Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Reklama uśmiechnięte ścierwo

Tłumaczenie: Michał Misiorny
Wydawnictwo: Delta W-Z
6,88 (40 ocen i 7 opinii) Zobacz oceny
10
2
9
5
8
4
7
15
6
8
5
4
4
1
3
0
2
0
1
1
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
La Pub est une charogne qui nous sourit
data wydania
ISBN
83-7175-084-6
liczba stron
188
słowa kluczowe
reklama, benetton
język
polski
dodała
monotema

Kiedy ludzie pytają, co wojna w byłej Jugosławii, AIDS bądź jakieś aktualne wydarzenie mają wspólnego z pulowerami, odpowiadam, że nie mają nic wspólnego. Ja nie uprawiam reklamy. Nie sprzedaję. Nic nie wmawiam publiczności. Wykorzystuję potencjał, siłę oddziaływania oraz okazje do zaprezentowania pogardzanej i nie wyzyskanej sztuki, jaka jest reklama. Drapię opinię publiczną tam, gdzie ją...

Kiedy ludzie pytają, co wojna w byłej Jugosławii, AIDS bądź jakieś aktualne wydarzenie mają wspólnego z pulowerami, odpowiadam, że nie mają nic wspólnego. Ja nie uprawiam reklamy. Nie sprzedaję. Nic nie wmawiam publiczności. Wykorzystuję potencjał, siłę oddziaływania oraz okazje do zaprezentowania pogardzanej i nie wyzyskanej sztuki, jaka jest reklama. Drapię opinię publiczną tam, gdzie ją swędzi".
Oliviero Toscani urodził się w 1942 roku w Mediolanie jako syn znanego fotoreportera. W latach 1960-1965 studiował w Szkole Rzemiosł Artystycznych w Zurychu. Już pierwsze prace fotograficzne dowiodły, że Toscani nie zamierza poddać się rutynie klasycznej reklamy. Projektowane przez niego od połowy lat osiemdziesiątych kampanie Benettona wywołują do dziś na całym świecie gwałtowne reakcje - od protestu po zachwyt (okładka)

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (112)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 89
monasco | 2015-06-21
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: maj 2015

Muszę przyznać, że jestem zawiedziona tą pozycją. Spodziewałam się czegoś więcej niż rozwinięcie wywiadu dla wyborczej z 2002 roku. Dodatkowo: fatalne wydanie; redakcja z całą pewnością spijała kawkę w godzinach pracy zupełnie nie przejmując się błędami językowymi. Ponadto niejasne jest dla mnie tłumaczenie z języka niemieckiego, skoro oryginał został spisany po francusku. Rzecz zupełnie błaha i niekoniecznie istotna na tym portalu, ale mi bardzo bliska: projekt okładki- w tym wypadku również nie najwyższych lotów.
Warto przeczytać rozdział dotyczący początków w "branży" oraz kulisów pracy nad projektami, natomiast pierwszy rozdział radzę omijać szerokim łukiem.

książek: 63
Monika Cichowska | 2012-10-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: styczeń 2012

Książka Oliviera Toscaniego „Reklama uśmiechnięte ścierwo” szokuje już samym tytułem. Widząc go pomyślałam o możliwości spojrzenia na reklamę z innej perspektywy, dotąd mi nieznanej. Spodziewałam się niekonwencjonalnego podejścia do tematu i przyznam, że nie rozczarowałam się. W książce Toscaniego nie znalazłam suchych teorii o reklamie, jej jasno określonych funkcji. Adekwatnym określeniem tego zaś z czym się spotkałam będzie „szokujące”. Śmiało więc mogę stwierdzić, iż Oliviero Toscani potrafił szokować za czasów kampanii Benettona i potrafi szokować także dziś za każdym razem, kiedy jego książka trafia do rąk kolejnego czytelnika.

Oliviero Toscani odpowiedzialny był za kampanię reklamową Benettona. Jakie zatem produkty miał reklamować? Banalne, pulowery. Jednak w swoich reklamach przedstawiał ponadczasowe problemy społeczeństwa. Kolejno wymieniając: rasizm, homoseksualizm, AIDS. Jego reklamy szokowały, bulwersowały, spotykały się z licznymi przeciwnikami. Toscaniego oskarżano...

książek: 284
Natalia | 2014-03-11
Na półkach: Przeczytane, E-book, Socjologia
Przeczytana: 15 marca 2014

Jak na książkę socjologiczną, ciekawa :)

książek: 28
pelirroja | 2013-10-30
Na półkach: Przeczytane, Ulubione
Przeczytana: wrzesień 2013

Nowe spojrzenie na reklamę. Zaskakujące i mocne wypowiedzi autora na temat współczesnych metod promocji, które nie raz wbiły mnie w fotel.
Toscani pokazuję, że marka może stać się sławna nie tylko poprzez idylliczny świat jaki większość reklam nam serwuje, ale również poprzez mocne obrazy ukazujące jakąś prawdę o świecie. Jak sam autor pisał - to czy ludzie mówią dobrze o jego reklamie czy źle, to nie ma dla niego większego znaczenia, ważne, że mówią!

Książka z pewnością godna polecenia!

książek: 207
mosquitokiller | 2010-09-03
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2008 rok

Na książce Toscaniego bazowałam pisząc prezentację maturalną z języka polskiego, zachęcona niekonwencjonalną formą i pomysłem w reklamach Benettona. Czytałam fragmentami, jednak chętnie przeczytam w całości, jeżeli uda mi się ją gdzieś jeszcze zdobyć.

książek: 864
monotema | 2010-09-03
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 lutego 2003

Reklama w zupełnie niekonwencjonalnym wydaniu, szokuje, zastanawia, demoralizuje? Co by nie powiedzieć o książce Toscaniego, obojętnie nad nią przejść nie mozna

książek: 76
Aneczka | 2014-08-23
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 06 sierpnia 2014

Fantastyczny tytuł ;)

OTwiera oczy na wiele spraw. Zabrakło puenty, jakiś wniosków, przemyśleń.Mimo wszystko na plus

książek: 162
kelilah | 2016-08-27
Na półkach: Przeczytane
książek: 288
Ally | 2016-04-14
Na półkach: Przeczytane
książek: 53
kryzysowa02 | 2015-12-14
Na półkach: Przeczytane
zobacz kolejne z 102 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd