Reklama uśmiechnięte ścierwo

Okładka książki Reklama uśmiechnięte ścierwo Oliviero Toscani
Okładka książki Reklama uśmiechnięte ścierwo
Oliviero Toscani Wydawnictwo: Delta W-Z popularnonaukowa
188 str. 3 godz. 8 min.
Kategoria:
popularnonaukowa
Tytuł oryginału:
La Pub est une charogne qui nous sourit
Wydawnictwo:
Delta W-Z
Data wydania:
1997-01-01
Data 1. wyd. pol.:
1997-01-01
Liczba stron:
188
Czas czytania
3 godz. 8 min.
Język:
polski
ISBN:
83-7175-084-6
Tłumacz:
Michał Misiorny
Tagi:
reklama benetton
Średnia ocen

6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
60 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
1017
698

Na półkach: , ,

“Całą reklamę trzeba wynaleźć na nowo” - to hasło pozostaje nadal aktualne. Toscani próbował wstrząsnąć swoim spojrzeniem na reklamę. Potężnym uproszczeniem i nieprawdą jest twierdzenie, że tylko szokował.

Nasz świat potrzebował i potrzebuje wstrząsów oraz kulturowych trzęsień ziemi. Książka nadal aktualna.

“Całą reklamę trzeba wynaleźć na nowo” - to hasło pozostaje nadal aktualne. Toscani próbował wstrząsnąć swoim spojrzeniem na reklamę. Potężnym uproszczeniem i nieprawdą jest twierdzenie, że tylko szokował.

Nasz świat potrzebował i potrzebuje wstrząsów oraz kulturowych trzęsień ziemi. Książka nadal aktualna.

Pokaż mimo to

avatar
118
30

Na półkach:

Oliver Toscani jest bardzo ciekawym człowiekiem. Dowiedziałam się o nim z wykładu, na którym omawialiśmy nietuzinkowe reklamy, oddziałujące na emocje i byłam ciekawa, jakie miał motywacji. Po lekturze tej książki dowiedziałam się, jakie cele mu przyświecały, jaki jest jego światopogląd i go nawet polubiłam! Jedną rzecz warto zauważyć - jest niezłym bajarzem i ma wiele pewności siebie, co wyraźnie widać w książce.

Oliver Toscani jest bardzo ciekawym człowiekiem. Dowiedziałam się o nim z wykładu, na którym omawialiśmy nietuzinkowe reklamy, oddziałujące na emocje i byłam ciekawa, jakie miał motywacji. Po lekturze tej książki dowiedziałam się, jakie cele mu przyświecały, jaki jest jego światopogląd i go nawet polubiłam! Jedną rzecz warto zauważyć - jest niezłym bajarzem i ma wiele...

więcej Pokaż mimo to

avatar
352
42

Na półkach:

Książka została mi polecona przez nauczycielkę, ale ostatecznie ginąc w tonie lektur sięgnęłam dopiero po liceum. Bardzo mi się spodobała. Toscani wprowadza nas w świat reklamy od tej ciemniejszej strony. Swoimi pracami porusza ważne kwestie i nieraz zaskakuje.

Książka została mi polecona przez nauczycielkę, ale ostatecznie ginąc w tonie lektur sięgnęłam dopiero po liceum. Bardzo mi się spodobała. Toscani wprowadza nas w świat reklamy od tej ciemniejszej strony. Swoimi pracami porusza ważne kwestie i nieraz zaskakuje.

Pokaż mimo to

avatar
87
68

Na półkach: ,

Muszę przyznać, że jestem zawiedziona tą pozycją. Spodziewałam się czegoś więcej niż rozwinięcie wywiadu dla wyborczej z 2002 roku. Dodatkowo: fatalne wydanie; redakcja z całą pewnością spijała kawkę w godzinach pracy zupełnie nie przejmując się błędami językowymi. Ponadto niejasne jest dla mnie tłumaczenie z języka niemieckiego, skoro oryginał został spisany po francusku. Rzecz zupełnie błaha i niekoniecznie istotna na tym portalu, ale mi bardzo bliska: projekt okładki- w tym wypadku również nie najwyższych lotów.
Warto przeczytać rozdział dotyczący początków w "branży" oraz kulisów pracy nad projektami, natomiast pierwszy rozdział radzę omijać szerokim łukiem.

Muszę przyznać, że jestem zawiedziona tą pozycją. Spodziewałam się czegoś więcej niż rozwinięcie wywiadu dla wyborczej z 2002 roku. Dodatkowo: fatalne wydanie; redakcja z całą pewnością spijała kawkę w godzinach pracy zupełnie nie przejmując się błędami językowymi. Ponadto niejasne jest dla mnie tłumaczenie z języka niemieckiego, skoro oryginał został spisany po francusku....

więcej Pokaż mimo to

avatar
136
60

Na półkach: , ,

Jak na książkę socjologiczną, ciekawa :)

Jak na książkę socjologiczną, ciekawa :)

Pokaż mimo to

avatar
26
3

Na półkach: ,

Nowe spojrzenie na reklamę. Zaskakujące i mocne wypowiedzi autora na temat współczesnych metod promocji, które nie raz wbiły mnie w fotel.
Toscani pokazuję, że marka może stać się sławna nie tylko poprzez idylliczny świat jaki większość reklam nam serwuje, ale również poprzez mocne obrazy ukazujące jakąś prawdę o świecie. Jak sam autor pisał - to czy ludzie mówią dobrze o jego reklamie czy źle, to nie ma dla niego większego znaczenia, ważne, że mówią!

Książka z pewnością godna polecenia!

Nowe spojrzenie na reklamę. Zaskakujące i mocne wypowiedzi autora na temat współczesnych metod promocji, które nie raz wbiły mnie w fotel.
Toscani pokazuję, że marka może stać się sławna nie tylko poprzez idylliczny świat jaki większość reklam nam serwuje, ale również poprzez mocne obrazy ukazujące jakąś prawdę o świecie. Jak sam autor pisał - to czy ludzie mówią dobrze o...

więcej Pokaż mimo to

avatar
63
4

Na półkach:

Książka Oliviera Toscaniego „Reklama uśmiechnięte ścierwo” szokuje już samym tytułem. Widząc go pomyślałam o możliwości spojrzenia na reklamę z innej perspektywy, dotąd mi nieznanej. Spodziewałam się niekonwencjonalnego podejścia do tematu i przyznam, że nie rozczarowałam się. W książce Toscaniego nie znalazłam suchych teorii o reklamie, jej jasno określonych funkcji. Adekwatnym określeniem tego zaś z czym się spotkałam będzie „szokujące”. Śmiało więc mogę stwierdzić, iż Oliviero Toscani potrafił szokować za czasów kampanii Benettona i potrafi szokować także dziś za każdym razem, kiedy jego książka trafia do rąk kolejnego czytelnika.

Oliviero Toscani odpowiedzialny był za kampanię reklamową Benettona. Jakie zatem produkty miał reklamować? Banalne, pulowery. Jednak w swoich reklamach przedstawiał ponadczasowe problemy społeczeństwa. Kolejno wymieniając: rasizm, homoseksualizm, AIDS. Jego reklamy szokowały, bulwersowały, spotykały się z licznymi przeciwnikami. Toscaniego oskarżano o wykorzystywanie AIDS, cierpienia chorych i ich bliskich do realizacji osobistych interesów. Zagłębiając się jednak w lekturę postawa O. Toscaniego to postawa pełna gotowości do walki o niezrozumiałą dyskryminację rasową, homoseksualistów i ludzi zmagających się z AIDS. Wydaje mi się, że w chwili gdy zdał sobie sprawę jak silnymi środkami przekazu dysponował, a także dzięki finansowemu poparciu Benettona był zdolny przeciwstawiać się temu, co śmiało można określić ludzką zawiścią, a także ludzką obojętnością i biernością.

Z pewnością książkę O. Toscaniego czytało mi się przyjemnie i dość łatwo. Pomagały w tym liczne opisy kampanii reklamowych oraz konferencji prasowych z podaniem konkretnych dat i miejsc. Dużym atutem są również ilustracje. Toscani stawiał na niekonwencjonalne fotografie, zawsze dobitnie odzwierciedlające problem. Po zakończeniu lektury czuję, że moja wyobraźnia jest bogatsza o obrazy, których nie poznałabym gdyby nie Oliviero Toscani. Przeniósł mnie w świat reklamy, jakiego niewątpliwie nie znałam. Reklama nie musi być tylko wytworem, który ma zachęcić mnie do danego produktu przedstawiając jego walory za pomocą oryginalnych pomysłów jej twórcy. Reklama, jeżeli tylko zechcemy może wyrażać coś więcej. Może odnosić się do spraw społecznych, naciskać na wrażliwość, zmuszać do myślenia o tych sprawach, o których po prostu boimy się mówić. Jak wiadomo ludzie boją się najbardziej tego, czego nie rozumieją.

Książka Oliviera Toscaniego „Reklama uśmiechnięte ścierwo” szokuje już samym tytułem. Widząc go pomyślałam o możliwości spojrzenia na reklamę z innej perspektywy, dotąd mi nieznanej. Spodziewałam się niekonwencjonalnego podejścia do tematu i przyznam, że nie rozczarowałam się. W książce Toscaniego nie znalazłam suchych teorii o reklamie, jej jasno określonych funkcji....

więcej Pokaż mimo to

avatar
249
58

Na półkach:

Na książce Toscaniego bazowałam pisząc prezentację maturalną z języka polskiego, zachęcona niekonwencjonalną formą i pomysłem w reklamach Benettona. Czytałam fragmentami, jednak chętnie przeczytam w całości, jeżeli uda mi się ją gdzieś jeszcze zdobyć.

Na książce Toscaniego bazowałam pisząc prezentację maturalną z języka polskiego, zachęcona niekonwencjonalną formą i pomysłem w reklamach Benettona. Czytałam fragmentami, jednak chętnie przeczytam w całości, jeżeli uda mi się ją gdzieś jeszcze zdobyć.

Pokaż mimo to

avatar
95
55

Na półkach:

Fantastyczny tytuł ;)

OTwiera oczy na wiele spraw. Zabrakło puenty, jakiś wniosków, przemyśleń.Mimo wszystko na plus

Fantastyczny tytuł ;)

OTwiera oczy na wiele spraw. Zabrakło puenty, jakiś wniosków, przemyśleń.Mimo wszystko na plus

Pokaż mimo to

avatar
948
104

Na półkach: ,

Bardzo ciekawa lektura, nie tylko dla tych, którzy chcą poznać kulisy pracy nad kampaniami Benettona. Książka zawiera wiele bardzo interesujących i celnych uwag na temat świata reklamy, które chyba nigdy nie stracą na aktualności.

Bardzo ciekawa lektura, nie tylko dla tych, którzy chcą poznać kulisy pracy nad kampaniami Benettona. Książka zawiera wiele bardzo interesujących i celnych uwag na temat świata reklamy, które chyba nigdy nie stracą na aktualności.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    79
  • Chcę przeczytać
    72
  • Posiadam
    9
  • Reklama
    3
  • Ulubione
    3
  • Teraz czytam
    2
  • Chcę w prezencie
    2
  • 2019
    2
  • 3.1. Posiadam
    1
  • Interests
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Reklama uśmiechnięte ścierwo


Podobne książki

Przeczytaj także

Ciekawostki historyczne