Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Rozmawiać z pacjentem.

Wydawnictwo: SWPS Academica
7,5 (2 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788389281814
liczba stron
220
kategoria
zdrowie, medycyna
język
polski

Liczne badania wskazują, że duża część pacjentów jest niezadowolona ze swych relacji z pracownikami służby zdrowia. Źródłem tego niezadowolenia rzadko jest niekompetencja tych ostatnich. Częściej jest to brak umiejętności nawiązywania kontaktu psychicznego z chorymi. Większości pacjentów brakuje odwagi, by pytać o wszystko, co ich niepokoi, i często nie rozumieją dokładnie tego, co do nich...

Liczne badania wskazują, że duża część pacjentów jest niezadowolona ze swych relacji z pracownikami służby zdrowia. Źródłem tego niezadowolenia rzadko jest niekompetencja tych ostatnich. Częściej jest to brak umiejętności nawiązywania kontaktu psychicznego z chorymi. Większości pacjentów brakuje odwagi, by pytać o wszystko, co ich niepokoi, i często nie rozumieją dokładnie tego, co do nich mówi profesjonalista. Dla opiekunów chorych a małżonków, rodzin, przyjaciół a poważna choroba kogoś bliskiego jest takim wstrząsem, jak gdyby dotykało to ich samych. Autorzy tej książki nie zamierzają krytykować czy obwiniać ani pracowników służby zdrowia, ani nieprofesjonalistów. Przyznają bowiem, że również tylko nieliczni rodzice, nauczyciele, adwokaci, szefowie, sprzedawcy i przedstawiciele innych grup społecznych potrafią skutecznie komunikować się z innymi. Określony sposób prowadzenia rozmowy może więc naprawdę mieć znaczenie terapeutyczne i pomagać ludziom w konstruktywnym uporaniu się z własnymi negatywnymi emocjami, w znajdywaniu rozwiązań swych problemów i poddaniu życia samokontroli. Te umiejętności niesienia pomocy mogą być szczególnie użyteczne dla wszystkich, którzy mają do czynienia z pacjentami.Książka uczy m.in.:a jak efektywnie słuchać, przeprowadzać wywiad, przełamywać blokady w komunikacji z pacjentem, a jak budować oparte na współpracy relacje z pacjentem,a jak rozwiązywać potencjalne konflikty,a jak przygotować pacjenta na niepomyślną diagnozę,a jak rozmawiać osobami nieuleczalnie chorymi w tym np. chorymi na AIDS,a jak pomagać cierpiącym odnaleźć sens życia.Kto powinien ją przeczytaćaKorzyści z sięgnięcia po tę książkę odniosą zarówno osoby na co dzień profesjonalnie mające do czynienia z chorymi, a więc lekarze oraz szeroko rozumiany personel medyczny pielęgniarki, psychologowie i kapelani szpitalni, opiekunowie społeczni jak i ci wszyscy opiekujący się chorymi z potrzeby serca, a więc wolontariusze w szpitalach i hospicjach, opiekunowie zajmujący się chorymi w domu, małżonkowie, rodzina i przyjaciele. PATRON MERYTORYCzNY WYDANIA:MedicoverPATRONI MEDIALNI:Gazeta LekarskaMiesięcznik Lekarzporadnikzdrowie.plMiesięcznik Charaktery

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (7)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 91
Gatu | 2014-04-04
Na półkach: Przeczytane
książek: 197
Subconscientia | 2012-06-07
książek: 8773
Chaoticreader | 2016-10-07
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 1
grazia | 2015-06-04
książek: 2
Madzik | 2014-08-27
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 2830
Anastazja | 2013-09-13
Na półkach: Chcę przeczytać
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd