Reklama uśmiechnięte ścierwo
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Tytuł oryginału:
- La Pub est une charogne qui nous sourit
- Wydawnictwo:
- Delta W-Z
- Data wydania:
- 1997-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 1997-01-01
- Liczba stron:
- 188
- Czas czytania
- 3 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 83-7175-084-6
- Tłumacz:
- Michał Misiorny
- Tagi:
- reklama benetton
Kiedy ludzie pytają, co wojna w byłej Jugosławii, AIDS bądź jakieś aktualne wydarzenie mają wspólnego z pulowerami, odpowiadam, że nie mają nic wspólnego. Ja nie uprawiam reklamy. Nie sprzedaję. Nic nie wmawiam publiczności. Wykorzystuję potencjał, siłę oddziaływania oraz okazje do zaprezentowania pogardzanej i nie wyzyskanej sztuki, jaka jest reklama. Drapię opinię publiczną tam, gdzie ją swędzi".
Oliviero Toscani urodził się w 1942 roku w Mediolanie jako syn znanego fotoreportera. W latach 1960-1965 studiował w Szkole Rzemiosł Artystycznych w Zurychu. Już pierwsze prace fotograficzne dowiodły, że Toscani nie zamierza poddać się rutynie klasycznej reklamy. Projektowane przez niego od połowy lat osiemdziesiątych kampanie Benettona wywołują do dziś na całym świecie gwałtowne reakcje - od protestu po zachwyt (okładka)
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 79
- 72
- 9
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
“Całą reklamę trzeba wynaleźć na nowo” - to hasło pozostaje nadal aktualne. Toscani próbował wstrząsnąć swoim spojrzeniem na reklamę. Potężnym uproszczeniem i nieprawdą jest twierdzenie, że tylko szokował.
Nasz świat potrzebował i potrzebuje wstrząsów oraz kulturowych trzęsień ziemi. Książka nadal aktualna.
“Całą reklamę trzeba wynaleźć na nowo” - to hasło pozostaje nadal aktualne. Toscani próbował wstrząsnąć swoim spojrzeniem na reklamę. Potężnym uproszczeniem i nieprawdą jest twierdzenie, że tylko szokował.
Pokaż mimo toNasz świat potrzebował i potrzebuje wstrząsów oraz kulturowych trzęsień ziemi. Książka nadal aktualna.
Oliver Toscani jest bardzo ciekawym człowiekiem. Dowiedziałam się o nim z wykładu, na którym omawialiśmy nietuzinkowe reklamy, oddziałujące na emocje i byłam ciekawa, jakie miał motywacji. Po lekturze tej książki dowiedziałam się, jakie cele mu przyświecały, jaki jest jego światopogląd i go nawet polubiłam! Jedną rzecz warto zauważyć - jest niezłym bajarzem i ma wiele pewności siebie, co wyraźnie widać w książce.
Oliver Toscani jest bardzo ciekawym człowiekiem. Dowiedziałam się o nim z wykładu, na którym omawialiśmy nietuzinkowe reklamy, oddziałujące na emocje i byłam ciekawa, jakie miał motywacji. Po lekturze tej książki dowiedziałam się, jakie cele mu przyświecały, jaki jest jego światopogląd i go nawet polubiłam! Jedną rzecz warto zauważyć - jest niezłym bajarzem i ma wiele...
więcej Pokaż mimo toKsiążka została mi polecona przez nauczycielkę, ale ostatecznie ginąc w tonie lektur sięgnęłam dopiero po liceum. Bardzo mi się spodobała. Toscani wprowadza nas w świat reklamy od tej ciemniejszej strony. Swoimi pracami porusza ważne kwestie i nieraz zaskakuje.
Książka została mi polecona przez nauczycielkę, ale ostatecznie ginąc w tonie lektur sięgnęłam dopiero po liceum. Bardzo mi się spodobała. Toscani wprowadza nas w świat reklamy od tej ciemniejszej strony. Swoimi pracami porusza ważne kwestie i nieraz zaskakuje.
Pokaż mimo toMuszę przyznać, że jestem zawiedziona tą pozycją. Spodziewałam się czegoś więcej niż rozwinięcie wywiadu dla wyborczej z 2002 roku. Dodatkowo: fatalne wydanie; redakcja z całą pewnością spijała kawkę w godzinach pracy zupełnie nie przejmując się błędami językowymi. Ponadto niejasne jest dla mnie tłumaczenie z języka niemieckiego, skoro oryginał został spisany po francusku. Rzecz zupełnie błaha i niekoniecznie istotna na tym portalu, ale mi bardzo bliska: projekt okładki- w tym wypadku również nie najwyższych lotów.
Warto przeczytać rozdział dotyczący początków w "branży" oraz kulisów pracy nad projektami, natomiast pierwszy rozdział radzę omijać szerokim łukiem.
Muszę przyznać, że jestem zawiedziona tą pozycją. Spodziewałam się czegoś więcej niż rozwinięcie wywiadu dla wyborczej z 2002 roku. Dodatkowo: fatalne wydanie; redakcja z całą pewnością spijała kawkę w godzinach pracy zupełnie nie przejmując się błędami językowymi. Ponadto niejasne jest dla mnie tłumaczenie z języka niemieckiego, skoro oryginał został spisany po francusku....
więcej Pokaż mimo toJak na książkę socjologiczną, ciekawa :)
Jak na książkę socjologiczną, ciekawa :)
Pokaż mimo toNowe spojrzenie na reklamę. Zaskakujące i mocne wypowiedzi autora na temat współczesnych metod promocji, które nie raz wbiły mnie w fotel.
Toscani pokazuję, że marka może stać się sławna nie tylko poprzez idylliczny świat jaki większość reklam nam serwuje, ale również poprzez mocne obrazy ukazujące jakąś prawdę o świecie. Jak sam autor pisał - to czy ludzie mówią dobrze o jego reklamie czy źle, to nie ma dla niego większego znaczenia, ważne, że mówią!
Książka z pewnością godna polecenia!
Nowe spojrzenie na reklamę. Zaskakujące i mocne wypowiedzi autora na temat współczesnych metod promocji, które nie raz wbiły mnie w fotel.
więcej Pokaż mimo toToscani pokazuję, że marka może stać się sławna nie tylko poprzez idylliczny świat jaki większość reklam nam serwuje, ale również poprzez mocne obrazy ukazujące jakąś prawdę o świecie. Jak sam autor pisał - to czy ludzie mówią dobrze o...
Książka Oliviera Toscaniego „Reklama uśmiechnięte ścierwo” szokuje już samym tytułem. Widząc go pomyślałam o możliwości spojrzenia na reklamę z innej perspektywy, dotąd mi nieznanej. Spodziewałam się niekonwencjonalnego podejścia do tematu i przyznam, że nie rozczarowałam się. W książce Toscaniego nie znalazłam suchych teorii o reklamie, jej jasno określonych funkcji. Adekwatnym określeniem tego zaś z czym się spotkałam będzie „szokujące”. Śmiało więc mogę stwierdzić, iż Oliviero Toscani potrafił szokować za czasów kampanii Benettona i potrafi szokować także dziś za każdym razem, kiedy jego książka trafia do rąk kolejnego czytelnika.
Oliviero Toscani odpowiedzialny był za kampanię reklamową Benettona. Jakie zatem produkty miał reklamować? Banalne, pulowery. Jednak w swoich reklamach przedstawiał ponadczasowe problemy społeczeństwa. Kolejno wymieniając: rasizm, homoseksualizm, AIDS. Jego reklamy szokowały, bulwersowały, spotykały się z licznymi przeciwnikami. Toscaniego oskarżano o wykorzystywanie AIDS, cierpienia chorych i ich bliskich do realizacji osobistych interesów. Zagłębiając się jednak w lekturę postawa O. Toscaniego to postawa pełna gotowości do walki o niezrozumiałą dyskryminację rasową, homoseksualistów i ludzi zmagających się z AIDS. Wydaje mi się, że w chwili gdy zdał sobie sprawę jak silnymi środkami przekazu dysponował, a także dzięki finansowemu poparciu Benettona był zdolny przeciwstawiać się temu, co śmiało można określić ludzką zawiścią, a także ludzką obojętnością i biernością.
Z pewnością książkę O. Toscaniego czytało mi się przyjemnie i dość łatwo. Pomagały w tym liczne opisy kampanii reklamowych oraz konferencji prasowych z podaniem konkretnych dat i miejsc. Dużym atutem są również ilustracje. Toscani stawiał na niekonwencjonalne fotografie, zawsze dobitnie odzwierciedlające problem. Po zakończeniu lektury czuję, że moja wyobraźnia jest bogatsza o obrazy, których nie poznałabym gdyby nie Oliviero Toscani. Przeniósł mnie w świat reklamy, jakiego niewątpliwie nie znałam. Reklama nie musi być tylko wytworem, który ma zachęcić mnie do danego produktu przedstawiając jego walory za pomocą oryginalnych pomysłów jej twórcy. Reklama, jeżeli tylko zechcemy może wyrażać coś więcej. Może odnosić się do spraw społecznych, naciskać na wrażliwość, zmuszać do myślenia o tych sprawach, o których po prostu boimy się mówić. Jak wiadomo ludzie boją się najbardziej tego, czego nie rozumieją.
Książka Oliviera Toscaniego „Reklama uśmiechnięte ścierwo” szokuje już samym tytułem. Widząc go pomyślałam o możliwości spojrzenia na reklamę z innej perspektywy, dotąd mi nieznanej. Spodziewałam się niekonwencjonalnego podejścia do tematu i przyznam, że nie rozczarowałam się. W książce Toscaniego nie znalazłam suchych teorii o reklamie, jej jasno określonych funkcji....
więcej Pokaż mimo toNa książce Toscaniego bazowałam pisząc prezentację maturalną z języka polskiego, zachęcona niekonwencjonalną formą i pomysłem w reklamach Benettona. Czytałam fragmentami, jednak chętnie przeczytam w całości, jeżeli uda mi się ją gdzieś jeszcze zdobyć.
Na książce Toscaniego bazowałam pisząc prezentację maturalną z języka polskiego, zachęcona niekonwencjonalną formą i pomysłem w reklamach Benettona. Czytałam fragmentami, jednak chętnie przeczytam w całości, jeżeli uda mi się ją gdzieś jeszcze zdobyć.
Pokaż mimo toFantastyczny tytuł ;)
OTwiera oczy na wiele spraw. Zabrakło puenty, jakiś wniosków, przemyśleń.Mimo wszystko na plus
Fantastyczny tytuł ;)
Pokaż mimo toOTwiera oczy na wiele spraw. Zabrakło puenty, jakiś wniosków, przemyśleń.Mimo wszystko na plus
Bardzo ciekawa lektura, nie tylko dla tych, którzy chcą poznać kulisy pracy nad kampaniami Benettona. Książka zawiera wiele bardzo interesujących i celnych uwag na temat świata reklamy, które chyba nigdy nie stracą na aktualności.
Bardzo ciekawa lektura, nie tylko dla tych, którzy chcą poznać kulisy pracy nad kampaniami Benettona. Książka zawiera wiele bardzo interesujących i celnych uwag na temat świata reklamy, które chyba nigdy nie stracą na aktualności.
Pokaż mimo to