forum Oficjalne Aktualności
Ogniwa większego łańcuszka, czyli siedem książek z prywatnej top listy
Dobra, miejmy to już za sobą. Otóż muszę się Wam do czegoś przyznać. No ale co zrobić, skoro taka jest prawda: nie lubię, no naprawdę nie lubię facebookowych łańcuszków. Co nie zmienia faktu, że ten felieton jest właśnie kolejnym ogniwem w jednym z nich. Chodzi o popularną ostatnio listę siedmiu ważnych lektur, które wpłynęły na wasze czytelnicze życie
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [68]
Myślę, że 7 książek to jednak za mało, choćby 10 to już lepiej brzmi, 7 to tak ni w pięć ni w dziewięć. Jednak i ja spróbuję, oprócz książek jako pełnoprawną pozycję liczę opowiadania, które mnie całkowicie rozłożyły na łopatki:
1. Bóg Wie
2. Przeminęło z wiatrem
3. Sto lat samotności
4. Przestrzeń objawienia
5. Lewa ręka ciemności
6. Ostatnie pytanie
7. Szklana zupa
„Przeminęło z wiatrem” - rozkosz czytania, niestety nie zmieściło się w mojej pierwszej mojej siódemce, a powinno. 😊
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Trudny wybór...Może:
1. Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. Biblia Tysiąclecia
2. Ania z Zielonego Wzgórza
3. Opowiadania o nadziei
4. Warszawa 1944. Tragiczne powstanie
Uwielbiam Na wschód od Edenu, cudowna powieść.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post"... przewinęły się choć raz u Was na wallu" - szkoda, że nie znam hiszpańskiego. Bo to "wallu", to chyba po hiszpańsku, nie? A po polsku nie można by było na LC?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Trochę się spóźniłem, ale dodam od siebie swoją listę okładek :)
Rok 1984
Brak tchu
Ojciec chrzestny
Sycylijczyk
Cień wiatru
Gra Anioła
Moja pierwsza dorosła książka to Mały Wielki Człowiek
oraz fenomenalny Lot nad kukułczym gniazdem
Aldous Huxley - Kontrapunkt , Alejo Carpentier - Podróż do źródeł czasu , Filokalia. Teksty o modlitwie serca , Tomasz Merton - Zen i ptaki żądzy i Modlitwa kontemplacyjna
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejMerton jest wspaniały, Filokalia chcę przeczytać.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Eugeniusz Zamiatin - "My" - najlepsza z dystopii i pierwsza z tego gatunku, od którego jestem uzależniona;
J. K. Rowling - "Harry Potter i..." - bo kogo z mojego pokolenia nie ukształtowała historia o chłopcu, który dostał się do Szkoły Magii? (sama przez wiele lat liczyłam na list, który dojdzie z opóźnieniem...);
Dennis Lehane - "Miasto Niepokoju" - początek obsesji na...
Ooo, My, Grona gniewu i Miasto niepokoju, super pozycje, też bardzo lubię te książki.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postOj, bardzo poważne wybory. Nie neguję , ale zastanawiam się nad moim ja. Bo ja w pierwszym momencie pomyślałam o Wszystko czerwone. Po pierwsze, bo to była pierwsza "dorosła" książka, która rozpoczęła moją czytelniczą fascynację. Po drugie była niezmienną odskocznią od szarej codzienności. Drugi wybór W pustyni i w puszczy
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Tylko czy mogło być inaczej, skoro pierwsze podejście to był kompletny niewypał? No bo pomyślcie – kto przy zdrowych zmysłach każe dzieciakowi w szóstej klasie podstawówki czytać „Bajki robotów”, i to jeszcze zestawione z „Weselem w Atomicach” Mrożka…
Świetne spostrzeżenie - cieszę się, że znalazłem kogoś innego, kto uważa podobnie, a do tego jeszcze faktycznie znającego...
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/134067/bajki-robotow/opinia/24540577#opinia2...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. Biblia Tysiąclecia
Wstęp do filozofii
Wyznania
Człowiek w poszukiwaniu sensu
W co grają ludzie....