Polacy last minute. Sekrety pilotów wycieczek
- Kategoria:
- reportaż
- Wydawnictwo:
- W.A.B.
- Data wydania:
- 2021-06-16
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-06-16
- Liczba stron:
- 304
- Czas czytania
- 5 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328076891
- Tagi:
- Literatura polska reportaż podróże Polacy za granicą biuro podróży
Wakacje to czas zawieszony, w którym nie działają normalne zasady. Polak z dala od domu pozwala sobie na wiele, na znacznie więcej niż w normalnym życiu. Wieczne narzekanie: że zimno, że gorąco, że tłok, że ludzi nie ma. Zabieranie jedzenia na zapas ze stołówek. Picie na umór. Ostentacyjnie wywyższanie się. Pozostawianie bałaganu wokół siebie. Rozwiązywanie zaległych sporów rodzinnych. Głośne kłótnie... O Polakach na wakacjach najwięcej wiedzą ci, którzy opiekują się nimi podczas wyjazdów – cierpliwi, nie dziwiący się niczemu profesjonaliści – piloci wycieczek. Z ich opowieści powstała ta książka o nas, o naszych wadach i zaletach, o aspiracjach i zaległościach, o marzeniach i ograniczeniach, które te marzenia oddalają. Wakacyjne krzywe zwierciadło.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 1 042
- 393
- 93
- 65
- 54
- 37
- 25
- 15
- 13
- 13
Cytaty
Do wakacji wręcz powinniśmy się przygotowywać, żeby móc je spokojnie przeżyć. Urlop to może być wspaniały czas, pod warunkiem że powiesz sob...
RozwińMy, Polacy, mamy w sobie dużo złości, agresji, niewiele nam pasuje. Mamy w sobie dużo zazdrości, ale nie takiej motywującej do działania, ty...
Rozwiń
OPINIE i DYSKUSJE
Książkę się bardzo dobrze czyta. Widząc negatywne opinie, myślałem, że będzie słaba, ale na szczęście nie było w niej przynudzania. Ktoś tam miał pretensję, że w książce są powielane stereotypy o nas, ale niestety tacy jesteśmy na wakacjach. Ale z roku na rok, jest coraz lepiej;)
Książkę się bardzo dobrze czyta. Widząc negatywne opinie, myślałem, że będzie słaba, ale na szczęście nie było w niej przynudzania. Ktoś tam miał pretensję, że w książce są powielane stereotypy o nas, ale niestety tacy jesteśmy na wakacjach. Ale z roku na rok, jest coraz lepiej;)
Pokaż mimo toCiekawa książka pokazująca obraz Polaków za granicą. Warto przeczytać
Ciekawa książka pokazująca obraz Polaków za granicą. Warto przeczytać
Pokaż mimo toJak mnie irytuje ten ton. Nie wiem, czy wypowiadający się w książce rezydenci i piloci, zdają sobie sprawę, jaką szkodę wyrządzili nią swoim uczciwie pracującym kolegom. Pokazują siebie, jako ludzi z wiecznymi pretensjami (a, co ciekawe, usiłują to zarzucać swoim klientom),bezczelnych, niegrzecznych i opryskliwych wobec tych, z których żyją. Szanowni Państwo, jeśli tak bardzo nie lubicie i nie szanujecie swoich klientów, może czas zmienić pracę? Bo to nieuczciwe, żyć z ich pieniędzy, ale traktować ich z góry i arogancko. Te pochwały, jak to bezczelnie potrafiłem się odezwać do turystów, to poczucie wyższości... Ciekawe, gdyby taką książkę napisali np. urzędnicy. Albo sprzedawcy. Jakby to zostało odebrane...
Jak mnie irytuje ten ton. Nie wiem, czy wypowiadający się w książce rezydenci i piloci, zdają sobie sprawę, jaką szkodę wyrządzili nią swoim uczciwie pracującym kolegom. Pokazują siebie, jako ludzi z wiecznymi pretensjami (a, co ciekawe, usiłują to zarzucać swoim klientom),bezczelnych, niegrzecznych i opryskliwych wobec tych, z których żyją. Szanowni Państwo, jeśli tak...
więcej Pokaż mimo toDo połowy książka bardzo wciągająca, natomiast im bliżej końca tym nudniejsza i męcząca.
Polecam każdemu kto myśli, że praca rezydenta/pilota to "wakacje".
Do połowy książka bardzo wciągająca, natomiast im bliżej końca tym nudniejsza i męcząca.
Pokaż mimo toPolecam każdemu kto myśli, że praca rezydenta/pilota to "wakacje".
Czyta się jak artykuł w gazecie, ale nic zaskakującego się nie dowiedziałam.
Czyta się jak artykuł w gazecie, ale nic zaskakującego się nie dowiedziałam.
Pokaż mimo toNie ma w tej książce walorów literackich i nie za to przyznaję 7 gwiazdek, a za zebranie niebagatelnego kompendium wiedzy na temat pilotowania grup w kraju i zagranicą. Nie jest mi to temat obcy, a jednak żałuję, że kiedy jeszcze mnie to jakoś dotyczyło, nie znalazłam tylu praktycznych porad, czasem drobnych, ale bardzo trafnych. Do tego sporo spostrzeżeń, ciekawostek a i również opisu zachowań turystów. Wcale nie przesadzonych, zetknęłam się z nimi naocznie. Książka dla początkujących w branży turystycznej - koniecznie, a dla wyjeżdżających - ku przestrodze i nauce.
Nie ma w tej książce walorów literackich i nie za to przyznaję 7 gwiazdek, a za zebranie niebagatelnego kompendium wiedzy na temat pilotowania grup w kraju i zagranicą. Nie jest mi to temat obcy, a jednak żałuję, że kiedy jeszcze mnie to jakoś dotyczyło, nie znalazłam tylu praktycznych porad, czasem drobnych, ale bardzo trafnych. Do tego sporo spostrzeżeń, ciekawostek a i...
więcej Pokaż mimo toPłytka, powielająca stereotypy i uprzedzenia. Wątpię by taki był zamysł autorki, ale najgorzej wypadają tu autorzy tych zebranych "złotych myśli" - piloci, rezydenci, przewodnicy. Pełni pogardy i pychy wobec swoich klientów, wyśmiewający ich status majątkowy, nieznajomość języków, brak obycia kulturowego, niepewność i lęki. A przy tym nie odpowiadający za nic. Obrzydliwa narracja.
Płytka, powielająca stereotypy i uprzedzenia. Wątpię by taki był zamysł autorki, ale najgorzej wypadają tu autorzy tych zebranych "złotych myśli" - piloci, rezydenci, przewodnicy. Pełni pogardy i pychy wobec swoich klientów, wyśmiewający ich status majątkowy, nieznajomość języków, brak obycia kulturowego, niepewność i lęki. A przy tym nie odpowiadający za nic. Obrzydliwa...
więcej Pokaż mimo toAni dobra ani zła. To po prostu zbiór wypowiedzi pilotów wycieczek, rezydentów i kilku przewodników. Głównie o Polakach, choć przewodnicy opowiadają głównie o turystach zagranicznych w Polsce. Ogólny obraz jest dość ponury i bardzo stereotypowy.
Ani dobra ani zła. To po prostu zbiór wypowiedzi pilotów wycieczek, rezydentów i kilku przewodników. Głównie o Polakach, choć przewodnicy opowiadają głównie o turystach zagranicznych w Polsce. Ogólny obraz jest dość ponury i bardzo stereotypowy.
Pokaż mimo toKsiążka pełna generalizacji i stereotypów, chyba już też trochę przeterminowana.
Książka pełna generalizacji i stereotypów, chyba już też trochę przeterminowana.
Pokaż mimo toWarto zapoznać się z książką która pokazuje codzienny trud i wysiłek pracy rezydentów i pilotów wycieczek, przewodników czyli osób pracujących w turystyce. To nie jest łatwa praca jak niektórym się wydaje. Historie opisane w książce poniekąd były mi znajome, ponieważ moje przyjaciółki pracują w tej branży i czasem opowiadały historie o turystach i ich problemach, czasem były to śmieszne historie a czasem wręcz przeciwnie.
Warto przeczytać, może dzięki temu przychylniej spojrzycie na swojego rezydenta, pilota wycieczki i przewodnika podczas waszego urlopu.
Warto zapoznać się z książką która pokazuje codzienny trud i wysiłek pracy rezydentów i pilotów wycieczek, przewodników czyli osób pracujących w turystyce. To nie jest łatwa praca jak niektórym się wydaje. Historie opisane w książce poniekąd były mi znajome, ponieważ moje przyjaciółki pracują w tej branży i czasem opowiadały historie o turystach i ich problemach, czasem...
więcej Pokaż mimo to