Opinie użytkownika
Z przykrością muszę to powiedzieć - ta książka jest zła.
Zaczynając już od samej formy - zlepek niezredagowanych wywiadów, chaos, urwane zdania, momentami nic niewnoszący bełkot. Takie rzeczy może i dobrze się słucha w wywiadzie na żywo, ale bardzo źle się czyta.
Drugą słabą stroną jest tłumaczenie. Wiele kalek językowych z języka angielskiego, powtórzenia lub tak źle...
Zacznę od samego wydania - jest piękne! Rzeczywiście ma się wrażenie, jakby trzymało się w rękach stary zeszyt. Nie tylko okładka nawiązuje do tej konwencji, ale również strony w linię i gramatura papieru. To wszystko sprawia, że książka staje się jakby bliższa sercu, taka swoja.
Teraz o zawartości. Książka smutna, pod koniec wręcz przygnębiająca. Napisana interesującym...
Bardzo ostrożnie podchodzę do polskich kryminałów. Już niejednokrotnie sparzyłam się na „wielkich” nazwiskach osób, uważanych za króla i królową rodzimego kryminału. Biorąc do rąk „Katalog motyli” trochę się obawiałam, czy nie trafi on na moją półkę rozczarowań. W końcu nazwisko do znanych nie należy (przynajmniej na razie).
Na szczęście tak się nie stało!
Od dobrego...
Sensacja w wersji dziecięcej. Świetna, wciągająca, czasem straszna, trzymająca w napięciu do ostatniej strony.
Moja 7-letnia córka nie może się już doczekać kontynuacji. Od pierwszej części nie mogła się po prostu oderwać i z wypiekami na twarzy słuchała kolejnych rozdziałów. Przyznam, że i mnie czytanie tej książki wciągnęło i bardzo łatwo dawałam się namówić na...
Dobra klasyka horroru z motywami sci-fi. Lubię ten stary styl opowiadań grozy. Mam wrażenie, że często nastrój jest tam budowany lepiej niż obecnie, niespiesznie, precyzyjnie, bez natłoku akcji, ale z idealnym napięciem. Takie jest właśnie to opowiadanie, które u nas wyszło pod tytułem "Coś".
Oprócz samego opowiadania, w książce znajdziemy także bardzo ciekawą przedmowę...
Niebywale smutna, gorzka i poruszająca aż do bólu. Przy tym napisana niezwykle poetycko i bardzo plastycznie. Zostawia zadrę w człowieku.
Wielki ukłon w stronę tłumacza, który nie tylko przełożył treść na polski, ale opatrzył ją wartościowymi przypisami i komentarzem. Oby więcej takich tłumaczy!
Zbiór krótkich reportaży o Białorusi. Moim zdaniem zbyt mały zbiór, bo raptem niecałe 200 stron.
Reportaże o różnej tematyce, więc każdy znajdzie tu coś, co go zainteresuje. Część z nich bardzo poruszająca, część opisuje zjawiska, które zachodzą w wielu miejscach na świecie (jak choćby chęć życia zgodnie z naturą).
Ogólnie rzecz biorąc, są to solidnie napisane reportaże,...
“Niepowtarzalny urok likwidacji”, na co wskazuje już podtytuł, to zbiór reportaży, które w latach 90. ukazały się na łamach Gazety Wyborczej. Zostajemy cofnięci w czasie o ponad 20 lat i patrzymy na tamte wydarzenia i problemy z perspektywy naszej aktualnej wiedzy i rozwoju. Muszę przyznać, że podróż ta wywarła na mnie duże wrażenie i dała do myślenia.
Część z opisanych...
Tę książkę czytałam długo... naprawdę długo. Zanim dotarłam do ostatniej strony, minęły dobre 4 miesiące. Czy to źle? Niekoniecznie.
Uważam, że “Dreamland” jest bardzo dobrą pozycją i każdy, kto interesuje się społeczeństwem amerykańskim, albo po prostu lubi solidny reportaż powinien mieć go na swojej półce. Fakt, nie jest to łatwa lektura, ale i temat nie jest trywialny,...
Świetna kontynuacja "Hardej". Ciekawie napisana, fabularyzowana historia Świętosławy, córki Mieszka I. Czyta się szybko i przyjemne. Gdyby w ten sposób były prowadzone lekcje historii w szkołach, to dziś mielibyśmy naród historyków.
Oczywiście, ze względu na małą ilość zachowanych zapisków historycznych z tamtego okresu, wiele rzeczy jest tutaj dopowiedzianych przez...
Miałam ochotę na kryminał, dobry kryminał. Chciałam, żeby trzymał mnie w napięciu od pierwszej do ostatniej strony i był napisany lekkim językiem.
Gdy zobaczyłam okładkę "Uprowadzonej" od razu skojarzyła mi się z jedną z książek naszego rodzimego pisarza, którego nazwisko powoduje u mnie mroźne dreszcze i chęć ucieczki od danego tytułu. Na szczęście w ostatniej chwili...
Dno, dno i jeszcze raz dno. Szkoda czasu. Tak niewiarygodnego i grafomańskiego kryminału jeszcze nie czytałam. Już Bonda jest lepsza, chociaż też nie rozumiem tego wszechobecnego zachwytu.
W przypadku Mroza...no cóż, trzeba przyznać, że marketing ma dobry. Gorzej z warsztatem.
Lagercrantz napisał całkiem nieźle "Co nas nie zabije", ale na tym powinien zakończyć cały cykl Millennium - zostawiłby dobre wrażenia. Niestety napisał jeszcze kolejną część. Sięgnęłam po nią, bo byłam ciekawa, co w niej będzie...niestety rozczarowałam się.
Nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że książka "Mężczyzna, który gonił swój cień" jest pisania na siłę i tak na prawdę...
China Mieville, a właściwie jego twórczość, nie jest mi obca. 'Dworzec Perdido' wywarł na mnie bardzo duże wrażenie i uporczywie szukam 2. tomu, czyli 'Blizny' w przystępnej cenie.
Postanowiłam tym razem sięgnąć po "Miasto i Miasto". Po raz kolejny Mieville udowodnił mi, że potrafi stworzyć niesamowity świat. Mamy tutaj do czynienia z dwoma równoległymi miastami, jednak nie...
Niesamowita książka. Jeszcze chyba nigdy tak się nie spłakałam przy żadnej powieści. Piękna, lecz zarazem bardzo smutna i przejmująca historia dwóch sióstr, których młodość przypadła na okres II Wojny Światowej. Jedna z nich jest odważna i gotowa do walki z wrogiem, druga ma już rodzinę i z lękiem patrzy, na to co dzieje się wokół niej.
Te skrajne postawy mogą budzić u...
Książka właściwie przesłuchana, a nie przeczytana, ale w końcu liczy się treść! Jeśli ktoś szuka powieści, która go wciągnie, a jednocześnie jest lekka w odbiorze, to mogę polecić "Zaginioną dziewczynę". Jest tam kilka wydarzeń czy zachowań bohaterów, które mogą niektórych lekko zirytować, ale patrząc na całość uważam, że jest to całkiem niezła literatura sensacyjna.
Pokaż mimo to
Wspaniała!
Tak jednym słowem mogłabym opisać tę książkę, a właściwie zbiór opowiadań. Jest to już trzeci tytuł Alice Munro, który trafił na mój czytnik, a później do mojej głowy. Tak, może dziwnie to brzmi, ale prawda jest taka, że po przeczytaniu, jak dotąd, każdej książki Munro, opisywane w niej wydarzenia pozostają na długo, a może i zostaną na zawsze w mojej...
Książka dobra, historyczno-reportażowa. Czyta się ją dosyć szybko i potrafi wciągnąć. Jednocześnie nie gloryfikuje braci Bielskich. Autor stara się przedstawić wydarzenia i postawę braci dość obiektywnie. Nie stroni od informacji o kontrowersyjnych decyzjach przywódców żydowskich partyzantów, czasem wprost pokazuje, że konkretna decyzja była zbyt pochopna i niepodparta...
więcej Pokaż mimo to
Jako po thrillerze, spodziewałam się czegoś. Czytając opis, a później książkę, oczekiwałam, że zaraz wydarzy się coś mrożącego krew w żyłach, lub po prostu coś mocno niepokojącego. Jednak przekręcając kolejne kartki nic takiego się nie działo.
Owszem, bohaterka nie pamiętała nic z poprzedniego dnia i zaczęła prowadzić pamiętnik, aby to jej pomogło uporać się z amnezją....
Jest to druga książka Zygmunta Miłoszewskiego, którą przeczytałam. Wcześniej bardzo dobre wrażenie wywarł na mnie „Domofon”, więc gdy tylko miałam okazję sięgnąć po kryminał tego autora, zrobiłam to od razu.
Mamy aktualnie zalew kryminałów skandynawskich, a powinniśmy rozejrzeć się po własnym podwórku. „Uwikłanie” jest świetnym przykładem na to, że zbrodnia w polskich...