównawcza
bookrytyka.blogspot.com
W ciągu ostatnich dwóch tygodni miałam przyjemność poznać dwa opozycyjne stanowiska, dotyczące jednej z najgłośniejszych górskich tragedii, która miała miejsce podczas ataku szczytowego na Mount Everest 10 maja 1996 rok. Ataku podjęły się wówczas dwie wyprawy komercyjne,...
Bardzo nierówna książka, na koniec wywołuje mieszane uczucia z przewagą negatywnych. Najmocniejszą stroną jest kompozycja. Pierwsza cześć zawierała wspomnienia Pana Cukra z czasów wojny, natomiast druga referowała przedwojenny antysemityzm Polaków. Obie części są ze sobą ściśle powiązane. Autorka za cel pracy postawiła sobie wyjawienie Panu Cukrowi prawdy, który nie zdawał...
więcej Pokaż mimo toBardzo słaba książka, nawet jako zapychacz wolnego czasu. Na jego nadmiar bynajmniej nie narzekam, ale przy natłoku obowiązków warto wziąć się za coś lekkiego. Okazało się, że to czas zupełnie zmarnowany. Z jednej strony zdziwienie, że taka powieść stała się bestsellerem; z drugiej zaś, w rzeczywistości, w której książki takie jak Gray stają się hitem, przyjmuję to bez...
więcej Pokaż mimo to
Wiemy wszystko o Katyniu, obozach śmierci (oczywiście nie polskich), o Wołyniu komentarze pojawiają się na Onecie nawet pod artykułami o gotowaniu- aby przypadkiem ktoś nie zapomniał o polskiej krzywdzie. Co wiemy o pogromach Żydów na Podlasiu po wybuchu wojny niemiecko-radzieckiej? Bez zawahania powiem, że nic. Dlatego według mnie to pozycja przełomowa.
Przedmiot pracy...
Książka, która powinna otworzyć oczy wszystkim, którzy cytują na każdym kroku Biblię. To nie może być natchnione słowo boże, skoro nie znamy jego treści. Ludzie tak naprawdę manipulowali tym jak chcieli, co było tym prostsze w świecie powszechnego analfabetyzmu. Autor co prawda nie posuwa się do radykalnych wniosków, ale budzi to pytanie o sens wiary opartej na Piśmie....
więcej Pokaż mimo toBardzo ciekawy język i styl, szybko się czyta. Jednak pod względem fabuły książka kuleje. Remarque nigdy nie był w obozie koncentracyjnym i pisał na podstawie relacji więźniów. Biorąc pod uwagę ten fakt, i tak bardzo dobrze mu wyszło. Ale nie jest to książka, z której można czerpać wiedzę na temat życia w obozach, jak to niektórzy tutaj twierdzą. Patos i nieprawdopodobne...
więcej Pokaż mimo to