Opinie użytkownika
Ostatnimi czasy książki przedstawiające świat w krzywym zwierciadle stają się coraz bardziej modne – jednakże, aby zironizować daną historią trzeba mieć ogromne poczucie humoru, wyobraźnie pisarską i znać świat od podszewki. W przypadku „Urzędnika” Sławka Michorzewskiego mam do czynienia ze świetnie napisaną komediom kryminalną, która potrafi rozbawić do łez.
Początek...
„W haka chodzi o to żeby otworzyć serce i szczerze wyrażać uczucia...”
„Atlas szczęścia” to niezwykła książka, która zabiera nas w podróż do około świata kroczą śladami szczęścia. Książka zapoznaje nas z teoriami szczęścia z różnych zakątków świata. Poznajemy między innymi Jolly z Anglii, Saudade z Brazylii, Aloha z Hawai, Wabi-sabi z Japonii i wiele innych. Autorka...
„Wędrowałam wśród nocy samotnie
tylko gwiazdy oświetlały mi drogę.
Teraz ty jesteś ze mną
noc wciąż jest ciemna
lecz pełna życia i blasku.”
„W blasku nocy” autorstwa Trish Cook to niezwykle wzruszająca opowieść o miłości, cierpieniu, chorobie i walce – walce o własne życie, zdrowie i miłość.
Książka od Trish to z jednej strony młodzieżowy wyciskacz łez, których na...
Książki są dobre i złe – tak samo jak postacie przestawione w „Akademii Dobra i Zła” od Soman Chainani. Cóż… Książka ta niestety bardzo mnie rozczarowała. Zdecydowanie pozycja skierowana jest dla nastolatek, dla mnie była zbyt infantylna. Całość akcji toczy się w tytułowej Akademii Dobra i Zła, w której dwie dziewczynki Sophie i Aghata zostaną podzielone pomiędzy dobrem, a...
więcej Pokaż mimo to
„Jedyne co zostało to wspomnienie przyjemności intensywniejszej i pełniejszej ni wszystko co kiedykolwiek przeżyła.
I była gotowa do pierogów dorzucić duszę, by jeszcze raz spotkać Karmazynowego Księcia….”
Lubicie tę przedświąteczną gonitwę? Zakupy, prezenty, ubieranie choinki, świąteczne porządki? A może by tak usiąść na ulubionym fotelu, kanapie, czy nawet ulubionym...
„Była godzina druga w nocy z piątku na sobotę. Wszyscy w około spali. Mógłby być na każdym dachu każdego domu, a ich właściciele, niby bezpieczni w czterech ścianach, nawet by o tym nie wiedzieli. Obudziłyby ich dopiero płomienie…”
Dobre książki czytają się same. I tak właśnie jest w przypadku „Podpalacza” od Wojciecha Chmielarza. „Podpalacz” to bardzo dobry kryminał,...
„Na początku mojej drogi wszystko mi mówiło, ze powinienem zostać przestępcą, a ja wybrałem psią służbę. I nie jestem przekonany, czy był to dobry wybór.”
„Bezpański” to do bólu szczera spowiedź gliniarza – Adama Bigaja, ps. „Księciunio - z jego służby i życia zawodowego. Zaczynając książkę byłam niezwykle pozytywnie nastawiona, niestety kończę ją z lekkim zawodem… A...
„Oskar z wrażenia nie mógł wykrztusić z siebie nic więcej. Miał wrażenie, że jak Alicja wpadł do Krainy Czarów”
Powieść Filipa Zająca to faktycznie kraina czarów – ale bardzo mroczna, tajemnicza i pełna niespodzianek.
"Wigilia dnia zmarłych" to książka, który w sposób karykaturalny porusza ważne kwestie życia człowieka i społeczeństwa. Wskazuje na degradację świata, jak...
Literatura obyczajowa to taki rodzaj książek, po które rzadko sięgam. Tym razem, zachęcona przez portal www.czytampierwszy.pl, sięgnęłam po „Gospodę pod bocianem” autorstwa Katarzyny Droga.
Muszę przyznać, że książka sama w sobie jest naprawdę barwna, bogato opisana. Autorka w sposób subtelny i przemyślany łączy zawiłe wątki rodziny Bogoszów, ich historię, jak i losy...
Bajki psychologiczne mają to do siebie, że uczą i zapewniają rozrywkę. „Filip, lis i magia słów” to 4 część z serii o dzielnym króliczku, którego przygody zaskakują i wciągają zarazem małych, jak i dużych czytelników.
Pewnego dnia Filip dowiaduje się, że nie może bawić się razem z Pusią, gdyż tą czekają obowiązki domowe, postanawia zatem samodzielnie się pobawić i wyrusza w...
Po długiej przerwie powróciłam do Harry’ego Hole – trzeba przyznać, że niezależnie od momentu, w którym powrócę do książek Jo Nesbo, to nigdy się nie zawodzę.
„Upiory” to 9 część cyklu o twardym, nieobliczalnym i skłonnym do wszystkiego komisarzu policji, którego zarówno życiową pasją, jak i przekleństwem jest ściganie morderców. Tym razem Harry powraca po...
„Bądź. Holistyczne ścieżki zdrowia” to zbiór trzynastu wywiadów przeprowadzonych przez autorkę, Orinę Krajewską, z przedstawicielami medycyny konwencjonalnej i alternatywnej. Tytułową ścieżką zdrowia autorka przeprowadza nas przez problematykę zdrowia człowieka, ujmując go holistycznie, czyli całościowo.
Trzeba przyznać, że ujęcie holistyczne człowieka jest bardzo ważną...
Jako, że z zawodu jestem psychologiem to z chęcią sięgam po książki związane z tą dziedziną nauki. Skoro to ma być podręcznik perswazji, to podeszłam do tj. pozycji profesjonalnie.
Pozycja Mateusza Grzesiaka skład się z krótkiego wstępu, definicji, a następnie mamy opisane techniki perswazji. O ile dobrze policzyłam, to według spisu treści mamy ich opisanych 102....
Po „Zgadnij Kto” sięgnęłam zachęcona opisem książki, który wskazywał, że powieś utrzymana jest w konwencji escape roomów – a jestem wielką fanką tej rozrywki. Z przykrością muszę stwierdzić, że bardzo się rozczarowałam. Jak dla mnie książka „Zgadnij Kto” nie przypomina w ogóle dobrze znanej mi ucieczki z escape roomu – owszem grupa osób zostaje zamknięta w pokoju, jednakże...
więcej Pokaż mimo to"Mayday" to niesamowita, sensacyjna powieść o największej w historii katastrofie lotniczej, tajemniczym spisku i dążeniu do prawdy. Akcja rozpoczyna się w momencie zderzenia dwóch najnowszy, a zarazem największych samolotów pasażerskich GB91. Ginie 621 osób! Kontroler mów o sabotażu, inni o ataku terrorystycznym. Jaka jest prawda? Kto zawinił? Dlaczego zgięło tyle...
więcej Pokaż mimo to
„Banał dotyczy zawsze innych, nigdy ciebie. Ty za własny banał płacisz złotem najwyższej próby, jak za bilet do vipowskiej loży na grecką tragedię” („Wiatraki”, Zajas, s. 350)
„Wiatraki” to pierwsza część trylogii kryminalnej Andrzeja Zajasa. Po wielu przeczytanych seriach kryminalnych, aby zrobić na mnie wrażenie trzeba napisać kawał dobrej pracy. W przypadku „Wiatraków”...
Pierwsze co zaskakuje sięgając po „Super laskę” jest wnętrze książki. Nie jest to zdecydowanie zwykły poradnik dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Jest to swego rodzaju skarbnica wiedzy, pamiętnik dla własnych myśli, frustraci i refleksji, a jednocześnie kalendarz zmiany własnego życia.
Anna Gruszczyńska w swojej książce pokazuje, że bycie super laską, to nie tylko...
Dżozef” to moja trzecia powieść od Jakuba Małeckiego. Trzeba przyznać, że ta książka jest zupełnie inna, niż pozostałe książki autora. Z jednej strony mamy obraz polskiego szpitala, poznajemy dresiarza Grzegorza, który do końca nie wie kim jest, biznesmena Kurza, który uwielbia swoją pracę i całe jego życie kręci się wokół niej, starego Marudę, który uskarża się na wszystko...
więcej Pokaż mimo toMłoda Etta w dniu swego wielkiego debiutu na skrzypcach zostaje pochłonięta do zupełnie niego i obcego świata pełnego podróżników w czasie. Zostaje wyrwana z tego co dla niej znane, od ludzi, których kocha i przniesiona prosto do nieznanej jej epoki (1776 rok) pełnej piratów, wypraw morskich i walk o statki. Jak się okazuje, życie młodej dziewczyny będzie zależało od...
więcej Pokaż mimo to„Kontratyp” to ósma część przygód Chyłki i Zordona od Remigiusza Mroza. Trzeba przyznać, że akcja nie zwalnia, Chyłka nadal jest cięta i zawzięta, a Zordon dalej wiernie towarzyszy prawniczce. W „Kontratypie” Joannie i Zordonowi przyszło obronić alpinistkę której zarzuca się zabójstwo dwójki towarzyszy z wyprawy na Annapurnę. Jednocześnie prawnicy są sterowani przez...
więcej Pokaż mimo to